DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-09-17, 19:32   

Ten czujnik poziomu gazu to chyba jakaś ściema. Można go odłaczyć albo zewrzeć i dalej będziesz jechał na gazie tylko nie będzie pokazywał poziomu gazu.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2012-09-17, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2012-09-18, 09:54   

Nie sądzę, by była to ściema. Po wymianie czujnika instalacja nie piszczy przy jeździe na gazie:) Wciąż mogę na stacji powiedzieć "do pełna proszę ! :D" płacąc przy tym niewiele.
 
Jupiter 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: NDM
Wysłany: 2012-09-23, 16:07   

waski napisał/a:
Mój tak gasł na zimnym i szlak mnie trafia że wcześniej nie dałem wyregulować zaworów, były za ciasne. Teraz jak reką odjął, nie gaśnie obroty nie falują silnik chodzi milutko nie drży, przestało trzepać tłumikiem, przestało śmierdzieć paliwem, już więcej nie zapalił się "check engine", nawet zniknął mi objaw terkotania, gdzie dałbym sobie rękę odciąć że siada łożysko oporowe. Teraz nie żadnych z tych objawów, jestem po prostu, prze szczęśliwy, wreszcie mogę spokojnie odpalić auto i śmigać nie martwiąc się że jak jest zimny to zgasnie po zrzuceniu na luz.

mam podobne objawy . Jeszcze nie gaśnie i nie mam problemów z odpaleniem ale około dwóch tygodni temu też pojawił się u mnie problem z check engine . Kontrolka zapala się po około 2 min od odpalenia silnika i po minucie gaśnie. Jestem umówiony na regulacje zaworów ( nigdy wcześniej tego nie robiłem a na gazie latam już 40 tys. km) .Liczę że to rozwiąże mój problem .
Profilaktycznie zanim dojadę do warsztatu dodałem do paliwa Motorlife ( dawny Militec) . W ulotce producent zaleca do aut z instalacją LPG 50ml na 50 litrów paliwa co 15 000 km.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-07-25, 17:05   

ostatnio pojawił się problem taki, że gorący nie chciał odpalać (3 razy). po wystudzeniu palił (raz holowałem teścia drugim autem a on dzwoni - stój bo odpalił :)
miałem wyjazd nad morze więc wykręciłem czujnik położenia wału z drugiej dacki i w drogę, ale stary nie nawalił w obie strony... :-/
po powrocie kupiłem nowy, teraz czekam na relację żony czy coś się dzieje
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2013-07-25, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
  Wysłany: 2013-09-16, 21:52   Problem z odpalaniem

Witajcie,

Mam pilny problem, otóż moja daćka coś się buntuje. Parę razy (ok 3-4) po zgaszeniu, miała problem z ponownym odpaleniem. Kręciła, kręciła i nic. Dopiero po jakimś czasie ponownie odpaliła. Po paru dniach to samo. No i dzisiaj znów to samo. Jednak po paru próbach nie udało się jej odpalić więc zostawiłam, rano pewnie ponownie spróbuję.

Proszę poradźcie, co to może być ?? Czy filtr paliwa? Pompa paliwa ?? Filtr powietrza ??
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 04:52   

A może po prostu potrzebna regulacja zaworów bo masz LPG.
Kiedy była robiona ostatnio? Ile km temu?

Może też być zabrudzony lub uszkodzony czujnik położenia wału.
Mogą być przewody wysokiego napięcia znaczy do świec, które możesz sprawdzić sama wieczorem. Podnieś maskę i odpal, spróbuj odpalić albo ktoś niech to zrobi a ty popatrz czy nie przeskakują iskierki od przewodów do silnika. Zrobiło się wilgotno na dworze i to może się okazać usterką.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-17, 04:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-17, 05:40   

On odpala na benzynie, nie odpali na razie wiec chyba to nie gaz. Iskry nie przeskakują, bo mielismy otwarta maskę i nic nie zauważyliśmy. Nie wiem co robić, na pewno jechac do mechanika, ale boje sie, ze powymyśla i skasuje "za nic" :-(
_________________

 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-17, 06:49   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-09-17, 06:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2013-09-17, 07:21   

Kiedy ostatnio była dolewana świeża benzyna i ile obecnie jest jej w baku?

U mnie podobny problem występuje zawsze w przypadku gdy mała ilość benzyny (ok. 5-7litrów) jeździ w baku 2-3 tygodnie i odpalam na zimnym silniku przy temperaturach <15C. Benzyna się starzeje od ciągłęgo przepompowywania w kółko przez pompę i są trudności z zapalaniem na takim paliwie. Zjawisko potwierdzone w Dusterze, a wcześniej Renault Megane i Mitsubishi Colt. Po wyjeżdżeniu benzyny do "zera" i nalaniu świeżej wszystko wraca do normy.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-17, 09:40   

Również myslalam, że to byc moze zbyt mala ilosc benzyny, wiec dolałam w srode, są 3 kreski. Świece byly wymieniane rok temu.

dzis rano odpalił jakby nigdy nic, po dojechaniu do pracy zgasiłam go i dwa razy odpaliłam bez zarzutu. Odpalam na benzynie poniewaz na gazie nie dam rady gdyż sam sie przełącza gdy rozgrzeje sie silnik.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Modlishkaaa 2013-09-17, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2013-09-17, 09:56   

Jeśli zatankowanie więszej ilości świeżej benzyny nie rozwiązało problemu, a rozrusznik "kręci" bez zastrzeżeń, to zostają: kable, kopułka, cewka lub świecie. Świece są w miarę nowe, więc raczej nie. Spróbuj wypiąć i spowrotem wpiąć kable zapłonowe - może zanieczyszczone są styki. Jeśli jest możliwość to można przetestować inny (pożyczony od kogoś) zestaw kabli. Jeśli to nie pomoże to moim zdaniem pozostaje diagnostyka u mechanika.
U mnie w startym Renault Megane podobny efekt był gdy padła kopułka (wykruszyła się od środka) po jakichś 9 latach eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez Lukasz_B 2013-09-17, 09:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 11:36   

W daciach nie ma kopułki. Przewody Z cewki WN idą bezpośrednio do świec.
Pozostaje sprawdzić czujnik położenia wału zabrudzony - uszkodzony. Wykręcić przeczyścić.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-17, 12:05   

A czujnik halla? Bo teraz tak mysle, ze go tez wtedy są podobne objawy?
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3758
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-17, 12:09   

Modlishkaaa napisał/a:
A czujnik halla? Bo teraz tak mysle, ze go tez wtedy są podobne objawy?

Czujnik Halla jest w bezprzerywaczowym rozdzielaczowym aparacie zapłonowym. W Daciach jest aparat w pełni elektroniczny sterowany przez ECU.
Czujnik położenia wału też może być hallotronem ale nie wiem czy akurat w Dacii.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-09-17, 12:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 12:13   

Toż czujnik halla to nic innego jak czujnik położenia wału.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-17, 12:25   

Marek1603 napisał/a:
Toż czujnik halla to nic innego jak czujnik położenia wału.


:oops: dziekuje ;-) teraz wiem troche wiecej ;) cos mi tam switalo, ze objawy są wlasnie, ze jak silnik ciepły to są problemy z odpalaniem. Nie wiedzialam, ze to jest to samo.
_________________

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-17, 13:22   

Marek1603 napisał/a:
Toż czujnik halla to nic innego jak czujnik położenia wału.

No niezupelnie tak. Czujnik polozenia walu przewaznie bywa realizowany na czujniku Halla, albo czujniku indukcyjnym, ale akurat w Dacii i 1.4/1.6MPI (8V) jest chyba indukcyjny. Widzialem cz. walu prawdopodobnie do tych silnikow i tam byly tylko 2 styki w konektorze, a w przypadku Halla musialyby byc 3 (no chyba zeby masa byla brana z tej blaszki mocujacej, ale nie sadze).
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-09-17, 17:10   

Odwiedziny w serwisie nieuniknione.
Jeżeli to nie zapłon to istnieje prawdopodobieństwo pozostawania nadmiaru gazu w przewodach dolotowych (np. z powodu nieszczelności zaworu odcinającego gaz).
Gaz + benzyna jednocześnie podawane przy kolejnym rozruchu powoduje " zalewanie" silnika i niemożliwość zapłonu zbyt bogatej mieszanki.
W starszych modelach samochodów z instalacja LPG było stosowane opóźnienie wyłączenia zapłonu do czasu ocięcia gazu dawało to możliwość dopalenia gazu w przewodach dolotowych. Silnik gasł samoczynnie dopiero z braku paliwa gazowego.
Ze względu na Twoje bezpieczeństwo i samochodu koniecznie odstawa auto do dobrego fachowca.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-17, 17:18   

Chcę tylko przypomnieć, że nie dzieje się to codziennie, a raz na jakiś czas. Jak pisałam wcześniej dotąd ok 1 raz na tydzień/półtora. Jednak i tak nie zmieni to faktu, że muszę udać się do mechanika.
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-17, 18:04   

sporadyczne problemy z rozruchem na benzynie to między innymi efekt uszkodzonego czujnika obrotów wału korbowego. Nawet prosty interfejs diagnostyczny w takim przypadku pokaże błąd tego elementu. Trenuję właśnie identyczny przypadek w vw polo 1,4 16V.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 19:40   

DD napisał/a:

No niezupelnie tak. Czujnik polozenia walu przewaznie bywa realizowany na czujniku Halla, albo czujniku indukcyjnym,


No właśnie niezupełnie ale o to samo chodzi.
Ciekawe tylko dlaczego piszesz sprawdź czujnik halla jeżeli teraz piszesz że w daciach jest indukcyjny.

Najważniejsze że koleżanka zrozumiała o co chodzi.
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-09-17, 21:35   

To może być czujnik położenia wału miałem tak w Clio wyszło jak podłączyli pod kompa.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-09-18, 06:08   

Modlishkaaa napisał/a:
Również myslalam, że to byc moze zbyt mala ilosc benzyny, wiec dolałam w srode, są 3 kreski. Świece byly wymieniane rok temu.

dzis rano odpalił jakby nigdy nic, po dojechaniu do pracy zgasiłam go i dwa razy odpaliłam bez zarzutu. Odpalam na benzynie poniewaz na gazie nie dam rady gdyż sam sie przełącza gdy rozgrzeje sie silnik.

Odpalanie na gazie nie jest zalecane tak w ogóle... Zresztą na "sekwencji" - a zapewne taką instalację masz w swoim loganku (ja tak) - to chyba nawet nie da rady.

Na pierwszy ogień brałbym czujnik położenia wału, jak już pisali koledzy.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-18, 17:17   

Witajcie ponownie!!;)

Byłam dziś u mechanika, niestety u niego nic "dziwnego" się nie działo, po podłączeniu do komputera nic się nie ukazało. Mechanik polecił mi sposób, na stwierdzenie czy to czujnik wału czy coś z dopływem paliwa.

A więc powiedział, że gdy auto znów odmówi posłuszeństwa, mam odpiąć kabel od świecy, włożyć świecę do niego (dał mi świecę, bo zapasową nie dysponowałam), przyłożyć do masy (??) a druga osoba miała w tym czasie próbować odpalić, jeżeli będą leciały iskierki ze świecy to jest coś z dopływem paliwa, jeżeli nie będą to czujnik wału. Wróciłam do domu, zgasiłam, odpaliłam ponownie bez żadnego problemu, ale postanowiłam chwilę odczekać, po ok 5 min próbowałam odpalić i ... pojawiło się znajome kręcenie. Więc zaraz zrobiłam co polecił mechanik, i iskierki nie leciały.

Jutro jestem już umówiona na naprawę ;) A Wam dziękuję za pomoc, pewnie nadal bym się zastanawiała co to może być a do mechanika się nie wybrałabym ;)
_________________

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-19, 14:40   

Marek1603 napisał/a:
DD napisał/a:

No niezupelnie tak. Czujnik polozenia walu przewaznie bywa realizowany na czujniku Halla, albo czujniku indukcyjnym,

No właśnie niezupełnie ale o to samo chodzi.

Ale chodzi o to, ze czujnik Halla nie jest synonimem czujnika polozenia walu korbowego (chociaz niektorzy tak tego blednie uzywaja), podobnie jak paliwo nie jest synonimem benzyny czy bezolowiowki (chociaz niektorzy tak tego blednie uzywaja). Jestesmy na forum motoryzacyjnym (a nie np. na forum dot. smazenia plackow ziemniacznych ;-) ) i warto takie kwestie wyjasniac, zeby nie rozpowszechniac i nie utrwalac bledow w narodzie ;-) .

Marek1603 napisał/a:
Ciekawe tylko dlaczego piszesz sprawdź czujnik halla jeżeli teraz piszesz że w daciach jest indukcyjny.

Chyba Ci sie cos pomylilo kolego ;-) ... w razie wapliwosci przejrzyj jeszcze raz watek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne