Witam
Chciałbym założyć hak do mojej Lodgy, ale jak to zwykle bywa pojawiają się komplikacje:
Co ASO to inna informacja dotycząca danych technicznych oryginalnego haka. W jednym słyszę że max masa przyczepy 1200kg w drugim 1400kg. O cenach już nawet nie będę pisał bo np. 1870 PLN za hak i montaż to jakiś kosmos. Zresztą infolinia Renault/Dacia też ma problem z określeniem co jest w ofercie. Najczęstsza odpowiedź: Proszę zwrócić się do ASO, tam mają wszystkie informacje. No i koło się zamyka.
W jakich cenach i z jakimi parametrami montowaliście haki w Lodgy? O ile tacy się znajdą
Jak wyglądałaby sprawa montażu kompletnego haka wraz z wiązką np. Westfalia odnośnie gwarancji na autko ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-29, 16:55
Co do gwarancji to po prostu te elementy które podlegały ingerencji podczas montażu (np. rozcinana wiązka) nie są objęte gwarancją i tyle.Reszta bez zmian.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 123 Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-03-30, 10:37
Luk80 ja dostałem hak w cenie.
Dane w dowodzie to odpowiednio 1400 / 650kg. Ale może jest jak z ładownością że co model to inaczej.
Jest to oryginalny hak Dacia (podobno sprowadzony z Francji bo czekaliśmy na niego jak już auto było gotowe do odbioru). Rzeczywiście co ASO to ceny różne.
Sprawdź jeszcze TANDEM w Częstochowie- Pan Damian 664329281
Pięknie dziękuję:-) To się nazywa konkretna odpowiedź.
Co do ceny w cenniku dotyczy ona tylko klientów którzy dopiero kupują samochód:
"... W odpowiedzi na drugie zadane przez Pana pytanie, uprzejmie informujemy, że oferta zakupu haka holowniczego w promocyjnej cenie skierowana jest do Klientów, którzy kupują nowy samochód (tyczy się nowych aut), nie dotyczy ona zaś Klientów, którzy posiadają już samochód. Z przykrością informujemy zatem, iż omawiany fakt wyklucza możliwość zakupu przez Pana części w cenie promocyjnej."
Kieruje się w stronę Westfalii ale jeszcze czekam na jedną ofertę serwisu który wykazał się kompletnym brakiem profesjonalizmu, a teraz chcą mnie przekonać do korzystania z ich usług Zobaczę co wymyślą.
Hak jest demontowalny przez co nie będzie problemów z firmowymi czujnikami cofania.
Będę go używał głównie do przewozu rowerów ale jakaś tam przyczepka może się trafić raz na parę lat ...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 11:43
Założyłem hak firmy Galia kupiony w steelcar. Chciałem kupić belki dachowe i rynienki pod cztery rowery ale po przymiarkach okazało się ze przyzwoity zestaw kosztuje tyle co hak plus platforma .... więc na dwa dni przed wyjazdem kupiłem zestaw z dokręcaną kulą i modułem za 680 pln. Nie miałem czasu na szukanie montera więc założyłem go sam. Montaż haka to ok. godziny roboty - odkręcamy aluminiową osłonę na zderzaku i wyciągamy gumowe zaślepki otworów montażowych, odkrecamy jedno koło unosząc samochód na lewarku przykręcamy jedną płytę do otworów w podłużnicach następnie unosi my drugą stronę i przykręcamy płytę. Teraz wystarczy wsunąć belkę haka w zderzak i przykręcić do płyt. Dokręcamy ponownie wszystkie śruby i gotowe. Moduł elektryczny należy umieścić pod filcem osłony lewej tylnej lampy kabel do gniazda przyczepy puszczamy przepustem do czujników parkowania z lewej strony podłogi pod lampą kabel minus podłączamy do śruby masy przy lampie a plus ciagniemy przez cały samochód aż do skrzynki bezpieczników. Tam wyszukujemy wolne gniazdo pod bezpiecznik z 12v z akumulatora na stałe a w wolne złącze pod nim wkładamy kabel zakończony złączem JPT. Łączymy bepiecznikiem płytkowym 15A. Kabelki do świateł ciagniemy do prawej i lewej lampy tylnej i przylutowujemy do odizolowanych przewodów przy złączach lamp. Teraz wizyta na SKP i mamy legalny hak.
Założyłem hak firmy Galia kupiony w steelcar. Chciałem kupić belki dachowe i rynienki pod cztery rowery ale po przymiarkach okazało się ze przyzwoity zestaw kosztuje tyle co hak plus platforma .... więc na dwa dni przed wyjazdem kupiłem zestaw z dokręcaną kulą i modułem za 680 pln. Nie miałem czasu na szukanie montera więc założyłem go sam. Montaż haka to ok. godziny roboty - odkręcamy aluminiową osłonę na zderzaku i wyciągamy gumowe zaślepki otworów montażowych, odkrecamy jedno koło unosząc samochód na lewarku przykręcamy jedną płytę do otworów w podłużnicach następnie unosi my drugą stronę i przykręcamy płytę. Teraz wystarczy wsunąć belkę haka w zderzak i przykręcić do płyt. Dokręcamy ponownie wszystkie śruby i gotowe. Moduł elektryczny należy umieścić pod filcem osłony lewej tylnej lampy kabel do gniazda przyczepy puszczamy przepustem do czujników parkowania z lewej strony podłogi pod lampą kabel minus podłączamy do śruby masy przy lampie a plus ciagniemy przez cały samochód aż do skrzynki bezpieczników. Tam wyszukujemy wolne gniazdo pod bezpiecznik z 12v z akumulatora na stałe a w wolne złącze pod nim wkładamy kabel zakończony złączem JPT. Łączymy bepiecznikiem płytkowym 15A. Kabelki do świateł ciagniemy do prawej i lewej lampy tylnej i przylutowujemy do odizolowanych przewodów przy złączach lamp. Teraz wizyta na SKP i mamy legalny hak.
Nie tylko.... a wydział komunikacji? Trzeba mieć pieczątkę/wpis w dowodzie rejestracyjnym o zainstalowaniu haka.
Zamierzam zamontować hak do lodgy do platformy na 4 rowery.
Teraz pytanie brać odpinany ( nie wiem czy jest to bezpieczne przy wożeniu rowerów ) czy też zwykły nieodpinany ?
Druga sprawa haki mają nacisk na kulę po 75 kg czy wytrzyma taki odpinany maksymalną wartość ?
Hak jak mam zamiar kupić to AUTO-HAK Słupsk, lub STEINHOF
Witam w swoim sceniku mam hak stały, w zeszłym roku kupiłem platformę na 4 rowery i daje rade sama platforma waży z 17 kilo. Jedynie co mogę doradzić to kup platformę z możliwością pochylenia bo ja mam sztywną i jeśli będzie potrzeba żeby wyjąć coś z bagażnika to potrzeba rowery zdjąć jest to trochę utrudnienie ale są tańsze. Jeśli ci nie zależy to lepiej sztywny z tego co słyszałem to te zdejmowane można w jakiś sposób ukraść ta końcówkę nie wiem czy to prawda.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-04-02, 09:28
Każdy nowy jest w jakiś sposób odpinany, kwestia tego jak bardzo się narobisz przy ściąganiu haka - ja mam skręcony śrubami (właśnie ze Słupska).
brzuch0 napisał/a:
czy wytrzyma taki odpinany maksymalną wartość ?
Te 75 kg to nie jest wymysł producenta tylko wynik testów w czasie uzyskiwania homologacji, także napewno wzięli pod uwagę bezpieczny zapas. Myślę, że wytrzymałby więcej ale nie zamierzam tego sprawdzać
arczi_88,
Ile zapłaciłeś w ASO za montaż haka ?
Co do automatycznego haka hak-pol znalazłem informacje na forum zafry że komuś wyrobiło się gniazdo i sam hak dostał luzu.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-04-02, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-04-02, 11:14
brzuch0 napisał/a:
arczi_88,
Ile zapłaciłeś w ASO za montaż haka ?
Za montaż nic, wydębiłem go za free przy kupnie auta. Za to hak kosztował 748,82 pln. Podejrzewam, że ze 3 stówki za montaż wezmą napewno. Drogawo ale swego rodzaju wygoda i pewność (ugadujesz się, przyjeżdżasz, godzinka i po krzyku, od razu mi badanie na swojej stacji diagnostycznej zrobili).
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-04-02, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-02, 14:25
Montowałem samodzielnie hak firmy Galia z odkrecaną główką -zajelo mi to około godziny na lewarku w garażu.
Do tego drugie tyle wpięcie się do instalacji elektrycznej - polecam niezbędny moduł i skorzystanie z napięcia w wolnym złączu lewego środkowego słupka.
Koszt 500 za hak i 300 za moduł.
Cztery rowery bynajmniej nie karbonowe i platformę Amosa zakładałem bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-04-02, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum