Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 09:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
jackthenight 
JTN - Artur



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 65 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3535
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-27, 08:53   

Orginalne klocki dla Renault robi firma ATE.
Także jak chcesz kupić orginalne klocki to kup klocki firmy ATE.
W intercarsie są po 144 zł. A ja mam tam jeszcze upusty, także można je kupić jeszcze taniej.

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-27, 09:01, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 12894
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 10:41   

mekintosz napisał/a:
Po wyjechaniu samochodem od mechanika od razu zauwazylem inna charakterystyke hamowania

To jest zupełnie normalne nawet jeśli klocki i tarcze są całkiem zupełnie dokładnie identycznie identyczne co wcześniej - po prostu jedne i drugie nówki sztuki muszą się ułożyć i dopasować do siebie i miejsca montażu.

Oczywiście, w przypadku innej marki i modelu części faktycznie następuje nieco odmienna charakterystyka pracy, ale oprócz przypadków skrajnych (np nacinki, ceramiki albo jakieś gównolity) to po okresie docierania różnice powinny być naprawdę niewielkie.
 
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 86KM
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 558
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 19:02   

laisar napisał/a:
To jest zupełnie normalne nawet jeśli klocki i tarcze są całkiem zupełnie dokładnie identycznie identyczne co wcześniej - po prostu jedne i drugie nówki sztuki muszą się ułożyć i dopasować do siebie i miejsca montażu.

Ba, znajomy mechanik, prawdopodobnie wskutek istnienia niekorzystnej żyły wodnej, nie był w stanie wyeliminować drgań w hamulcach mimo wymiany klocków i tarcz, co by wskazywało, że jak się trafi pechowy komplet...

mekintosz napisał/a:

Chyba nie zrozumielismy sie

Najwyraźniej :) Chciałem tylko podkreślić fakt, że rodzaj klocków hamulcowych nie ma żadnego wpływu na drogę hamowania. Natomiast rzeczywiście w detalach można się pewnie dopatrzeć pewnych różnic, a przed dotarciem mogą dziać się pomniejsze cuda, jak pisze laisar.

Myślę sobie tylko, że określone modele klocków / tarcz mogą być bardziej odporne na przegrzanie.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-03-27, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 3197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 00:04   

laisar napisał/a:


Oczywiście, w przypadku innej marki i modelu części faktycznie następuje nieco odmienna charakterystyka pracy, ale oprócz przypadków skrajnych (np nacinki, ceramiki albo jakieś gównolity) to po okresie docierania różnice powinny być naprawdę niewielkie.


Widzisz jednak sa. Drogi hamowania nie mierzyłem na obu klockach ale pewnie starsze oryginalne sie innaczej ułozyły z tarczami. Motrio po dotarciu hamuja tak samo jak po zalozeniu - diametralnie innaczej niz oryginalne.
 
 
laisar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 12894
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 00:54   

mekintosz napisał/a:
diametralnie innaczej niz oryginalne

To jest raczej przypadek "nowe (i w wyczyszczonych zaciskach) diametralnie inaczej niż zużyte" - nic więc dziwnego, że masz takie odczucia. Byłyby one jednak bardzo podobne także po założeniu nowych klocków oryginalnych - bo to jest punkt odniesienia. Natomiast między nowymi Motrio, a nowymi oryginałami różnica będzie pewnie właśnie niewielka.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-28, 01:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 3197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 01:04   

Akurat tamte co wymienilem nie byly ekstremalnie zjechane. OK - jak bede musial wymienic klocki to zdam relacje czy po wymianie na inne niz motrio jest wyczuwalna roznica.
 
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 27 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1969
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-03-28, 02:48   

Osobiście nigdy bym nie zdecydował się zakładania klocków czy też innych części dostarczanych pod tzw. firmą Motrio. Na kilometr czuć, że Renault wynalazł takie rozwiązanie aby więcej zbić kasy.

Moim zdaniem takie tanie rozwiązanie to półśrodek w uzyskaniu oszczędności eksploatacyjnych. Ja od wielu lat używam klocków hamulcowych Ferrodo i bez problemu na tych klockach robiłem do 100 000 km. Nawet ze skrzynią automatyczną w aucie ważącym ponad 2 tony przejeżdżałem 60 000 km. W sumie cena dobrych klocków nie jest dobijająca.
 
Lewian 
Zielony listek


Marka: Nissan
Model: Navara
Silnik: 2,5
Rocznik: 2011
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kleczew/Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-28, 15:42   

mekintosz napisał/a:
Moze sie orientujesz jaka firma produkuje dla renault klocki ?


W dużym stopniu zajmuje się tym Valeo, pełnych informacji, co, kto, gdzie i dlaczego nie otrzymasz nigdy ;)

mekintosz napisał/a:
Po wyjechaniu samochodem od mechanika od razu zauwazylem inna charakterystyke hamowania. Dopiero jak nadepne mocniej samochod zwalnia wyraznie.


To normalne. Klocki muszą się ułożyć do tarcz po założeniu więc na początku będą gorzej hamować, potem już się przyzwyczaisz i nie odczujesz większej różnicy.

jackthenight napisał/a:
Orginalne klocki dla Renault robi firma ATE.


Firma ATE nie produkuje klocków a co za tym idzie nie dostarcza ich na pierwszy montaż żadnemu z producentów aut.


Pozdrawiam
 
jackthenight 
JTN - Artur



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 65 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3535
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-28, 16:07   

Lewian napisał/a:
Firma ATE nie produkuje klocków a co za tym idzie nie dostarcza ich na pierwszy montaż żadnemu z producentów aut.

To w takim razie co robi ?
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-28, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: dacia
Model: duster był, jest A4B6 i MB A-140
Silnik: 1.6/105km/4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 729
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-28, 16:11   

a to co jest ?

http://moto.allegro.pl/at...3078539192.html

http://moto.allegro.pl/at...3061939764.html
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-28, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lewian 
Zielony listek


Marka: Nissan
Model: Navara
Silnik: 2,5
Rocznik: 2011
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kleczew/Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-28, 16:12   

jackthenight napisał/a:
Lewian napisał/a:
Firma ATE nie produkuje klocków a co za tym idzie nie dostarcza ich na pierwszy montaż żadnemu z producentów aut.

To w takim razie co robi ?


ATE jest konstruktorem układów hamulcowych.


Pozdrawiam
 
jackthenight 
JTN - Artur



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 65 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3535
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-28, 16:13   

Na stronie ATE czytam :
Kod:
Wypalanie przeciwdziała niepożądanemu gazowaniu. ATE stosuje przykładowo w procesie produkcji klocków ATE Original piece przelotowe na podczerwień, w których każdy klocek jest poddawany równomiernemu nagrzewaniu.

Wypalanie oznacza więc sztuczne dotarcie klocków już podczas produkcji. Dzięki temu klocki ATE Original od samego początku zapewniają pełną skuteczność hamowania w każdej sytuacji na drodze!

Czyli jednak produkuje.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-28, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: dacia
Model: duster był, jest A4B6 i MB A-140
Silnik: 1.6/105km/4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 729
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-28, 16:15   

Kolego Lewian to co to jest na alledrogo?
 
Lewian 
Zielony listek


Marka: Nissan
Model: Navara
Silnik: 2,5
Rocznik: 2011
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kleczew/Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-28, 16:23   

tomala72 napisał/a:
Kolego Lewian to co to jest na alledrogo?


W sprzedaży mają zarówno tarcze jak i klocki, zgadza się. Ale to nie jest ich produkcji, tak jak i wiele firm tak i ATE kupuje od innych producentów i sprzedaje pod swoim logiem.

Pozdrawiam
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 3197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 18:05   

Lewian napisał/a:

To normalne. Klocki muszą się ułożyć do tarcz po założeniu więc na początku będą gorzej hamować, potem już się przyzwyczaisz i nie odczujesz większej różnicy.


Po raz kolejny, mówie, ze innaczej hamuja motrio od oryginałow. Mimo dotarcia/ułozenia sie klocków.
 
 
Lewian 
Zielony listek


Marka: Nissan
Model: Navara
Silnik: 2,5
Rocznik: 2011
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kleczew/Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-28, 18:46   

mekintosz napisał/a:
Lewian napisał/a:

To normalne. Klocki muszą się ułożyć do tarcz po założeniu więc na początku będą gorzej hamować, potem już się przyzwyczaisz i nie odczujesz większej różnicy.


Po raz kolejny, mówie, ze innaczej hamuja motrio od oryginałow. Mimo dotarcia/ułozenia sie klocków.


Całkiem możliwe, nie negowałem tego. Chodziło mi tylko o to, że potęgować to odczucie mogło właśnie to, że klocki potrzebują się dotrzeć do tarczy. Nie znam w ogóle firmy Motrio więc nie będę się wypowiadał na temat tych klocków ;)

Pozdrawiam
 
antropolog 
antropolog



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 198
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-12, 11:19   

Zdziwiła mnie ilość różnych typów klocków w Daci logan, jakie tqam stosują - no masakra. Po wcześniejszych doswiadczeniach z innymi markami tu się zdziwiłem.

Ja tam zawsze stosuje tarcze brembo klocki ferodo. O ile z tarcza gładko poszło, to z klockami taki zachód że ze starymi do hurtowni poszedłem by mieć pewność :)
 
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wiek: 17
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 119
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-08-21, 20:49   

antropolog napisał/a:
Zdziwiła mnie ilość różnych typów klocków w Daci logan, jakie tqam stosują - no masakra. Po wcześniejszych doswiadczeniach z innymi markami tu się zdziwiłem.

Ja tam zawsze stosuje tarcze brembo klocki ferodo. O ile z tarcza gładko poszło, to z klockami taki zachód że ze starymi do hurtowni poszedłem by mieć pewność :)


A jakie klocki ferodo kupiłeś do swojego mcv? Bo na ich stronie nie znalazłem żadnej informacji, ktore by pasowały do daci. Ja mam logana ,sedan z 2006
 
antropolog 
antropolog



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 198
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-25, 20:30   

niestety nie wiem - pojechałem do hurtowni motoryzacyjnej ze starym klockiem i poprosiłem o identyczne ferrodo no i chłopaki dopasowali. Ja nie mam sprężynek na klockach tylko potrójne zatrzaski :)
 
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wiek: 17
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 119
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-02, 19:47   

antropolog napisał/a:
niestety nie wiem - pojechałem do hurtowni motoryzacyjnej ze starym klockiem i poprosiłem o identyczne ferrodo no i chłopaki dopasowali. Ja nie mam sprężynek na klockach tylko potrójne zatrzaski :)


Dzięki za odpowiedź. Ile zapłaciłeś za klocki ferrodo, bo jak sprawdzałem do MCV kosztują 310 zł.
 
DD 


Marka: Dacia (będzie)
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Duster
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 428
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-03, 04:21   

Gdzie Ferrodo do MCV-ki kosztuja 310zl?
 
antropolog 
antropolog



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 198
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-03, 18:06   

http://allegro.pl/klocki-...3454591135.html ?
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-03-31, 23:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wiek: 17
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 119
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-04, 21:33   

DD napisał/a:
Gdzie Ferrodo do MCV-ki kosztuja 310zl?


Nie pamiętam wrzuciłem w google klocki ferodo i pokazało mi jakiś polski sklep internetowy. Tylko nie wiem czy to się pisze przez dwa rr czy jedno. Szukałem na tamtej stronie i znalazłem tylko do MCV za 310 zł.

Cytat:
ja za ferodo klocki zapłaciłem coś koło 90 zł w hurtowni mot.

ok 250-300 to się kupuje komplet klocki plus tarcze

ty poszukujesz takich:


Na tej stronie nic nie napisali, że pasują do Dacii. 300 zł za klocki i tarcze to całkiem przyzwoita cena.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wiek: 17
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 119
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-04, 21:59   

Nie wiem, ale wymieniłem klocki hamulcowe. Jakie było moje zdziwienie kiedy mechanik wyjął klocki. To były ferodo renault(tak było napisane). Zaproponowano mi LPR i na takie zamieniłem. Za klocki LPR zapłaciłem 109 zł i 80 zł za robociznę. Następnym razem sam założę. Moje ferodo wytrzymały 56000 kilometrów, zobaczymy ile te. Dobrze zrobiłem, że wybrałem LPR? Różne opinie czytałem o nich w internecie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 63kW
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-16, 21:12   

Próbowałem dzisiaj wymienić klocki i tarcze hamulcowe (oczywiście przód),
i w obu kołach połamałem klucz imbus 7mm na dolnych śrubach mocujących zacisk do jarzma. Górna śruba puszczała. Dolne mimo że potraktowałem środkiem odrdzewiającym nie poszły.

Teraz myślę że może wyjściem jest odkręcić po prostu zacisk z jarzmem -> tam chyba jest śruba sześciokątna 18mm ?

Czy ktoś spotkał się z tym u siebie ? :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne