- jeżeli ktoś używa takiego radia to chętnie wysłucham opinii
Unideny to idealny kompromis między ceną a jakością. Używam wersji 510. Od 520 odrożnia ją brak RF-gaina.
Uniden i antena WA 27 stanowią wyposażenie mojej Kia Sportage z rocznika 99.
Gdy odbiorę DD od dealera to przeflancuję do niej radio Cocorde. Model jeszcze ze starych dobrych czasów, gdy wszystko było lepsze:)
Niektóre Unideny, przestrajane przez partaczy z "piątek" w "zera", są lekko rozjechane. Czasami bawię się radiem President HR 2600, a ono ma wyswietlacz częstotliwości i bywa, że muszę się dostrajać do rozmówcy, gdyż jego Uniden nie "stoi idealnie w zerach"
TD Pedro, jakie mocowanie zastosowałeś do połączenia anteny z relingiem?
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-06-26, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-26, 21:02
TD Pedro napisał/a:
- zestaw to UNIDEN PRO 520 LX...
- jeżeli ktoś używa takiego radia to chętnie wysłucham opinii
Mam takie same. Chinczyk nie Filipinczyk. Działa fajnie, w odrozneniu od innych szumofonow. Antenka prosta Hustler IC 100. Planowałem zmienic na Siro ML145 ale dałem spokój. CB uzywam tylko na wyjazdach okazyjnie.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-26, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
TD Pedro, jakie mocowanie zastosowałeś do połączenia anteny z relingiem?
- zdjąłem osłonę plastykową z lewego relingu, odkręciłem wkręt mocujący podstawę relingu i tym wkrętem "złapałem" kształtkę - podstawę do przykrecenia anteny, niestety trzeba było trochę podciąć od dołu plastykową obudowę (na ok. 4 mm w górę i na szerokość kształtownika ok. 5 cm) jak mi się uda to w piątek zrobię zdjęcie...
mekintosz napisał/a:
Mam takie same. Chinczyk nie Filipinczyk
- moje akurat wyprodukowane w Wietnamie...
mekintosz napisał/a:
CB uzywam tylko na wyjazdach okazyjnie
- nie jestem fanem CB (może teraz coś się zmieni ) i też raczej zdecydowałem się z myślą o okazjonalnym korzystaniu...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-27, 04:41
chriskb napisał/a:
To ciekawe bo tego modelu nie można legalnie sprzedawać w Polsce (oficjalnie sprzedawca może być ukarany karą nawet 4000 PLN). Co prawda na bazie Uinden 510/520 XL zbudowano CB radio z dodaniem modulacji FM, które można kupić legalnie pod marką Legend II.
Jakiś czas temu, pan który twierdzi, że się zna opowiadał mi, że Unidena wycofano z UE z powodu lutów zawierających ołów. Teraz ponoć luty są bezołowiowe ale też znacznie mniej trwałe. Dotyczy to ponoć wszystkich CB.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Oba Unideny trafiły na Listę wyrobów niezgodnych UKE, z powodu, cytuję:
Urządzenie nie spełnia wymagań normy zharmonizowanej w zakresie:
- Emisji niepożądanych nadajnika w stanie nadawania
- Częstotliwości nadajnika podczas załączania i wyłączania.
Gdy te radia się pojawiły na polskim rynku, to miały "papiery". Zakaz ich sprzedaży dotyczy pewnych partii towaru sprowadzanego do Polski.
Niektórzy twierdzą, że w wyrugowaniu Unidena z naszego rynku, maczał paluszki ....President. Ot taka teoria spiskowa.
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-06-27, 07:29, w całości zmieniany 2 razy
Zakaz ich sprzedaży dotyczy pewnych partii towaru *sprowadzanego do Polski.
- z tego co udało mi się wyszperać to sprawa sprzed kilku lat...
- myślę, że obecni dystrybutorzy (legalnie działające firmy) nie ryzykowali by z wprowadzaniem takiego sprzętu na rynek...
(mi to akurat jest obojętne bo moja "sztuka" pochodzi z importu z USA)
----------------------
ad. * - pogrubienie moje...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-27, 17:55
Nie znam się, to się wypowiem. ;)
Z tego, co pamiętam (mogę źle pamiętać), Unidenom cofnięto homologację. Jeśli z powrotem otrzymały homologację, to wolno ich używać. Jeśli nie otrzymały, to nie wolno. Jeśli to import z USA to w ogóle chyba przegrana sprawa, bo tam coś innego było z pasmem CB (zakres? dopuszczalna moc nadajnika?).
Nie mam pojęcia, jaki jest obecnie stan prawny jeśli chodzi o CB - czy w ogóle są jeszcze wymagane homologacje PIRu, czy policji wolno się czepiać jak nie ma homololo - nic. Jeśli ktoś się lepiej na tym zna, to może nieco rozjaśni temat na potrzeby forumowiczów?
Odpowiem kol. bebe, Homologacja albo karta zgodności są wciąż wymagane, prawo w tym zakresie się nie zmieniło. Jest problem z używaniem CB bez homologacji, lub karty zgodności na terenie Polski. Policja bardzo liberalnie podchodzi do tego zagadnienia.
Jeżeli radia są z USA to są przestrajane na zakres częstotliwości zgodny z zakresem w Polsce, ale czy precyzyjnie to już inny problem. Miałem przypadek takiego CB sprowadzonego z USA, który kanał 19 miał na kanale 20, pozostałe kanały też były przesunięte. Istnieje problem, czy zostaje wstawiony ogranicznik mocy do 4W. Prawdopodobnie wiele z tych CB nie ma takiego ogranicznika, co stawia automatycznie legalność używania pod znakiem zapytania.
Pomimo tego "Polak potrafi" i nie jest ważne czy łamie prawo. Wiele krajów UE przeszło na modulację częstotliwości FM i radia typu Uninden, niektóre Midland i Cobra ograniczone są do użytkowania tylko w krajach, gdzie jest nadal stosowana modulacja AM. Listę krajów, gdzie można używać CB radio i z jaka modulacja mozna łatwo znaleźć na internecie.
Jeśli to import z USA to w ogóle chyba przegrana sprawa
- no to mnie nie pocieszyłeś
- sprzedawca/serwisant/gwarant a zarazem montażysta i stroiciel zapewniał, że "są OK",
- niemniej jednak jeszcze "prześwietlę" temat może ja coś pokręciłem... (odnośnie do pochodzenia) z tym, że tak jak pisałem wyżej aktualnie dystrybucja trwa, oficjalna? - tak ale czy legalna?...
Deklaracje zgodności są wystawiane dla partii towaru, a nie dla wszystkich egzemplarzy konkretnego modelu. Mam Midlanda 1001 Z, który ma "kwity'', a także widnieje na liście, którą dziś już cytowałem. Najzwyklej był kupiony z partii , która przeszła badania w UKE (dawny PAR).
Jeszcze żaden Policjant nie zapytał mnie o Deklarację. W polskich realiach jest ona psu na budę. Jeśli jest ona komuś jednak potrzebna, powiedzmy dla lepszego samopoczucia, to trzeba ją zassać z netu i wozić na sercu, okazując uprawnionym organom:)
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-06-28, 07:06, w całości zmieniany 3 razy
Ja na ten przykład po wielu perturbacjach, stwierdziłem, że nie chcę ryzykować tego, że ktoś mi antenę podp.... a nie chce mi się jej wyjmować za każdym razem jak jej potrzebuję.
Kupiłem i zleciłem montaż anteny Triflex - człowiek w sklepie zrobił to tak, że śladów na podsufitce nie widać. Co do jakości, to powiem tak - ściągam i nadaję w zakresie (według moich testów 5-6km). Przy bardzo mocnych nadajnikach pociągnie do 10ciu na odbiorze.
Więc jeśli chodzi o jakość odbioru i nadawania CB - nie mam zastrzeżeń. Na tej antenie chyba relatywnie traci radio, bo jakość odbioru spadła zauważalnie. Jednak ja radia nie słucham (relatywnie), więc mi to nie przeszkadza.
Ogólnie w skali 1-10 daję dobrą 7, antena ciut za droga, no ale za komfort jej "niewidoczności", jest to cena którą trzeba zapłacić.
Bardzo duży plus - nie rzuca się w oczy, jeśli ktoś nie wie o jej istnieniu to pomyli ją ze zwykłą radiówką.
mocno się nad takim rozwiązaniem zastanawiałem, konsultowałem to nawet z jednym z naszych Klubowych kolegów który takiej anteny używa, decyzja była tuż, tuż... ale jednak serwisant mnie przekonał do anteny oddzielnej, wyłącznej do CB Radia...
mocno się nad takim rozwiązaniem zastanawiałem, konsultowałem to nawet z jednym z naszych Klubowych kolegów który takiej anteny używa, decyzja była tuż, tuż... ale jednak serwisant mnie przekonał do anteny oddzielnej, wyłącznej do CB Radia...
Prawda jest taka, że nie ma sensu dyskutować nad wyższością anteny dedykowanej, nad anteną trzypasmową - wniosek jest jeden i niepodważalny na korzyść anteny dedykowanej - oczywiście jeśli chodzi o stosunek cena/jakość sygnału.
Ja jednak wskazuję na alternatywę, która daje jeden plus - niewidoczność i ciągła obecność anteny. Nie mówię jednak, że jest to argument "za" kupnem takowej - każdy musi sobie przeliczyć plusy dodatnie i ujemne takiego rozwiązania ;)
Ostatnio zmieniony przez wookash 2013-07-12, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
ależ daleki jestem od przekonywania do jednego czy drugiego rozwiązania, sam miałem dylemat które rozwiązanie wybrać i dlatego tymi rozterkami się podzieliłem... (cena jako argument w ogóle nie była brana pod uwagę)...
Dziś zamontowałem CB Alan 109 w kieszeni za fotelem kierowcy, kabel z anteną poszedł spodem do bagażnika (antena na magnes) a wtyczka do zapalniczki pomiędzy przednimi fotelami. Zero wiercenia i kombinowania, niestety pod spodem podłokietnika jest za mało miejsca (bo pierwotnie tam chciałem je zamontować).
Ostatnio zmieniony przez garfield1988gse 2013-07-19, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
(niestety zdjęcia nie chcą się załadować... - pewnie kiepski operator )
co to za uchwyt?
Pytam bo wpadło mi w ręce jakieś stare cb-radio i myślę wstawić je do mego logana pick-up.
Antenę myślę przykręcić do tej osłony tylnej szyby tylko nie wiem jaki uchwyt montażowy wstawić oraz jak poprowadzić kable.
Jakieś sugestie podrzucicie?
ja mam zamontowane na gekonach na desce :)
antena (przegubowa) max do przodu za relingiem w stronę kierowcy
kabel wzdłuż uszczelki przez łączenie uszczelek wprowadzony do środka
pod wycieraczka kierowcy gruszka sobie leży po lewej stronie cb ,a daszkiem wskaźników
siedzi jak ta lala
jak coś mogę fotki zrobić
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-22, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 755 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2013-07-24, 14:21
Bardziej chodzi mi o jakieś otwory jak poprowadzić antenę (a właściwie jej kabel) z zewnątrz pojazdu do wnętrza, w pickupie antena będzie na stałe na tej ramce co ochrania szybę tylną od strony paki.
Magnesówkę mam w pandzie i wkurza mnie to rozwiązanie.
Jakbym znalazł jak poprowadzić kabel z zewnątrz do wewnątrz to od razu podciągnąłbym kable pod halogeny (będą na dachu)
;)
Kol. Nikita_Bennet, może spróbować z anteną klejoną na szybie. Jest bardzo praktyczna bo nie ptrzebuje przejścia kabla z zewnątrz do środka auta. Na Forum jest co najmniej dwóch użytkowników z takim rozwiązaniem. Cena anteny też nie powala na kolana a montaż i zestrojenie jest bajecznie prosty.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 755 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2013-07-24, 16:00
antena na zewnątrz i chyba to będzie sirio ml-145.
Pytanie którędy iść kablami z zewnątrz do wewnątrz. Wiercić w blachac?
Antena będzie blisko trzeciego światła stopu.
Dziś zmieniłem antenę od radia na przyklejaną na szybę ze wzmacniaczem.
Dzięki temu zdemontowałem oryginalną antenę i w jej miejsce założyłem antenę CB Lem.
Kabelek poprowadziłem równolegle do kabla radiowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum