A więc tak Dacia Duster z założonym gazem. Jakiś miesiąc temu zaczął się problem z odpalaniem przy okazji blacharki przeczyścili przepustnice. Ok auto pali ale na biegu jałowym zaczęły się skoki obrotów od 600 - 900 tak co 30 sekund. Oprócz tego przy zmianie biegów mam efekt skoku obrotów tj. Zmieniam bieg na z 1-2 czy 2-3 itd i mam efekt taki jakbym podczas zmiany dodawał minimalnie gazu. Oprócz tego po lekkim ochłodzeniu silniku i po odpaleniu auta obroty idą w górę następnie spadają do 0 i rosną powoli do 600. Niekiedy jest też objaw następujący zwłaszcza przy zwalnianiu(zatrzymywaniu się) rzucam na luz i nagle wskazówka obrotów wędruje z 1000 na ok 2000 i dopiero spada. Byłem w ASO Pan z ASO wpajał mi że to normalne że na jałowym skaczą obroty i reszta też jest normalna tyle że ja autem jeżdżę 2 lata i od miesiąca zaczęły się kłopoty. Proszę o radę co mam zrobić bo jedyny plan jaki mam to jechać do ASO i zrobić grandę na cały salon. Gaz miałem zakładany w ASO i oni mi dali gwarancję dlatego niejako jestem od nich teraz zależny i bez grandy się chyba nie obejdzie.
Aha skoki na jalowym wystepuja na rozgrzanym silniku na zimnym jest ok. Mało tego na rozgrzanym silniku z wlączoną klimą skoków na jałowym też nie ma reszta objawów występuje niezależnie już.
Proszę o rady.
Pozdrawiam
_________________ Dacia Duster Laureate 1.6 4x2
Ostatnio zmieniony przez gmarchewka 2013-04-07, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Byłem w ASO Pan z ASO wpajał mi że to normalne że na jałowym skaczą obroty
Nie jednemu już tak mówili i skakanie nie jest normalne
No ja o tym wiemy. Ostatnio już mi się nie chciało dochodzić ale teraz nie popuszczę. 2 lata autem jeździłem i nic mi nie skakało. Dalej jestem zadowolony z samego auta ale ASO to żal. Czeka mnie wielka awantura.
Mam tylko pytanie czy ktoś miał podobne objawy i co to było może podpowiem tym debilom co to jest bo ich diagnostyka opiera się na podpięciu do komputera i stwierdzenia "Parametry są ok".
_________________ Dacia Duster Laureate 1.6 4x2
Ostatnio zmieniony przez gmarchewka 2013-04-07, 11:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 103 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-07, 21:28
Objawy wskazują na:
w dalszym ciągu zabrudzoną przepustnicę
lub
zabrudzony/zanieczyszczony silnik krokowy (odpowiada za utrzymanie obrotów biegu jałowego)
lub
uszkodzoną sondę lambda (ale w tym przypadku zapalać się powinna kontrolka silnika)
Jeżeli stać na ASO po stać na dobry, renomowany warsztat w okolicy, gdzie czas oczekiwania na usługę to ponad 7 dni. Tam sprawdzą, zrobią i dadzą gwarancję. A jeśli autko jest na gwarancji i ASO to konieczność, to proszę porozmawiać z kierownikiem, że objawy nie są normalne. Jeśli nie pomoże, złożyć zażalenie, dotyczy: odmowy wykonania usługi gwarancyjnej. Klient stanowczy oznacza lepsze przyłożenie się do obsługi klienta ;).
Kiedyś byłem w ASO Saaba oraz Hondy, żart, a nie serwis, mimo tego, że odpłatnie!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum