beznynowa pompa paliwowa pracuje w trybie ciągłym (niezależnie od tego czy auto spala Pb czy LPG)
- są już systemy wyłączające pompę paliwową w trakcie jazdy na LPG... co nie oznacza by jeździć z pustym bakiem - choćby z uwagi na zwiększone skraplanie się wody...
A już zimą, przy mrozach, to broń Panie Boże jeździć na "rezerwie". Może się zdarzyć, że rano będzie ładnie kręcił, kręcił, a nie odpali ;)
Bez przesady , po prostu ubywa trochę paliwa (bardzo mało ) i ulatują oktany (moc benzyny ) . W najgorszym przypadku będzie do wymiany filtr paliwa , a to nie są duże koszta (20-40 zł). Ale to chyba ze 3 lata musiała by ta benzyna mieć .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-11, 16:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-11, 16:15
myślę,że raz na 4 miesiące należałoby wyjeździć paliwo ze zbiornika i zalać świeżym. Zarówno w beznynie jak i oleju napędowym są teraz biokomponenty, któe przyspieszają jego degenerację
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-11, 16:54
ja nie wyjeżdżam do końca (co to zresztą oznacza ? bardziej się boję syfów na dnie zbiornika niż mniejszej ilości oktanów) tylko po prostu 2 razy do roku tankuję pewną ilość paliwa - przed zimą i po zimie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-11, 17:41
nikt nie mówi o wysuszeniu zbiornika do dna, bo to mogłoby skończyć się jeszcze gorzej - chodzi o pozbycie się większośći starego paliwa i dotankowanie świeżego
ja uzupełniam benzynę jak mi "ubędą" dwie cegiełki, wówczas wchodzi circa 15 litrów a na przebieg to się przekłada tak: latem po ok. 4-4,5 kkm a zimą po ok. 2,5 -3 kkm...,
Podczas odbioru bryki po przeglądzie rocznym dowiedziałem się, że "fabrycznie" zakładane LPG posiadają inne sterowniki, które nie mają możliwości zmiany pewnych parametrów, m.in. wyboru momentu załączania LPG. Żeby było ciekawiej to zostało to po jakimś czasie zmienione (nie mam niestety info od kiedy) i np. Dokery (i podejrzewam, że pozostałe modele również) z fabrycznym LPG już taką możliwość posiadają- i to za pomocą tego samego oprogramowania do obsługi instalacji LR. Więc jedynymi możliwościami aby posiadać te opcje odblokowane jest albo wymiana sterownika albo próba wgrania innego firmware... Mać!... Taki sterownik w okolicach 1000PLNów stoi... Rozeznam jeszcze możliwość ingerencji w sterownik (oczywiście nie ja sam- takiej wiedzy tajemnej nie posiadam ) i dam znać- może komuś też będzie zależało na dostępie do innych opcji sterownika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-10-14, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-14, 10:34
Ale Dokker jak i Lodgy nie mają "firmowej" instalacji tylko zakładaną w Polsce w ASO dedykowaną instalkę LandiRenzo. Tak samo jak "firmowa" do Dustera 4WD.
Podzielę się i ja moimi spostrzeżeniami.
Sandero Stepway 2012r. 1,6 + LPG
Generalnie jak na nowy samochód dużo problemów z LPG.
Już 2 razy w serwisie. Teraz wybieram się trzeci raz.
Zaświecił się CHECK ENGINE. Sprawdzono że świeci przez LPG.
Wcześniej gasł na LPG. Wymieniono gratisowo filtry, cos tam niby podregulowano i działa.
Powiedzieli tylko żeby zmienić stację bo straszny syf na filtrze, chociaż nie chcieli go pokazać.
Stacje zmieniłem na naprawdę sprawdzoną i problem powrócił, cos podregulowali i powiedzieli żeby stację zmienić :) Przynajmniej czynności wykonane gratisowo. Ale wyjazd do serwisu to pół dnia straconego.
Spalanie w miare ok, chociaż samochód nie nadaje się na trasy.
Przy 120km/h obroty silnika to ponad 3,5tys a spalanie ponad 10l. Ale to już inna bajka na inny temat na forum.
Szybkość przełączenia na LPG jest ok, przy temp 10 stopni C rano po 1 km już jedziemy na LPG.
A teraz sprawa która wg mnie jest nie do przyjęcia i chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń.
Mianowicie podczas przełączenia się na LPG występuje duża dziura w obrotach co powoduje że na 100 przełączeń 50 kończy się zdławieniem i zgaśnięciem silnika w bardzo brzydki i nieprzyjemny sposób. Jest to mój 3 samochód z LPG i nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Pan w serwisie mówi że tak ma być !!! Żenada.
Jeżeli tak ma być to odradzę każdemu zakup Daci z LPG.
Wcześniejsze samochody z LPG przełączały się niemal bez jakichkolwiek zrywów itp., a tutaj taka wtopa jakby to była instalacja sprzed 20 lat.
Co do instalacji więcej nie mam uwag chociaż interesuje mnie co robi na desce rozdzielczej nieaktywna lampka z napisem GAS Czyżby na rynek polski ładowali tańsze instalacje ? niewykorzystujące instalacji elektrycznej samochodu w 100%?
U mnie też występuje dziura ale nie taka , tznm przy 100 km/h samochód przez 1 sek nie ma paliwa i lekko szarpnie potem już norma . Mam 2 samochodu z lpg i dacia przechodzi gładko w lpg .
Jeżeli nie przyspieszam akurat mocno to nie czuć przejścia na lpg w ogóle .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-21, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Przeglądam ten temat uważnie od kilku miesięcy - i boję się trochę swojego wyboru (1.2 LPG), ale nie odważył bym się do tego silnika pakować własnej (nie fabrycznej) instalacji. Diesel jest dla mnie trochę za drogi, a moje auto się sypie i za bardzo wyboru nie miałem. Nie mniej jednak mam obecnie skodę felicje z AEE 1.6 zagazowaną w Bargłach instalacją ESGI (koszt 2000 zł - więc to chyba najtańsza sekwencja na rynku). Zrobiłem nią 60 tys w 3 lata. Gdyby nie ciche "pyk" - to w ogóle bym nie wiedział, że się na gaz przełącza. Absolutnie nie ma żadnego spadku obrotów ani żadnej dziury w zasilaniu silnika paliwem. Nie odczuwam też żadnego spadku mocy. Często jeżdżę nią na trasie Zawiercie - Warszawa - przy prędkości między 90 a 120 km/h pali mi 6,5-7 l. (Ecodrivingiem - hamując silnikiem gdzie popadnie, a trzeba przyznać że silnik ten już wykazuje objawy zużycia).
meg, spalanie na trasie ponad 10 l przy 120 km/h to IMHO coś nie tak masz z tym samochodem / instalacją - lub faktycznie jakiś syf tankujesz. Jeśli filtr się raz zabrudzi - spalanie rośnie już do następnej wymiany. Mój szwagier ma Honde Accord 1.8, jeździ 180 na trasie i pali mu 12 l.
Jak odbiorę swoją Dacie to napisze w tym wątku, czy faktycznie nie da się ustawić fabrycznego sterownika LR - bo moim zdaniem im wyższa temperatura przełączenia na gaz - tym lepiej (ja mam w skodzie 42 stopnie). W Bargłach trochę czasu stracili na ustawienie mojej instalacji, być może, że tu tkrwi problem z fabrycznymi LPG Dacii, że nikt nie może/potrafi taj instalacji prawidłowo ustawić. Czytałem różne opinie - więc jak się przekonam organoleptycznie to napiszę. Będę chciał żeby mi ustawili na 60 stopni przełączenie - zobaczymy czy się da :)
tofol, spalanie przy wiekszych predkosciach spowodowane jest wysokimi obrotami na piątym biegu. Prędkość 120km/h nie jest zbyt duża jak na autostradę.
Problem poprostu tkwi w skrzyni biegów która ma takie a nie inne przełożenia.
Poprostu jest to samochód miejski.
Ostatnio przejechałem całe Niemcy autrostadą, jeżeli chodzi o zatankowanie LPG to nie ma problemu, praktycznie na każdej stacji mają redukcje. Zostawiamy tylko pod zastaw paszport lub gotówkę.
Zrobiłem 1000km spalanie sprawdzone naprawde dokładnie. Przważnie 120km/h co na nniemieckie autostrady to niezbyt szybko. Wyszła równa dycha na 100km. Tankowanie na 4 różnych stacjach.
A syfu do baku nie leję. Tankuję na sprawdzonej stacji na której tankuję również drugi samochód, również z LPG.
No wiesz, ekspertem nie jestem, więc się kłócić nie będę, ale ja bym nie zaakceptował w samochodzie takiego spalania na trasie. A benzyny Ci na trasie pali pewnie 9? Aż się boję zapytać ile pali w mieście. Spalanie z tego co wiem, zależy nie tylko od obrotów silnika ale i od otwarcia przepustnicy, komputer nie pakuje (nie powinien pakować) tak olbrzymich ilości paliwa, jeśli auto się nie rozpędza. Nigdy od nikogo nie słyszałem żeby auta miejskie przy takiej prędkości paliły tyle gazu. No cóż jak mój nowy nabytek tyle by palił to chyba bym się postarał go szybko upłynnić. Wiem że instalację gazową da się też regulować pod kontem spalania, przynajmniej mój obecny gazownik potrafi to robić. Auto ma wtedy mniej mocy ale spalanie maleje. Podsumowując - ja bym na twoim miejscu nie zgodził się na takie spalanie i drążył temat. Ani to stare ani ciężkie auto - nie wierze że to normalne. No chyba że inni użytkownicy takich samych samochodów stwierdzą że tak jest - to wtedy uwierzę i potraktuje to jako wadę fabryczną modelu :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-23, 08:41
1,6 stanowczo NIE jest silnikiem zbyt ekonomicznym. Jego zalety to prosta konstrukcja, łatwe i tanie naprawy oraz możliwość zagazowania. Trzeba mieć tego świadomość planując zakup
Po pierwsze do dustera jest za mały na 1.6 ideał był by 2.0 a spalanie było by podobne .
Zawsze mnie to denerwuje jak ludzie w internecie przechwalają się ile to ich samochody palą 2-4 lity potem się okazuje że na trasie jazdy maks 90 km/h cały czas za tirem . W takim razie duster pali 6,5 l lpg
Tak serio mam jeszcze zagazowaną cordobe 1.4 8v pali 8-9 miasto 7-8 trasa .
Wynik dużo większego dustera 1.6 16v miasto: 10-12 trasa : 8-9 lpg jest zadowalający .
twój przyszły logan pewnie będzie palił 8-9 w mieście
no i miasto , mieścinie nie równe !!!!
w warszawie gdzie w godzinach szczytu 30 kilometrów można zrobić w godzinę bo jest korek bo ktoś rozpoczął remont toruńskiej auto spala nawet i 14-15 l ale w zwykłych miastach to będzie obiecane 9 l . W daci największe niedociągnięcia są w ustawieniach gazu bo są to ustawienia dla każdej furmanki takie same , temperatura faktycznie może jest za niska bo chyba z 20-30 C ale mi to przełącza w 0,5-1 sek i czuć tylko wtedy malutki spadek mocy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-23, 12:50, w całości zmieniany 3 razy
A teraz sprawa która wg mnie jest nie do przyjęcia i chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń.
Mianowicie podczas przełączenia się na LPG występuje duża dziura w obrotach co powoduje że na 100 przełączeń 50 kończy się zdławieniem i zgaśnięciem silnika w bardzo brzydki i nieprzyjemny sposób. Jest to mój 3 samochód z LPG i nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Pan w serwisie mówi że tak ma być !!! Żenada.
Jeżeli tak ma być to odradzę każdemu zakup Daci z LPG.
Wcześniejsze samochody z LPG przełączały się niemal bez jakichkolwiek zrywów itp., a tutaj taka wtopa jakby to była instalacja sprzed 20 lat.
Nie mam instalacji fabrycznej. Ale takie zachowanie jak opisujesz jest nieprawidłowe, absolutnie tak nie powinno być. U mnie nie da się wyczuć przełączania nawet pod pełnym obiążeniem, tak przy przelaczaniu na LPG jak i z LPG na noPB.
Jeżeli jakiś spec mówi Ci, że tak ma być to znaczy, że kompletnie nie ma o tym pojecia.
To pewnie się da wyregulowować chociaż pewnie w fabrycznej instalacji może być trudne.
Sekwencyjnej instalacji nie odpalisz bez benzynki.
Chociaż w poprzednim samochodzie miałem sekwencje BRC i po przytrzymaniu kilka sekund przycisku na centralce mozna było wymusić przełączenie na gaz w każdej chwili.
Niestety w Daci to nie działa.
Ostatnio pojechałem z moją Dacią do znajomka który zakłada instalacje.
Z ciekawości przyjrzał się dość dokładnie całej instalacji.
Stwierdził, że sam sposób montażu itd bardzo ładnie zrobiony.
A jeżeli chodzi o samą instalację powiedział, że nigdy takiego bardziewia by nie założyl do nowego samochodu. Skrytykował większość elementów. Przestarzała technologia.
Na koniec rzyczył powodzenia serwisantowi w ASO który będzie probował wyregulować dziurę w obrotach podczas przełanczania.
Mój gazownik akurat chwalił instalacji w dacii
Każdy gazownik mówi inaczej bo ma inne doświadczenia albo jest leniwy i woli wciskać ludziom te które łatwiej się montuje .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum