Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
NIEZGODNOŚĆ "TOWARU" Z UMOWĄ DACIA STEPWAY
Autor Wiadomość
general 


Marka: Dacia
Model: STEPWAY II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: OPOLSKIE
Wysłany: 2013-08-11, 13:03   NIEZGODNOŚĆ "TOWARU" Z UMOWĄ DACIA STEPWAY

Witam wszystkich!
Mam problem:
1. 17 maja 2013 podpisałem umowę kupna-sprzedaży w salonie Renault w Rybniku na Dacię Sandero Lauerate STAPWAY Tce 90, szary platynowy TED 69- ;”przewidywana data wydania pojazdu Kupującemu :21 czerwca 2013”, po tej dacie kilkakrotnie próbowałem się skontaktować z przedstawicielem, odbierała miła pani z centrali , która mówiła: „ zajęty jest ten pan” przekażę, oddzwoni..”, / nie oddzwonił/ zbywano mnie, lub gdy zadzwoniłem na komórkę przedstawiciela:' „jest w drodze samochód”, oddzwonimy”. Na e-maila żadnej odpowiedzi nie było!!!
2. po 6 tygodniach od ustalonej ”przewidywanej daty wydania pojazdu Kupującemu” otrzymałem informację, że samochód jest do odbioru, ale... brak jest karty pojazdu...
3. po tygodniu przedstawiciel zaproponował mi odbiór dokumentów w Gliwicach, w salonie Renault, nie zgodziłem się / coś mi nie pasowało/,
4. w piątek 9 sierpnia 2013r po telefonie,od przedstawiciela dealera , że wszystko jest, pojechałem do Rybnika do salonu Renault:'
5. na miejscu przedstawiciel / formalnie już na urlopie, ale dla mnie zrobił wyjątek/ pokazał dokumenty i... wskazał mi samochód stojący na ekspozycji w salonie !!!? / miał być fabrycznie nowy a nie z wystawki/,
6. samochód ten co zamówiłem , kolor też, ale brak zamówionego wyposażenia MEDIA NAV, /cena 950pln/,
7. przedstawiciel udał że jest tym faktem zdziwiony i zaskoczony / po zachowaniu widziałem, że dobrze wie, że jest niezgodność z umową/ stwierdził, no "nie ma tego"... zaczął grzebać w kompie, ; "chyba coś w zamówieniu nie tak", ktoś nie zmienił opcji, / wcześniej nic o tym nie wspomniał przez telefon/,
8. propozycja przedstawiciela /formalnie na urlopie/, 1)obniżenie ceny, 2)odstąpienie od umowy lub 3)czekanie do 45 tygodnia roku na następny samochód ...- odrzuciłem wszystkie i stwierdziłem, że muszę skontaktować się z prawnikiem.
W poniedziałek mam dać znać jak jest moja decyzja.
PS. Media nav nie da się zamontować w serwisie / inne wiązki/ tylko opcja fabryczna. Moim zdaniem zawalił sprzedawca...Zgodziłem się na podpisanie umowy z salonem Renault Rybnik tylko z uwagi na „dobry” termin dostawy a tu takie cyrki , niezgodność dostarczonego towaru z umową i wystawienie samochodu na ekspozycję bez mojej zgody.

Czy macie jakieś propozycje co z tym dalej zrobić i z kim rozmawiać? Wszelkie porady i rozwiązania mile widziane.
 
zara 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 13 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-11, 13:41   

Myślę, że należy pominąć w rozmowach pana sprzedawcę, będącego na dodatek na urlopie i omówić sytuację z osobą decyzyjną. Poprosiłabym o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji (na piśmie) i propozycje jej rozwiązania. W sprawach spornych powinno się załatwiać wszystko na papierze.
Możesz oczywiście odstąpić od umowy (zasady opisane są w warunkach sprzedaży dołączonych do zamówienia) i żądać zwrotu zaliczki, ale może warto załatwić sprawę polubownie.
Ostatnio zmieniony przez zara 2013-08-11, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-11, 17:52   Re: NIEZGODNOŚĆ "TOWARU" Z UMOWĄ DACIA STEPWAY

general napisał/a:
Czy macie jakieś propozycje co z tym dalej zrobić i z kim rozmawiać?

Z Renault Polska. Załatwianie czegokolwiek z salonem, a już nie dajcie bogi z tym sprzedawcą, to strata czasu. Ja bym opisał fakty (nie przypuszczenia) i zapytał Renault Polska, co proponują w takiej sytuacji, oraz poprosił o wskazanie innego salonu niż ten ze sprzedawcą - patałachem.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-11, 19:19   

Zasadnicze pytanie: czy uiściłeś zadatek? Jeżeli chcesz walczyć z salonem "dla zasady" to przekalkuluj czy naprawdę warto. Znasz przysłowie, mówiące o kłótni z głupkiem?

Jeżeli dokonałeś przedpłaty w formie zadatku (istnieje różnica pomiędzy zaliczką!), wówczas musisz podejmować działania z rozwagą i nie dać zagonić się w kąt. Bądź czujny na wszelkie próby szantażu. Jeżeli zaczniesz tracić grunt pod nogami natychmiast zerwij negocjacje w sposób umożliwiający do nich powrót. Poproś o wsparcie (zależnie od etapu - mediacje) Rzecznika Konsumentów - poszukaj w swojej gminie.

Tak czy siak odpuść naciskanie na konkretnego sprzedawcę. Grzecznie eskaluj swoje roszczenia na przełożonego i wyżej. Wiedząc że brudy najlepiej zamiata się pod dywan, postaraj się dać do zrozumienia że w sezonie ogórkowym, to w jaki sposób pozostałeś potraktowany może być łakomym kąskiem dla lokalnej prasy. Miej jednak wcześniej plan, bo samo sięganie po takiego straszaka jest zagraniem przewidywalnym i zamiast pomagać, obniża Twoją pozycję. Musisz być wiarygodny i dać po sobie poznać w sposób czytelny, że nie żartujesz.

Dobrym przykładem jest wykazanie się znajomością nazwisk osób z którymi miałeś styczność w salonie, dat kontaktów, wplecenie nazwiska rzekomego redaktora może zainteresować drugą stronę i dać do myślenia. Musisz sam uwierzyć w to że wystarczy jeden telefon by zainicjować negatywną kampanię dla salonu.

Tak jak piszą wyżej Koledzy, staraj się mieć jak najwięcej rzeczy na piśmie. Korespondencję, w szczególności tą mailową (ale również listowną), kieruj też do wiadomości Renault. Unikaj wskazywania winnych! Twoim celem ma być uzyskanie samochodu wraz z ewentualną rekompensatą, a nie osobista zemsta. Nie wiem jaki stosunek ma Renault Polska do salonów, ale wiem że "centrale" traktują burzliwych desperatów żądających interwencji inaczej niż osoby które sygnalizują istnienie problemu z prośbą o rozwiązanie.

Jest jeszcze jedna, banalna rzecz. Wygląd. Przepraszam, ale mam wrażenie że wszyscy o tym wiedzą i jednocześnie ignorują. Krótkie spodenki i plażowa koszulka stanowią jeszcze większy grzech, niż siadanie do negocjacji wraz z żoną, bratem czy kolegą. Każde spotkanie należy wcześniej zaawizować i odpowiednio się przygotować. Wzmocnia to postrzeganie rozmówcy jako człowieka odpowiedzialnego.

Jeżeli nie grasz o zwrot zadatku masz mniejsze obciążenie i mniejszą presję. Pomyśl tylko o tym że jeżeli sięgniesz wszystkich możliwych chwytów, osiągniesz cel, to będziesz też z dużym prawdopodobieństwem serwisował w tym ASO swój przyszły samochód. Rozegraj to tak, by nie wróciło do Ciebie ze spotęgowaną siłą w momencie kiedy najmniej się będziesz spodziewał.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-08-11, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
zara 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 13 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-11, 19:41   

Stepway napisał/a:
Jeżeli dokonałeś przedpłaty w formie zadatku (istnieje różnica pomiędzy zaliczką!), wówczas musisz podejmować działania z rozwagą i nie dać zagonić się w kąt. Bądź czujny na wszelkie próby szantażu. Jeżeli zaczniesz tracić grunt pod nogami natychmiast zerwij negocjacje w sposób umożliwiający do nich powrót. Poproś o wsparcie (zależnie od etapu - mediacje) Rzecznika Konsumentów - poszukaj w swojej gminie.


:mrgreen:


Przepraszam, ale nie mogłam się powstrzymać.
Może aż tak dramatycznie nie będzie...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-11, 20:46   

zara napisał/a:
Stepway napisał/a:
Jeżeli dokonałeś przedpłaty w formie zadatku (istnieje różnica pomiędzy zaliczką!), wówczas musisz podejmować działania z rozwagą i nie dać zagonić się w kąt. Bądź czujny na wszelkie próby szantażu. Jeżeli zaczniesz tracić grunt pod nogami natychmiast zerwij negocjacje w sposób umożliwiający do nich powrót. Poproś o wsparcie (zależnie od etapu - mediacje) Rzecznika Konsumentów - poszukaj w swojej gminie.

:mrgreen:
Przepraszam, ale nie mogłam się powstrzymać.
Może aż tak dramatycznie nie będzie...


Dramatycznie? ;-) Widzisz, podejmując się negocjacji nie ma możliwości wczytania poprzedniego stanu. Każdy gest, każde zagranie, każda decyzja niesie za sobą nieodwracalny skutek. A podejmując wyzwanie, chcemy przecież za każdym razem wygrać. Nie ma półśrodków. Albo jesteś przygotowany na każdą ewentualność, albo się nie zapędzasz w głęboki las. Zresztą wtedy to i tak bez różnicy bo i tak ktoś Ciebie tam zagoni.

Ja wychodzę z założenia że lepszy nadmiar niż niedomiar.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-08-11, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
zara 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 13 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-11, 21:02   

Stepway napisał/a:
zara napisał/a:
Stepway napisał/a:
Jeżeli dokonałeś przedpłaty w formie zadatku (istnieje różnica pomiędzy zaliczką!), wówczas musisz podejmować działania z rozwagą i nie dać zagonić się w kąt. Bądź czujny na wszelkie próby szantażu. Jeżeli zaczniesz tracić grunt pod nogami natychmiast zerwij negocjacje w sposób umożliwiający do nich powrót. Poproś o wsparcie (zależnie od etapu - mediacje) Rzecznika Konsumentów - poszukaj w swojej gminie.

:mrgreen:
Przepraszam, ale nie mogłam się powstrzymać.
Może aż tak dramatycznie nie będzie...


Dramatycznie? ;-) Widzisz, podejmując się negocjacji nie ma możliwości wczytania poprzedniego stanu. Każdy gest, każde zagranie, każda decyzja niesie za sobą nieodwracalny skutek. A podejmując wyzwanie, chcemy przecież za każdym razem wygrać. Nie ma półśrodków. Albo jesteś przygotowany na każdą ewentualność, albo się nie zapędzasz w głęboki las. Zresztą wtedy to i tak bez różnicy bo i tak ktoś Ciebie tam zagoni.

Ja wychodzę z założenia że lepszy nadmiar niż niedomiar.

Same negocjacje to już godzenie się na kompromis, czyli jednak półśrodek. Ale to takie rozważania teoretyczne i do sprawy niewiele wnoszące.
Chociaż też wolę nadmiar niż niedomiar ;-)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-11, 21:50   

zara napisał/a:
Same negocjacje to już godzenie się na kompromis, czyli jednak półśrodek.

Dawno, dawno temu, szło się do sąsiedniej jaskini i dawało po twarzy. W idealistycznym, utopijnym założeniu anarchii, też tak by można. Ciach pach, szast-prast i po temacie.

Dziś nawet dziecko w sklepie manipuluje rodzicami, wciągając je w swoiste negocjacje. Podjęcie rozmów w żaden sposób nie ukierunkowuje rozwiązania. Rozmowa może być przyczyną kompromisu, stanowiącego skutek. Nigdy nie na odwrót :-)
_________________
---
Stepway
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-12, 00:44   

general napisał/a:
odrzuciłem wszystkie

No ale to właściwie czego oczekujesz? Popełnili błąd, ale teraz realnie możliwe rozwiązania są właśnie tylko te trzy już wymienione.

(Bo jeśli nawet istniałby egzemplarz w identycznej specyfikacji, zamówiony przez kogoś innego, to go przecież tej osobie nie odbiorą, nieprawdaż?).

Natomiast w ramach pierwszej opcji można by próbować wynegocjować obniżkę na inną sztukę niż przedmiotowa - i to niekoniecznie dacię... (:
 
general 


Marka: Dacia
Model: STEPWAY II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: OPOLSKIE
Wysłany: 2013-08-12, 07:48   

Dzięki za porady.

Zastanawiam się nad opcją odbioru niekompletnego auta dostarczonego mi przez salon lub oczekiwanie na nowy wg specyfikacji i co mogę w tej sprawie ugrać.
Czy możliwy jest samochód zastępczy na czas oczekiwania na nowy model? Mój obecny samochód już dawno powinien być na złomie...
_________________

 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-12, 08:53   

Samochód "zastępczy" to dobra wola dealera; ja na miejscu przełożonych Twojego sprzedawcy chwili bym się nie zastanawiał, ale może być i tak, że na dobrym imieniu im nie zależy

jak sprzedałem Logana MCV bo trafił się kupiec a auto miało poniżej 200 000 km (czyli 199 900 :mrgreen: ) to musiałem jeździć dostawczakiem; ale Lodgy była już zamówiona i dealer obiecał że jeśli będę potrzebował osobówki to użyczy: i tym sposobem kilka razy jeździłem nowiutkim Renault Megane kombi w full wypasie ;)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-12, 11:36   

general napisał/a:

Czy możliwy jest samochód zastępczy na czas oczekiwania na nowy model?


Diler ma możliwość wypożyczenia Tobie tzw. "demówki". Podpisujesz dokument użyczenia z określonymi warunkami zwrotu. Korzystałem z takiej możliwości by "przekonać się do zalet jezdnych Stepway'a w ruchu codziennym" ;-) Salon nie podszedł do tematu entuzjastycznie ale dzięki wydaniu w moje ręce auta demonstracyjnego, zyskali klienta.
_________________
---
Stepway
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-12, 20:10   

Wszytko przez ''dobry termin dostawy'' w porównaniu do innych dealerów

Zamów nowe z rabatem 10% od ceny z cennika

Taki rabat na nowe tylko firma dają ale tu może się uda że względu na okoliczności
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2013-08-12, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
general 


Marka: Dacia
Model: STEPWAY II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: OPOLSKIE
Wysłany: 2013-08-17, 07:59   

Jeszce raz dziękuję za Wasze porady...
Doszedłem do porozumienia:
- kupiłem Stepwaya2 po niższej cenie z dodatkowym wyposażeniem tj hak, listwy boczne, bagażnik rowerowy na hak, ale bez MEDIA NAV!

PS. Czekałbym do czasu dostarczenia mi samochodu z zamówionymi opcjami ale na ten czas nie dadzą mi samochodu zastępczego.... - wg dealera zbyt długi czas, na kótszy i owszem, samochód dadzą...

Ogólnie jestem zadowolony :-) ,... choć przez jednego pana mam złą opinię o salonie.... :-/
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-17, 09:40   

general, Szerokości!
_________________
---
Stepway
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-08-17, 15:25   

Szczerze to dobrze zrobiłeś bo moim zdaniem nie jest warta tych pieniędzy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne