DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da I papiery też się da legalnie podbić Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało...
DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da I papiery też się da legalnie podbić Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało...
wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3747 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 13:18
piotr. z napisał/a:
DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da I papiery też się da legalnie podbić Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało...
No i to wszystko "jakoś" się robi - to znaczy robiło za flaszkę u diagnosty. Według obecnej procedury musiałbyś przejść ścieżkę dla pojazdów typu SAM - ścieżka jest tak "prosta" że obecnie kilku producentów przyczep homologuje je na Słowacji a nie w kraju .... mowa o prostych przyczepach jednoosiowych.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3747 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 13:21
BoloSr napisał/a:
wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)
I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.
wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)
I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.
toc diagnosta czasem wogole nie zgalada pod mache wiec chyba za bardzo kolega sie tam przejmuje tym ze ktos silnik sobie wymieni i nie bedzie mial homologacji :):)
Wkładasz silnik 2.0 dajesz na plastikową pokrywę znaczek 1.6 i nikt się nie przyczepi a tak na serio to silnik można normalnie zmienić na każdy inny, trzeba tylko się dowiedzieć jak to wygląda z wpisem do dowodu rejestracyjnego, ale na pewno jest to legalne.
Ostatnio zmieniony przez garfield1988gse 2013-08-13, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.
A to akurat chyba nie jest prawdą. Co do wymiany silnika na stacji diagnostycznej badanie celem uaktualnienia informacji z dowodu rejestracyjnego kosztuje (z tego co pamiętam) 60zł, wymiana dowodu w wydziale komunikacji jest już darmowa. Ludzie zmieniają liczbę miejsc (nawet jest przykład z tego forum), tak samo hamulce - pod jednym warunkiem, zamontowane elementy muszą być fabrycznie nowe... a z tym jest już problem (dot. hamulców).
Problemy są wtedy gdy elementy konstrukcji muszą zostać przespawane pod nowy silnik (np. przy zmianie silnika poprzecznego na podłużny, przy wsadzaniu zupełnie innego silnika...). To jest wiedza jaką uzyskałem zarówno w wydziale komunikacji jak i na stacji kontroli pojazdów przy okazji mojego pomysłu w Sandero (który nie wypalił z kilku względów)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-08-13, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Wiesz, jakoś tak nie mam zaufania do dieselów, szczególnie tych nowych, zostanę przy benzynie
toc ten dCi 90 KM to stary jak swiat juz jest :) nie mowie zebys bral 110 w ktorej masz kolo dwumasowe do tego turbine ze zmienna geometria i inne cuda tylko tego prostego dieselka :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum