Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-05, 17:31
Kolejny test spalania fabrycznego LPG. Wycieczka nad morze z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem. Jazda do 120 km/h, korki w Wawie, Trójmieście i Helu. Trzy tankowania i powtarzalne spalanie ok.8.5 l. LPG/100 km. Przy jeździe solo można spokojnie litr urwać. Ale przy obecnych cenach LPG jakoś nie mam do ekojazdy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Wysłany: 2013-06-09, 10:55 Fabryczny-a nie fabryczny
Zakupiłem Stepweya z lpg,ale okazało się że instalacja była zakładana w Polsce,samochód został z salonu pretransportowany do zakładu gdzie był zakładany gaz (BRC)a potem nówkę z gazem odbierałem z salonu.
Posiadam normalnie gwarancje,lecz samą instalacje serwisuje u gazownika który instalacje montował.
Bardzo ciekawą sprawą jest też zamontowany system smarowania zaworów specjalnym płynem dozowanym podczas pracy na gazie.
Instalacja sprawuje się bez zarzutu.
Spalanie -miasto 9 ltr lpg.
Ostatnio zmieniony przez Chosek 2013-06-09, 11:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-06-11, 05:44
Chosek, mowisz o lubryfikatorze
Polowa twierdzi, ze to cos daje, druga polowa, ze tylko paskudzi i nie smaruje wzystkich zaworow.
Sporo na ten temat poczytasz na roznych forach. Jednoznacznej opinii nie ma.
Witam dopowiem coś z mojego doświadczenia duster 4x4 fabryczny gaz cena 3300brutto 1.5 roku jeżdżenia przegląd przy 1000km 0 zł nastempny przy 1500tyś 120zł mam zrobione 2000tyś jedyny problem to uszkodzony zawór ciśnienia przestał przeżucać na gaz wymiana w serwisie z diagnozą 2 minuty poza tym ok spalanie miasto 14-15 trasa 10 l podczas docierania na gazie udało mi sie zejść do 7 l na trasie prędkość do 90
- Dustery w wersji 4x4 nie występują z fabryczną instalacją LPG...
marco-po napisał/a:
zrobione 2000tyś
- coś się przekłamało... pewnie miało być 2 tys. km?
- zużycie LPG wg mnie trochę za wysokie... (u mnie w mieście max. 11 l/100 km a w trasie 9-10 l/100 km)
- na LPG przejechałem już (albo tylko...) ok. 26 kkm i jak na razie tylko niezbędne przeglądy, żadnych innych niespodzianek... instalacja już się zamortyzowała i zaczęła zarabiać...
można snuć różne domysły (dlatego w pierwszym poście użyłem słormułowania "pewnie coś się przekłamało") co nie zmienia faktu, że wartości są podane "nieprecyzyjnie" ale to nie zmienia faktu, że konsumpcja LPG jest MSZ trochę za duża...
7l/100 przy prędkościach do 90km/h w Dusterze to za dużo
nie, za dużo, to
marco-po napisał/a:
spalanie miasto 14-15 trasa 10 l
chyba nie tak trudno zrozumieć, że odniosłem się to tych wartości ...
natomiast
marco-po napisał/a:
podczas docierania na gazie udało mi się
(z akcentem na udało mi się)
byłby wynikiem bardzo dobrym gdyby był powtarzalny i uzyskiwany w tzw. normalnej eksploatacji...
mnie nigdy nie udało się takiego uzyskać natomiast jeżdżąc "normalnie" (myślę, że wiadomo o co chodzi) uzyskuję powtarzalne osiągi jak wyżej...
Wysłany: 2013-07-08, 12:48 Sandero, fabryczny LPG - problem
Witam jeszcze raz,
Mam taki problem.
Dacia Sandero 2012 1.6 8V, LR Omegas (fabryczny) przebieg 26000 km, na zasilaniu LPG na wolnych obrotach wywala mi check engine (na benznynie OK).
Wszystkie parametry pracy silnika w normie, nie przełącza się w tryb diagnostyczny, nie szarpie i w zasadzie oprócz świecącej bezczelnie pomarańczowej lampki nic się nie dzieje....
Błąd jest utrwalony - kontrolka nie gaśnie, da się ją skasować, ale po 3-5 minut na wolnych obrotach na gazie wraca z powrotem.
Pytanie.
Czy ktoś z Forumowiczów miał taki problem? Jeżeli tak, to jak sobie z nim poradził?
nie było fabrycznego gazu w 1.6 8v, a conajwyżej w ASO.
Czego pliku konfiguracyjnego?
Do sterownika gazowego myślę że wiedzą że przez OBD II się nie dostaną, jak również jeśli zaślepka złącza jest założona - sptawdziłem za czasów Sandero, mało kto wierzy, a później znajduje się magik który nie powie co zrobił, żeby go nie wyśmiali i zadziała, a jeśli do OBD II się wpinają to... Na ostatnim zlocie Renault w Borkach (bodajże 2011r) trenowaliśmy z JTN - wyciągnięcie bezpiecznika ze sterownika gazowego, tak jakby go nie było. Odczytają sobie błąd - idę o zakład że sonda lambda w kolektorze wylotowym do wymiany, przez co masz większe spalanie i tyle
W 1,6 8v mam fabryczny gaz potwierdzony wpisem w świadectwie homologacji.
Wcześniej sygnalizowałem że problem z kontrolką rozwiązano w ASO przez wymianę czujnika cisnienia gazu oraz 2 wtrysków gazu. Po 10000 problem na chwilę powrócił .
Kolejne dwa wtryski zostały wymienione (08-2013 40kkm) i jest OK
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-08-29, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
nie było fabrycznego gazu w 1.6 8v, a conajwyżej w ASO.
Czego pliku konfiguracyjnego?
Do sterownika gazowego myślę że wiedzą że przez OBD II się nie dostaną, jak również jeśli zaślepka złącza jest założona - sptawdziłem za czasów Sandero, mało kto wierzy, a później znajduje się magik który nie powie co zrobił, żeby go nie wyśmiali i zadziała, a jeśli do OBD II się wpinają to... Na ostatnim zlocie Renault w Borkach (bodajże 2011r) trenowaliśmy z JTN - wyciągnięcie bezpiecznika ze sterownika gazowego, tak jakby go nie było. Odczytają sobie błąd - idę o zakład że sonda lambda w kolektorze wylotowym do wymiany, przez co masz większe spalanie i tyle
- hmm.. no w mojej Dacii jest. A przynajmniej taki montowany w Rumunii w fabryce a nie u dealera.
-Plik konfiguracyjny do SW_LR RENAULT - programu do komunikowania się z centralką LPG. Mam sterownik RE250405G34, w programie diagnostycznym brak katalogu z plikami konfiguracyjnymi do tego SW.
-Zaślepka złącza - gazowego- jest założona, choć nie wiem czy o tym samym myślimy.
-Czy wyciągnięcie bezpiecznika z kompa gazowego powoduje możliwość odczytania błędów?
- Sonda lambda jest OK, sprawdzali. W ogóle wszystkie parametry pracy silnika zadziwiająco nie zmieniają się podczas wystąpienia awarii (sprawdzane w CLIPie)
Niestety to było sprawdzane... też bezskutecznie. Przez CLIP nie można się połączyć z LPG.
A, przypomniałem sobie, ze jak się próbowali łączyć LPG to połączenie było (sterownik był widoczny zarówno na oryginalnym kablu jak i na nieoryginalnym -viaken) ale nie można było odczytać kodów błędów, podglądnąć danych itp...
jak im zaproponujesz wymianę samochodu na wolny od wad bo niezgodny z umową to sprężą się na tyle że znajda usterkę.
Stara sprawdzona metoda
To też jest opcja
ale w zasadzie, póki co to nie mogę powiedzieć, ze mój "dilu" się nie stara. Niestety narazie słabo im to wychodzi, bo sami, jak widzę mają problemy, powiedzmy "na płaszczyźnie komunikacyjnej z centralą"
Oni szukają rozwiązania i ja go szukam jako najbardziej zainteresowany
Być może skończy się to wymianą sterownika.
-Plik konfiguracyjny do SW_LR RENAULT - programu do komunikowania się z centralką LPG.
program jest dla euro cztery 1600 LPG silnik
twoje 1600 LPG silnik euro pięć:
błąd pamięci i parametry czytać - CLIP
błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać - plusmax-re
błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać + aktualizacja firmware - plusmax2010
aktualizacja firmware następnie puszka do Ustawienia zmiana
Tak, wiem Euro 5. CLIP podaje błąd DF 633 (sprawdź obwody wtryskiwaczy). Panowie w ASO sprawdzili. Są w porządku.
PlusMax RE - muszę sprawdzić. PlusMax 2010 nie chciał się łączyć z kompem. Wyświetlał wersję SW, i typ kompa (LC02) i to wszystko. Nie było możliwości diagnozy (chciał jakiś klucz licencyjny, czy coś...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum