Witam
Wgrałem wsad który mi przygotowałeś czyli 7102 z 20432km bez żadnych kombinacji do licznika z oprogramowaniem 7101wgrane 100% odczyt po wgraniu podałem wcześniej niestety nic to nie dało licznik jak na zdjęciu i zauważyłem jeszcze jedno po wgrywaniu czy do liczniku z firmware 6001 czy 7101 po zmianie na aktywacje komputera pokładowego po odłączeniu akumulatora nie zapisuje przejechanych kilometrów dzisiaj zrobiłem 50km i puki nie odłączyłem aku. wszytko było ok czyli km były na liczniki w ty przypadku 50km z haczykiem odczekałem 2 godzinki odłączyłem akumulator i powróciło do zapisu tak jak na fotce holera nie wiem już co to może być luty sprawdzałem kilkukrotnie wszytko ok przejścia są zimnych lutów niet jeszcze jedno koleżka dostarczył mi programator ale niestety nie ten który chciałem mam EZP2010 też na USB tylko że ten programator podobno działa tylko z systemami win 32bit a ja mam 64bit no i niestety nie mam sterowników do 64bit ma ktoś może czy będę zmuszony programować na innym kompie w systemie zgłasza mi sie jako USB\VID_10C4&PID_F5A0
7102-20432.jpg
Plik ściągnięto 388 raz(y) 241,51 KB
Ostatnio zmieniony przez djares 2012-03-05, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Witam załączam wsady odczytane programatorem po historii jaką opisywałem odczyty z obydwóch liczników 7101 i 6001 które miały wgrane oprogramowanie 7102 i 6002
z uwagi że w programatorze PonyProg USB zapisuje w hex z bin se nie radzi nie zapisywałem w bin tym programatorem a za to w drugim programatorze EZP2010 zapis jest tylko w bin wiec nie konwertowałem na hex i chyba pozostanę przy programowaniu programatorem EZP2010 bo odczyt i zapis jest prawidłowy w 100% w bin i LFE też prawidłowo to interpretuje
zrobiłem dziś mały test wgrałem do 6002 wsad z 20432km robiłem tylko w LFE nie robiłem Swap zapisałem do licznika i o dziwo wszystko było ok kilometry się zgadzały nawet z komputerem pokładowy no i jest jedno ale po odłączeniu licznik się wyzerował i zmieniło się na 6001 bez kompa ale na coś wpadłem tylko muszę to potwierdzić i dam znać czy coś mi się udało z tym licznikiem zrobić
Sprawa z aktywacją jest banalnie prosta po wielu próbach i kombinacjach wreszcie doszedłem o co chodzi z ta aktywacja .
Dziękuję kolegom jackthenight i laisar za pomoc przy moich kombinacjach.
Oczywistą sprawą jest to że nie można wgrać innego oprogramowania jakie jest fabrycznie można tylko aktywować komputer pokładowy.
Czyli jak mamy np. licznik z firmware 7101 można aktywować przy pomocy programu LFE na 7102 analogicznie w pozostałych zamiast końcowej jedynki przerabiamy na dwójkę
można się dolutować do scalaka nie jest konieczne wylutowywanie go zamieszczam fotki jak można to zrobić oczywiście fotka z wylutowanym scalakiem żeby była jasność.
1) Odczytujemy zawartość pamięci eeprom z układu 93C56WP przy pomocy programatora
i zapisujemy w postaci (nazwa).bin
2) Uruchamiamy program LFE (Logan firmware editor 2.6) otwieramy nasza wcześniej zgraną zawartość pamięci w celu ustalenia jaki mamy firmware licznika i zamykamy program
3) otwieramy ponownie LFE i klikamy na przycisk z zaaktywowanym komputerem
np. jesli mieliśmy firmware licznika 6001 klikamy na 6002 analogicznie w pozostałych firware liczników , teraz klikamy na przycisk load pod okienkiem przebiegu i wczytujemy zawartość zgranej pamięci EEprom , pokazuje nam się nasz przebieg obecny zapisujemy tak spreparowany zapis eeprom w postaci (nazwa).bin sugeruje aby zapisać pod inną nazwą bo jak coś pójdzie nie tak z odczytaniem KM zawsze operację możemy powtórzyć
i zamykamy programLFE
4) Wgrywamy za pomocą programatora spreparowany wsad licznika
TERAZ BARDZO WAŻNA KWESTIA
5) przy odłączonym akumulatorze podłączamy licznik
6) podłączamy akumulator jeśli wszytko na liczniku jest poprawnie wyświetlane tzn. przebieg firmware licznika komputer pokładowy skręcamy licznik już nie odłączamy i nie resetujemy przebiegu częściowego akumulatora
7) aby w liczniku zapis pozostał i nie robiły się (hocki klocki) gubienie zapisu kilometrów
musimy zrobić kilka kilometrów w moim przypadku wystarczyło zrobić 3km i teraz musimy odczekać dokładnie nie wiem ile aby komputer przyjął zapisane kilometry do pamięci na stałe ja odczekałem 24h dla pewności teraz już możemy skasować przebieg częściowy jeśli nie było 0.0km i cieszymy się komputerkiem pokładowym
Oczywiście nie wystarczy tylko zmienić firmware licznika potrzebujemy jeszcze zmienić manetkę od wycieraczek na taka z przyciskiem i przeprowadzić 2 kable (z doświadczenia )nie jest to trudne opis w innym wątku
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2596
Załączam wsad odczytany z moich 2 liczników z firmware 6002 i 7102
potwierdzam licznik z firmware 7102 ma komputer bez spalania chwilowego, spalanie chwilowe ma tylko 6002 (ikona samego autka bez niczego) uruchamia się przy min 30km/h
Pozdrawiam i przepraszam z góry za mój (słowotok)
djares
nie wiem czym się jeszcze różni zauważyłem że mam diodę wlutowana do kontrolki niezamkniętych drzwi to chyba mogę poprowadzić kabelek do komputera kabinowego widziałem na tutorialu ale to już chyba inny wątek dokładnie nie wiem jaki może podpowiecie?
wracam do tematu. nie mam komputera w liczniku. mam tam tylko km dzienne i przegieg. czy jezeli kupilbym licznik ktory ma kompa i podmienil to byloby ok ? mialbym komputer? dokupilbym manetke i by gralo . mysle ze to lepsze niz wylutowanie eproma i wgrywanie do niego wsadu ktorego nie znalazlem?
teoria dobra ale najprościej to podmienić licznik taki z kompem oraz zmiana manetki wycieraczek na manetkę z przyciskiem oraz parę kabelków wszystko jest w wątku trzeba tylko przeczytać a zczytanie twoich kilometrów i wgranie do nowego licznika to już inna sprawa no chyba ze ci na tym nie zależy a tak w ogóle jaka masz wersje oprogramowania licznika bo tylko te z końcówką 2 mają komputer wiem bo sam to robiłem z pomocą kolegów z forum
pozdro
djares
Ostatnio zmieniony przez djares 2012-11-16, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
przecież opisałem że sytuacja powiodła się można tak przeprogramować licznik by był komputer pokładowy oczywiście po dołożeniu tych 2 kabelków i manetki z włącznikiem komputera jednakowoż u mnie chyba coś nie tak się udało przejechałem swoim autkiem 37tyśKM z już przeprogramowanym licznikiem i przyszły duże mrozy i aku zdechł auto długo stało pod blokiem więc odpiąłem aku naładowałem i po podłaszeniu licznik z fabrycznym oprogramowaniem 6002 przestawił się na 6001 i wyzerował stan km w chwili obecnej muszę powrócić do oprogramowania i stanu licznika 37tyskm ale sądzę ze to tylko przeszkoda programowa
pozdrawiam
możesz śmiało eksperymentować z licznikiem nie uziemisz autka IMO nie jest w liczniku
Ostatnio zmieniony przez djares 2013-03-03, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
Przeczytałem cały wątek i nadal trapi mnie jedna rzecz... W jaki sposób odczytujecie stan licznika z bin-a albo hex-a, przebiegi pokazuje aplikacja "Logan Firmware Editor" czy trzeba przestawić odpowiednie bity miejscami wykonać odpowiednie operacje na nich i wychodzi konkretny "wynik"?
Ostatnio zmieniony przez wojciech_69 2015-04-20, 07:42, w całości zmieniany 2 razy
djares, jackthenight, laisar panowie co jest? Odwiedzacie codziennie forum a nie chcecie podzielić się swoją wiedzą na w/w temat?... Na forum Opla i innych marek jakoś nie mają z tym problemu, ale trochę nie bardzo żeby tam takich informacji szukać skoro jesteśmy posiadaczami innej marki...
laisar za skromny jesteś... nie pamiętasz jak pisałeś do djares-a:
laisar napisał/a:
Może spróbuj mojego sposobu?
w końcu jakieś swapy do epromu robiłeś dlatego dziwię się że piszesz że nie wiesz jak to się robi... ale nie chodzi tu o to żeby się spierać. Czasem tylko zastanawiam się czy to forum nie zaczyna się robić jak forum "elektroda" - kiedyś każdy pomagał każdemu a teraz ktoś ma wiedzę, doświadczenie ale bezinteresownie nie zdradzi co i jak bo "może akurat na tym zarobię"...
Idąc tą drogą jaś_pik również powinien sprzedawać swój patent na MediaNav a jednak facet robi kawał dobrej roboty i wszystko za free...
Wracając do tematu:
jutro postaram się wrzucić sposób zmiany stanu licznika z forum bodajże Opla (linka mam na innym komputerze) gdzie aby zmienić stan licznika należy wyodrębnić z bin-a albo hex-a odpowiednią parę bitów i poddać ją odpowiedniej obróbce aby zmienić/poznać stan kilometrów...
Liczy się to tak:
1. na przykładzie Twojego pierwszego wsadu
FFFF - DC31 = 23CE (hex) = 9166 (dec) * 16 = 146656 km
2. drugi wsad
FFFF - C062 = 3F9D (hex) = 16285 (dec) * 16 = 260560 km
OP-COM i OS zapisują chyba tylko z taką dokładnością do 16km czyli cała linijka ma takie same wartości 2 bajtowe. Wartości pośrednie są kodowane za pomocą zmiany poszczególnych par bajtów w linii. Tak jak w Twoich wsadach jest np. 31DC i 32DC oraz 62C0 i 63C0. Nie do końca to rozgryzłem, ale udawało mi się zaprogramować przebieg z dokładnością do 2km. Zapisanie takiego samego wsadu jaki się przed chwilą odczytało chyba też czasem powoduje małą zmianę przebiegu. Już dokładnie nie pamiętam. Być może część jest przechowywana w RAMie i kasuje się w momencie odłączenia zasilania albo programowania.
Myślę że w naszych epromach sposób liczenia jest podobny jak nie identyczny, zawsze można wziąć zrzut z epromu djaresa, poszukać odpowiednich bitów i je przeliczyć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum