Wysłany: 2013-07-16, 20:34 Trzy foteliki w drugim rzędzie Lodgy
Moją Lodgy odbiorę dopiero w sierpniu, ale musiałem właśnie dziś kupić fotelik samochodowy dla jednego z moich trzech synków.
Mam pytanie - czy ktoś z użytkowników Lodgy wozi trójkę dzieci w fotelikach? Teoretycznie powinno się udać, ale chciałbym wiedzieć, co jak wygląda to w praktyce.
Zdaję sobie z tego sprawę. Do niedawna jeździłem Espace IV 2.2dci (nienawidzę tego silnika, ale jeździło się cudownie, 150KM - aż się boję mojego Lodgy :) )W Espace nie miałem żadnych problemów z miejscem.
Pytam, bo wymiary w folderze nad i pod podłokietnikiem niewiele mi mówią. Foteliki wybieram takie ok 45cm szerokości...
Ja zmieściłem podczas testów 3, ale żaden isofix, odpowiednio: Romer King Plus, Cybex Solution X i Maxi Cosi Cabrio. Inna sprawa, że przy różnicy wieku moich dzieci takie ustawienie nie ma sensu. Na tylnej kanapie musi zmieścić się też mama, więc docelowo Cybex z przodu lub 3ci rząd, a tylna kanapa to Romer, mama, Maxi Cosi.
btw. w jakiej konfiguracji zamówiłeś swoją Lodgy 1.6 i jakim kosztem się to zamknęło?
w jakiej konfiguracji zamówiłeś swoją Lodgy 1.6 i jakim kosztem się to zamknęło?
Zamówiłem praktycznie Prestige oprócz alufelg i systemu multimedialnego (nie lubię tego ekranu dotykowego, nic nie widziałem na nim prowadząc auto testowe), wybrałem normalne radio. Reszta - wszystko na tak. wyszło razem 51.6kPLN (głupią rozszerzoną gwarancję też wziąłem) .
Zamówiłem praktycznie Prestige oprócz alufelg i systemu multimedialnego (nie lubię tego ekranu dotykowego, nic nie widziałem na nim prowadząc auto testowe), wybrałem normalne radio. Reszta - wszystko na tak. wyszło razem 51.6kPLN (głupią rozszerzoną gwarancję też wziąłem) .
Dodatki jakieś zamawiałeś? Typu: podłokietnik, chlapacze?
Z konfiguratora wynika, że gwarancje dostałeś gratis, to był cały upust, który udało Ci się urwać?
Również planuje Lodgy i na teraz będzie to też wersja 1.6. Wstępnie zakładam bez Navi, lakieru metalik i podgrzewanych foteli. Zastanawiam się też nad sensownością ESC przy tym silniku.
Żeby nie robić totalnego offtopa to dodam, że konfiguracja babcia, Romer, mama też nie narzekała na brak miejsca na tylnej kanapie ;p
Ostatnio zmieniony przez Artlight 2013-07-17, 05:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-17, 09:21
Artlight napisał/a:
Również planuje Lodgy i na teraz będzie to też wersja 1.6. Wstępnie zakładam bez Navi, lakieru metalik i podgrzewanych foteli. Zastanawiam się też nad sensownością ESC przy tym silniku.
Nie masz co się zastanawiać , Lodgy jest dość wrażliwa na boczne podmuchy wiatru a przy większych prędkościach przód trochę myszkuje. Dodatkowo ESP wymusza większe tarcze hamulcowe a przez to masz odporniejsze na przegrzanie i skuteczniejsze hamulce.
Jeżdżąc tej zimy wyłącznie po Warszawie układ załączał się wielokrotnie.
To dobrze wydane 1200 złotych.
Artlight napisał/a:
Żeby nie robić totalnego offtopa to dodam, że konfiguracja babcia, Romer, mama też nie narzekała na brak miejsca na tylnej kanapie ;p
U mnie z tyłu siedzi żona , fotelik Storchenmuehle Starlight SP i Roemer Kid w jednym rzędzie :)
Dodatki jakieś zamawiałeś? Typu: podłokietnik, chlapacze?
Z konfiguratora wynika, że gwarancje dostałeś gratis, to był cały upust, który udało Ci się urwać?
Gratis dostałem autoalarm, dywaniki i 890pln rabatu.
ESP pomaga, podgrzewane fotele miałem już w poprzednim samochodzie - nie używałem. Zimno mi było w dłonie, a nie w ....
Ja słabo negocjucję, jak kupuje, coś,co mi się podoba
Dziwne, nawet sprzedawca w salonie odradzał mi ESP jako dodatek do 1.6.
Biorąc pod uwagę Wasze uwagi, nadal będę badał ten trop.
O wyposażeniu które finalnie zamówię nie decydują koszty, a tylko rzeczywista funkcjonalność. Interesuje się Lodgy ze względu na jej prostotę. Stąd każda racjonalna możliwość ograniczania elektroniki, jest mile widziana - oczywiście o ile nie ogranicza bezpieczeństwa.
fojtas, w nawigacji jasność ekranu wystarczy zwiekszyć i wszystko idealnie widać.
ESP polecam, tez zauważyłem że działa. Tego nie powinno się wybierać w zależności od silnika, ekstremalne sytuacje na drodze zdarzają się i tym co mają 50KM jak i 250KM pod maską. Wystarczy że coś wyskoczy na drogę i już ESP może nam pomóc.
Dziwne, nawet sprzedawca w salonie odradzał mi ESP jako dodatek do 1.6.
To faktycznie dziwne - moim zdaniem powinno to być obowiązkowe wyposażenie nowych aut. W poprzednim samochodzie (Espace IV) bez ESP w zimę, nie dało by się jeździć. Lodgy jest mniejsza, ale myślę, że bez tego ani rusz.
Boogie - pewnie masz rację, ale mnie jakoś ten ekran nie przekonał. To tylko kwestia gustu. Navi mam w telefonie i jeszcze mnie nie zawiodło.
Dziwne, nawet sprzedawca w salonie odradzał mi ESP jako dodatek do 1.6.
To faktycznie dziwne - moim zdaniem powinno to być obowiązkowe wyposażenie nowych aut.
Tłumaczenie sprzedawcy było takie, że ten silnik jest po prostu za słaby, żeby wykorzystać zalety ESP.
fojtas napisał/a:
Boogie - pewnie masz rację, ale mnie jakoś ten ekran nie przekonał. To tylko kwestia gustu. Navi mam w telefonie i jeszcze mnie nie zawiodło.
Sporo uwagi poświęciłem zabawie z Navi - mam negatywne odczucia. Jedyna zaleta to łatwiejsze podłączanie urządzeń przez BT, na radiu jest to nieco mniej czytelne. Na minus, bardzo słaby ekran, bardzo słabo działający dotyk, bardzo słaba nawigacja (w telefonie mam (automapę, sygica, naviexpert - każda bije na głowę tą z Navi).
Tylko z jednego powodu biorą jeszcze pod uwagę zamówienie Navi - słyszałem, że radio Dacii ma dosyć słaby zasięg poza miastem.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 09:22
Artlight napisał/a:
fojtas napisał/a:
Artlight napisał/a:
Dziwne, nawet sprzedawca w salonie odradzał mi ESP jako dodatek do 1.6.
To faktycznie dziwne - moim zdaniem powinno to być obowiązkowe wyposażenie nowych aut.
Tłumaczenie sprzedawcy było takie, że ten silnik jest po prostu za słaby, żeby wykorzystać zalety ESP.
Co ma moc silnika do ESP? :O ESP działa hamując poszczególne koła, nie napędzając.
Co ciekawe - ESP jest obowiązkowe we wszystkich nowych samochodach homologowanych po 1 listopada 2011. W przypadku Lodgy/Dokkera przepis udało się ominąć homologując jakieś wczesne sztuki tuż przed tym terminem. :| W przypadku Nowego Logana/Sandero już nie kombinowano i wszystkie mają ESP, kropka.
Co jeszcze ciekawsze - od listopada 2014 w ESP mają być wyposażone wszystkie nowe pojazdy rejestrowane w UE, również te homologowane przed listopadem 2011. Czyli wychodziłoby, że do starych-nowych samochodów dołożą ESP. Tyle, że taka dokładka na mój rozum i tak wymaga nowej homologacji (dla pojazdów, które ESP w ogóle nie miały, nawet w opcji), a nowa homologacja i tak zakłada posiadanie ESP, więc wychodzi na to samo. :)
Jestem szalenie ciekaw, jak zachowywałaby się moja MCVka z ESP. Bo to, co w tej chwili wyprawia w zakrętach przy odrobinę za dużej prędkości wejścia albo odrobinę gorszej przyczepności, to jest po prostu klasa sama w sobie i taniec pingwina na szkle. :/
Słuchajcie, nie znam się na zasadzie działania ESC. Ale to nie jest tak, że np. podczas wychodzenia z poślizgu, ten system steruje też mocą silnika?
Może w tym kontekście ten sprzedawca twierdził, że ta 1.6tka nie da rady wyciągnąć Lodgy z sytuacji awaryjnej.
Prezes napisał/a:
albo bym dokupił własne 2-dinowe radio, żeby automapę i kamerę cofania tam wrzucić.
Tylko dobre radio 2dni z wince/androidem to spory koszt. Takie w okolicach 1000/1500 mają bardzo mieszane opinie.
Ostatnio zmieniony przez Artlight 2013-07-19, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 09:41
Artlight napisał/a:
Słuchajcie, nie znam się na zasadzie działania ESC. Ale to nie jest tak, że np. podczas wychodzenia z poślizgu, ten system steruje też mocą silnika?
Nie, nie steruje. Stara się tylko go nie zgasić, żeby wspomaganie hamulców nie siadło. Zdaje się, że w niektórych wersjach potrafi też ograniczyć moc silnika, żeby kierowca nie szalał :> , ale nie wiem, czy w Renault też tak umi, no i w Dacii podobno nie ma czego ograniczać. ;)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 11:34
Ci sprzedawcy w salonach takie bzdury wygadują że szkoda gadać .... pewnie jest mniejszy zysk na aucie z ESP niż na takim bez mimo że 1200 trzeba dopłacić.
http://audi-blog.eu/2011_...zialania-video/
owszem ESP steruje silnikiem ale te korekty nie wymagają Bóg wie jakiego momentu obrotowego żeby wyprowadzić samochód z uślizgu ...
To co w takim razie powiedzieć o Loganie/Sandero 2 z silnikiem 1.2 75 KM ?
Ci sprzedawcy w salonach takie bzdury wygadują że szkoda gadać .... pewnie jest mniejszy zysk na aucie z ESP niż na takim bez mimo że 1200 trzeba dopłacić.
Bardzie prawdopodobne, że miał takiego na stanie i chciał sprzedać. Większość Lodgy 1.6 dostępnych w ogłoszeniach nie ma ESC.
Cytat - i zamykam temat ESP - pytałem przecież o foteliki.
Jak nazwa wskazuje system stabilizuje kierunek jazdy samochodu tracącego przyczepność, korygując tor jego jazdy. Zastosowane w nim układy elektroniczne rozpoznają poślizg boczny samochodu i poprzez możliwość przyhamowania dowolnego koła z osobna potrafią wywołać moment przeciwstawiający się obrotowi samochodu. W razie potrzeby jednocześnie redukowany jest moment obrotowy silnika przez ingerencje w układ sterowania pracą silnika, w celu zmniejszenia siły napędowej na kołach osi napędzanej. Typowy zakres pracy ESP to: jazda na wprost, pokonywanie zakrętu, hamowanie, przyśpieszanie, swobodne toczenie. Gdy tylko pojazd wykazuje tendencję do obrotu wokół osi środkowej lub poślizgu bocznego następuje interwencja układu.
Zatem 1.6 czy nawet 0.9Tce nadają się do ESP.
Sprawdziłem mając już foteliki i samochód. Bez problemu wsadziłem Recaro Young Sport, Maxi Cosi Cabrio Fix (na bazie) oraz Graco Junior Maxi. Pełen wypas!! Jestem zadowolony na maksa.
_________________ Świetnie się jeździ!!!
Ostatnio zmieniony przez fojtas 2013-09-05, 12:30, w całości zmieniany 1 raz
Od jakiegoś czasu przeglądam forum anonimowo,ale dziś postanowiłem się zarejestrować ,by zadać pytanie .na które nie znalazłem tutaj odpowiedzi.
Czy w drugim rzędzie siedzeń w Lodgy zmieszczą się 3 foteliki??
Czy w tymże rzędzie zmieści się swobodnie kobieta(na środkowym miejscu)pomiędzy dwoma fotelikami??
pzdr
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 22:00
witam - pozdrawiam - nie mam Lodgy, ale pamiętam,że ktoś to sprawdzał i się mieszczą obie opisane konfiguracje. To auto ma szeroką kanapę i mocno pudełkowate wnętrze, co ułatwia takie manewry Chyba,że chodzi o jakieś konstrukcje o gabarytach ponadstandardowych. Najlepiej skompletować trzy foteliki i sprawdzić w salonie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Słabo szukasz :)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9090
Do tego podpowiem Ci tak - u mnie w Mitsu Space Star z tyłu mieszczą się fotelik pełnowymiarowy 0-18kg + fotelik niemowlęcy + żona. A to samochód prawie dosłownie mniejszy o połowę od Lodgy :D
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2013-07-25, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Tak, jak koledzy wyżej opisali, zależy to także od gabarytów (przepraszam) kobiety....Kolega nic nie mówił o żonie, może to być teściowa (pozdrawiam wszystkie fajne teściowe ), lub babcia a tu już "gabarytowo może być różnie....ale przy cirka standardowych rozmiarach nie powinno być problemów. najlepiej zbierz akcesoria (foteliki) i przymierz w salonie i naocznie stwierdzisz, czy zostanie miejsce dla rzeczonej osoby i czy pozostała przestrzeń będzie sprzyjała względnie komfortowej podróży. Suche dane danymi, ale nie wolno zapomnieć, iż osoba pomiędzy dwoma "zapełnionymi" fotelikami musi mieć swobodę ruchów, co by ogarnąć towarzystwo, że o miejscu dla malej torebusi z przyborami, typu: smoczek, chusteczki, misie, grzechotki, chrupki, buteleczki idt już nie wspomnę . U mnie w Dusterze taki zestaw się raz zmieścił, więc w Lodzi nie powinno być problemu
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-07-25, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Mam Lodgy 7-os i trójkę małych jeżdżących w fotelikach dzieci. Spokojnie się mieścimy, choć z zapinaniem trzeba się trochę pogimnastykować Z dziećmi sobie radzimy, bo z bagażami to już bywa różnie. Ale to już nie wina bagażnika, tylko mojej kochanej małżonki, która nie miałaby problemu z zapełnieniem paki tira, a co dopiero zaledwie 700 - litrowego bagażnika w Lodgy.
"test fotelikowy" LODZIA zaliczyła wzorowo,na tylnej kanapie postawiłem 2 foteliki i usadowiłem małżonkę.Zeznała ,że jest jej wygodnie i przestronnie.W Lodgy jest z tyłu więcej przestrzeni niż w Skodzie Octavii 2fl.Jest to spowodowane płaskim wyprofilowaniem kanapy i oparcia.
W sobotę jazda próbna i oględziny wersji 7mio miejscowej z silnikiem 1,2 tce(bo tylko takowa jest dostępna...
Ostatnio zmieniony przez słoń 2013-09-04, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum