Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-19, 14:56
Dusterjack napisał/a:
Proponuję wymiane oleju i filtra po 3 000..
na pewno mu nie zaszkodzi - tylko szkoda kasy i wyjazdu do aso bo zedrą skórę. Olejek można kupić przez net - 5 l poniżej 100 zł (nie kupować Elfa Excelium - w aso leją już Evolution 5W40), a robotę zlecić np sieciówce Bosch, wrzucą swój filtr oleju, który kosztuje koło 20 zł a za robociznę też wezmą ułamek tego co aso. Tak uczyniłem w przypadku mego kultowego i limitowanego egzemplarza
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-19, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Tak też uczynię, pojadę do "moich" Panów mechaników tam zawsze udzielą mi rabatu To jaki ten olej w końcu mam kupić bo się zakręciłam i ile go Dasti pochłonie?
Oj jak mi się marzy depnąć Dastiego
A jak już dotarłam do tych 3000 to może kilka słów na temat wrażeń.
Dasti puki co spisuje się świetnie naprawdę nie narzekam. Myślałam, że szybko się nim nacieszę, a jednak nie. Za każdym razem kiedy wchodzę do niego uśmiech mam od ucha do ucha.
Spalanie: średnio 8,6 l/100 nie wiem czy to dużo czy mało bo nie mam dobrego punktu odniesienia, ale wiedziałam że auto nie należy do super ekonomicznych
Warunki jezdne: doskonałe- uwielbiam jego skręt, cudownie się "łamie". Świetnie wybiera nierówności, cudownie wchodzi w zakręty
Zima: ech muszę wam zrobić zdjęcie naszej drogi wyjazdowej o 5 rano w końcu nie biega się z łopatą, a i przyjeżdżając do mamy gdzie Dasti ma swój garaż w szeregowcu w końcu aby z niego wyjechać z rana nie muszę robić sobie "ścieżki"
Reasumując: jakbym jeszcze raz miała wybierać wybór padłby na Dastiego jeszcze kilka dodatków i będzie idealny
_________________
Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2013-01-19, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-19, 15:36
jakieś 4,5 do 4,8 l - zależy jak długo twoim zaprzyjaźnionym panom mechanikom zechce się czekać pod otwartym korkiem W moim przypadku mechanik odkręcił tą dolną płytę pancerną (miał z tym trochę zabawy - 8 śrub) bo był ciekaw (i ja też) co jest pod spodem. Olej da się wymienić bez tego ale wtedy dojście jest marne
-olej - 5 litrowa bańka Elf Evolution 5W40 (zgodny z tym co teraz leją w aso)
-8,5 na setkę to w teraźniejszych warunkach całkiem OK. Ja jeżdżę wyłącznie po mieście i mam 12-13 - musisz robić długie trasy i delikatnie obchodzić się z pedałem gazu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-19, 15:40, w całości zmieniany 3 razy
Oj Ci Panowie mają do mnie chcąc nie chcąc cierpliwość Zawsze biorę ze sobą jakiś załącznik, a poza tym patrzę im na ręce Gdy zmieniałam w moim Dastim opony to letnie przywieźli m dopiero na drugi dzień, ażeby dobrze były wyczyszczone, umyte i wyschnięte. Ma się te układy
12-13 l?
Hmm dużo nawet jak po mieście jeździłam to najwięcej miałam 11. Jeździsz na auto, czy 2WD?
Delikatnie z pedałem gazu obchodziłam się, jak już wymienię mu krew to chcę troszkę go przetestować, muszę to silniejsze ode mnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-19, 15:55
-jeżdżę na auto, często na 4x4 (zdarza mi się jeździć poza bitymi drogami) mam ciężką nogę a DD sprawia taką frajdę - szczególnie teraz, że nie mogę sobie odmówić (kiedy wszyscy poruszają się jak żółwie - u mnie strasznie ślisko, sypie cały czas śnieg, jest mróz, a ulice nieodśnieżone i oblodzone )
o samodzielnej wymianie oleju nieco tu: http://www.daciaklub.pl/f...p=131727#131727
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-19, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-19, 16:00
absolutnie nie namawiam, potrzebny kanał lub podnośnik , sporo zabawy, trzeba się pobrudzić, dojście do filtra oleju fatalne - info wrzuciłem po to,żebyś mogła ewentualnie coś podpowiedzieć swoim zaprzyjaźnionym mechanikom i przy okazji zaskoczyć ich fachową wiedzą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-19, 16:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-20, 13:45
postaram się przy najbliższej okazji zrobić i wrzucić
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-07, 10:49
tymczasem śnieg stopniał i nie ma się za bardzo czym pochwalić - jedynie z gigantycznego, naturalnego lodowiska nad J.Białym
IMG_0879.JPG
Plik ściągnięto 229 raz(y) 190,46 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-07, 10:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-19, 22:39
a u mnie teraz znowu zasuwa śnieg. Może na kresach wschodnich doszło do lokalnego oziębienia klimatu i zlodowacenia? Juto mam mały wyjazd na wieś - już się cieszę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum