Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-11-25, 08:23
Zardzewiałe bębny - czym i jak to pomalować
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-26, 20:39   

Maciej i Ola,
ładnie to wygląda... :-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-27, 09:40   

W Lagunie też pojawił się nalot pierwszej zimy, po 13 latach - nadal jest tylko nalot
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-27, 13:55   

Ja też się za to wezmę na wiosnę, bo siara alufele zakładać :-P planuję szczotę na wiertarkę, rozpuszczalnik i hammerite w sprayu. Lepiej za dużo nie psikać, bo będzie bicie. Kwestia estetyki, najwyżej się poprawi za 2 lata [albo zrobi to następny właściciel ;-) ]
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-27, 15:14   

koniu napisał/a:
rozpuszczalnik i hammerite w sprayu


Moja uwaga od temperatury hammerite będzie odłaził. Lepiej zastosować farbę na wysoka temperaturę, o czym pisałem wyżej.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-27, 15:23   

chriskb napisał/a:
Moja uwaga od temperatury hammerite będzie odłaził. Lepiej zastosować farbę na wysoka temperaturę, o czym pisałem wyżej.

U mnie już dwa lata i hammeritte jakoś nie odłazi i wygląda bardzo ładnie.
Także spokojnie hammeritem wystarczy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-27, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-27, 17:25   

ja w trzech samochodach robiłem hammeritem i było elegancko także polecam
 
Maciej i Ola 


Marka: Dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-12-27, 18:18   

ja tam pomalowałem zwykłym srebrnym akrylem samochodowym w sprayu i też nie złazi chyba że panowie ciężko używacie hamulce i bębny dostają temperatury albo śmiga się na ręcznym :lol:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-27, 18:22   

Zgadzam się z kolegami powyżej, ale to zależy jak kto używa hamulców. Jak ktoś przegrzeje bębny to hammeritte odejdzie. Bezpieczniejsza jest specjalna farba do bębnów i zacisków.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-30, 16:02   

Ja na bębnach hamuje tylko jak mi w korku na dwójce za szybko jedzie bez naciskania :-P poza tym na alumach mam dobrą wentylację.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-30, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 19:30   

Przy okazji wymiany ogumienia spojrzalem na bebny. Zasyfione rdza niemiłosiernie. Nie mowie o rdzawym nalocie ale o solidnym rdzawym syfie na bebnie. Samochod z 2009r garazowany pod chmurka. Bebny jakby byl z 1989r ;-( Pokrecilem lekko piasta, prawa krecila sie bez oporow, zas w lewej odczuwalem lekkie przycieranie, na tyle delikatne ze moglem swobodnie obracac piasta. Mam w zwyczaju czeste zaciaganie recznego, z zostawianiem pojazdu na kilka dni na recznym. Czy oprocz zewn oczyszczenia bebnow i ich ew odmalowania sugerujecie wizyte w ASO czy jezdzic az bedzie sie cos grzalo ? Bebny byly zimne, wiec zakladam, ze czasem lekki opor moze byc. Jak w Waszych pojazdach ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-29, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-29, 19:46   

Mekintosz to normalne, że lekki opór może być - nie ma sensu abyś jechał do ASO.
Czy jest lekki opór czy też nie to zależy od tego czy akurat samoregulator przeskoczył o ząbek czy jeszcze nie, także nie masz się czym martwić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-29, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 21:56   

U mnie też wyraźna rdza powierzchniowa, ale zanim faktycznie się weżre głębiej, to jeszcze z 10 lat, tak więc głowy sobie nie zawracam.

O oporach ciał bębnowych słusznie napisał jackthenight - pilnować oczywiście trzeba, ale nie ma się co za bardzo trząść [:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-29, 22:06   

Ja po roku miałem nalot rdzy lekki bo lekki ale jako że wole mieć wszystko cacy wyczyściłem szczotką drucianą potem podkład i na to czarny mat :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-18, 21:01   

Dziś zabrałem sie za czynność malowania bębnów sandero. Zakupiłem wcześniej szczotkę druciana, papier ścierny 120 oraz benzynę ekstrakcyjna. Malowałem czarna farbą "Turbo racing - car tuning" odporną na temperaturę do 650 stopni. Ostrożnie pierwszy raz podnosiłem na fabrycznym lewarku pojazd. Punkt mocowania jest oznaczony w progu dziura. Myślałem, ze lewarek się w nim jakoś fiksuje, jednak wystarczy tylko podłożyć. Po zdjęciu kół ukazał się obraz skorodowanych bębnów. Kilkunastominutowa walka z rdza szczotka oraz papierem ściernym dała efekt połowiczny. Troszke rdzy zostało, wiekszosc usunełem. Pewnie mając dostęp do prądu oraz końcówki do wiertarki było by łatwiej i szybciej. Jednak pod blokiem mam do dyspozycji własne ręce. Przygotowałem tez specjalny "patent" bym mógł bezpiecznie unieść pojazd bez unieruchamiania bębna ręcznym. Dwie ciężkie betonowe płyty krawężnikowe się doskonale sprawdzają ;-) Pomalowałem 3-4 warstwy w odstępach 10-15 min zgodnie z instrukcja na opakowaniu farby. Wyszło fajnie, nie błyszczy sie jak psu jaja , jest to klasyczny czarny mat. Zobaczymy ile wytrzyma. Farba z leroy-merlin 39,90. Troszkę jeszcze zostało.

IMAG1094.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 155,23 KB

IMAG1090.jpg
Plik ściągnięto 207 raz(y) 176,25 KB

IMAG1086.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 165,18 KB

IMAG1081.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 198,76 KB

IMAG1080.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 196,97 KB

IMAG1088.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 157,38 KB

IMAG1085.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 180,47 KB

IMAG1083.jpg
Plik ściągnięto 185 raz(y) 128,03 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-18, 21:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-18, 21:20   

A czy podgrzałeś bęben do 160 stopni na około 30 - 60 min, aby utwardzić lakier ?
Bo jak nie, to żadnej wytrzymałości ten lakier mieć nie będzie.
Zobacz w instrukcji nakładania lakieru oraz jego utwardzania,
cyt. "Następnie podgrzewać przez 30 do 60min. w temperaturze ok. 160 oC, aby warstwa farby została utwardzona."
Efekt fajny, ale jak lakieru nie utwardzisz, to lakier nie ma żadnej wytrzymałości.

I z tego względu, że nie byłem wstanie wygrzać lakieru w temp. min. 160 stopni przez godzinę, to użyłem zwykłego hameritte - bębny są zdrowe i ładne już drugi rok.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-06-18, 21:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 01:09   

Widzisz, akurat na tym konkretnym specyfiku nie jest napisane by wygrzewać. Oglądałem w sklepie inne lakiery i była taka informacja. Dlatego kupiłem ten Car Tuning.

instrukcja.jpg
Plik ściągnięto 144 raz(y) 87,85 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-19, 06:40   

Ale z drugiej strony, kilkakrotnie starałem się sprawdzać temp. bębnów po dłuższej jeździe itd.
To tak naprawdę bębny nie nagrzewają się aż tak bardzo. Ciepłe były, ale nie parzyły - czyli temp poniżej 50 stopni - dlatego mój zwykły Hameritte nadal ładnie wygląda na bębnach.
Natomiast taki lakier co kupiłeś mekintosz byłby dobry do tłumików i rur wydechu.
Jak kiedyś będę wymieniał środkowy tłumik, to właśnie zabezpieczę sobie go takim lakierem.
_________________

 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-06-19, 07:29   

Ale podkładki pod koła do unieruchomienia pojazdu masz czadowe :mrgreen: :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2013-06-19, 07:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 08:06   

Wreszcie! Bo po tych wszystkich zabiegach te bębny strasznie dawały po oczach rudą! Gratki! Nie rów wszystkiego za szybko, bo jak już wszystko poprzerabiasz to Ci się auto znudzi :-P
P.S. Jak dysze?
 
lenny 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-06-19, 08:19   

Ja u siebie pomalowałem Hammeritem młotkowym czarnym jeczcze przed pojawieniem się rdzy i mam spokój i ładny wygląd.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-06-19, 13:27   

lenny napisał/a:
Ja u siebie pomalowałem Hammeritem młotkowym czarnym jeczcze przed pojawieniem się rdzy i mam spokój i ładny wygląd

Ja tak samo - co prawda efekt młotkowy wziąłem dlatego, że nie mieli czarnego matu - jak na razie daje radę.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 15:44   

Prezes napisał/a:
Wreszcie! Bo po tych wszystkich zabiegach te bębny strasznie dawały po oczach rudą! Gratki! Nie rów wszystkiego za szybko, bo jak już wszystko poprzerabiasz to Ci się auto znudzi :-P
P.S. Jak dysze?


Dysze super. Zobacz film:

http://www.daciaklub.pl/f...1612256#1612256

Wciąż udoskonalam niedoskonałe. Za rok moze wycisze podłoge i zmodernizuje wyciszenie drzwi. W planach dalszych hak, jakis czip tuning oraz inny bagaznik box na dach. Dopiero jak to zrealizuje i opadne z sił sprzedam dacie... albo bedsie cieszył zmodyfikowanym i ulepszonym pojazdem ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-19, 16:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 15:45   

Piotrek721015 napisał/a:
Ale podkładki pod koła do unieruchomienia pojazdu masz czadowe :mrgreen: :!: :!: :!:


Nic nie mów, wieczorem ledwo rece czułem od przesuwania tych kloców betonu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 15:47   

jackthenight napisał/a:
Ale z drugiej strony, kilkakrotnie starałem się sprawdzać temp. bębnów po dłuższej jeździe itd.
To tak naprawdę bębny nie nagrzewają się aż tak bardzo. Ciepłe były, ale nie parzyły - czyli temp poniżej 50 stopni - dlatego mój zwykły Hameritte nadal ładnie wygląda na bębnach.
Natomiast taki lakier co kupiłeś mekintosz byłby dobry do tłumików i rur wydechu.
Jak kiedyś będę wymieniał środkowy tłumik, to właśnie zabezpieczę sobie go takim lakierem.


Akurat zrobiłem raz test pod katem podgrzewania bebnow. Reczny na pierwszy zabek, ze lekko czuc i przejazd 2 km. Przy dotknieciu parzyły, wiec w sumie można sposobem wygrzać lakier ;-) Połowa puszki została, wiec mająć kiedys dostęp do kanału może się skuszę na pomalowanie wydechu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne