Wysłany: 2013-06-23, 18:39 Motor” nr 26/2013
PRZED PREMIERĄ:
Audi kontra BMW: kluczowe nowości obu marek w sześciu segmentach, w tym m.in. nowe wcielenia Audi A6 i BMW serii 5, sportowe BMW serii 4, a także kolejne generacje Audi Q7 i BMW X5.
PIERWSZA JAZDA:
Suzuki SX4: pierwsze SX4 z trudem mieściło rodzinę, nowy model w pełni zasługuje na miano auta familijnego.
Citroen C4 Picasso: pod nieco kontrowersyjnymi liniami kolejnej generacji C4 Picasso kryje się nowa, modularna platforma o stosunkowo prostej konstrukcji i mnóstwo elektroniki.
PORÓWNANIE:
Mercedes A 250 Sport, Volkswagen Golf GTI Performance: Golf GTI debiutuje w nowym, siódmym wcieleniu. Tym razem czeka go starcie nie tylko z odwiecznymi rywali. Do konkurencji dołączył bowiem usportowiony kompakt Mercedesa – A 250 Sport.
TESTY:
Dacia Logan 0.9 TCe Laureate: kurs, który kilka lat temu obrała Dacia okazuje się słuszny - samochody tej marki są po prostu coraz lepsze. W pełni potwierdza to nowa generacji Logana.
Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D: kapitalną zaletą Pajero Sport jest napęd - wyrafinowany, a zarazem sprawdzony już przez 23 lata.
Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: dzięki ogromnemu bagażnikowi, osobowe Combo może – w razie potrzeby – pełnić rolę samochodu dostawczego.
PORADY:
Tankowanie LPG za granicą: dziś już nie ma większych problemów z zatankowaniem LPG za granicą. Warto jednak wiedzieć, jakie różnice występują w poszczególnych krajach, aby nie być zaskoczonym pod dystrybutorem.
Mistrzostwa w przestronności: które auta są najbardziej przestronne, a w których miejsca wewnątrz kabiny jest zbyt mało, by poróżowało się wygodnie - zestawienie wymiarów wnętrz 300 modeli.
Samochód po wielkiej wodzie: co ulega uszkodzeniu w zalanym aucie, ile kosztuje naprawa i czy w ogóle opłaca się ją wykonywać.
Zdiagnozuj usterkę silnika: jak samemu po objawach zdiagnozować typowe awarie jednostki napędowej i jaki naprawy będzie konieczny.
UŻYWANE:
Chevrolet Aveo I: pierwsza generacja Aveo imponuje wyłącznie niską ceną. W pozostałych kategoriach auto zasługuje na przeciętne noty. Czy zatem warto je kupić?
BMW 530i i 530d (typ E60): ceny używanych E60 są równe – niezależnie od rodzaju zasilania. Czy w przypadku tak drogich pojazdów warto upierać się przy dieslu?
Auta „po demo”: czy wystawione do sprzedaży samochody podemonstracyjne są atrakcyjną alternatywą dla analogicznych, fabrycznie nowych modeli?
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ogólnikowy ten test. ale generalnie o wydźwięku pozytywnym. Właśnie przeczytałem. Pochwalono przestrzeń (aczkolwiek zwrócono uwagę że z tyłu nisko), silnik i jego spalanie, komfort. Skrytykowano nieprecyzyjne prowadzenie i ergonomię, a także pierdoły typu brak uchwytu do zamykania bagażnika i brak wykończenia klapy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-24, 13:47
ryjas napisał/a:
Ogólnikowy ten test. ale generalnie o wydźwięku pozytywnym. Właśnie przeczytałem. Pochwalono przestrzeń (aczkolwiek zwrócono uwagę że z tyłu nisko), silnik i jego spalanie, komfort. Skrytykowano nieprecyzyjne prowadzenie i ergonomię, a także pierdoły typu brak uchwytu do zamykania bagażnika i brak wykończenia klapy.
Ja się tak zastanawiam, jakim głęboko skrzywionym człowiekiem trzeba być, aby pisać o takich pierdołach jak precyzja prowadzenia w Dacii. Jaka k...a precyzja prowadzenia?
Czy to jest samochód sportowy?? Tłumacz czy redaktorzyna muszą mieć przełożenie jeden do jeden i na kierownicy czuć każde drgnięcie samochodu?
MSZ precyzja prowadzenia to nie jest pierdoła. Od niej zależy czasami uniknięcie groźnego wypadku oraz ma bardzo duży wpływ na przewidywalność w prowadzeniu auta na krętych drogach dla kierowców bez zacięcia sportowego.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-24, 19:19
chriskb napisał/a:
MSZ precyzja prowadzenia to nie jest pierdoła. Od niej zależy czasami uniknięcie groźnego wypadku oraz ma bardzo duży wpływ na przewidywalność w prowadzeniu auta na krętych drogach dla kierowców bez zacięcia sportowego.
To chyba mylisz dwa pojęcia - precyzja prowadzenia vs wyczucie samochodu przez kierowcę.
W aucie jest seryjny ESP, więc jak coś się zadzieje to teoretycznie i tak jesteśmy zdani na ten system;) Dla mnie termin precyzja prowadzenia nie istnieje, bo staram się dostosować sposób jazdy do właściwości samochodu. Druga sprawa, to fakt, że się zestarzałem i bardziej cenię komfort, a jak wiadomo przy prostym zawieszeniu mamy do wyboru jedno albo drugie.
Kol. przedmówcy, termin precyzja prowadzenia to czas reakcji auta na zmianę położenia kierownicy. Jest to parametr mierzalny i określany w dwóch parametrach stopień skrętu kierownicy i czas ustawienia auta do zamierzonego kierunku jazdy.
Oczywiście wiąże się to z wyczuciem auta, ale to jest już subiektywna ocena kierowcy. Parametr ten zależy od wielu czynników, gdzie oprócz konstrukcji zawieszenia, stanu technicznego amortyzatorów i sprężyn, układu kierowniczego, działania wspomagania wpływ mają również opony.
Na podstawie mojego Dusterka mogę stwierdzić, że Dacia nie jest liderem w tym zakresie.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-06-24, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Na podstawie mojego Dusterka mogę stwierdzić, że Dacia nie jest liderem w tym zakresie.
- w pełni popieram...
- czasami odnoszę wrażenie, że układ kierowniczy jest niezbyt precyzyjny i Duster ma ochotę jechać inaczej niż ja bym tego oczekiwał... określiłbym to jako "zbyt duża bezwładność układu kierowniczego"...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-24, 21:52
TD Pedro napisał/a:
"zbyt duża bezwładność układu kierowniczego"...
która wynika z konstrukcji samego auta - wysoka karoseria, duże ogumienie ze znacznego rozmiaru barkiem i niewielkim ciśnieniem roboczym,miękkie zawieszenie o dużym skoku nastawione na komfortowe pokonywanie nierównych nawierzchni, hydrauliczne, wymagające sporego przyłożenia i działające z zauważalnym oporem (co mi zresztą bardzo odpowiada) wspomaganie. Przy takich założeniach nie mogło być innego efektu.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-24, 21:55, w całości zmieniany 3 razy
Kol. przedmówcy, termin precyzja prowadzenia to czas reakcji auta na zmianę położenia kierownicy. Jest to parametr mierzalny i określany w dwóch parametrach stopień skrętu kierownicy i czas ustawienia auta do zamierzonego kierunku jazdy.
Tego to akurat nie wiedziałem. Czy ten "pomiar" wykonuje sie z wciśniętym gazem?
Być może żle się w takim razie wypowiedziałem, bo defacto w teście nie użyto tego terminu. Użyto dokładnie: Logan nie jest mistrzem zakrętów.
Pisząc, że dla mnie ten termin nie istnieje miałem na myśli - nie ma znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-06-24, 23:16, w całości zmieniany 1 raz
Przy takich założeniach nie mogło być innego efektu.
- nie jest to żaden problem (bynajmniej dla mnie)
- "problem" jest bardziej subiektywny niż rzeczywisty i póki co drakulka jednak poddaje się mojej presji (na kierownicę)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum