Nie - przecież to kombi oparte jest na sedanie, nie na hatchbacku.
Nie - "grand tour" to oznaczenie kombi od Reno. Dacia nie dorobiła się własnego - więc albo należało coś wymyślić, albo w ogóle nazwać tę odmianę nadwozia całkiem inaczej, skoro wszystkie pozostałe wersje je mają.
mekintosz napisał/a:
Poczekamy na wymiary bagażnika i wyposażenie
Bagażnik ma jakieś 100 x 100 cm.
Wyposażenie oczywiście jak w nowym loganie / sandero.
rimo napisał/a:
podwójna podłoga
Tylko jeśli liczyć wnękę na koło zapasowe <;
mekintosz napisał/a:
Do rodzinnego kombi 90 KM nawet tce to śmiech na sali
Liczą się osiągi, a te - jak to u dacii - są wystarczające. Nigdy nie miały być lepsze...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-05, 10:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-05, 10:25
laisar napisał/a:
Oficjalnie niby od 8990 €, ale dla nas to zupełnie nic nie oznacza - Renault "przelicza" sobie ceny na lokalne waluty po jakimś swoim wewnętrznym kursie (czytaj: wymyśla).
Będzie trochę drożej niż sedan, a trochę taniej niż lodgy, i tyle - np 33900?
ok, coś mi się ubzdurało że najtańsze Lodgy u nas kosztuje 40kPLN
wychodzi na to, że przelicznik waluty dla Logan, Sander, Lodgy plasuje się w przedziale 3.75-3.8 (zł za euro)
Z daleka tył wygląda jak od Octavii kombi ;P
Ogólnie fajny samochód... byłby, gdyby nie powstała wcześniej stara MCVka.
Moim zdaniem MCV była wyjątkową ofertą, bo nie dość, że "kosztowała tyle, ile była warta", to jeszcze dodatkowo miała gigantyczne gabaryty, tak więc dostawało się więcej w niskiej cenie. A nowe MCV będzie tylko tanie.
Bagażnik wygląda na, hm, spory, ale przeciętny :D - nadkola jakoś tak mocno wchodzą w paradę... No i 1.2 to się jakoś średnio nadaje chyba do tego. Już chyba lepsze by było 0.9 TCe (co oczywiście jest niemożliwe z racji ceny), a na pewno 1.6. No ale w sumie do podstawowego Rapida pchają trzycylindrowe 1.2 od kosiarki, więc czemu się dziwię...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-05, 11:29
fajnie się gimnazjalistom na stażu w interii połączyły dwa silniki w jedno (1.2 i 0.9 TCE wg interii to 1.2 TCE 90KM ) - zjedli też słabszego diesla
http://motoryzacja.interi...er,1898976,8316
jak im ktoś sprostuje, to będą musieli zmienić tytuł newsa
Cytat:
Tak wygląda nowa Dacia Logan MCV. Ma jeden feler...
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-03-05, 11:31, w całości zmieniany 1 raz
nie no autko fajne - prawdziwy grande tour. Z tym MCV się zgodzę lekka przesada iż pozostawiono (na razie?) tę nazwę. Ciekaw jestem jak się zaprezentuje w rzeczywistości? Na zdjęciach wygląda zgrabnie i ma duży bagażnik. ale jak wiadomo pokazujemy takie zdjęcia ujęcia które ukazują to co chcemy pokazać i jak :).
Na pierwszy rzut oka - autko OK
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Pokaźne wymiary – 4,49 m długości i bagażnik o pojemności 573 litrów zapewniają rekordową ilość miejsca i pojemność bagażową – o 430 mm więcej niż w Nowym Sandero oraz możliwość przewożenia przedmiotów o długości do 2,7 m. Nowy Logan MCV ma przy tym klasę.
Wnętrze zostało starannie zaprojektowane w sposób ułatwiający korzystanie z samochodu – z licznymi praktycznymi i łatwo dostępnymi schowkami, takimi jak kieszenie w przednichi tylnych drzwiach, kieszenie w oparciach przednich foteli czy schowek w górnej części deski rozdzielczej o łącznej pojemności 16 litrów. Warto też podkreślić, że przesłona części bagażowej (dostępna w zależności od wersji) posiada sztywną półkę, która również może służyć za dodatkowe miejsce na rzeczy.
Tylna kanapa składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3 – 2/3, dostępna w standardzie, jest bardzo intuicyjna w obsłudze i oferuje szerokie możliwości zmiany konfiguracji wnętrza.
- Media Nav – kompletny system multimedialny (w zależności od wersji). Jest prosty i łatwy w obsłudze. Duży ekran dotykowy o przekątnej 7 cali (18 cm) oraz menu umożliwiają łatwy dostęp do różnych funkcji, obejmujących telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth i system nawigacji z funkcją wyświetlania 2D i 3D (Birdview). Przenośne urządzenia audio można podłączyć do gniazda USB lub jack, umieszczonych w panelu radia. Całość uzupełnia pilot do sterowania przy kierownicy.
- lub Dacia Plug&Radio, multimedialny system, który ma wszystko co niezbędne. Jest on wyposażony w ekran idealnie wbudowany w konsolę centralną i wystarczająco duży, żeby umożliwić wyświetlanie informacji w trzech liniach. Dacia Plug&Radio obejmuje radioodtwarzacz CD kompatybilny z formatem MP3, technologię Bluetooth i umieszczone w panelu czołowym gniazda USB i jack. Całość uzupełnia pilot do sterowania przy kierownicy.
- Regulator i ogranicznik prędkości (w zależności od wersji): obie funkcje oraz zadaną prędkość można wprowadzać za pomocą przycisków na kierownicy.
- Wspomaganie parkowania tyłem (w zależności od poziomu wyposażenia): umieszczone w tylnym zderzaku czujniki generują sygnały dźwiękowe, informujące kierowcę o zbliżaniu się samochodu do przeszkody.
- wspomaganie układu kierowniczego, dostępne w standardzie już od pierwszego poziomu wyposażenia (Euro5), zapewni wszystkim komfort i przyjemność prowadzenia.
Odnowiona oferta silników zapewniająca lepszy stosunek oszczędności paliwa do osiągów
Podobnie jak w przypadku Nowego Logana i Nowego Sandero, dostępne są dwa silniki benzynowe: uniwersalna i ekonomiczna, zarówno jeśli chodzi o cenę zakupu jak i koszty eksploatacji, jednostka 1.2 16V 75 oraz najnowszy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TCe 90, symbol konstrukcyjnych umiejętności Grupy Renault. Waży on o 15 kg mniej od innych silników o porównywalnej mocy. Przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach są płynne i dynamiczne. Pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z oszczędnym zużyciem paliwa (5 l / 100 km) i obniżoną emisją CO2 (116 g/km)2.
Niezużywający wiele energii i wyróżniający się rekordową pojemnością bagażnika (573 litry) Nowy Logan MCV oferuje najlepszy stosunek zużycia paliwa do pojemności w tej kategorii aut.
ferta silników wysokoprężnych, koncentruje się ona na silniku 1.5 dCi, dostępnym w wersji o mocy 66 kW (90 KM) lub 55 kW (75 KM – Euro5).
Już obecnie powszechnie doceniany za swoją niezawodność, wysokie osiągi i zmniejszone oddziaływanie na środowisko silnik 1.5 dCi, bestseller Grupy Renault, został dodatkowo zoptymalizowany. Większa przyjemność prowadzenia wynika zwłaszcza z płynniejszych i dynamiczniejszych przyspieszeń. Równocześnie jest on jednym z najoszczędniejszych silników w swoim segmencie (3,8 l/100km) i o obniżonym oddziaływaniu na środowisko (99g/km).
Ponadto Dacia kontynuuje promowanie LPG jako ekonomicznego źródła napędu, alternatywnego względem silników wysokoprężnych. W niektórych krajach silnik 1.2 16V 75 jest dostępny w wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG), o niższych kosztach użytkowania i niższej emisji CO2 (120 g/km[1]w trybie LGP).
Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli LPG Dacii, kierowca ma wybór między zasilaniem benzyną lub gazem, a przełączenie z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste. Dzięki bardzo niskiej cenie, poniżej 1 euro/litr, zasilanie LPG jest znacznie bardziej atrakcyjne finansowo niż benzyna.
Niemal 10% sprzedawanych samochodów Dacii stanowią wersje LPG produkowane w Pitesti. Dacia potwierdza w ten sposób swoje dążenie do proponowania konkurencyjnych cenowo technologii o wysokiej sprawności energetycznej.
Bezpieczeństwo – bezwzględny wymóg
Podobnie jak Nowy Logan i Sandero, również Nowy Logan MCV zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników.
Bezpieczeństwo czynne
Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) pojawia się w standardzie już w podstawowych poziomach wyposażenia (wersja Euro 5), zgodnie z obowiązującymi na terenie Europy przepisami. Zapewnia on stabilność auta nawet w najtrudniejszych sytuacjach drogowych, takich jak omijanie przeszkód, utrata przyczepności na zakręcie czy jazda po śliskiej nawierzchni.
Montowany w nowych modelach Dacii system ABS jest oferowany wraz z układem wspomagania nagłego hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania układ wspomagania nagłego hamowania steruje układem hydraulicznym od pierwszej chwili hamowania, zwiększając w nim ciśnienie do maksimum aż do osiągnięcia progu zadziałania systemu ABS.
Bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę użytkowników, Nowego Logana MCV wyposażono już od pierwszego poziomu wyposażenia wersji Euro 5 w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w boczne poduszki powietrzne z przodu.
W razie niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowca i pasażer są o tym powiadamiani ostrzegawczym sygnałem świetlnym i dźwiękowym (we wszystkich wersjach sprzedawanych w Europie).
Boczne miejsca z tyłu są wyposażone w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. System ten ułatwia w pełni bezpieczne mocowanie fotelików niemowlęcych i dziecięcych.
Nadwozie posiada szereg wzmocnionych stref kontrolowanego zgniotu.
Przedni zderzak i strefę pokrywy komory silnika zaprojektowano – pod kątem kształtu, sztywności i grubości – w taki sposób, aby umożliwić skuteczniejsze pochłanianie energii zderzenia, a w szczególności ochronę pieszych podczas zderzenia z przodem pojazdu.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-03-05, 13:20
mekintosz napisał/a:
Mam nadzieje , ze będzie silnik 1.6 16V lub 1.2 tce oprócz 0,9 tce.)
Ja tez mam nadzieje, ze utrzymaja (jak w starym MCV) 1.6 16V, 1.2 tce mi sie nie widzi, bo odpada zagazowanie (tam jest zdaje sie wtrysk bezposredni) . Z reszta podobnie mam z Dusterkiem, gdyby np. przy okazji FL na poczatku 2014 roku calkowicie zastapili 1.6 16V przez 1.2Tce, to ja definitiwnie odpadam. Ale nie sadze, zeby nie zostawili czegos pod lpg.
No a nowy MCV wyglada slicznie ... ze stylistyka Dacia idzie w dobrym kierunku... zeby tylko z tym downsizingiem troszke przystopowali.
Na unifikacji nic nie zaoszczędzono, bo przecież lodgy i dokker zostały na przedłużonej platformie z MCV-ki.
Na blasze też nie zaoszczędzono, bo większy rozstaw osi to tylko przesunięcie materiału zza koła przed nie - ilość się nie zmienia.
Ewentualna potencjalna oszczędność jest jedynie względem wariantu, że tylny nawis zostaje jak jest, a dodatkowo zwiększylibyśmy rozstaw - a więc i długość, do 4,6 m. Tylko że wtedy właśnie nie ma unifikacji, bo jest więcej blachy - i wyższa cena...
Gdyby wprowadzili ten model do sprzedaży dokładnie rok temu to dziś jeździłbym Loganem kombi, a nie DD- niech to posłuży za mój komentarz w sprawie nowej Daćki . Oczywiście teraz bym się nie zamienił, bo już się przyzwyczaiłem do prześwitu DD , ale rok temu nie miałem jeszcze takich doświadczeń , a bagażnik w kombi+różnica w cenie, no i spalaniu załatwiłaby sprawę .
Mnie osobiście trochę przypomina focusa (bryła).
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
A mi się podoba ten zwis z tyłu, od razu autko jakoś tak bardziej pakownie wygląda moje pierwsze wrażenie też było takie, że trochę przypomina Lagunę II
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-03-05, 15:16
Boogie napisał/a:
A mi się podoba ten zwis z tyłu, od razu autko jakoś tak bardziej pakownie wygląda moje pierwsze wrażenie też było takie, że trochę przypomina Lagunę II
A mi Skoda Octavia III kombi zwłaszcza tył :)
A poza tym pięknie wygląda tak jak przystało na funkcjonalne tanie kombi.
Brawo Dacia :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum