czytałem to forum przez jakiś czas, postanowiłem się zarejestrować.
Od paru dni w moim garażu stoi... no właśnie:
czarnA Dacia Sandero Stepway
czarnE Sandero Stepway
a może czarnY Stepway
W każdym razie silnik 0.9 TCE, wersja laureate.
Po przejechaniu niecałych 300 km wrażenia jak najbardziej pozytywne.
Silnik generalnie OK, widoczność dobra, miejsce za kierownicą komfortowe, fotele wygodne, przestrzeń w środku z przodu bez zarzutu. Zawieszenie bardo dobre.
Z minusów - przy większych prędkościach (na razie 100 km/h nie miałem okazji przekroczyć) istotnie szumy będą dość znaczne.
Z "minusów" - fotele są tak wyprofilowane, że trzymając coś, np. butelkę coli, albo portfel czy telefon na siedzeniu pasażera, nawet przy średnio intensywnym hamowaniu, spadają do przodu na podłogę, więc tego typu rzeczy lepiej trzymać gdzie indziej.
Spalanie - za wcześnie, żeby oceniać, na razie głównie jeżdzę po mieście, stoję w korkach, z klimą włączona prawie cały czas.
Aha, niestety ujawniła się pierwsza drobna usterka - parokrotnie jednego dnia zdarzyło się, że czujnik zapięcia pasów nie wykrywał, że pas jest zapięty i piszczał w czasie jazdy, mimo zapięcia pasa.
Odpinanie/zapinanie nie pomogło, zgaszenie silnika też nie. Potem problem sam się naprawił, choć jeszcze raz czy dwa na zakręcie też zapiszczała ta kontrolka.
Generalnie chwilowo jest OK, ale z pewnością problem wróci.
Fotki:
Pozdrawiam,
Paolo
Ostatnio zmieniony przez Paolo 2013-06-22, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Witaj :) miłego poznawania i przyzwyczajania do autka :) Kolor czarny fajny, choć szkoda, że te plastiki tak giną w całokształcie :p
a ta twoja usterka czujnika pasa dziwna , mojej Sandero nic takiego nie dolegało. Może trafiłeś na taki defekcik :P
Aha, niestety ujawniła się pierwsza drobna usterka - parokrotnie jednego dnia zdarzyło się, że czujnik zapięcia pasów nie wykrywał, że pas jest zapięty i piszczał w czasie jazdy, mimo zapięcia pasa.
A leżało coś wówczas na siedzeniu pasażera? :) Może ta butelka coli?
Radości z nowego nabytku życzę!
Ostatnio zmieniony przez project2010 2013-06-22, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Z "minusów" - fotele są tak wyprofilowane, że trzymając coś, np. butelkę coli, albo portfel czy telefon na siedzeniu pasażera, nawet przy średnio intensywnym hamowaniu, spadają do przodu na podłogę, więc tego typu rzeczy lepiej trzymać gdzie indziej.
Cytat:
Aha, niestety ujawniła się pierwsza drobna usterka - parokrotnie jednego dnia zdarzyło się, że czujnik zapięcia pasów nie wykrywał, że pas jest zapięty i piszczał w czasie jazdy, mimo zapięcia pasa.
Możesz skorelować te zdarzenia? Dodatkowo pewnie na jakimś zakręcie albo po wjechaniu w dziurę zaczynało?
Fotel pasażera służy do przewożenia pasażera a nie bagażu... Nie tylko ze względu na spadającą z niego butelkę coli, portfel czy telefon w trakcie hamowania... A jak już coś chcesz tam przewieźć to przypnij pasami.
EDIT: Właśnie zauważyłem jeszcze
Cytat:
choć jeszcze raz czy dwa na zakręcie też zapiszczała ta kontrolka.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-06-23, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 371 Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-06-23, 19:19 Witaj Krajanie
jeżeli chodzi o sygnalizator nie zapięcia pasów to jest łatwy do wyłączenia bo mi na przykład działał na nerwy. Wpadnij na Zrębice 2013 i poproś kolegę Jackthenight to zrobi Ci to na miejscu:)
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Ok, pisałem przez 15 minut ale mnie wylogowało, odpowiedź się nie dodała.
Teraz będzie to samo ale krócej.
1. Za mną 1900 km. Ogólne wrażenia bardzo dobre, silnik daje radę, widoczność dobra, parkowanie łatwe (czujniki parkowania byłyby niepotrzebne). Sterowanie wbrew niektórym recenzjom dobre w normalnych warunkach pogodowych i normalnej prędkości. Trochę sporadycznie skrzypi jakiś plastik no i te szumy.
2. Spalanie, pierwsze 500 km, samo miasto w godzinach sczytu, 9.9 L
700 km na autostradzie jadąc 125 km/h - 7.0.
Rewelacji nie ma.. "Eco" nie używałem jak dotąd.
3. Denerwuje mnie brak podłokietnika, słyszałem różne opinie, ale chyba concensus jest taki, że podłokietnika ze schowkiem do tego modelu nie ma, trzeba będzie znaleźć jakiś zamiennik.
4. Chciałem zrobić Rust Checka, najpierw była aprobata ze strony ASO, potem kręcenie, że raczej stracę gwarancję na lakier i korozję. Chciałem zabezpieczyć więc u nich, ale chyba nie byli zainteresowani, pojechałem do konkurencyjnego ASO, tam po tygodniowych dziwnych perypetiach organizacyjnych wreszcie zabezpieczyli mi dzisiaj dodatkowo profile zamknięte woskiem Ixell SPR CC, koszt 200 zł, 180zł po rabacie. Byłem przy tym, wykonanie chyba nienajgorsze, ale z tego co czytałem, Rust Checka wykonują chyba dokładniej, zabezpieczając większy obszar.
5. Awaria sygnalizacji czujnika pasów to była na 90% istotnie chwilowa awaria, wciąż wożę zakupy na prawym siedzeniu i nic już nie piszczy.
Ok, pisałem przez 15 minut ale mnie wylogowało, odpowiedź się nie dodała.
Rada na to jest. Przed wysłaniem długiego tekstu zaznaczasz go i CTRL + C (kopiujesz). Następnie wysyłasz. Jak się nie wyśle to logujesz się od nowa i w oknie dialogowym wklejasz tekst CTRL + V i wysyłasz.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-07-21, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Nowy Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-21, 12:54
Paolo napisał/a:
3. Denerwuje mnie brak podłokietnika, słyszałem różne opinie, ale chyba concensus jest taki, że podłokietnika ze schowkiem do tego modelu nie ma, trzeba będzie znaleźć jakiś zamiennik.
Jam mam "nieoryginalny" podłokietnik z logana I. Jest identyczny jak z fabryki tylko ma inne mocowanie ale generalnie użytkuje się go normalnie. Kupiłem we Wrocławiu.
Również posiadam czarną perłę. Odebrana z salonu 26 czerwca 2013 r. Na dzień dzisiejszy ma już 3705 km. Silnik 1.5 dCi 90 koni. Na trasie 500 km (z domu nad Morze) będąc na dotarciu do prędkości 110 km/h średnie zużycie pokazała 4,2 l !!! Sam nie wierzyłem czytając przed zakupem auta osiągi producenta ale jednak. Teraz na trasach 15 km (praca-dom) średnie spalanie wynosi równie od 4,5 do 4,8 l - przy jeździe do 110 km/h.
Troszkę się nie zgodzę z tym iż powyżej 100 km/h auto gwiżdze i huczy. Jechałem ostatnio 130 km/h i powiem szczerze że porównując mojego poprzedniego Golf-a IV 1.4 16V niema tragedii. Spokojnie można rozmawiać. A poza tym co się dziwić auto ze zwiększonym prześwistem oraz relingali - bądźmy obiektywni...
Jedynym minusem jest brak miejsca z tyłu dla pasażerów. (niby co tu się dziwić przy moim wzroście 195 cm :) oraz fotelu na max odsuniętego do tyłu).
Autko przy zakupie dodatkowo wyposażyłem w podłokietnik, który jak stwierdził pracownik salonu jest od logana (?) oraz w czujniki parkowania i oczywiście Media Navi.
Czujniki działają rewelacyjnie, chodź jak stwierdził kolega, widoczność jest dobra i w zasadzie są nie potrzebne, nawigacja chodź auto nowe miało stare oprogramowanie nawigacyjne oraz stare mapy bo z 2011 r. Aktualizacja banalna - najpierw zaktualizował sobie oprogramowanie systemowe a następnie mapy, tyle że ostatnia aktualizacja map jest z IV 2012 r.
Podsumowując:
Auto dynamiczne (na 90 MK i masę całkowitą 1033 kg), mało skomplikowane (bo co tam ma się zepsuć - odpukać :) ), siedzenia wygodne i wizualnie bardzo atrakcyjne.
Jest to moje pierwsze auto nowe i z salonu ale polecam każdemu ten model a nawet wbrew opiniom innych również wykonanie !
3. Denerwuje mnie brak podłokietnika, słyszałem różne opinie, ale chyba concensus jest taki, że podłokietnika ze schowkiem do tego modelu nie ma, trzeba będzie znaleźć jakiś zamiennik.
Jam mam "nieoryginalny" podłokietnik z logana I. Jest identyczny jak z fabryki tylko ma inne mocowanie ale generalnie użytkuje się go normalnie. Kupiłem we Wrocławiu.
Pozdrawiam
W jaki sposób zamontowałeś podłokietnik z Logana?
Ja mam podłokietnik teraz w Dusterze, który chciałbym pzrełożyć do nowej sanderki, serwis mi powiedział że podłokietnik jest taki sam, ale mocowanie zupełnie inne, a samego mocowania nie da się kupić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum