DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-04, 00:42
Problemy z zapalaniem - diesel
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-31, 20:24   

pitstop napisał/a:
dzięki za pomoc. Jutro sprawdzę i napisze jakie pomiary wskazuje u mnie


jaki przebieg autka??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-01, 08:40   300 tys

ma około 300 tys
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-01, 10:24   

300 tys.km to masz już silnik do remontu i nic tu specjalnie nie da, szukałbym nowego silnika z jakiegoś rozbitka, pompa wtryski to do wymiany na bank.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-01, 10:41   

ale ten silnik ma idealne ciśnienia kolego żadnych innych błędów nawet zawieszenie jest idealne. wtryski są sprawne bo po sprawdzeniu
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-01, 11:20   

to mnie zagiąłeś tym przebiegiem :shock: swoją drogą mówią że dacia to kiepskie auto a tu mamy dowód że nie :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-01, 11:25   :)

to powiem ci lepszy nr ze mamy 5 dacii Logan wszystkie z podobnym przebiegiem jeździły do nie dawna na taksówkach teraz zostały wycofane i to jest jedyna która się zepsuła. Pierwsze co to sprawdzałem kompresje. :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-01, 11:32   

Przebieg wcale nie najwyższy (no chyba ze w dieslach), ostatnio na allegro były logany 1.4 z gazem po taxi, przebieg 447kkm
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-01, 12:12   

tak to jest dissel
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-10, 16:38   Długo odpala jak zimny [Logan MCV 1.5 dCi 68KM]

Witam,

po naprawie wtrysków, o których pisałem w innym wątku pojawił się nowy problem. Otóż teraz auto po dłuższym postoju długo kręci zanim odpali. Dodam, że przez regeneracją wtrysków tego problemu nie było.

Odpalanie trwa około 5-7 sekund. Dzieje się to tylko wtedy, kiedy auto trochę postoi ale niekoniecznie ostygnie. Mechanik u którego robiłem wtryski sprawdzał wszystko dokładnie i stwierdził, że to akumulator już siada. Ten był od nowości (nieco ponad 5 lat). Dzisiaj wstawiłem nowy akumulator (Centra futura) i dalej to samo. Już nie mam słów...

Był jeszcze jeden problem, mianowicie po tej całej regeneracji podczas przyspieszania od 1600obrotów zaczynało szarpać. Okazało się, że błąd EGRa. Po wykasowaniu błedu było OK. Ale po kilku dniach problem powrócił. Znowu skasowanie i OK.

Jakieś pomysły? Sugestie?

Z góry dzięki.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-04-10, 18:56   

a egr byl czyszczony? bo moze to to
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-10, 19:58   

wat napisał/a:
a egr byl czyszczony? bo moze to to


No właśnie jeszcze nie był. Tylko kasowany błąd. Dzisiaj zauważyłem, że jadąc podczas przyspieszania, od około 1600 obr/min zaczyna szarpać. Ale jak się rozgrzeje i załapie już te 2 kreski to problem ustaje. Odpala normalnie i nie szarpie podczas przyspieszania.

Za tydzień podjadę do mecha na czyszczenie EGRa, chyba, że da radę to zrobić samemu :-)
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-10, 20:18   

Zależy jak została przeprowadzona regeneracja a z tym to różnie bywa, niedawno czytałem na innym forum że po regeneracji auto chodziło gorzej podobnie jak u Ciebie i w końcu koleś kupił nowe wtryski i wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję że cały układ wtryskowy został przepłukany bo jeśli nie stwierdzono opiłków w wtryskach to nie znaczy że jakiś paproch został w przewodach, a to że ciężko odpala to albo wina świec żarowych albo wtrysk leje :roll: ale jeśli piszesz że dzieje się tak jak auto troszkę postoi to na mój rozum iż albo pompa pompa nie trzyma ciśnienia albo wtryski przepuszczają tzn po zgaszeniu ciśnienie na listwie CR powinno być jakieś tam (nie pamiętam ile) i w chwili kręcenia auto od razu zaskakuje a jeśli ciśnienie spada mocno to musisz dłużej kręcić aby listwa CR "napompowała" się do określonego ciśnienia które oscyluje na biegu jałowym 230bar. Możesz samemu zrobić próbę przelewową także podpinając pod komputer sprawdzić jakie ciśnienie trzyma na listwie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-04-10, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2013-04-10, 20:42   

Przede wszystkim pompa do sprawdzenia, łącznie z czujnikiem wys. ciśn., a może to być nawet przestawiona z biegiem czasu mapa wtrysku. Jaki przebieg?
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-10, 20:48   

Piotrula napisał/a:
Jaki przebieg?

jak się nie mylę coś 200tyś
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-10, 20:49   

Wtryski z całym tym cyrkiem były już raz 'zareklamowane' u mechanika u którego robiłem. Ten z kolei współpracuje z gościem typowo od wtrysków - Pawłem ze Świbna koło Gdańska. Na różnych forach można o nim znaleźć informacje, bardzo pozytywne więc chyba OK. Sam mechanik zaś, został mi polecony właśnie przez Pawła regeneratora :-) . Mówił, że od lat współpracują i nigdy nie było skuchy. Dlatego wtryski oraz pompa - zakładam, że gość zna się na tym co robi, tym bardziej, że była reklamacja, to dwa razy pod rząd dupy by nie dał. Zakładam, że ten temat jest zrobiony jak należy.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-10, 20:49   

Lukas87 napisał/a:
Piotrula napisał/a:
Jaki przebieg?

jak się nie mylę coś 200tyś


Dokładnie 194 tys.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-10, 08:13   

Witam ponownie,

czy jest możliwość, że te objawy (odpalanie) mają coś wspólnego z rozrusznikiem lub słabej jakości filtrem paliwa?
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-11, 02:58   

Moze to banalnie tylko usterka swiec zarowych, ktore niedostatecznie podgrzewaja ? Zas jak ja mialem zapchany parafina filtr paliwa to odpalal normalnie ale tracił moc jak był zimny + kontrolka przegrzania silnika. W ASO sprawdzili cisnienie paliwa chyba przed pompa ( jakos mozna ??) i wymienili filtr. Problem sie rozwiazał. Usterka była w zimie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-11, 10:16   

mekintosz napisał/a:
niedostatecznie podgrzewaja ?

Wątpliwe - tak naprawdę, to poza zimą można by je chyba w ogóle odłączyć i wielkiej zmiany by nie było...
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-11, 10:21   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
niedostatecznie podgrzewaja ?

Wątpliwe - tak naprawdę, to poza zimą można by je chyba w ogóle odłączyć i wielkiej zmiany by nie było...

Nie zgodzę się - w końcu po coś się je montuje.
Na poczet moich słów - niech któryś użytkownik diesla spróbuje go teraz odpalić bez świec żarowych - w końcu jest ciepło. Zapali, ale na pewno nie będzie to tak przyjemne doświadczenie, jak ze świecami.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
  Wysłany: 2015-06-22, 23:53   Dacia Duster 1.5 dCi problem z odpalaniem.

Witam ponownie. Pisałem, że jestem szczęśliwym posiadaczem Dacii w dziale powitań, ale nie do końca...
Dlatego tu chciałem opisać tutaj mój problem. Jest szansa, że będę szczęśliwy ;-)
Więc posiadam owiany złą sławą silnik 1.5 dCi... Auto z roku 2010...
Mam ogromny problem z odpaleniem, w sumie bez "plaka" nie odpala.

Pierwszą rzeczą jaką sprawdził mój spec były wtryski, okazało się, że jeden nie działa ( chodził na 3 gary ) wymieniliśmy, ja ucieszony jak małe dziecko, a tu dup... nadal nie odpala.
Sprawdziliśmy świece, kompresję itp. autko chodzi cichutko i równiutko, jak już odpali...
Na wyświetlaczu swieci mi się DPF i jak pochodzi chwilkę wyskakuje czerwony znaczek STOP i sam gaśnie...
Może mi ktoś powiedzieć, gdzie mam szukać ? Od czego zacząć ?
Mam nadzieję, że nie popełniłem błędu kupując tą ślicznotkę ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-23, 06:05   Re: Dacia Duster 1.5 dCi problem z odpalaniem.

Wujek napisał/a:

Na wyświetlaczu swieci mi się DPF i jak pochodzi chwilkę wyskakuje czerwony znaczek STOP i sam gaśnie...
Może mi ktoś powiedzieć, gdzie mam szukać ? Od czego zacząć ?
Mam nadzieję, że nie popełniłem błędu kupując tą ślicznotkę ;-)


Jak kupiłeś już gdy nie odpalał to raczej był to błąd.
Jeśli naprawdę to awaria dpf, to czeka Cię niezła jazda i spore wydatki.
Sam nic nie zrobisz, możesz spróbować poszukać jakiegoś tańszego zakładu zajmującego się dpf-ami.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-23, 06:33   

Przyczyną nie odpalania silnika moze byc wlasnie fap ktory jest całkowicie zapchany, a kazda twoja proba odpalenia samostartem doklada gwozdz do trumny. Polecam diagnoze komputerowa a nie wymiane np. Wtrryskow na pale.Spodkalem sie z czyms takim w hondzie pierwsze tracil moc a pozniej nie odpalal
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-06-23, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-06-23, 07:06   

a może filtr paliwa zabity bo może się okazać jeszcze że oryginał, jaki przebieg aktualnie?
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-23, 07:34   

Przebieg 310K...
No FAP się świeci jak głupi... Można używany kupić ?
A jak by wyciąć DPF'a i go komputerowo emulować ?
Jeszcze słyszałem, że powinno się EGR'a wywalić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne