Wysłany: 2013-06-19, 20:56 Klimatyzacja w MCV - pytania
Mam pytania o klimatyzację w MCV.
W jakich wersjach wyposażenia ona się pojawiała (Access, Ambiance, Artica, Laureate) w standardzie? Czy ona w ogóle była w którejś z tych wersji (np. Laureate) w standardzie, czy może zawsze trzeba ją było domawiać? Czy były różne rodzaje klimatyzacji patrząc pod kątem lat produkcji oraz wersji (np. Black Line), czy może klimatyzacja była jedna, jedyna i koniec? Czy to jest klimatyzacja manualna? Jeżeli tak, to czy jest jakaś płynna regulacja, czy skokowa? Czy przy jej używaniu jest zauważalne większe zużycie paliwa? Czy klimatyzacja w MCV-kach to jakieś dodatkowe przełączniki, przyciski, czy może jest to upakowane w standardowych przełącznikach nawiewu? Czy patrząc na przełączniki można rozpoznać, że auto ma klimę? Czy MCV-ki miały kiedyś fabrycznie montowany termometr?
Chętnie poczytam też, jak w ogóle sprawuje się klima w MCV-kach, bo przejrzałem forum i nie widziałem jakiś konkretów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2013-06-19, 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Powiem, co wiem. Klima w standardzie była tylko w wersji Arctica. Jest to klimatyzacja manualna i albo jest włączona, albo wyłączona. Operuje się nią dodatkowym przyciskiem na konsoli środkowej opisanym 'AC'. Znajduje się on przy pokrętłach od nawiewu (na lewo od środkowego pokrętła).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3758 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 08:22
Klimatyzacja jest manualna we wszystkich wersjach Dacii. Regulacja odbywa się poprzez intensywność nawiewu i ustawianie temperatury na panelu wentylacji. KLimatyzacja zwiększa zużycie paliwa - jak dużo to kwestia kilku czynników ale z reguły o ok. 0.5 l/100km. W starszych wersjach kabiny MCV sprzed liftingu, czarny przycisk AC znajduje się po lewej stronie panelu wentylacji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-06-20, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
A jak się sprawuje klimatyzacja w tym Loganie? Czy daje radę w upalne dni? Jak często trzeba
ją konserwować (naprawiać, czyścić, uzupełniać itp.)? Czy żaden model Dacii nie ma klimy automatycznej (skandal! :))?
A jak się sprawuje klimatyzacja w tym Loganie? Czy daje radę w upalne dni? Jak często trzeba
ją konserwować (naprawiać, czyścić, uzupełniać itp.)? Czy żaden model Dacii nie ma klimy automatycznej (skandal! :))?
bez przesady jaki skandal im mniej elektroniki tym lepiej :)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2013-07-08, 21:59 Re: Klimatyzacja w MCV - pytania
Ircys napisał/a:
Chętnie poczytam też, jak w ogóle sprawuje się klima w MCV-kach, bo przejrzałem forum i nie widziałem jakiś konkretów.
Pozdrawiam
Jak dla mnie cyrkulacja powietrza jest tragiczna. Sama klima bardzo mocno schładza - wynik pomiaru w nawiewach ale w aucie jest gorąco. Od 2000 roku mam zawsze auta z klimą i mimo, że Logan nowy to wypada tragicznie przy starszych furach.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-09, 11:49
A jaką temp. masz na wylocie dyszy? Ja zmierzyłem i było 9,2 stopnia. Niestety cyrkulacja też słaba, a i klimę oceniam na mało wydajną. Zmierzone parę dni po wymianie filtra i dopełnieniu czynnika. Dużą rolę odgrywa to, że szyby nie są atermiczne i klima w budżetowych autach nie wyrabia. Poza tym nowy czynnik też jest mniej wydajny niż freon jak czytałem. pozdr
Ostatnio zmieniony przez jurek 2013-07-09, 11:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2013-07-09, 11:55
Temp na wylocie bardzo niska. Po 5 min było 1,5 stopnia, czujnik wsunięty z 10cm. Nie wiem czemu w aucie nie czuć tego chłodu, jak ustawię nawiew na nogi to juz nic a nic. A mam przyciemnione szyby.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-09, 12:32
Ciekawe, 1,5 st. to wynik znakomity. Czy dajesz na poczatek obieg zamknięty? Pewnie kubatura wnętrza też swoje robi. A jak w czasie dłuższej jazdy kiedy wnętrze się już wychłodzi? Bo u mnie zdecydowanie lepiej. pozdr
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2013-07-09, 12:38
Nawet po godzinie jazdy nie muszę zmniejszać nawiewu lub zwiększać temperatury. Nie wiem czemu tak jest. W Matizie działała lepiej ale fakt, że to małe auto. Do Nubiry nie ma nawet co porównywać a miałem czarne kombi.
Ja w swojej mcv przed wymianą czynnika miałem 6st. Jak się okazało przy wymianie tyle dawała klimatyzacja mająca 30% procent czynnika.
Po uzupełnieniu czynnika na wylocie daje 2,5st.
Za słabe schładzanie wnętrza obarczał bym kiepską izolacje budy a nie mało wydajna klimatyzację. Ja najlepiej odczuwałem to w zimie. Chwilkę przestawałem grzać a już było czuć że się dość intensywnie ochładza wnętrze.
Ja w sumie nie narzekam na działanie. Niemalże chwilę po włączeniu klimy czuć przyjemny chłodek i jak na moje potrzeby wystarcza. Pasażerowie z tyłu również nie narzekają.
Być może moje odczucia wynikają z tego że to moje pierwsze auto z klimą.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2013-07-09, 14:03
Czy u Was wentylator chłodnicy wyje jak wściekły przy klimie? W gorący dzień wystarczy, że zwolnię do 30-40 km/h i juz się włącza. Przy 30+ nawet od razu pol odpaleniu auta po 8h postoju .
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-09, 14:32
Jak włączysz klimę, to wentylator chłodnicy włącza się automatycznie. To wycie to załączona sprężarka klimy. Jak jest upał i korki to pracuje prawie cały czas, ale jak już jadę, to załącza się rzadko. Myślę, że powinieneś jechać do serwisu klimy / ale specjalistycznego/ pozdr
Co do chłodzenia to w pierwszej chwili włączam dmuchawę na III bieg, leci wtedy powietrze o temp. ok. 6,5st.. Po ostudzeniu wnętrza przełączam na II bieg, leci wtedy ok 5,5st.
Uważam że MCV ze względu na dużą kubaturę wnętrza, brak wylotów powietrza dla pasażerów drugiego rzędu, i przede wszystkim kiepską izolację termiczną ma za słabszą wydajność klimy niż konkurencja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum