Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-29, 20:25 Czy używasz dwoch kompletów felg z oponami zima/lato ?
Witam
Chciałem spytać Was, czy korzystacie z dwoch zestawow opon na felgach na sezon lato / zima ? Może tylko przekładacie opony lub używacie wielosezonowych ?
Planuje zakup kompletu alusek, jednak moja małżonka powątpiewa w koniecznosc posiadania dwoch zestawow kół przeze mnie. Stad ten post.
PS> Nie wiem jak stworzyc działajaca ankiete, jednak wystarcza Wasze komentarze. Chyba, ze moderator pomoze. Opcje: zmieniam opony na felgach, uzywam dwoch zestawow, mam całoroczne.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-29, 23:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-03-29, 20:44
2 komplety gorsze felgi na zimę, lepsze na lato i po sprawdzeniu ciśnienia koła zmieniam pod domem bez kolejek w wulkanizacji. Felga koszt jednorazowy a w garażu całe koła a same opony zajmują podobnie dużo miejsca więc dlaczego nie.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-29, 20:54
Od zawsze w rodzinie w autkach były dwa komplety felg z oponami teraz także mam stalówki na zimę i aluski na lato, jak dla mnie wymieniam kiedy mi się podoba i 70zł mam w kieszeni (w ciągu roku 140zł)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Małżonki już tak mają że powątpiewają w słuszność naszych decyzji ) szczególnie jeśli dotyczy to "niezbędnych" wydatków związanych z autkiem.
A tak na poważnie to zawsze miałem dwa komplety kół do aut, obojętnie czy alu czy stal. Oszczędność czasu i pieniędzy.
Wygoda jest, wada tylko jedna. Po 2 zimach uważam że felgi stalowe stylizowane nie nadają się na jazdę w śniegu. Jesli ktoś jeździ tylko po odśnieżonych i wogóle po drogach, nie ma problemu. Ja kupiłem Dustera 4x4 aby czasami poszaleć i zjechać z utartych dróg. Jeżdżąc po śniegu niestety konstrukcja felg stalowych stylizowanych powoduje, że w zagłębieniach zostaje śnieg, Jeśli ktoś ma ogrzewany garaż nie ma problemu, śnieg stopnieje. Jeśli ktoś zostawi po takiej jeździe samochód na mrozie to kłopot rano jest pewny. Nie da się jechać gdyż koła buksują i wpowadzają całe auto w drgania. Tylko rozmrożenie lub wydłubanie śniegu uzdrowi sytuację.
Nie ma tego problemu gdy mamy zimówki na alufelgach. Śnieg odleci z nich bez problemu.
Z tym niszczenie alufelg zimą to przesada. Większe zniczczenia mogą wystąpić jeżdżąc w błocie i piachu. Po 2 zimach, pomimo że mam 2 koplety, zostaję przy alufelgach przez cały rok i przekładaniem opon na alufelgach.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-30, 05:57
odkąd 16 lat i 5 aut temu, seatem ibizą na letnich semperitach przydzwoniłem w krawężnik w sylwestrowy wieczór uszkadzając koło i felgę - 2 kpl
Od wielu już lat, przy róznych samochodach zawsze posiadam dwa komplety kół. Przedłużasz przebieg, tańsza wymiana kół z wyważeniem i szybsza, nie uszkadzasz opon przy ich kazdorazowym przekładaniu na felgi.aktualnie po odebraniu nowego Logana II również kupię dodatkowy komplet opon z felgami.
Na domowego "buchaltera" nie zwracaj zbytniej uwagi bo to ty bedziesz głównie z nich korzystac.
Ja do tej pory przekładałem opony.Szkoda mi było ładować w felgi kasy do "starego auta" a prawdę powiedziawszy podoba mi się faktura stalówek które są oryginalne.
Do Lodgy będzie jednak zakupiony drugi komplet,rozglądam się za "alusami". Zobaczymy jak wyjdę z kasą,może zdążę dozbierać.
Zależy w jakim kraju mieszkasz i użytkujesz auto. W Polsce dwa komplety to wymógł a nie ostateczność. Gorzej jest w Skandynawii, bo jeszcze musisz mieć komplet okolcowanych. Na południu Europy chyba jeden komplet wystarczy. O krajach "up side down" nie będę pisał bo tam jeden komplet wystarcza.
Zawsze w Polsce używam dwóch kompletów kół. Dla napędu 4X4 to i tak trzeba trzymać dwa komplety na lato, jeden to AT a drugi szosowe.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-03-30, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2013-03-30, 18:13
Mam 2 komplety . Dokupiłem alusy używane od Laguny I . Zawsze po zimie , w czasie wymiany mam okazję po zdjęciu kół na dokładne wymycie wnęk gorącą wodą i zawieszenia oraz sprawdzenie czy wszystko gra .. W serwisie to tylko czas się liczy . A wyważam jak jadę na daleki wypad .
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-30, 18:33
Dziekuje za Wasze odpowiedzi. Bardziej chodzi mi o dwa zestawy opon na felgach , bo kwestie wymiany opon zima/lato uwazam za bezdyskusyjna w samochodach z napedem na przednia oś.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-30, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-30, 19:10
warto mieć dwa kompletne zestawy. pomijając fakt,że demontaż i ponowny montaż kosztuje, to opona niezbyt dobrze znosi ten zabieg i często szybciej traci szczelność
Obecnie mam założone alusy i opony z salonu M+S .Alusy moje .Zostały mi felgi stalowe .Ponoć felgi te korodują ,na przyszły sezon kombinuję tak aby założyć na nie zimówki .Mam pytanie czy można coś zrobić z tymi felgami aby nie korodowały?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum