Przy napędzie 4X2 i pod sterownym aucie jakim jest DD można założyć na przód lepsze opony zimowe o dobrej trakcji. Na tył mogą być tańsze miękkie z dobrymi opiniami o zachowaniu na lodzie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-27, 17:30
chriskb napisał/a:
Przy napędzie 4X2 i pod sterownym aucie jakim jest DD można założyć na przód lepsze opony zimowe o dobrej trakcji. Na tył mogą być tańsze miękkie z dobrymi opiniami o zachowaniu na lodzie.
auto z oponami o różnych możliwościach trakcyjnych założonych na dwóch osiach przy większej prędkości na śliskim, przy takiej konfiguracji jak zaproponowałeś, będzie miało skłonność do nadsterowności. Pomijając już fakt,że na lód nie ma (poza kolocowanymi) skutecznych opon, to montaż opon o różnym uciągu na śniegu wcześniej czy później skończy się poślizgiem.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-27, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-27, 17:37
r_lukas napisał/a:
Dębica podobno rewelacyjna na kopnym śniegu,
fakt - Debica Frigo I z takim charakterystycznym bieżnikiem w kształcie ukośnie ułożonych szyszek była doskonała na ubitym i kopnym śniegu. Niestety na mokrym hamowała słabo a na suchym hałasowała i sprawiała wrażenie bardzo miękkiej. Aktualne Frigo II to opona zupełnie inna,przypominająca charakterystyką Fuldę Cristal Montero II - poprawiono własności jezdne na mokrym i suchym kosztem pogorszenia trakcji na śniegu. Sądzę, że opona o właśnie takiej "uśrednionej" charakterystyce zimą będzie sprawdzać się najlepiej jako uniwersalna i na różne warunki. Zimą mamy często i dość szybko po sobie następujące: opady deszczu, śniegu, odwilże, silne mrozy a czasami długie okresy z kompletnie suchą nawierzchnią. Opona śniegowa marnie się sprawdza w takiej sytuacji - chyba,że podróżujemy dużo marnymi, nieodśnieżonymi drogami czy wręcz drogami gruntowymi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-27, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-27, 18:06
Coś za coś - ideałów nie ma Ale nikt nie przekona mnie do nalewek. Tak się składa, że w pobliżu Szczecina jest spora pozostałość po starej niemieckiej autostradzie z płyt betonowych (część robi jako droga ekspresowa) i tam praktycznie zawsze na poboczu można spotkać taki bieżnik
btw co kto lubi, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że Duster jest autem uniwersalnym i większość życia spędzi na asfalcie, gdzie jeździ się zdecydowanie szybciej niż w terenie.
Jezdze DD na Geolandarach A/T-S G012, ktore o ile bardzo dobrze sprawuja sie na mudzie i dobrze na asfalcie, tak w zime masakra (pisalem gdzie na forum juz o porownaniu ich z zimowymy chinskimi uzywkami, z ktorymi z reszta przegraly). Dlatego tez zbieram sie z kupnem opon zimowych. Z uwagi na wysokie ceny nowych, zaslugujacych na miano zimowek, zastanawiam sie nad kupnem opon bieznikowanych. Uzywane jedynie w sezonie zimowym przy niskich predkosciach i glownie w miescie, maja ponoc niezle osiagi, nieznacznie nizsze od drozszych zimowek, a przy nizszych przebiegach wytrzymaja i 5 lat. Wypatrzylem 2 modele:
Te pierwsze sa oponami zimowymi, przeznaczonymi typowo do napedu 4x4, co mnie troszeczke martwi. Czy czasem one kosztem trakcji na blocie poslizgowym, mokrym sniegu i lodzie, nie beda mialy lepszej trakcji jedynie w terenie piaszczystym gdzies na polu i to tylko przy temp ok -5C, kiedy snieg jeszcze na tyle nie zamarzl i nie roztopil sie.
Co do drugich, to mam watpliwosci odnosnie ich bieznika, bazujacego na MICHELIN AGILIS ALPIN, ktore sa oponami przeznaczonymi do samochodow dostawczych, a nie osobowek (chociaz przez tel zarzekali sie, ze tylko bieznik ten sam, a podstawa z opon SUV).
Z gory dziekuje za udzielone rady!
DMZ3 to świetny bieżnik do 4x4, szkoda że tu nie jest oryginałem. Sam długo szukałem zimówek i jakoś mnie nie przekonują opony po wszelkich "regeneracjach". Ostatecznie będę szukał nowych ale takich które nadają się na trasy poza asfaltowe, błoto pośniegowe i ogólny syf drogowy panujący w zimie włączając koleiny.
Skłaniam się ku Grandtrek SJ6 w zwykłym standardowym rozmiarze, tylko trudno znaleźć dobrą ofertę cenową.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-27, 20:31
rozmiar kolego robi swoje nie podziewaj się super promocji, mamy już jesień,zbliża się zima i ogumienie zacznie raczej drożeć - teraz jest pora na kupowanie letnich , za zimową oponę tej wielkości wyjdzie circa 350 PLN i wtedy można mówić o dobrej cenie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-27, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Wooo, troche sie posypalo postow:). Od siebie dodam, ze juz mi przeszla chec na opony bieznikowane. W dodatku oferowane sa albo na bazie dostawczych albo terenowych/4x4, ktore maja wiele do zyczenia co do trakcji na ubitym/blotnym sniegu czy lodzie, a jedynie poza szosa na polu czy w lesie sobie MOZE jako tako poradza. Faktycznie w oferowanych cenach do SUVow nie sa za korzystne w porownaniu z budzetowkami newkami. Aktualnie rozwazam zakup pomiedzy nastepujacymi trzema oponami:
http://www.oponeo.pl/model-opony/viking-snowtech-2 http://www.oponeo.pl/model-opony/sava-eskimo-hp http://www.oponeo.pl/model-opony/barum-polaris-3
Sava jest chyba najwytrzymalsza opona i lepiej radzi sobie w skrajnych warunkach zimowych, niz Barum. Barum szybko sie sciera, ale chyba za to lepiej radzi sobie w mniej zimowych warunkach pogodowych, jak sucha i morka powierzchnia (po co to komu zima, jak sobie poradze na sniegu, to i na reszcie dam rade). Natomiast nie wiem za duzo o Vikingu oprocz rekomendacji BO TAK na forum i od kolegi.
Ostatnio zmieniony przez francio 2013-09-27, 23:23, w całości zmieniany 2 razy
Sava Eskimo wygląda najbardziej bojowo ;)
Poza tym, czy nie powinieneś wziąć rozmiaru R16 (domyślnie wyświetla się R15)? Cena Savy rośnie wtedy do 344zł/szt. W podobnej cenie masz wtedy Fulda Kristall Control HP = 364zł/szt
http://www.opony.com.pl/o...8/H/?idp=109638
Ja używam Fulda Kristall Montero 3 od dwóch sezonów i złego słowa nie powiem :)
Z tego Wynika, ze na sniegu Sava radzi sobie calkiem dobrze wsrod konkurencji i przewyzsza osiagami Fulde. Natomiast martwia mnie jej osiagi na mokrej nawierzchni. Jak to sie ma do blota posniegowego, bo testy zostaly przeprowadzone albo na "bieluskim" sniegu albo "przezroczyscie" mokrej drodze? Barumy chyba sobie odpuszcze, ponoc szybko sie scieraja tracac swoje wlasciwosci jak rowniez sa mocno awaryjne.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wygląd Sava Eskimo HP na prawdę robi wrażenie. Używam w Stepway'u i niestety. O ile w pierwszym sezonie miałem na ich temat dobre zdanie, o tyle już po 32tys km, pomimo dość wysokiego bieżnika, zeszłej zimy kilkukrotnie mnie zawiodły. Szczególnie na śniegu ale i na mokrym.
Po pierwszym zachwycie wyglądem a później trakcją, w miarę upływu kilometrów pod tymi oponami (w warunkach szosowych) zmieniłem zdanie do tego stopnia że najbliższa zima będzie ostatnią dla Sava Eskimo, pomimo wydawałoby się głębokiego bieżnika.
Ciekaw jestem, czy znajdzie się tu ktoś kto potwierdzi moje subiektywne odczucia.
Wg testow Sava maja dosyc dluga zywotnosc bieznisia i swietnie sobie radza na sniegu.
Na lodzie i blotku troche gorzej, ale na pewno lepiej, niz All seasony czy All terrainy.
Dziwne Stepway, ze u Ciebie przy 1 sezonie wszystko ok, a przy drugim, mimo niskiego zuzycia bieznisia, juz gorzej.
Postanowilem je kupic, ale wezszy rozmiar 215/60/16 zamiast 65.
Jak wiadomo, na zime lepiej sprawuja sie wezsze, dziwne tylko, ze te wezsze sa drozsze od szerszych opon! Indeks nosnosci i predkosci sie zgadza z homologacja DD.
Jestem troche zielony w tym temacie. Krótko:
Po zeszłorocznej zimie na wielosezonówkach (tragedia...) obiecałem sobie, że w tym roku "spidłej" dostanie opony zimowe. Potrzebuję czegoś w miarę rozsądnej cenie, ale żeby nadawało się do jazdy. Co polecacie ?
Zacznijmy od opon najlepszych, a sam ocenisz, czy możesz sobie na nie pozwolić.
Continental TS850
Michelin Alpin A4
Goodyear UG8
bardzo dobre, ale tańsze Barum Polaris 3.
Akceptowalną, warunkowo polecaną oponą może być Dębica Frigo 2, świetna na śniegu, mocno przeciętna na wodzie.
To tak na szybko z głowy.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-06, 15:35
MAtador MP 59. 5 sezonów zimowych bez najmniejszych problemów.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Opony są tak dobre jak potrafisz wyorzystać jej możliwości. Nie każdy producent ma doświadczenie w produkcji opon na warunki występujące w Środkowej Europie. Szkajcie opon na zimę wyprodukowaych w Skandynawii, te są dobre na śnieg ale przegrywają z błotem pośniegowym a te mamy ostatnio w Polsce? Nie chwaląc marki tyko Continetal i Uniroyal to opony stworzone na polskie warunki zimowe.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-06, 17:57
z uporem polecam Uniroyale - starszy model MS 66 plus, lub nowszy MS 77. Średnia półka, rozsądna cena, bardzo dobre własności i oceny użytkowników
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-10-06, 18:15
215/60/16 to raczej nie węższy rozmiar tylko niższy profil. Czoło bieżnika będzie w zasadzie takie same ale licznik jeszcze bardziej będzie oszukiwał , na liczniku 90 km/h a w rzeczywistości 83-84 km/h. Jesteś pewien że chcesz zmniejszać kółka ? Średnica koła zmaleje o ponad 20mm do poniżej 665mm.
Po drugie jeździłem na sawa eskimo, już nie kupię tych opon i nikomu raczej nie polecam.
Jak chcesz oponę węższą to raczej szukaj 205/70R16 albo 205/65R16
Kol. francio, nie będzie łatwiej kupić opon zgodne z homologacją Według mojego rozeznania eksperymenty z ceną nie są najlepszym rozwiązaniem. Albo chce się jeździć bezpiecznie albo mieć na uwadze tylko cenę która nie jest wyznacznikiem bezpieczeństwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum