Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 11:20
etam napisał/a:
Skonfigurowałam wersję, która mnie interesuje
co konkretnie cię intersuje? DD "wyjściowo" jest tani a pakując mu wyposażenie cenę da się wywindować niemal o 100%, Np ja - uznałem,że interesuje mnie silnik benzynowy (DD "Duster" 1,6 16V 2x4=39,900), wybrałem Laureate,dodałem napęd, lakier, look, skórę, elektrykę szyb,osłony na nadkola i drzwi, ESP i parę drobiazgów. Efekt? - 64.800. (do tego radio, felgi i zimówki kupione samodzielnie) Z perspektywy oceniam, że bez części wyposażenia mógłbym żyć Chodzi o to,by przy konfigurowaniu zamówienia na zimno przemyśleć: - gdzie, kiedy i jak często będziemy jeździć, w jaki sposób je użytkować,co będzie potrzebne, bez czego możemy się obyć. Już wybór lakieru ( mnie bardzo podoba się biały) oszczędza prawie 2 tys. Rezygnując z najbogatszej wersji na rzecz średniej i dokupując niezbędne dodatki - podobnie. Oceniam,że każdej złotwki warte jest 4x4, które jazdę podczas ostatniej śnieżnej końcówki zimy uczyniła prawdziwą frajdą. Dla kogoś, kto porusza się po szosie będzie to wyrzucone w błoto 10 tys (nie wspominając o kosztach przy dystrybutorze paliwa) Więc dla każdego coś miłego. Na tym właśnie polega urok tego auta
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-06, 11:33, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-06, 13:08
Wiadomo, że większość aut wyjściowo jest tania, a jak zaczyna się dokładać dodatki to się okazuje już tak tanio nie jest.
Ale popatrz na swoim przykładzie. Kupiłeś swoją wersję za 64800. No to teraz wg hiszpańskiego cennika nowy taki Laureate bez dodatków, które wymieniasz typu lakier, look, skóra zaczyna się od prawie 67.000, a wg szwedzkiego cennika za ok. 63.000 czyli prawie tyle co zapłaciłeś kupić możesz jedynie wersję Ambience, a gdzie dodatki które masz? W dieslach rozjazd cenowy jest jeszcze większy więc jeśli tak będzie u nas to słabo widzę swój zakup Dustera.
Ale cóż pożyjemy zobaczymy...
Witam.
Szukam w całym internecie konkretnej i pewnej informacji, czy nowy Duster będzie dostępny z motorem Tce i napędem na obie osie?
Więkoszośc danych nie nastraja optymistycznie pod tym względem, ale może ma ktoś inne informacje i zechce tutaj napisać :)
Pozdrawiam
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie wiem czy jeszcze raz zmienił bym na Dacię prostę auto i tylę mogę powiedzieć. Zgzdza się, że cena jest atrakcyjna a w tym segmencie trudno jest zaleźć auto o tych możliwościach i pojemności ale to tytylko wymiary. Nie mam problemu ale oprócz Aussie miałem już kilka aut w swojej historii i Dacia jak na rarazie nie jest moim faworytem na przyszłość. Nadal daleko do standartów dla aut, gdzie normalny użytkownil szuka komfortu i wartości użytkowych.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-06, 17:52
na francuskich stronach dacii jest tez cennik, cena starego i nowego jest identyczna a porownujac do ceny u nas jest wyzsza o jakies 2000 euro, wiec ceny nowego powinny byc bardzo zblizone do starego, co do tce to we Francji od 8 pazdziernika mozna zamawiac i tce ma byc dostepny z opoznieniem, na poczatku tez nie ma miec wersji 4x4, mysle ze tce bedzie w polowie drogi miedzy 1.6 a dci 110, rozmawialem ze znajomym dealerem i mowil ze u nas beda kolo listopada, mowil tez ze maja duzo starych dusterow na stocku wiec najpierw beda chcieli je wypchnac zanim wejdzie nowy, maja tez byc duze obnizki na stary model, ale w sumie kto to kupi w perspektywie tego ze to stary model i wersja po faceliftingu wreszczie wyglada jak cywilizowany samochod ze wszystkim na miejscu (moze poza regulacja wys swiatel ktora taka sama byla w polonezie)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 17:54
etam napisał/a:
pożyjemy zobaczymy...
lifting DD miał poprawić i w dużej mierze poprawił wytykane niedoróbki. Przybyły dwie półki, przeniesiono sterowanie szybami we właściwe miejsce ale akurat to (podobnie jak parę chromowanych ozdóbek czy nowe relingi) kosztuje niewiele. Cenę tak naprawdę podnosi opcjonalna nawigacja. Więc tak jak wcześniej prognozowałem, wystarczająco wyposażona wersja może podrożeć ok 2,5 do 3 tys. Windowanie ceny o 5 czy 6 tys stwarza ryzyko,że auto będzie się gorzej sprzedawać, z czego producent zdaje sobie dobrze sprawę.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-06, 17:55, w całości zmieniany 1 raz
A co dla przeciętnego użytkowmika wniosła nowa wersja Dustera? Do jazdy nie są potrzenne gadżety, które każdy użytkownik dobiera według własnych upodobań. Każdy tzw. "lifting modelu" to możliwość podniesienia cen bez tłumaczenia się, że wzrost jest uzasadniony.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-06, 18:24
chriskb napisał/a:
A co dla przeciętnego użytkowmika wniosła nowa wersja Dustera? Do jazdy nie są potrzenne gadżety, które każdy użytkownik dobiera według własnych upodobań. Każdy tzw. "lifting modelu" to możliwość podniesienia cen bez tłumaczenia się, że wzrost jest uzasadniony.
do starego modelu nie dolozysz wiekszosci z nowych gadzetow, wreszcie bedzie jakas normalna benzyna a nie zlopiace paliwo 1.6 (ja nie uznaje gazu), oczywiscie w tej chwili 1.2 bedzie bez 4x4, do tego konsola w normalnym ukladzie i wszystkie wlaczniki zgodnie z jakimis prawidlami ergonomii a nie tam gdzie byla dziura, jak dla mnie to poprawili babole pierwszej wersji i weszlo troche cywilizacji
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 18:28
chriskb napisał/a:
A co dla przeciętnego użytkowmika wniosła nowa wersja Dustera?
jeśli chodzi o właściwości jezdne ? - nic
jeśli chodzi o ergonomię kabiny? - kilka zmian na plus
jeśli chodzi o bryłę auta? - niewiele, nie wszystkim podoba się nowa atrapa i światła
Trochę dziwi to czekanie z cennikiem u nas.Prezentacja cennika w terminie rozpoczynających się wyprzedaży rocznika u innych producentów może pozbawić Dacię potencjalnych nabywców.
Kol. johnson, ja tylko używam diesel i kosiarkowy TCE nie jest moim faworytem, miałem je w firmowej flocie.
Kol. Dar1962, ergonomia to indyiwidualne odczucie, dla mnie nawet niezbyt fortunne umiejscowienie sygnału nie sprawia problemu. Miałem w swojej karierze kilka aut i ich ergonomii musiałem się uczyć przez kilkaset kilometrów. Dacia MSZ nie odbiega od standardu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 18:50
a,propos ergnomii - ja przywykłem zwrówno do klaksona jak i podnośników. Jedyne, co chętnie widziałbym w swoim aucie to te dwie półeczki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-06, 18:50
dyskusja byla na temat zmian, dla mnie zmiana 1.6 na 1.2 to krok naprzod zwlaszcza ze jezdzilem clio z tym silnikiem wiec wiem czego sie po nim spodziewac, tak samo jezdzilem 1.2 tce i wiem jak sie zachowuje, co do 1.5 tez uwazam go za najlepszy wybor (szkoda ze nie ma 1.6 dci), chyba ze roznica w cenie bedzie ekonomicznie bez sensu
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 18:53
nie mam nic przeciwko Tce i dobrze, że się pojawi. Choć mając do wyboru nową paletę silników ponownie wybrałbym 1,6 16V. CHYBA, że pojawiłby się 2,0 16V, na co niestety szansy nie ma
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-06, 19:35
Dar1962 napisał/a:
chriskb napisał/a:
A co dla przeciętnego użytkowmika wniosła nowa wersja Dustera?
jeśli chodzi o właściwości jezdne ? - nic
jeśli chodzi o ergonomię kabiny? - kilka zmian na plus
jeśli chodzi o bryłę auta? - niewiele, nie wszystkim podoba się nowa atrapa i światła
Dla mnie przed liftem wszystko było OK oprócz kabiny. Nie wymagam cudów, nie musi być tip top, ale w starej kabinie czułam się jak w aucie z lat 70-tych. Nie pasowała mi i tyle. Pewnie można by się przyzwyczaić, ale po co skoro była perspektywa liftu. Wierzę, ze teraz będzie lepiej chociaż zdjęcia niestety upiększają rzeczywistość więc i tak trza będzie poczekać i zobaczyć jak to wygląda w naturze. I jak cena nie wzrośnie to kupię dustera:lol:
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 19:46
etam napisał/a:
Pewnie można by się przyzwyczaić
daję ci słowo honoru,że można . Przesiadłem się z nissana, więc sądziłem,że jest to ewidentnie jakościowo krok do tyłu. Pierwsze wrażenie: mnóstwo czarnego, tanio wyglądającego i niespecjalnie pachnącego plastiku. Wrażnie drugie: może i taniego ale o dziwo, nieźle spasowanego - po dwóch latach nadal praktycznie nic nie skrzypi (w nissanie zaczęło po 2 miesiącach) a jeśli już coś się odezwie, to łatwo daje się uciszyć. Wrażenie trzecie: może trochę tandetnie, ale jakże praktycznie - kilka ruchów nasączoną szmatką do mebli potem odkurzaczem i po sprawie. Nic nie odpada, nie odkręca, nie obłamuje.Doceniłem nawet ciemne obicia (rozewseliłem je zielonymi "koszulkami"), które świetnie zdają surowy egzamin z użytkowania w różnych warunkach lepiej niż jasne - beżowe-piaskowe, przyjemne ale szybko brudzące się wnętrze nissana.
Ergo? Wprowadzenie wersji poliftingowej może być dobrą okazją na kupienie schodzącego modelu ze zniżką, lub przynajmniej jego nieodpłatne doposażenie.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-06, 19:49, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-07, 06:43
funyo napisał/a:
A mnie najbardziej ciekawi różnica w poziomie wyciszenia wnętrza - jest to rzecz, za którą warto dopłacić, kupując model po lifcie.
jeśli kupujący decyduje się akurat na 1,6 16V w wersji 4x4 to kwestia wyciszenia schodzi na dlaszy plan, bo zestopniowanie skrzyni biegów i spore spalanie zniechęca do jazdy szybszej niż 120 km/h. A sporo hałasu (któego raczej nie da się uniknąć) generują relingi, lusterka zewnętrzne i szerokie ogumienie. WIęc jakiegoś akustycznego przełomu trudno oczekiwać - w wersji 1,2 może być zauważalnie ciszej
W tym tygodniu będzie już można zamawiać nowe Dustery z terminem odbioru na koniec tego roku.... Wersja z LPG i TCe125km będzie można produkować dopiero od Listopada więc w tych przypadkach termin odbioru prawdopodobnie wypadnie na początek 2014r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum