Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-23, 10:38
Transfogarski napisał/a:
Zachęcony dobrymi opiniami Uniroyali zamówiłem latem opony zimowe. Są to dedykowane dla SUV MS plus 77
jestem bardzo ciekaw ich eksploatacji - szczególnie w stosunku do MS 66 plus, bo z kolejnymi generacjami zimówek bywa różnie ( przykład Dębica Frigo Directional - pierwsza była fantastyczna na śniegu i dość marna na suchym, drugą "uśredniono" i wyszła dość nijaka w każdych warunkach) Ta opona nie ma jeszcze chyba żadnych, szerokich, praktycznych doświadczeń zimowych opisanych przez użytkowników, bo to nowy produkt. Musimy poczekać do zimy
Kol.MaksKoral, wydaje mi się, że cytowana opona Uniroyal to opona letnia dla SUV-ów o dobrym bieżniku na mokrą nawierzchnie i bardzo przystępnej cenie. Jeżeli miałbym coś polecić to za około 100 PLN drożej można dostać bardzo dobrą oponę zimową 4X4 Pirelli Scorpion Ice&Snow
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-26, 22:17
Uniroyal Rallye 4x4 to opona letnia.Jeśli cię interesuje ta firma to albo Uniroyal MS 66 plus albo najnowszy MS 77 plus. Ja dwa zimowe sezony przejeździłem na pierwszych z wymienionych i mam o nich dobre zdanie
Właśnie jestem w przed dzień zakupu opon i się zastanawiam między innymi nad z grypy opon zimowych 4x4 nad:
Barum Polaris 3 215/65 R16 98 H
Matador MP92 Sibir Snow SUV 215/65 R16 98 H
Uniroyal MS Plus 77 215/65 R16 98 H
lub (nie 4x4):
Sava Eskimo HP 215/65 R16 98 H
Fulda Kristall Control HP 215/65 R16 98 H
Wszystkie w podobnej cenie (rozrzut na komplecie do 100pln). W góry raczej nie pojadę nie jadę i większość to miasto, więc poza wykopaniem się z parkingu, co do zasady śniegu za dużo auto nie ujrzy . Wiem, że w tym wątku, jak i innych okazyjnie polecane są Uniroyale (Zwłaszcza kolega Dar1962) , a co z innymi podanymi powyżej oponkami . Miałem do czynienia z Barumami Polaris2 i Sava Eskimo-oba super, jak na moje potrzeby, tylko że to były znacznie węższe oponki, Czy ktoś ma te opony na Dusterku i chciałby się podzielić opiniami.
PS Brać w ogóle pod uwagę opny "normalne" nie 4x4? Z jednej strony Duster jest leciutki, ale ten środek ciężkości jednak jest wysoko, no i po leśnych duktach fruwam od czasu do czasu, choć z 4x2 w zimę raczej rzadziej ....sam nie wiem
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-10-16, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-16, 14:42
wybrałbym opony na szosę z uwagi na ich lepsze własności jezdne na utwardzonej nawierzchni. Poza drogą też dadzą radę. A Matadorów w ogóle bym nie brał pod uwagę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-03, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie kupowałam nigdy opon do żadnego samochodu... Trochę Was poczytałam i zdecydowałam, że jednak poproszę o poradę ;)
Mam Dustera 4x2. Zeszły sezon przejeździłam na fabrycznych Continentalach i jestem żywa , ale.. no cóż, w tym roku zwycięża rozsądek.
Potrzebuję opon do jeżdżenia głównie po twardym i odśnieżonym, ale zdarza mi się jeździć przez nieodśnieżone wsie i nie wiem, czy powinnam dramatyzować przez to przy wyborze opon.
Wywnioskowałam, nie wiem, czy słusznie, że mogę spokojnie szukać opon do osobówki. Tylko... czego powinnam uniknąć?
Czy Sava Eskimo HP 215/65R16 98H dadzą radę?
Myslalam jeszcze o Uniroyal MS plus 66 215/65R16 98H, które są trochę droższe, a więc nasuwa mi się pytanie - jaka byłaby to różnica? Savy za trzy 2 lata będą do wyrzucenia, czy coś innego?
Ewentualnie byłabym wdzięczna za jakieś inne pomysły, przy założeniu, że nie mam nieograniczonych funduszy.
Ostatnio zmieniony przez gosia 2013-11-02, 15:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-02, 16:35
Nie szukaj opon dedykowanych specjalnie do SUV - są droższe niż normalne zimówki. Jeśli jeździsz po utwardzonych nawierzchniach a offroad to ewentualnie równe drogi gruntowe czy szutry, takie wystarczą w zupełności. Unikaj raczej opon chińskich. Nie są już takie tanie jak rok czy dwa lata temu . Za to brakuje im uniwarsalności, tj nieźle radzą sobie na śniegu, o wiele gorzej na suchym i mokrym asfalcie - a takiego przecież zimą też nie brakuje.Wreszcie mają bardzo długą drogę hamowania. Nie mam własnych doświadczeń z Savą, przejeździłem na Uniroyalach MS +66 dwa zimowe sezony i nie ma na nich w zasadzie żadnych śladów zużycia. Mogę im wystawić co najmniej 4+.Ogólnie radzą sobie dobrze a na śniegu doskonale. Ich nowe wydanie - MS +77 to opony o charakterystyce bardziej uśrednionej. Każde opony zimowe, jak to określiłaś "dadzą radę" lepiej niż opony wielosezonowe, czy wspomniane przez ciebie Continentale Cross Contact, które de facto są oponami letnimi o podwyższonej trwałości terenowej dedykowanej do SUV. Możesz więc spokojnie brać pod uwagę również Savę. Równie dobre będą Fuldy Cristall Control HP, Gislavedy czy Falkeny.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-02, 16:45, w całości zmieniany 2 razy
przez kilka lat użytkowałem opon zimowych Kleber (grupa Michelin), są to opony klasy średniej i dostępne od ok. 380 pln/szt. (są trochę droższe od Savy), używałem je co prawda nie w Dusterze tylko w Kangoo ale gabaryty samochodów są zbliżone i uważam, że do
gosia napisał/a:
jeżdżenia głównie po twardym i odśnieżonym, ale zdarza mi się jeździć przez nieodśnieżone wsie
O, test przydatny, dzięki :)
Myślałam o Falkenach. Właściwie waham się pomiędzy nimi a Fulda Kristall Control HP. Fulda w tym teście wypadła trochę gorzej, ale w tym momencie Fuldę mogę łatwiej dostać, a różnica, jak sądzę, nie jest jakaś dramatyczna (?). Trudno mi jakoś sensownie porównywać, bo mój poprzedni samochód VW Polo miał opony Diplomat i.. okazało się, że Duster bez zimówek jest bardziej bezpieczny...
Podejrzewam, że uwierzyłabym we wszystko, co powiedziano by mi w wulkanizacji, dlatego zamiast kupić to próbuję zgłębić temat i w końcu nie dostanę żadnych opon
Więcej jeżdżę po asfalcie. Z 20 km jakie robię do pracy, 2 biegną przez wieś. Zdarzają się jakieś średnio odśnieżone osiedlowe drogi albo drogi powiatowe. Fabryczne Continentale niechętnie radziły sobie z wyjazdem z parkingu, kiedy śnieg trochę zamarzł. I to są przyczyny, dla których potrzebuję zimówek. Mam wrażenie, że w tym wypadku sensownie jest oszczędzić :) Dlatego na Dunlopy na przykład już nie patrzę. Ale Savę też już odrzuciłam.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-05, 07:22
radzę się pospieszyć z wyborem i zakupem, bo opony zimowe jesienią lubią drożeć
Uniroyalki, o których piszesz, miałem w poprzednim aucie (trochę inny rozmiar) i sprawowały się rewelacyjnie. Wtedy, jak je kupowałem, czytałem opinie użytkowników i wszyscy je polecali. Były wtedy najlepsze w tej grupie cenowej. Do Dustrka nie kupiłem ich tylko dlatego, że nie udało mi się ich znaleźć w dostatecznie dobrej cenie, a zaoferowano mi Fuldy po naprawdę okazyjnej cenie i na te się zdecydowałem. Też nie mogę na nie narzekać.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-11-05, 09:41
Gosia
Nie musza być Dunlopy terenowe SJ. Mam w Mondeo Dunlop Winter Sport 3D i też mi się świetnie jeździ. Jestem nimi bardzo pozytwnie zaskoczony bo w momencie zakupu wolałem Goodyeary. Teraz jest model 4D ale ten 3D dobrze się sprawdził.
Tak myślę że gdyby nie moje SJ6 pewnie i tak do Dustera bym wszedł bym w Falkeny. W mondeo mam Dunlopy 3D.
Jak już wyczerpiesz wszystkie argumenty techniczne i testowe, zobaczysz co jest robione w turcji a co na ukrainie lub w czechach, niemczech albo np w japonii = falken, yokohama (choć nie wszystkie modele)
No to potem zostanie ci : jaką markę bardziej lubisz i ile za nią zapłacisz.
... a ja patrzę na bieżnik i gdzie mam nim jeździć - i trafiam albo nie (z kilkunastu samochodów i grubo ponad miliona kilometrów z sawą właśnie nie trafiłem i letnie uniroyal rain sport 2 mi w mondeo ząbkują i choć w deszczu nie mają sobie równych to na suchym stały się głośne - ale to kierunkowe są naprawdę sportowo deszczowe opony)
A opisany w wątku letni uniroyal rally 4x4 to nic innego jak Rain Sport 1 sprzed lat - opona przemianowana i repozycjonowana do SUV.
...a zima idzie czas podjąć decyzję
Ostatnio zmieniony przez janzet 2013-11-05, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-05, 20:38
ma mój rozum wejdą bez problemu, tylko po co ci takie wysokie barki? Auto zrobi się jeszcze bardziej komfortowe ale prowadzić będzie się gorzej. 65 moim zdaniem zupełnie wystarczy. Jeśli chcesz eksperymentować to raczej spróbuj 225/65/16
janzet, zdaję sobie sprawę, że nie muszą być terenowe, ale nawet Dunlopy do osobówki kosztują więcej niż Falkeny czy Fuldy, a jak dla mnie obecnie to zbytek, choć cenne są wszystkie opinie ;)
Dalszą edukację zostawię sobie na później, a stanęło na Fuldach ze względów dostępności i możliwości dostawy do wybranego serwisu.
zaraz zaraz
to nie ma znaczenia na czym czy stalówki czy alu
Najważniejsze jest czy mamy oddzielne felgi do letnich i zimowych .
Ja w dusterze mam oddzielne felgi do letnich i zimowych więc płace 20 zł z wyważeniem .
w innym aucie mam 1 komplet felg więc trzeba dodatkowo przełożyć opony więc płace 40 zł -50 zł
W warszawie taka usługa odpowiedni 50 zł i 100 zł .
No cóż wiejski wulkanizator u którego robię od 10 lat .
ma mój rozum wejdą bez problemu, tylko po co ci takie wysokie barki? Auto zrobi się jeszcze bardziej komfortowe ale prowadzić będzie się gorzej. 65 moim zdaniem zupełnie wystarczy. Jeśli chcesz eksperymentować to raczej spróbuj 225/65/16
Moja lepsza połowa musi do swojego nowego Dustera nabyć teraz zimówki i kontempluję, czy jej takich ciut większych nie sprawić. A że ma to być opona na zimę to nie chcę za bardzo zwiększać szerokości, tylko trochę zyskać na prześwicie i przy okazji nieco obniżyć obroty w trasie, bo będzie tym autem głównie trasy robić.
Jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy na oponach z profilem 75, także sama jakość prowadzenia mnie specjalnie nie martwi Ale że to nie stricte moje auto to nie chcę jej wpakować na minę, że jej będą te opony trzeć na przykład. Więc wolałbym się upewnić na cudzych doświadczeniach.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-11-06, 09:47
mendelmax napisał/a:
Koledzy, a czy ktoś już wsadził do dustera 215/70, czy jeszcze się taki śmiałek nie znalazł? Bo szukanie niestety nie przynosi rezultatów
Na oko powinny wejść, ale wolałbym się upewnić niż eksperymentować
Nie tylko na oko będą dobre ale i w rzeczywistości wejdą i nie będą obcierały o nadkole z przodu. Ale chyba lepiej taki rozmiar wsadzić na lato , bo jak w zime trzeba będzie założyć łańcuchy to już miejsca nie będzie.
A ile go naprawdę ci zostanie sprawdzisz na :
A ja korzystając z pięknej aury jeszcze szukam i opóźniłem zakup oponek.Plan obejmował także i felgi, ale z przyczyn finansowych (niespodziewany wydatek na nowy fotelik 600-700pln) będą tylko oponki, a felgi na wiosnę . Zastanawiam się nad (cena to istotny faktor, acz nie najważniejszy-jazda spokojna i bez szaleństw, raczej tylko po nizinach):
Nexen Winguard Snow G 215/65 R16 98 H-ok. 280pln/szt.
Nexen WINGUARD SUV 215/65 R16 98 H-ok. 300/szt
Barum Polaris 3 215/65 R16 98 H-ok. 350pln/szt
Dwie ostatnie są dedykowane do SUV.
opony Nexen (Korea), to dla mnie nowość, ale mają bardzo dobre opinie w necie-zwłaszcza w USA, gdzie chyba najwięcej ich się sprzedaje. A może ktoś miał Nexeny? Tak na prawdę szukam opinii, która by mnie miała ewentualnie odwieść od tych koreańskich oponek, bo jestem już prawie przekonany do ich zakupu
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-06, 11:34
ja wybrałbym te Barumy. O nich przynajmniej wiedomo,że nieźle jeżdżą w błocie pośniegowym. A zimę mamy zmienną I nie opierałbym się za bardzo na amerykańskich opiniach
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-06, 11:36, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum