Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-01, 22:55   

Renault wypada nadzwyczaj korzystnie przy swoich 12 latach oraz zerowych kosztow dodatkowej inspekcji nadwozia.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-02, 06:10   

 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-08-02, 10:02   

Kratylos napisał/a:
co nie zmienia faktu ze renówki nie korodują

Czyli co... Można? Można, ale jeszcze musi się opłacać i być zgodne z polityką firmy-matki.
A Renówki przestały korodować od +/- 2001 roku, wcześniej zdarzało im się "zrudzieć" ale nie były to przypadki nagminne i o dużym nasileniu - wiem, bo licząc obecnego Modusa przerobiłem 5 aut tej marki, roczniki 1984 - 2004 i żadne z nich nie cierpiało zbyt mocno na problemy korozyjne, a Clio II '03, Megane II '03 i Modus '04 były i są od tego problemu praktycznie wolne. Dlatego z żalem odpuściłem 4x4 w DD i w podobnych pieniądzach będę brał jednoośnego Captura, który powinien zapewnić mi spokojniejsze pożycie niż Dacia, tym bardziej, że będzie to zakup na jakieś 8-10 lat.

Pozdrawiam,
Piotr.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-08-18, 07:57   

Mariusz napisał/a:
Teraz testuje Zymol Carbon


Dobra, ale tylko smarujesz na zewnątrz blachę, a drzwi z boku również?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-08-22, 14:10   

Boki drzwi również smaruję woskiem
_________________

 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-08-22, 23:16   

Jakie boki drzwi? nie bardzo rozumiem :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-23, 09:10   

PT napisał/a:
w podobnych pieniądzach będę brał jednoośnego Captura, który powinien zapewnić mi spokojniejsze pożycie niż Dacia, tym bardziej, że będzie to zakup na jakieś 8-10 lat.

Tia 8-10 lat przy współczesnych wozach.Mocno optymistyczne założenie. Już nawet nie chodzi o korozję tych papierowych blach .....
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-08-23, 10:04   

Cendra napisał/a:
Jakie boki drzwi? nie bardzo rozumiem :)


Chodziło mi o części blachy wewnątrz samochodu, a nie tylko na zewnątrz. Czyli drzwi od strony zawiasów, pokrywa silnika od strony silnika, tylna klapa bagażnika. O takie rzeczy

Dzięki Mariusz.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-23, 18:25   

Dla pocieszenia:

Opisywany w wątku o automatycznych skrzyniach biegów, mąż kuzynki, jeździł Mercedesem klasy B. Prawie zgubił drzwi kierowcy, tak skorodowały zawiasy.. To był nowy wóz, a nie jakiś rozbitek..


Także miłośnicy, właściciele, przyszli właściciele Daciek: Nie martwcie się :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2013-08-23, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-23, 19:01   

Ostatnio oglądam rożne pojazdy pod katem grubości/sztywności blach. Czasem nawet je lekko dotykam sprawdzając, czy się uginają jak w sandero ;-) Ostatnio "obmacałem dokker van. Moje sandero wydaje sie pancerne. Tam wszystko się ugina, zaś maska silnika jest chyba z blaszki od puszki - wydaje taki dźwięk jakby nic nie ważyła.
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-08-26, 11:28   

DrOzda napisał/a:
Tia 8-10 lat przy współczesnych wozach.Mocno optymistyczne założenie. Już nawet nie chodzi o korozję tych papierowych blach .....

Zgoda... Niestety, czasy samochodów produkowanych "na lata" dawno już minęły (ja oceniam, że mniej więcej 10 - 13 lat temu w przypadku aut miejskich, dla pozostałych nieco później). Teraz tak jak napisałeś - wierzchnie blaszki cienkie, lakieru prawie nie ma, pod maską "kosiarki" nadmuchane turbinami do 100 KM z litra... Ale z dwojga złego chyba wolę zmierzyć się z tą "kosiarką", niż walczyć z korozją, której, jak już wlezie, to tak naprawdę nigdy nie da się do końca wyeliminować. Tu niestety Dacia dała ciała, a może inaczej - jest irytująco nierówna i nieprzewidywalna. Według szacunków konstruktorów "firmy-matki" 0.9 TCe powinno wytrzymać +/- 250 - 300 kkm. Przy moich przebiegach na te 10 lat starczy, tym bardziej, że teraz będę jeździł mniej, pewnie około 15 kkm rocznie.

Jak będzie - zobaczymy :-) .

Pozdrawiam,
Piotr.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-09-02, 19:48   

http://www.daciaklub.pl/f...1616919#1616919
Stepway napisał/a:
[edit]
poza gwarancją przy sprzedaży Duster'a:
* widoczna korozja progów
[/edit]

Stepway, napisz coś więcej o tej korozji progów w dusterze, może jakieś fotki?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-01, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-09-03, 11:54   

tomala72 napisał/a:
Stepway, napisz coś więcej o tej korozji progów w dusterze, może jakieś fotki?


Trochę się zapędziłem bo mowa w wątku jest o naprawach gwarancyjnych, a kwestia pojawiającej się rudej od dołu wyszła przy sprzedaży Dustera. Po przejechaniu mokrą szmatą progów, z przodu z prawej, bardziej od "wewnętrznej" widać było zaczątek korozji. Zdjęć nie mam, podobnie jak i samochodu :mrgreen: Patrząc na to http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1610275 nie było to aż tak spektakularne, nie mniej jednak mocno zastanawiałbym się nad przyszłośćiową konserwacją podwozia.
_________________
---
Stepway
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-07, 14:24   

U mnie po siedmiu latach blacha powoli zaczyna rdzewieć. Nie widać koloru rdzawego, ale pod lakierem są bąble. To może być rdza. Szkoda, że po gwarancji. Chciałem wrzucić zdjęcia, ale nie mogę tego zrobić co jest?
Ostatnio zmieniony przez orzeszek2 2013-09-07, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-07, 14:34   

mekintosz napisał/a:
Czasem nawet je lekko dotykam sprawdzając, czy się uginają jak w sandero ;-) Ostatnio "obmacałem dokker van. Moje sandero wydaje sie pancerne. Tam wszystko się ugina, zaś maska silnika jest chyba z blaszki od puszki - wydaje taki dźwięk jakby nic nie ważyła.

Ale czy paradoksalnie nie jest to plus? Dzięki temu samochód jest lżejszy i mniej pali, a części zamienne są najprawdopodobniej tańsze (niestety niekoniecznie w sprzedaży a na pewno w produkcji). To, że coś tam się ugnie a coś tam przerdzewieje z czasem to nie ma wpływu na bezpieczeństwo, tylko na osobiste samopoczucie, które z reguły poprawia się po miesiącu od powstania uszkodzenia na dotąd nietkniętym samochodzie ;)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-08, 18:32   

PT napisał/a:
Według szacunków konstruktorów "firmy-matki" 0.9 TCe powinno wytrzymać +/- 250 - 300 kkm.
Jak sie okazywalo w praktyce z trafnoscia szacunkow konstruktorow/producentow niestety bywa roznie.

PT napisał/a:
Przy moich przebiegach na te 10 lat starczy, tym bardziej, że teraz będę jeździł mniej, pewnie około 15 kkm rocznie.

Czyli w sumie ok. 150kkm. To juz bardziej realnie niz te 250-300kkm.
Swoja droga, czy te szacunki dotycza tylko tzw. "słupka" ;-) , czy moze zywotnosc turbosprezarki tez szacuja na 250-300kkm??
 
Miro77 


Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-08, 19:03   

Marmach napisał/a:

Ale czy paradoksalnie nie jest to plus? Dzięki temu samochód jest lżejszy i mniej pali


ale popatrzcie np na citroena elysee i odpowiednika peugot 301, samochody olbrzymie 4.5 metrowe z małymi silniczkami 1.2 i super lekkie 980kg tyle co fiacik panda lol

tam blacha jest chyba 0.01mm :P


chociaż dają 12 lat gwarancji na perforację a nie 6 jak u dacii
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-08, 20:24   

Nazwa "ford karton" nabiera nowego znaczenia?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Miro77 


Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-08, 20:37   

Tam jak już coś zacznie rdzewieć np od odprysku to od razu wyleci dziura hihihhi
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-08, 20:46   

Grubość blach nie tyle ma znaczenie, co ich jakość. Miałem Pandę i w chwili sprzedaży 9 latka nie miała grama rdzy, czy najmniejszego purchla a nie znała garażu i od początku w mieście (zimą stale sól)... Nasza Stepka na szczęście stoi w garażu i mam nadzieję że w wieku tych lat 10 też będzie zdrowa a nie wyglądała jak złom. W temacie o audio pisałem jak mój dziadek zadbał o Astrę 1 gen - auto teraz ma 21 lat i zdrowe nadkola (chyba jedyny egzemplarz :lol: , a jedynie co zrobił to nawciskał w ranty nadkoli tawot ;-) ), więc przy większej dbałości nawet Daćka powinna trochę pożyć :-D
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-08, 22:11   

Według mnie grubość ma znaczenie.. w blachach też. Moje Sandro jest w wielu miejscach poobijane jakby ktos w nie jablkami rzucał. Ewidentnie szkody parkingowe, ktoś z łokcia, zadkiem, czymkolwiek. Oglądam inne samochody pod domem, są rysy, ale takich wgniotek brak. Oczywiście sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego to inna bajka.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 00:55   

Jeżeli chodzi o wgniotły moja stara cordoba parkowała w garażu a w mieście była tylko w czasie pracy .
Nie był bym w stanie zliczyć wszystkich wgniotek , jakiś orzechów z drzew na dachu , bocznych w dziwach . Takie już mamy społeczeństwo :roll: . A blacha na pewno z tych lepszych bo 17 lat i była ognista sporej rdzy ale tam gdzie był bity (przedni zderzak i tylni ,parkingowe najechania ) . W daci jak narazie mam jedna bo przywaliłem w garażu o kaloryfer na dole , drzwiami kierowcy :-/
_________________
Moje auto
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-09, 06:49   

mekintosz napisał/a:
Oczywiście sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego to inna bajka.

To miałem właśnie na myśli ;-) Z tymi szkodami parkingowymi to masz rację, przy cienkiej blaszce wystarczy delikatny nacisk i wgniotka gotowa... ba niektórym się porobiły same wokół klamek :-(
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-09, 08:20   

Powiem wam natomiast, że Duster może nie ma najgdubszej blachy na drzwiach lub dachu ale użytkuję swojego także w terenie i widzę, że ma dosyć solidnie wykonane progi. Kiedyś nubirą dotknąłem progiem terenu przy parkowaniu na nierównościach i zaliczyłem wgniotkę progu, tymczasem Dusterkiem już nie raz "dotknąłem" podczas śmigania w terenie, a dwa razy to tak, że poczułem w środku szarpnięcie i efektem była tylko przetarta konserwacja na rancie progu.
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-17, 11:51   

Mam w planach zakup kilku letniej Dacii Logan MCV ale po przeczytaniu całego wątku trochę mi sie odechciewa, chciałbym pojeździć autkiem z 5lat tylko teraz pytanie czy wytrzyma tyle blacha? Z całego wątku ciężko wywnioskować czy są to pojedyncze przypadki czy problem jest na szerszą skale?. Wujek google również wypluwa informację że Dacia ma problemy z korozją. Alternatywą jest Skoda Roomster która posiada podwójny ocynk więc ryzyko wystąpienia rudej znacznie się zmniejsza. Ze względu na cene , pojemność bagażnika i możliwość przerobienia na 7 osób wolałbym Logana ale opinie na temat korozji mnie przerażają i zaczynam się zastanawiać.
Ostatnio zmieniony przez zorkadar 2013-09-17, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne