Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-06-18, 00:19
Dacia lodgy 1,2 Tce
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-15, 19:16   Dacia lodgy 1,2 Tce

Witam
Dzis miałem okazje potestowac Dacie Lodgy 1,2 TCe
Silniczek miło mnie zaskoczył zbiera się naprawde niezle na 2 ciągnie do 90km/h
Na autostradzie od prędkości 150 w zwyz czuje się jak auto przyspiesza , prędkość maxymalna jaka osiągnąłem to 185km/h
Ale mysle ze poszła by wiecej ale miałem pod górkę
Jedyny minus ale tu zapewne wina zle wywazonych kół oraz ciśnienia bo przenosiły się drgania na kierownice czym szybciej jechałem tym mocniej się przenosiło.
Jeśli chodzi o chałas wewnątrz to super mysle ze jest o 30% ciszej niż w mojej mcv przy tej prędkości
System nagłośnienia jest bardzo fajny sprawdziłem przy kultowych kawałkach mojej muzy oraz obsługa go jest bardzo fajniutka
Komunikacja bluetooth podczas rozmów działa bardzo fajnie
Jeśli chodzi o spalanie to srednie z testów wyniosło koło 9 litrow

a (3).jpg
Plik ściągnięto 120 raz(y) 93 KB

a (2).jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 80,66 KB

a (5).jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 215,61 KB

a (6).jpg
Plik ściągnięto 165 raz(y) 189,56 KB

a (7).jpg
Plik ściągnięto 187 raz(y) 207,73 KB

a (8).jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 170,51 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 351
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-06-16, 10:57   

Ciekawe, ile TCe będzie spalało w normalnych, miejskich warunkach. Bo te 9 l/100 km to zapewne wynik dzięki rozpędzaniu do podanych prędkości?
_________________
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-17, 23:03   

Rysiob napisał/a:
Ciekawe, ile TCe będzie spalało w normalnych, miejskich warunkach. Bo te 9 l/100 km to zapewne wynik dzięki rozpędzaniu do podanych prędkości?



wiesz chciałem sprawdzić ja z turbina chodzi silnik i miło się zdziwiłem oczywiście pozytywnie z tym ze turbo dziura jednak jest spora..
mysle ze spalanie będzie oscylowało miedziy dizlem a normalna bezynka..
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-18, 13:38   

wieza napisał/a:

wiesz chciałem sprawdzić ja z turbina chodzi silnik i miło się zdziwiłem oczywiście pozytywnie z tym ze turbo dziura jednak jest spora..


Mógłbyś rozwinąć temat turbo dziury? W jakich warunkach się objawia i jak wpływa na styl jazdy?

W jeździe niie brakowało 6tki? Już jeździsz Dacią, stąd może tego nie odczuwasz, ale mam wrażenie, że dla wielu osób jeżdżących innymi markami 5tka w Dacii zaczyna się za szybko i za szybko się kończy. Tyle, że 6tki brak (oprócz mocniejszego dci).
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-19, 21:28   

przyspieszasz np. do ponad 4 tys obrotów zmieniasz bieg na wyższy i jest szarpniecie zamias płynnie isc dalej,w dci tego nie ma.. przynajmniej moim :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-19, 21:43   

To nie jest objaw turbodziury a raczej kiepskiego sprzęgła. Przy 4 tys sprężarka daje już odpowiednie ciśnienie. pozdr
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 351
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-06-22, 19:45   

Turbodziura to raczej słabość poniżej pewnej granicy obrotów. Ostatnio jechałem Megane Grandtour I 1.9 dCi 102 km i tam turbodziura jest bardzo odczuwalna, dopiero powyżej 2000 obr/min coś się dzieje. Moze to kwestia przyzwyczajenia ale miałem uczucie jakby auto miało na pierwszym biegu zgasnąć jak nie dam wyższych obrotów.
A co do Lodgy TCe - bardzo mnie ciekawi jak ten silnik będzie się spróbował bo jest alternatywa dla diesla.
_________________
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-24, 09:52   

Rysiob napisał/a:
Ciekawe, ile TCe będzie spalało w normalnych, miejskich warunkach. Bo te 9 l/100 km to zapewne wynik dzięki rozpędzaniu do podanych prędkości?



miasto ~7,5l/100km
autostrada (wrocław - kraków, ogranicznik ustawiony na 118km/h i pedał wciśnięty do pierwszego oprou ) ~7,3l/100km
trasa (nowy sącz - kraków, prędkości do 90km/h) ~4,5l/100km
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-24, 09:54   

Artlight napisał/a:
...W jeździe niie brakowało 6tki? ...


to była moja największa obawa, tym bardziej że od 10 lat mam 6biogowe diesle a na jeździe próbnej lodgy 1,6 szukałem szóstego biegu, ale jest na prawdę ok. skrzynia jest bardzo dobrze wystopniowana.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-24, 09:58   

Artlight napisał/a:
...Mógłbyś rozwinąć temat turbo dziury? W jakich warunkach się objawia i jak wpływa na styl jazdy?...


jak "za wcześnie" zmienisz bieg np z 2 na 3 i obroty na 3 spadną poniżej 2kobr to silnik nie chce jechać. powyżej 2kobr (jak turbinak się rozkręci) czuć wręcz szarpnięcie (wyrwanie do przodu). to zmulenie poniżej 2kobr to właśnie turbo dziura
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-24, 15:30   

hojnorek,
Dzięki za info. Czy przed zakupem porównywałeś z 1.6?
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-24, 15:56   

Oczywiście że porównywałem ale ponieważ u mnie dacia to auto głównie na trasy to wybrałem TCe
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-24, 17:22   

hojnorek,
Ok, a mógłbyś napisać więcej o Twoich subiektywnych odczuciach z takiego porównania?
To mogłoby zainteresować wiele osób, bo niestety nie jest łatwo przetestować obie wersje silnikowe lodgy.

p.s. który dealer jest tak dobrze zaopatrzony, że miał obie benzyny na stanie?
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-25, 08:49   

tu jest stosowny wątek. co prawda duża część początkowych postów jest zanim pojawiły się TCe w sprzedaży i są mocno teoretyczne i mocno sceptyczne.

Jeśli chodzi o moje subiektywne wrażenia to:
dCi testowałem w zimie (we Wrocławiu). po odpaleniu zimnego silnika chodził jak traktor a po przekroczeniu 2,5kobr wydawało mi się że się rozleci. dźwięki conajmniej jakby ktoś nie zalał silnika olejem. ale może to była specyfika jednego egzemplarza. tak czy siak mnie odrzuciło od dCi, choć od ładnych paru lat ujeżdżałem fordowskie TDCi a teraz kiajowskie crdi i generalnie diesel mi nie straszny. niestety dCi został skreślony

1.6 testowałem w Warszawie na Jerozolimskich. szedł akceptowalnie do około 100km/h. przy tej prędkości zacząłem szukać szóstego biegu :] Zmieniałem T3 na Lodgy głównie z powodu powolnego silnika w VW, więc 1,6 też skreśliłem

został więc TCe. Niestety jak zamawiałem Lodgy, to TCe nie było niegdzie w Polsce. we Wrocławiu przejechałem się Clio 0,9 TCe i jakiś pogląd mniej więcej miałem, ale do samego odbioru Lodgy 1,2 była dla mnie niewiadomą (w zasadzie innego wyboru nie było)

tu wrażenia na gorąco po odbiorze.
Ostatnio zmieniony przez hojnorek 2013-06-25, 08:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-25, 09:34   

To dziwne co piszesz o dCi bo jest to chyba "najaksamitniejszy" diesel jakiego można kupić.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-25, 10:06   

tak też słyszałem, dlatego zaznaczyłem że to moje subiektywne zdanie bazujęce na teście jednego egzemplarza. podczas jazdy sprzedawca powiedział że TTTM. je odpuściłem temat, tym bardziej że nie zależało mi na oszczędności w spalaniu (niskie przebiegi roczne) a cena diesla jest wyższa
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-25, 12:01   

hojnorek napisał/a:
tu jest stosowny wątek.


Ten wątek znam, pisałem tam nawet o wrażeniach z jazdy 1.6
lodgy 1.6

hojnorek napisał/a:
1.6 testowałem w Warszawie na Jerozolimskich. szedł akceptowalnie do około 100km/h. przy tej prędkości zacząłem szukać szóstego biegu :]


Dokładnie podobne wrażenie miałem po jeździe próbnej i początkowych kilometrach wypożyczenia. Po 20 min jazdy już się przyzwyczaiłem.

hojnorek napisał/a:
tu wrażenia na gorąco po odbiorze.


Kuszący opis zachowania TCe :)

hojnorek napisał/a:
Ale żeby nie było że za mało chwalę to strasznie podoba mi się też ogranicznik prędkości


Ja miałem kompletnie inne odczucie, że to zbędny dodatek, a nawet niebezpieczny - wtedy kiedy ustawiłem 110km max i zacząłem wyprzedzać...

Czy z wyposażenia brałeś ESC, system wspomagania tyłem? (napisałeś full elektryka, różnie to można rozumieć)
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 351
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-06-25, 12:01   

Też jeździłem i 1.5 dCi w Dusterze, i 1.9 dCi w Megane I - oba pracowały bardzo kulturalnie. Może kwestia egzemplarza...
_________________
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-25, 12:08   

Artlight napisał/a:
...Ja miałem kompletnie inne odczucie, że to zbędny dodatek, a nawet niebezpieczny - wtedy kiedy ustawiłem 110km max i zacząłem wyprzedzać...

Czy z wyposażenia brałeś ESC, system wspomagania tyłem? (napisałeś full elektryka, różnie to można rozumieć)


ogranicznik jest genialny :-) tylko trzeba przeczytać instrukcję ;-) . podczas wyprzedzania wciskasz pedał mocnij (jest tzw "pierwszy opór", ale można mocniej i wtedy ogranicznik przestaje działać a prędkość na ograniczniku miga) po wyprzedzaniu odpuszczasz gaz, jak prędkość przestaje migać znów pedał "do pierwszego oporu" i jedziesz dalej na "pseudotempomacie".

nie brałem ESC i nie brałem czujników parkowania. "pełna elektryka" w moim rozumieniu to szyby elektryczne przód i tył i elektrycznie sterowane lusterka
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-25, 12:18   

hojnorek napisał/a:

ogranicznik jest genialny :-) tylko trzeba przeczytać instrukcję ;-) .


Musiałbym ją dostać :)

hojnorek napisał/a:

nie brałem ESC i nie brałem czujników parkowania. "pełna elektryka" w moim rozumieniu to szyby elektryczne przód i tył i elektrycznie sterowane lusterka


Czyli w sumie dealer nie był skłonny do rabatów, bo pisałeś że zapłaciłeś 55000zł
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-06-25, 12:34   

ja tam jestem zadowolony z rabatów (jak na tamte czasy)
dostałem gratis hak (dacia) + alarm (dacia) zintegrowany z kluczykiem auta + chlapacze + dywaniki

całość bez w/w dodatków z gwarancją na 5 lat w/g cen katalogowych lekko przekraczała 55ooo

auto odbierałem w Częstochowie. We Wrocławiu oferta była mniej korzystna
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne