DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-11-20, 18:06
Konkurenci Dacii?
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-21, 13:26   

Ciekawe, ciekawe
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-31, 19:52   

Fiat Auto Poland wprowadza narzędzie, jakim jest internetowa platforma wyprzedażowa nowych samochodów osobowych z grupy Fiat-Chrysler. można znaleźć pare ciekawych ofert ;-)
www.stock.alfaromeo.pl
www.stock.fiat.pl
www.stock.abath.pl
www.stock.lancia.pl
www.stock.jeep.pl
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 21:47   

IX25
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-10, 14:23   

maciek napisał/a:
Fiat Auto Poland wprowadza narzędzie, jakim jest internetowa platforma wyprzedażowa nowych samochodów osobowych z grupy Fiat-Chrysler. można znaleźć pare ciekawych ofert ;-)
www.stock.alfaromeo.pl
www.stock.fiat.pl
www.stock.abath.pl
www.stock.lancia.pl
www.stock.jeep.pl

Ciekawe kiedy doczekamy sie analogicznego www.stock.dacia.pl ;-) ?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-13, 16:05   

Nowy Nissan Qashgai drugiej generacji w sprzedazy juz na poczatku 2014r.
http://moto.pl/MotoPL/1,8...an_Qashqai.html
http://www.carscoops.com/...is-sleeker.html

Pewnie sa/beda spore upusty podczas wyprzedazy starego modelu.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-15, 22:31   

nowy Kaszkaj (Qashqai) :-P dostanie silnik 1.2 DIG-T 115
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 22:35   

maciek napisał/a:
1.2 DIG-T 115

...czyli 1.2 TCE.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-15, 22:59   

nie chciałem o tym tak głośno pisać :lol:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-05, 13:16   

papa Chevrolet:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...e_z_Europy.html
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-05, 13:33   

Szkoda, bo to była konkurencja na poziomie.. A nie ma nic gorszego niż brak konkurencji.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-05, 13:53   

Bo to problem chybionego marketingu a nie samochodów. Chevrolet powinien być pozycjonowany jak Dacia jako budżetowa marka low-cost. A tymczasem w Detroit jakiś debil wymyślił że Chevrolet zajmie miejsce Opla konkurując z VW, Fordem, Toyotą, Renault, PSA czy Kia a Opel będzie klasą premium tak jak Audi czy Mercedes. Tyle że klienci tego nie kupili mimo durnych reklam Insygni "klasa biznes". Fajna ta klasa biznes w której kierowca siedzi ściśnięty jak sardynka w puszce a na tylnej kanapie to są problemy żeby przedszkolaka wygodnie w foteliku posadzić i żeby przykurczu nóg nie dostał opierając kolana o fotele z przodu. O rdzy w pierwszych rocznikach nawet nie wspomnę bo czegoś takiego to nawet Dacia w początkach Logana nie miała ....
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-05, 15:19   

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-05, 16:58   

:-( :-( :-( :-( Pewnie Opel się wystraszył że im Chevrolet odbiera klientów i poskarżył się
szkoda straty Aveo i Cruza, jeśli miał bym wybierać między najnowszą Astrą a Cruzem wybrał bym właśnie Chevroleta.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-05, 20:20   

Trochę szkoda - jak już wyżej napisano była jakaś konkurencja dla dacii. I muszę przyznać że Cruze bardzo mi się podobał (śmiem twierdzić że mi przypominał takie koreańskie BMW3 :mrgreen: ) gdyby nie przesyt oplowskiej elektroniki na którą mam po ostatnim autku uczulenie. Aveo - dość fajny dizajn w sedanie.
Myślę że sprzedaż w Polsce drastycznie spadnie myślę też iż spadną ceny używek po takiej informacji. Choć istnienie marki na rynku rosyjskim może coś jednak zmienić.
Zobaczymy jak to będzie. Czyżby szykowało się miejsce dla chińskich graczy?
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-05, 22:00   

No wycofują się... i co z tego? Części dostępne przez 10 lat minimum, realnie znacznie dłużej. Rynek nie znosi próżni - Ople mają teraz potanieć, będą tańsze niż dotychczas ale droższe niż obecny Chevy. Do drzwi dobijają się też corac mocniej konkurenci z dalekiego wschodu. Citroen zapowiada serię budżetowych aut. Jest w czym wybierać już teraz, a będzie jeszcze lepiej...
Cytat:
wypad chevi z Polski ma to dobry news dla dacii wiecej sie sprzeda aut z jej gamy...
_________________

Nie jest to takie proste. przykład z brzegu - ojciec planował kupno na jesień 2014 cruza. Pokaż mi w gamie dacii kompakt,z wolnossącym 1.8 o mocy 140KM, z lpg, dość bogatym wyposażeniem i ceną poniżej 60 kzł? (cruze LT). Duster - mimo swoich niepodważalnych zalet nie wchodzi w grę, Lodgy - świetny minivan, ale nie o takie auto chodzi. Dokker - fajne auto, ale to również nie to.
Już prędzej w salonie Renault można by spojrzeć na jakąś Meganke...
Ostatnio zmieniony przez benny86 2013-12-05, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-08, 23:38   

Dacii ubędzie konkurenta -Chevroleta - po części sama Dacia do tego się przyczyniła - artykuł.

http://www.biztok.pl/Likw...uga-Dacia-s9703

"treść - Niemal nieznane w Polsce Daewoo zrobiło nad Wisłą błyskawiczną karierę, gdy w 1995 r. polski rząd postanowił sprzedać Koreańczykom fabrykę FSO, a na Żeraniu wkrótce rozpoczęła się produkcja samochodów tej marki. Produkcja Daewoo w Polsce miała docelowo osiągnąć poziom pół miliona aut rocznie, ale wkrótce koreański czebol popadł w tarapaty finansowe i zbankrutował w 1999 roku.

Koncern GM przejął pełną kontrolę nad działem samochodowym Daewoo w 2002 roku. Od tego czasu marka Daewoo była sukcesywnie zastępowana na światowych rynkach przez Chevroleta, który według nowej strategii koncernu General Motors miał stać się marką światową. Jedynie w samej Korei Południowej do 2011 r. utrzymano starą nazwę, ponieważ Koreańczycy bardzo faworyzują lokalne firmy.
Decyzja o zastąpieniu Daewoo przez Chevroleta w roli producenta popularnych samochodów była dość zaskakująca z punktu widzenia europejskiego rynku. Chevrolet był tu postrzegany jako typowa amerykańska marka, którą większość osób kojarzyła z krążownikami szos lub ze słynnym sportowym Corvette.

Mimo to szefostwo GM zaczęło wprowadzać swój plan w życie, a od 2005 roku produkowane w Korei samochody noszące dotychczas logo Daewoo zaczęły pojawiać się na europejskich drogach już jako Chevrolety. Od tego czasu modele tej marki coraz bardziej zbliżały się technicznie do modeli Opla (także należy do GM), ale ceny Chevroleta były już zbliżone do średniej rynkowej.

Mniej więcej w tym samym czasie, gdy Chevrolet debiutował w Europie jako marka popularnych, niczym nie wyróżniających się samochodów, Renault wprowadzało na rynki Europy Zachodniej odmienioną rumuńską Dacię, która otrzymała zadanie produkowania możliwie jak najtańszych, prostych technicznie samochodów przeznaczonych początkowo tylko na rynki rozwijające się. Dacia odniosła nieoczekiwany sukces dzięki wstrzeleniu się w nieodkryte przez innych zapotrezbowanie na proste samochody oferowane po bezkonkurencyjnie niskich cenach.

Sukces Dacii to nie tylko duża sprzedaż – rentowność jej produkcji jest na poziomie niemieckich marek premium, dzięki czemu dla macierzystego koncernu Renault rumuńska marka jest kurą znoszące złote jaja.

Zwolniona niedawno z pracy szefowa europejskiego oddziału Chevroleta, Susan Docherty w dość chaotyczny szukała miejsca dla tej marki w Europie. Najpierw próbowała podwyższyć jej status aby pozbyć się łatki "taniej marki", ale gdy Chevrolet zaczął za bardzo podgryzać Opla, ponownie narzędziem walki o klienta uczyniła niską cenę. GM nie jest jednak w stanie sprzedawać samochodów tak tanio, jak Dacia, więc nie mogąc znaleźć miejsca dla Chevroleta, postanowił wycofać tę markę z Europy.

Czy GM zaprzepaściło szansę na stworzenie własnej Dacii? Według komentatora branżowego serwisu Automotive News, Luki Ciferri'ego, amerykański koncern popełnił ogromny błąd wycofując z rynku Daewoo, z którego miał szansę uczynić markę produkującą samochody według podobnej receptury, jaką Renault zastosowało w przypadku Dacii. Tanie, ale dochodowe Daewoo nie stanowiłoby konkurencji dla Opla i mogło przynieść GM upragniony sukces w Europie.

W czwartek koncern General Motors poinformował o wycofaniu z Europy do końca 2015 roku marki Chevrolet. Amerykański gigant uznał, że jej sprzedaż idzie zbyt słabo, a przy okazji stanowi niepotrzebną wewnętrzną konkurencję dla Opla. Wiele wskazuje na to, że wycofanie z rynku w 2005 r. koreańskiej marki Daewoo i zastąpienie jej Chevroletem było ogromnym błędem GM. Koncern miał szansę powtórzyć ogromny sukces Dacii, ale nie wykorzystał jej.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-09, 22:25   

A to tak gwoli konkurencji (może już było)

To chyba jedyny konkurent ze stajni chevroleta na równym poziomie z Loganem
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-10, 11:19   

d3mol3k napisał/a:
[Aveo] To chyba jedyny konkurent ze stajni chevroleta na równym poziomie z Loganem

Jeszcze orlando - mimo kilku potknięć właściwie porównywalny miejscem wewnątrz z Prawdziwą MCV-ką, a silnikowo lepszy chyba nawet od lodgy...

Szkoda, bo chevy miały potencjał, a bez nacisku realnej konkurencji Dacia też się niestety nie rozwinie w stronę klientów.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-10, 14:41   

Zostaje chyba z konkurencji Kia Rio i Hyundai i20 się mi wydaje. Mi się zdaje że Orlando bardziej by pasował do Dustera ale w wesji long (gdyby był oczywiście produkowany). No cóż czas pokaże co dalej będzie robiła Dacia i jakich konkurentów otrzyma w najbliższym czasie.

Choć Peugeot i Citroen nie zasypiają gruszek w popiele a ich samochody c-elisium i 308 sedan muszę przyznać że źle nie wyglądają a różnice w cenie nie są diametralnie duże.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-10, 15:02   

d3mol3k napisał/a:
Mi się zdaje że Orlando bardziej by pasował do Dustera ale w wesji long

Aaabsolutna racja! Czyli: zdaje Ci się ((((; - dałeś się upolować chevroletowemu działowi projektowemu oraz marketingowi. Wprowadzając orlando na rynek tak właśnie chyba twierdzili - "minivan o wyglądzie SUVa". Tymczasem ten model ma zupełnie normalny prześwit - 123 mm. To jest auto na równe drogi...
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-12-11, 22:42   

Loganowi przybył poważny konkurent w tej klasie aut mianowicie Peugeot 301.
Teoretycznie jest droższy ale tylko teoretycznie.

Ponieważ za ok 40tys dostajemy wersję Active ( środkowa w cenniku) Peugeota która ma wszystko co potrzeba i odpowiada mniej więcej wersji Laureate u Dacii za którą także trzeba dać ok 40tys.

Oba auta podobnej pojemności i wykończenia z delikatną przewagą Peugeota. Silnik w Peugeocie 1.2 72 konie na papierze jest nieco słabszy niż ten w Dacii. Ale to VTI ! co oznacza, że maksymalny moment obrotowy 110nm przypada przy 3000obr/min , w Dacii natomiast 1.2 75koni ma znacznie gorszy przebieg momentu bo maksymalny moment 107nm przypada dopiero przy 4500obr/min.

Efekt: Peugeotem jeździ się sprawniej.

Kolejna zaleta Peugeota to pewność, że nie zardzewieje. Chociaż brak na razie danych czy w nowych Loganach uporano się z problemami rdzy.

Co wy na to ?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 23:55   

bebeto napisał/a:
Kolejna zaleta Peugeota to pewność, że nie zardzewieje.

Skąd ta pewność? Robią go z plastiku?
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-12-11, 23:57   

bebe napisał/a:
bebeto napisał/a:
Kolejna zaleta Peugeota to pewność, że nie zardzewieje.

Skąd ta pewność? Robią go z plastiku?


Pewność wynika z tego, że dotąd Peugeoty miały opinie aut wyjątkowo dobrze zabezpieczonych antykorozyjnie. Dacia przeciwnie.

Dziwi mnie trochę że w zagranicznych mediach dużo jest testów porównawczych tych obu aut a u nas chyba żadnego.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 00:03   

bebeto napisał/a:
Pewność wynika z tego, że dotąd Peugeoty miały opinie aut wyjątkowo dobrze zabezpieczonych antykorozyjnie.

Może miały, w czasach, kiedy wszystkie samochody ją miały, bo stosowano inne (mocno nieekologiczne) lakiery. Pytam, bo miałem peugeota z 1997 r. i ruda go żarła aż miło, moja mama hołubi z kolei peugeota 206 z 2003 i również rdzewieje (peugeot, nie mama) konkretnie. Tak więc z mojego doświadczenia 100% peugeotów ma problemy z korozją. ;)
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-12-12, 00:15   

bebe napisał/a:
bebeto napisał/a:
Pewność wynika z tego, że dotąd Peugeoty miały opinie aut wyjątkowo dobrze zabezpieczonych antykorozyjnie.

Może miały, w czasach, kiedy wszystkie samochody ją miały, bo stosowano inne (mocno nieekologiczne) lakiery. Pytam, bo miałem peugeota z 1997 r. i ruda go żarła aż miło, moja mama hołubi z kolei peugeota 206 z 2003 i również rdzewieje (peugeot, nie mama) konkretnie. Tak więc z mojego doświadczenia 100% peugeotów ma problemy z korozją. ;)


Mojemu koledze w 206, glapa narąbała na maskę późną jesienią. Potem spadł śnieg, zima, auta nie mył i po ok 3 miesiącach miał już centymetrową rdzawą dziurę :D .

Ja opieram się na tym co "ludzie gadajo..." generalnie chwali się jakość powłok w Peugeotach na tle innych aut. A to, że auto 10 letnie posiada rdzę to nic szczególnego, ma prawo. W moim polo z 2001r ( ocynk ) też są ogniska rdzy ale nie jest ona zjawiskiem szybko postępującym ani nie zagraża bezpieczeństwu.

No ale przyznasz chyba że Peugeot 301 to bardzo mocny rywal Daćki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne