Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-05-17, 10:14
Jeśli już musi być nalewka (bo kasy brak), to niech chociaż będzie dobrej firmy (Fedima, Insa Turbo), tylko jaki jest sens kupowania dobrej nalewki za ponad 300 zł / sztuka, jeśli bardzo przyzwoite General Grabber AT można mieć za 397,32 zł? BFG AT wcale nie są takie dobre, jedyna ich zaleta to ponadprzeciętna "długobieżność" i odporność na przebicia (stąd popularność u osób jeżdżących na wyprawy po dobre kilka tysięcy km). Ja brałbym Grabbery i nie kombinował - będziesz mieć przyzwoite całosezonówki które nie przestraszą się byle błota czy też głębszej piaskownicy i nie rozlecą się przy 130 km/h na autostradzie.
Z nowych też zamierzam zainwestować w G. Grabbery, gdybym chciał trochę dłużej pojeździć w terenie np. na Mazurach to bardziej skłoniłbym się do tych opon. Wiem, że niektórzy dowożą je sobie na miejsce w przyczepce i wymieniają na miejscu.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-06-01, 15:35
Piotr_K
Widzę że wrzuciłeś zdjecie niezłych MT-ków. Jak to ma iść do Dustera to nie będzie łatwo.
Ja jestem na Yokohama Gelandar AT-S 235/70R15- tak R15 do dustera wejda tylko trzeba poszukać. wkrótce zdjęcia całego auta wrzucę na portal, z opon AT polecam conti cross AT, dobrze wypada. W załączniku test opon rodem z Afryki.
AT tyre yest SATREADS Dec2012_web.pdf w załączniku jest test opon 2012 z ... pustyni głównie i mimo że Yoko mam w środku stawki - na Polskę idealne jako AT (nie MT)
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-06-01, 15:41
I jeszcze dodam Conti Cross Contact AT i Yokohama Geolandar AT-S G012, na obydwu można sobie dobrze pojeździć na wyrypie, a na asfalcie będzie normalnie.
yoho-conti photo.jpg
Plik ściągnięto 388 raz(y) 31,91 KB
Ostatnio zmieniony przez janzet 2013-06-01, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Piotr_K
Widzę że wrzuciłeś zdjecie niezłych MT-ków. Jak to ma iść do Dustera to nie będzie łatwo.
Ja jestem na Yokohama Gelandar AT-S 235/70R15- tak R15 do dustera wejda tylko trzeba poszukać. wkrótce zdjęcia całego auta wrzucę na portal, z opon AT polecam conti cross AT, dobrze wypada. W załączniku test opon rodem z Afryki.
Patrząc na wyniki cieszę się, że znowu potwierdza się trafność mojego wyboru ;)
General Grabber AT rulez ;)
Ja bym nie ryzykował tego colwaya bo w codziennym użytkowaniu na asfalcie będą na bank do dupy.
A czy możesz to uzasadnić?
P.S.Faktycznie oponki ładne Matadora ale jednak już trochę droższe.
Mam takie "matadorki" założone w kia sportage i używam ich zarówno latem jak i zimą. Mają oznaczenie M&S. Zimą są odrobinę "kulawe", jednak latem na piachu, szutrze, w lekkim błocku, dają sobie radę wyśmienicie. Tutaj: sklep je zakupiłem.
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-06-24, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-04, 11:44
krakry1 napisał/a:
A już myślałem, ze ktoś za komplet chce 280 zeta. Wtedy i tak bym nie kupił, bo podejrzanie tanio by było.
Tak to bym swoich nie malował i kupil komplecik. Mimo to cena przyzwoita jak za opony na felgach. Gdyby ktos kupił pojazd na aluskach zimowych zestaw jak znalazl.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-08-19, 11:20
Ostatecznie po przeczytaniu Waszych opinii kupiłem opony nowe niebieżnikowane.
Ponieważ potrzebuję tanich opon z wysokim bieżnikiem o niskiej ścieralności, dobrze radzących sobie w błocie ostatecznie wybór padł na Good Year Cargo Vector 1.
Początkowo obawiałem się zakupu ponieważ sprzedawcy mówili, że opona jest zbyt twarda do osobówki bo jest dostawcza, ale po przejechaniu ok. 800 km po drogach woj. małopolskiego i śląskiego nie stwierdziłem żadnej różnicy. Nawet powiem, że wydają się być miększe (to pewnie wynika z wysokiego bieżnika).
Oto jakie mam wrażenia z jazd:
1) najważniejsze - strome błotnisto-trawiaste podjazdy na których ślizgały się oryginalne continentale (a jeszcze bardziej po deszczu) przejechałem na nowych oponkach bez zająknięcia a trudny podjazd w górach, którego nie było jak pokonać na oryginałach po deszczu przejechałem po nawałnicy, która przeszła nad małopolską praktycznie bez uślizgu kół (oczywiście lock był). Opony w ogóle nie ślizgają się przy ruszaniu po mokrej trawie na glince pod górę. są SUPER!!!
2) Opony te wcale nie są mniej komfortowe niż Continentale.
3) Suchy asfalt - tu wyraźnie gorzej niż Continentale. Opona jest podatna na uślizg, szybciej niż w Conti włącza się ABS przy awaryjnym hamowaniu. Na mokrym jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
4) ścieralność - w busach pokonują ok.120 kkm. więc myślę, że jakiś czas bieżnik posłuży (10 mm.)
Opony udało mi się wytargać nowe z 13 r. z likwidacji sklepu za 1300 zł z przesyłką.
Reasumując, jestem mega zadowolony i jest to to czego szukałem.
cargo 2.jpg Good Year Cargo Vector 1
Plik ściągnięto 273 raz(y) 237,13 KB
cargo1.jpg Good Year Cargo Vector 1
Plik ściągnięto 267 raz(y) 253,01 KB
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-08-19, 11:46, w całości zmieniany 5 razy
Witam, mam możliwośc zakupu opon zimowych (jak w temacie). Produkcja lipiec 2013, nówki oczywiście. Po znajomości po bardzo atrakcyjnej cenie. Mam pytanko czy ktoś miał doczynienia z tymi zimówkami? Jakieś opinie?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-29, 19:49
nie miałem bezpośrednio do czynienia ale czytałem dużo pozytywnych opinii. To w końcu górna półka
Continentale wygrywają większość testów. Niekoniecznie niemieckich ;P
Natomiast z tych samych testów wynika z reguły, że nie są to najlepsze opony stricte na śnieg.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-08-30, 11:37
Nawiązując do mojej krótkiej prezentacji sprawdziłem opony na mokrym asfalcie i tu jest bardzo pozytywna niespodzianka.
Przy szybszym włączaniu się do ruchu na mokrym w Continentalach dawałem tryb auto bo opony przednie ślizgały się przy ruszaniu. Teraz tego nie robię. Nie ma potrzeby. Super. Opona trzyma mi lepiej na mokrym niż oryginały. Szczególną różnicę widzę przy trzymaniu bocznym.
W zasadzie gdyby nie trochę gorsza niż Conti przyczepność na suchym, to są to naprawdę oponki godne polecenia. Zobaczymy jak eksploatacja.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-08-30, 13:40
Ja po autostradach i mieście jeżdzę w 2wd. Jak jestem w górach to nawet na asfalcie jeżdżę na auto bo poruszam się po zakupy po parę km a potem potrzebuję auto lub Lock by wrócić do domu na górę.
W zimie nie wlączam w ogóle 2wd. Ale używanie trybów można to rozpatrywać różnie bo skoro nie świeci się żadna kontrolka na auto tzn., że producent uznał ten tryb za najbardziej "naturalny" i pożądany.
Na Conti jeździłem zawsze na auto jak było mokro bo lepiej się włącza do ruchu na skręconych kołach.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-08-30, 13:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-30, 21:29
nikt ich jeszcze nie testował, to nowe opony, następcy popularnych i udanych MS 66 plus, na których jeździ co najmniej paru dustermaniaków
Jezdze DD na Geolandarach A/T-S G012, ktore o ile bardzo dobrze sprawuja sie na mudzie i dobrze na asfalcie, tak w zime masakra (pisalem gdzie na forum juz o porownaniu ich z zimowymy chinskimi uzywkami, z ktorymi z reszta przegraly). Dlatego tez zbieram sie z kupnem opon zimowych. Z uwagi na wysokie ceny nowych, zaslugujacych na miano zimowek, zastanawiam sie nad kupnem opon bieznikowanych. Uzywane jedynie w sezonie zimowym przy niskich predkosciach i glownie w miescie, maja ponoc niezle osiagi, nieznacznie nizsze od drozszych zimowek, a przy nizszych przebiegach wytrzymaja i 5 lat. Wypatrzylem 2 modele:
Te pierwsze sa oponami zimowymi, przeznaczonymi typowo do napedu 4x4, co mnie troszeczke martwi. Czy czasem one kosztem trakcji na blocie poslizgowym, mokrym sniegu i lodzie, nie beda mialy lepszej trakcji jedynie w terenie piaszczystym gdzies na polu i to tylko przy temp ok -5C, kiedy snieg jeszcze na tyle nie zamarzl i nie roztopil sie.
Co do drugich, to mam watpliwosci odnosnie ich bieznika, bazujacego na MICHELIN AGILIS ALPIN, ktore sa oponami przeznaczonymi do samochodow dostawczych, a nie osobowek (chociaz przez tel zarzekali sie, ze tylko bieznik ten sam, a podstawa z opon SUV).
Z gory dziekuje za udzielone rady!
Bieżnikowane zimówki sa mega miękkie, wiec nadają się tylko do użytku śnieżnego. Na deszcze i błoto pośniegowe mogą być takie sobie. Na suchym totalna porażka. Fakt, ze bazuję na doświadczeniach z golfa II 1,6 ale generalnie mieszanki są te same. Poza tym trzeba się liczyć z tym, ze wytrzymają dwa sezony i do wywalenia. To są raczej produkty awaryjne jak naprawdę nie mamy na czym jeździć i kasy nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum