Wysłany: 2013-04-04, 15:06 DUSTER 1,5 dCi 110 KM 4x4 prędkość maksymalna
jak już pisałem w innym miejscu, chciałbym żebyście pochwalili się osiągami swoich DUSTERów w kontekście moich doświadczeń i treści maila, jakiego wysłałem do renault:
"kupiłem w zeszłym roku DUSTERa 1.5 dCi 110 4×4 Laureate (6 biegów manualnych) – w salonie ...............; rozumiem, że auto jest wynikiem kompromisu na zasadzie stosunku ceny do jakości, a jego właściwości terenowe wymusiły faktyczne zredukowanie ilości biegów szosowych do 5; mam jednak pytanie: na jakiej podstawie informujecie klientów, że maksymalna prędkość tej wersji auta to 168 km/h?
być może mój egzemplarz posiada jakąś wadę skoro już przy ok 120 km/h osiąga (na 6 biegu) ok 3000 obrotów; przypominam, że jest to diesel, więc dojście do 5000 i więcej obrotów chyba nie wchodzi w grę, a i tak nie wiem czy udałoby się przyspieszyć do 150 km/h; przez ostatni rok nie udało mi się przekroczyć ok 140 km/h - przy ok 4000-4500 obrotów wolałem już dalej nie cisnąć bo silnik zaczynał wyć;
dodam, że 6 bieg można śmiało wrzucać już przy ok 80 km/h i mimo jego stosunkowo sporej elastyczności (w porównaniu do niższych przełożeń) nie ma szans aby pozwalał na przyspieszenie aż o kolejne ok 80 km,
uważam więc, że albo mój egzemplarz ma wadę (może jest dodatkowo redukowany pod kątem terenowym w porównaniu do wersji standardowej?), albo zostałem przez Państwa wprowadzony w błąd co do możliwości w miarę ekonomicznej jazdy z prędkością autostradową ok 130 km/h – gdybym otrzymał na wejściu informację, że jest to w praktyce maksymalna prędkość DUSTERa, to miałbym możliwość podjęcia racjonalnej decyzji,
proszę o odpowiedź na powyższe, w tym o przekazanie pełnej charakterystyki wszystkich 6 biegów (w tym zakresy prędkości, obrotów, i średniego spalania – mogą być dane tabelaryczne)"
czy macie podobne doświadczenia? - jakie są faktyczne osiągi waszych aut? czy prędkość 168 km/h uważacie za realną? tylko nie piszcie proszę że jak kupiłem auto terenowe bez reduktora, to nie mam prawa oczekiwać wyższych osiągów - chodzi mi tylko o zweryfikowanie wiarygodności podawanych przez producenta informacji o prędkości maksymalnej, pozdr
theolo dane są sporządzone według normy DIN Euro 1999/100/EG
wskazania z twojego licznika są zgodne z danymi technicznymi z katalogu, no może o tym Vmax to raczej zapomnij raczej to jest wartość około 155 km/h
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-04-04, 15:34, w całości zmieniany 2 razy
no tak, ale ta norma nie odpowiada na moje pytanie... a jego istotą jest wydawałoby się mało wygórowane oczekiwanie żeby podróżować tym autem (które kosztowało grubo ponad 70.000) z prędkością ok 130 km, przy maks 3000 obrotów
w loganie pewnie tak, ale w moim dusterze przy 4000 obrotów prędkość nie przekracza 140 km/h (samochodowy podaje ok 145, ale korekta wg gps to ok 5-6 km/h); dodam, że czuję rezerwę mocy (wyprzedzając na 6), ale przełożenie nie pozwala na więcej - przydałby się 7 bieg
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-04, 15:52
witam - a'propos prędkości maksymalnej. Do dziś nie niem, jaka jest prędkość maksymalna mojego egzemplarza w warunkach drogowych, bo jazda powyżej 130 jest już i tak wystarczająco zniechęcająca akustycznie i beznynowo-ekonomicznie, że do głowy mi nawet nie przyszło gonić go szybciej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-04-04, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
ale swoim DD spokojnie osiągnąłem prędkość maksymalną podawaną przez producenta dla mojej wersji (i to wg gps) a wg licznika przekroczyłem ją o 8 lub 10 km/h i przy pełnym załadunku (wyjazd na wakacje całą rodzinką na 2 tygodnie).
Oczywiście zrobiłem to na prawie pustej A2 w nocy i na benzynie, bo na lpg jest o 8 km/h wolniejszy.
Ostatnio jechałem 140km/h przy około 3200obr/min na 5 przy czym ja mam wersję 4x2 dCi90 i powiem że nie odczuwałem sporego hałasu ku mojemu zdziwienu, albo mi tak nie doskwieral bo jechało się bardzo dobrze
moja drakulka pomimo, że trochę starsza i ze słabszym o kilka KM silnikiem bez problemu pomyka 140 km/h zasilana LPG (na benzynie w zakresie takich prędkości jej nie testowałem)...
Marek1603 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc, jak chciałeś wyścigówkę to mogłeś kupić np. Kaleosa.
albo Koleos albo wyścigówka... - w tym przypadku nie ma "dwa w jednym"
Witaj
Obrotomierz dobra rzecz i warto na niego patrzyć. Mam DD z takim samym silnikiem, na Niemieckich autostradach można bez skrupułów jechać ze stałą prędkością 160 km/h i Duster wtedy żłopie około 9 l na 100 km. W dobrych bezwietrznych warunkach szybkość z GPS 171 km/h.
Trzeba pamiętać, że to nie jest auto wyścigowe a silnik się kręci do 4000 rpm. bez problemu.
Ostatnio jechałem 140km/h przy około 3200obr/min na 5 przy czym ja mam wersję 4x2 dCi90 i powiem że nie odczuwałem sporego hałasu ku mojemu zdziwienu, albo mi tak nie doskwieral bo jechało się bardzo dobrze
Mam identyczne odczucia. Hałas nie jest nawet za duży, a osiągnięcie prędkości maksymalnej jest możliwe.
....
Obrotomierz dobra rzecz i warto na niego patrzyć. Mam DD z takim samym silnikiem, na Niemieckich autostradach można bez skrupułów jechać ze stałą prędkością 160 km/h i Duster wtedy żłopie około 9 l na 100 km. W dobrych bezwietrznych warunkach szybkość z GPS 171 km/h.
Trzeba pamiętać, że to nie jest auto wyścigowe a silnik się kręci do 4000 rpm. bez problemu.
160km/h jadę spokojnie z dużym zapasem gazu pod noga, ale spalanie jak u kolegi ok 9l/100km, zniechęca do szybkie jazdy Vmax osiągam bez problemu (czyli sie da) ale nie czuje się wtedy bezpiecznie
no to jednak cipa ze mnie... jutro bujnę się nad morze A1 i nie będę patrzył na spalanie; z drugiej strony, jak patrzę na wpisy, to jednak potwierdza się, że benzyna nawet z mniejsza liczbą koni i 4x2 dają większą vmax
może niekoniecznie...
w końcu ile razy masz potrzebę by korzystać z maksymalnej prędkości, pomijając takie "drobiazgi" jak zwiększone zużycie paliwa, jakość dróg czy aktualne przepisy ruchu drogowego?
Ja co prawda Stepway'em osiągnąłem już kilkukrotnie prędkość maksymalną, podawaną przez producenta. A nawet i większą, ale i tak najlepsze samopoczucie mam poruszając się w granicach 80-90km/h (~2'500obr/min).
Raz że nie ma u nas dróg umożliwiających dłuższe utrzymywanie wysokich prędkości, dwa realne koszta jazdy gaz-hamulec.
Trzy dorosłe osoby plus bagaż, odcinek A1 Rusocin - Lubicz, przy zanotowanej przez GPS Vmax=170km/h, Vśr=138km/h spalanie wyniosło mnie... 13,4 L/100km
Patrząc że możliwym jest osiągnięcie poziomu ~6.1 L/100km przy bardziej opanowanej jeździe, mój "rekord" daje mi wiarę że może być taniej. Szczególnie gdy różnica 7.3L /100km * 5,65 Pb95 = ~40zł :) na 100km (!) co przy wycieczce nawet 200-300km dać może smaczny obiad w trasie. No ale cóż. Jedni lubią pełny brzuch, inni wymiętoloną i spoconą na plecach koszulę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum