Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-13, 11:12
p ile pamiętam, to był egzemplarz 1,2 z fabrycznym LPG więc osiągi raczej mizerne. Za to idealne auto np na taksówkę lub do użytku z dużą przewagą kilometrażu do dużego miasta. Pakowne i oszczędne w eksploatacji. I cena całkiem przyzwoita. Gdybym kupował MCV, to właśnie taką konfiguracje brałbym pod uwagę w pierwszej kolejności. Rajdowcem nie jestem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-13, 18:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2013-09-13, 18:22 Re: Artykuł na temat nowego Logana MCV w Motorze 37/2013
zdzisiu27 napisał/a:
„Taki Logan MCV nie daje za to ani trochę przyjemności z jazdy”
Dostałem kiedyś zastępcze Sandero z tym silnikiem.
Proszę właścicieli takich aut o nie rzucanie kamieniami we mnie, ale to było przeżycie traumatyczne. Trawestując Clarksona, ten silnik zamienia benzynę jedynie w hałas, a wyprzedzane to igranie ze śmiercią. Wstrząsające doświadczenie. A przesiadłem się przecież nie z jakiegoś demona mocy, tylko z Dusterka 105 KM... To było coś strasznego. Wyobrażam sobie, że taka MCV waży nieco więcej od Sandero - w mojej ocenie to już absurdalna kombinacja, dla prawdziwych twardzieli.
Jak przesiadam się na Clio żony z silnikiem 1.2 75KM to zgodzę się z przedmówcą iż jest to druzgoczące przeżycie. Nie dziwię się autorowi artykułu. Jak załaduje bagażnik w nowym Loganie to chyba będę stał w miejscu przy tym silniku. Rozumie jakby dali 1.4 lub 1.6 jak w Lodgy do gazu. Ale 1.2 to tragedia.
Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie i przez kilka lat jeździłem tylko autkami z silnikami nieprzekraczającymi 75KM, ale jak już raz zasmakujesz TCE to jesteś "stracony"
Zamiast dopłacać do LPG wziąłbym tCE 0,9. Spali mi to 7/100 w mieście i 5,5 w trasie przy spokojnej jeździe. Dostarczy jeśli trzeba wystarczającej mocy w trasie. Aczkolwiek ja nie potrzebuje auta tylko do wożenia ale i do jakiejkolwiek przyjemności. MCV w dieslu jest idealna, ale do miasta to się nie nadaje z uwagi na dpf.
To jest zwykłe kombi. Nazwa dla tych którzy kojarzą stare MCV może być niestosowna. Jednak jako kombi segmentu B za te pieniądze to auto jest rewelacyjne. Właściwie najbliższy konkurent czyli Skoda Fabia Kombi moze się schować. Dobrze by było gdybysmy oceniali to auto pod kątem jego konkurencji i w sumi eprzeznaczenia.
Przeczytałem ten artykuł i powiem szczerze, że moim zdaniem jest raczej przyjazny.
Powiedzmy sobie szczerze, Logan MCV nigdy nie był Octavią albo Golfem pod względem prowadzenia czy dynamiki, więc trudno oczekiwać peanów na cześć rumuńskiej marki.
Myślę, ze podstawowym problemem w tego typu testach jest niekonsekwencja w ocenie samochodów z różnych przedziałów cenowych. Czasami za niską cenę auto otrzymuje bardzo dużo pochwał, a czasami - jak w przypadku Dacii - testerzy bezzasadnie przyczepiają się do jakości, która musi być przeciętna lub niska za tę cenę. Wydaje mi się, że nie tylko Dacia pada ofiarą tego typu nieścisłości.
Należałoby albo wprowadzić jedną, bezwzględną skalę dla wszystkich samochodów, albo końcową ocenę wystawiać jako relację cena/jakość.
Bardziej denerwuje mnie, że Dacia jest w Motorze konsekwentnie pomijana we wszystkich zestawieniach, np. aut rodzinnych, kombivanów, kombi o dużych bagażnikach itp. i tutaj dopatruję się przede wszystkim spisku lub bezmyślności redaktorów ;)
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-09-18, 11:37
Zdecydowanie przesadzacie z tym 1.2 75KM. Przykładacie do niego miarę z silników z turbo, czy to TCE czy dCi. Jak to mały silnik benzynowy, trzeba go po prostu wysoko kręcić przy wyprzedzaniu. Przy 4k obr. da się sprawnie wyprzedzić każdy wolniej jadący pojazd, bez stwarzania jakiegokolwiek zagrożenia.
Po prostu, jedziesz 90 km na 5 biegu, to redukujesz do 3 biegu i wyprzedzasz bez problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum