trzeba pogadać z kimś z Rumuńskiego lub Francuskiego Klubu miłośników Dacii i po tych konsultacjach napisać jakieś pisemko do przedstawicieli / lub dowiedzieć się tylnymi drzwiami
W Polsce to zawsze nic nie wiedzą/ nic nie mają/ nie mogą powiedzieć.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ja te wieści mam z ASO i blacharni bo już nie jednego rozbitka robili i nie ma tam ocynku nawet jak kiedyś było na forum że drzwi do połowy, Nie ma i już. A co do wielkości pęcherzy to nie ma co przesadzać z czekaniem bo potem mogą odrzucić gwarancję, w książce jest jak byk niezwłocznie a nie jak będzie dziura, u mnie wszystko co zgłosiłem zaakceptowali do roboty
nie tyle poda nie prawde tylko poda z gory przygotowana formulke ktora nie odpowie Ci na pytanie - bedzesz wiedzal dokladnie tyle samo co teraz...
wysłałem (25.06'13) pytanie do RP nastepującej treści:
Cytat:
Uprzejmie proszę o informację dot. samochodów marki Dacia Duster.
Czy jakieś elementy nadwozia/karoserii są ocynkowane a jeżeli tak to które?
wbrew niektórym prognozom odpowiedź jedna przyszła (i to szybko)
Cytat:
Szanowny Panie,
(...) producent nie podaje szczegółowych informacji które części pojazdu są dodatkowo zabezpieczane.
Pawlo napisał/a:
Ja te wieści mam z ASO i blacharni bo już nie jednego rozbitka robili i nie ma tam ocynku (...) Nie ma i już
Ciekawe, czy wśród tych rozbitków był Duster, a jeżeli tak to które "części pojazdu" miał rozbite. Pewnie nie były to te dodatkowo zabezpieczane... Może poprzez wykluczenia uda nam nie wreszcie ustalić GDZIE PODZIAŁ SIĘ TEN OCYNK???
Dziękuję za szybka odpowiedź, ale niestety jestem rozczarowany brakiem konkretów. Czy pod wskazanym nr telefonu uzyskam precyzyjną odpowiedź na zadane pytanie?
Jeżeli nie to proszę dotrzeć do źródeł (producenta). Trochę mnie dziwi, że Gwarant nie posiada takiej wiedzy lub też nie chce się tą wiedzą podzielić.
Liczę na to, że jednak otrzymam oczekiwaną informację.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-06-27, 10:06
Kwestią jest że jeżeli ktoś daje 6 lat gwarancji na nadwozie to cudów nie ma, po 6 latach mogą wyjść dziury jak sito, najlepiej kupić czerwony kolor wtedy rdzy nie będzie widać za bardzo, miałem srebrną dacię i już purchle się robiły przy ramkach okien z tyłu i na drzwiach z tyłu , tak samo jest z chevrolotem ludzie piszą że ma ocynk a ma taki jak dacia bo też dają 6 lat tylko.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-27, 10:30
Na brązowym też nie widać rudej
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-06-27, 12:03
Dam sobie głowę uciąć, że jeśli w daciach jest choćby częściowy ocynk to jest to tylko bardzo cieniutka warstwa nanoszona w procesie galwanizacji blach, możliwe że tylko jednostronnie.
Taka cieniutka warstwa poddaje się byle przetarciu, nawet jeszcze podczas montażu karoserii w fabryce.
Na 100 % w daciach nie ma porządnie ocynkowanych blach, nie ma co się łudzić.
- jednego czego nie można zarzucić RP to szybkości udzielania odpowiedzi, z meritum niestety już gorzej,
- oto odpowiedź na wczorajsze
TD Pedro napisał/a:
Dziękuję za szybka odpowiedź, ale niestety jestem rozczarowany brakiem konkretów. Czy pod wskazanym nr telefonu uzyskam precyzyjną odpowiedź na zadane pytanie?
Jeżeli nie to proszę dotrzeć do źródeł (producenta). Trochę mnie dziwi, że Gwarant nie posiada takiej wiedzy lub też nie chce się tą wiedzą podzielić.
Liczę na to, że jednak otrzymam oczekiwaną informację.
zapytanie
Cytat:
Uprzejmie informujemy, że Pana zapytanie zostało skonsultowane z działem wewnętrznym Renault Polska, importerem pojazdów Renault oraz Dacia. Uzyskana odpowiedź została przesłana Panu w dniu wczorajszym. Zgodnie z poprzednią wiadomością przekazujemy, iż producent pojazdu Dacia Duster podaje informacje, że elementy wyjątkowo narażone na działanie czynników korozyjnych są poddawane dodatkowemu, poza procesem kataforezy, cynkowaniu. Niestety producent nie udostępnia dokładnej listy części zabezpieczanych tą technologią.
Dzwoniąc pod podany w stopce numer telefonu otrzyma Pan takie same informacje, gdyż te przekazane Panu w niniejszych wiadomościach są oficjalnym stanowiskiem Renault Polska w omawianej sprawie.
Dam sobie głowę uciąć, że jeśli w daciach jest choćby częściowy ocynk to jest to tylko bardzo cieniutka warstwa nanoszona w procesie galwanizacji blach, możliwe że tylko jednostronnie.
Taka cieniutka warstwa poddaje się byle przetarciu, nawet jeszcze podczas montażu karoserii w fabryce.
Na 100 % w daciach nie ma porządnie ocynkowanych blach, nie ma co się łudzić.
---
No nie wiem jak to jest. Mam Logana prawie 7 letniego i nic w nim nie rdzewieje oprócz ramion wycieraczek - ale te zamierzam latem odrdzewić i pomalować - więc będą jak nowe. Uszkodzoną tylną tablicę rejestracyjną wymienię. Pozostaje do naprawy kilka mini wgnieceń na drzwiach po uderzeniach nieuważnych kierowców i nieco większe wgniecenie tylnego (prawego) błotnika.
A fakt braku rdzy na karoserii to może jednak wynik działań producenta który wzywał mnie co najmniej 3 razy do wykonania poprawek antykorozyjnych w tyle auta. W każdym razie jestem zadowolony, że mnie rdza odpuściła swoje działanie, ale więcej pewnie nie będę taki odważny i kupię auto bez takiego problemu.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-28, 17:07
Producenci dobrze wiedzą co robią. 5-6 lat bez korozji nawet jak nie ma ocynku, to nie problem. Potem zmartwienie nabywcy. Mój poprzedni Uniak, sprzedawany po 5 latach, nie miał śladu rdzy, a wiadomo, że koło ocynku nawet nie stał. Fakt, że po kupnie zrobiłem mu konserwację, jak zobaczyłem, że obie klapy nawet jej nie wąchały. Więc pewnie i przestrzenie zamknięte też nie były potraktowane z nalezną uwagą. pozdr
PS.
Dodam jeszcze że oddano mi moją ukochaną dacię tak zabezpieczoną woskiem że cała zima przejechana na ich robocie. Dlaczego o tym wspominam , gdyż miałem telefon z Aso z pytaniem co ja takiego robię z tym samochodem że muszą go parokrotnie odtłuszczać przed robotą. A ja po prostu nakładam dwa razy do roku konkretną warstwę wosku , ręczna robota.
Pewnie lakiernik się zirytował i tak mi dowalił wosku że śnieg bał się osiadać na lakierze .
Jakiego wosku użyłeś i jak nakładasz. Pierwszy raz to robisz na Daci, wcześniej to robiłeś?
U mnie przykra niespodzianka - na przeglądzie antykorozyjnym serwis znalazł rdzę na tylnych drzwiach, wokół napisu DACIA. Wyglądało to na parę kropek, tymczasem po demontażu okazało się, że dziury są na wylot... Szczęście w nieszczęściu, że dostałem po prostu nowe drzwi. Muszę teraz bardzo dokładnie obejrzeć samochód i sprawdzić, czy nie ma takich niespodzianek gdzieś jeszcze.
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-28, 09:48
Po tym temacie ja się wyleczyłem z dacii, samochód kupuje na ~~8lat. Myślałem o loganie albo sandero. Jeżeli jedynym zabezpieczeniem ma być lakierowanie kataforetyczne a blacha zwykła to nie ma szans na wytrzymałość większą niż pare lat w naszych warunkach.
Do dzisiaj używane pojazdy głownie fiaty nie miały najmniejszej rdzy przez 8 lat (punto, panda), teraz mam chwilowo 11 letniego sejka i na karoserii ZERO rdzy, owszem elementy zawieszenia są zardzewiałe. Wiadomo większość fiatów to blacha ocynkowana.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-31, 20:05
Lukas87 napisał/a:
Ocynk jest z jednej (zewnętrznej) strony w daćkach
Nawet jakby dacia robila samochody całe w 100% ocynkowane - jesli za tym nie wydłuża gwarancji na perforacje do 8-10 lat jak wiekszość producentów to bedzie to rzeczywiście argument przeciwko zakupowi. Szczególnie jak ktoś planuje używać od nowości do wielu 8-10 lat.
A propo gwarancji na perforację / korozję / czy inną cholerę (czyt. rdzę) u "innych producentów" dających gwarancję na 8-10 lat - czy wiecie jakie są warunki utrzymania takiej gwarancji ? Na przykład: co roku płatne sprawdzenie powłoki lakierniczej + "naprawa" ubytków/uszkodzeń w technologii producenta w cenach ASO + mnuuustfoooo wyłączeń / wyjątków i innych "ale to nie nasza (ASO) wina!". Życzę powodzenia przy zgłaszaniu korozji po 5 latach u dowolnego producenta samcohodu.
Poza tym - nie oszukujmy sie, czasy Mercedesów 124 i lodówek Minsk psujących się natychmiast, albo działających wiecznie, minęły bezpowrotnie. Natomiast zaczyna królować "planowane życie produktu" , czy jak inaczej by to zwać ...
Macie "kfiatek" z artykułu 2 :
Kia Gwarancja na lakier zależy od modelu auta – w przypadku modeli cee’d, Venga i Soul trwa 5 lat z ograniczeniem do 150 tys. km. przebiegu. Wadę należy zgłosić w ciągu 30 dni (!) od jej stwierdzenia. Gwarancja nie obejmuje m.in. kół auta. [...] Nie obejmuje drzwi i klap oraz elementów innych niż konstrukcyjne. Oznacza to, że w praktyce jest to jedna z bardziej „dziurawych” gwarancji na perforację nadwozia na rynku.
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2013-08-01, 21:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum