DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test Dacia Logan MCV
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 16:20   Test Dacia Logan MCV

Na francuskie.pl pojawił się test nowego Logana MCV:



http://francuskie.pl/test-dacia-logan-mcv

jest też film:
https://www.youtube.com/w...K3bJUfVWB3KQP6g
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-10-18, 16:25   

Jestem trochę do tyłu - więc w związku z tym pierwszy raz widzę fotkę tej nowej MCV-ki. No ładniutka. Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 17:06   

Nie jestem przekonany co do tego, czy MCV jest ładny. Pytanie na ile to zasługa fotografa a na ile projektu. Na żywo chyba nie jest tak fajnie, chociaż przód mi się podoba, szczególnie ten dół zderzaka. Z tyłu nie w moim guście, taki jakiś kwadratowy się wydaje...
Na francuskich jest jeszcze galeria:
http://francuskie.pl/tape...dacia-logan-mcv
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
ropuch 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-18, 17:38   

Ale przecież nie trzeba szukać spisku fotografów, nową MCVkę można sobie dotknąć i pooglądać samemu w salonie ;-) . Ale co prawda, to prawda - "normalnej" mocniejszej benzyny niestety brakuje ;/
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-18, 23:33   

Macałem, siedziałem, oglądałem (toć prawie jak Juliusz C.: Veni Vidi Vici ;-) ) i powiem tak: autko wygląda lepiej jak na zdjęciach, choć tzw. "krok ku normalności" jeśli chodzi o wygląd samochodu w przypadku mojej osoby nie oznacza, że jest lepiej (to u mnie rodzinne co najmniej od 1775 roku :lol: ) Autko zacne (wizualnie jeden z fajniejszych kombiaków)tyle, że ten typoszereg silników mnie martwi. Mogliby dać w opcji: 1.6 16V +LPG, bo ten 1.2 MPI +LPG 75KM to napęd dla prawdziwych twarrrrdzieli-harrdcorowców ( 15s/100 km/h), zwłaszcza gdy chcesz się pozbyć długiego kopcicha-smolucha któremu PP/ITD powinny dawno zabrać dowód rejestracyjny bo jego spaliny powodują raka mózgu.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-10-18, 23:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-19, 08:00   

Silnik 1,2 jest ok. Wielu osobom wystarczy. niestety aby mieć auto dynamiczne z mocnym silnikiem trzeba kupić diesla. A diesel w mieście to nie jest najlepsze rozwiązanie. Poza tym nie każdy lubi diesle.
0,9 tCe wystarczy do dynamicznej jazdy, ale jego charakterystyka jest ze tak powiem dziwna. Poza tym Ciekaw jestem czy wytrzyma np. 300 tys. przebiegu bez większych nakładów.

Fabia Combi, która jest teraz chyba najbardziej bezpośrednią konkurencją (mimo dużo mniejszej przestrzeni) ma silnik 1,2 3 cyl. (badziewie) 1,4 (pewnie najlepszy do tego auta) turbodoładowane 1,2 TSI w dwóch wariantach mocy. I generalnie co byśmy nie gadali to silnikowo jest to o wiele ciekawsze auto.
Diesle ma porównywalne

Ja mam pytanie: Czy ktoś miał okazje pojeździć tą MCV-ką z 1,5 dCi 75 KM? w Konfiguratorze występuje, ale nie spotkałem się z ta wersją w salonie. 1500 zł różnicy to niby niewiele, ale zastanawiam się czy np. w mieście taki diesel nie byłby lepszym wyborem niż dCi 90 KM.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-19, 10:13   

ryjas napisał/a:
A diesel w mieście to nie jest najlepsze rozwiązanie.


Mam diesla, jeżdzę głównie w mieście na krótkich odcinkach 2-7 km i nic niepokojącego się nie dzieje.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-19, 11:10   

Gratuluję ;)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-19, 12:28   

krakry1 napisał/a:
Jestem trochę do tyłu - więc w związku z tym pierwszy raz widzę fotkę tej nowej MCV-ki. No ładniutka. Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".


Bez obrazy:), ale prawdziwe KOMBI musi być kwadratowe z tyłu. Stary MCV w istocie urodą nie grzeszy, też bez obrazy:).

Poza tym, jakby nałożyć na nowe MCV zarys starej Megane, podobieństwo byłoby zastanawiające.

renault_megane2kombi.jpg
Plik ściągnięto 278 raz(y) 51,74 KB

2014-Dacia-Logan-MCV.jpg
Plik ściągnięto 283 raz(y) 66,73 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-10-19, 12:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
ropuch 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-19, 12:40   

jan ostrzyca napisał/a:
Bez obrazy:), ale prawdziwe KOMBI musi być kwadratowe z tyłu.

Otóż to - litraż okrąglutkich kształtów bagażnika w "nowych kombiakach" aka SW przekłada się niestety wyłącznie na piłeczki do golfa ;>
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 20:51   

krakry1 napisał/a:
Bez obrazy kolegów posiadających pierwszą MCV - w końcu ładne autko, a nie taki "kwadraciak".

Wyskocz na solo! :lol:
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2013-11-01, 11:45   

jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, jakby nałożyć na nowe MCV zarys starej Megane, podobieństwo byłoby zastanawiające.


Pisałem o tym już w relacji z salonu w Genewie: http://francuskie.pl/genewa-2013-dacia
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-06, 14:17   

Nie chce zakładac nowego tematu wiec wrzucam tutaj. Auto chyba to samo a przynajmniej w tej samej wersji. Dziwi jednak słaby wynik:/

http://www.auto.cz/test-d...z-vychodu-77665

Dwie i pół gwiazdki to w sumie rzadki wynik na tym portalu. Z tego co udało mi się zrozumieć po przetłumaczeniu w translatorze to znowu traktuje sie tego Logana jak auto do pracy. Kużwa, przecież są tez rodziny 2+2 potrzebujące nowego taniego auta z dużym kufrem. Krytykuje się głównie słabe wyciszenie (tu się zgadzam, że mogłoby być lepsze, bo w Dokkerze jest) Chyba kiepsko oceniono światła. Tego nie testowałem. Możliwe, ze mogłoby być lepiej. Zawieszenie oceniono jako za miękkie (przy Rapidzie to w sumie racja, ale mi akurat zawieszenie MCV-ki pasuje) No i na koniec skrytykowano cenę. Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem, ale głównym zarzutem jest, ze do podstawy z 1,2 nie można dokupić klimy i radia. I aby się nimi cieszyć najlepiej kupić Arcticę (nasz Laureat) za 215 tys koron. Jako argument podano ze Clio z klimą i tym silnikiem można mieć już za 270 tys. (Czyli prawie tyle ile kosztuje w Czechach testowane auto). Toż to normalnie szok.
No nie wiem skąd taka niska ocena, skoro w tekscie az tak żle o tym aucie się nie wypowiadano.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-06, 16:45   

jakiś wysyp tych testów
http://francuskie.pl/tran...dacii-logan-mcv

No i jednak muł

". Samochód jest w miarę cichy, a ze względu na rozmiar daje poczucie bezpieczeństwa i szkoda, że ta jego powolność czyni to poczucie bezpieczeństwa nieco złudnym. Być może wpływ na to ma fakt, że Dacia Logan MCV jest samochodem skonstruowanym zarówno na gaz, jak i na benzynę i przełącza się z jednego napędu na drugi automatycznie. Może jednak przy takim rozwiązaniu przydałby się większy silnik? Gdy tak duży samochód ma tylko silnik 1,2, a włączy się klimatyzację, naprawdę w czasie podróżny jest wrażenie jakby z tyłu auto trzymał hrabia Dracula i próbował za wszelką cenę zatrzymać kierowcę w swojej mocy."

pani nieźle odjechała z tą trumną ;-)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-06, 17:19   

Akurat do miasta ten silnik jest jak znalazł. Po prostu trzeba sie nauczyć ruszać, lub przestawić na inną moc. Ja jeżdze autem równie cięzkim, może trochę mocniejszym bo silnik ma pojemnośc 1,4 75 KM i pewnie trochę więcej niutków, ale uważam, że moje auto do miasta nadaje się dużo bardziej niż np. 1,6 100 KM czy inne większe. Niedostatki mocy odczuwam dopiero przy jeździe z prędkościami powyżej 100 km/h. Wątpię by w tej Dacii było dużo gorzej. No może jeśli zapakujemy auto;)
Tak czy inaczej szkoda ze Dacka nie oferuje ciut większego silnika do LPG. Zabrakłoby słów krytyki.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-06, 19:28   

Według mnie w przypadku tego Logana MCV 1.2 LPG było coś strasznie nie tak z tym konkretnym egzemplarzem. Miałem okazję kilkakrotnie przestawiać go do zdjęć i gasł straszliwie, ale nie wierzę, że to tak ma być, prędzej coś z instalacją LPG, ew. Piętno Parku Prasowego. ;)
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-06, 19:46   

Na samej benzynie tez?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 00:08   

ryjas napisał/a:
Na samej benzynie tez?

Mów do mnie jeszcze. ;) Nie potrafiłbym go przełączyć na benzynę nawet gdyby moje życie od tego zależało. :> W życiu nie miałem samochodu na gaz, nie ogarniam tej kuwety absolutnie.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-07, 08:28   

Ale to tylko guziczek się przełącza;) Łatwiej przełączyć na benzynę niż na gaz. Kiedyś to był problem ale teraz to tylko guziczek i cyk.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 11:56   

ryjas napisał/a:
Ale to tylko guziczek się przełącza;)

Ja wiem, tylko który to jest ten guziczek, tak na przyszłość? :) To jest to coś z kolorowymi diodkami na tunelu środkowym koło miejsc na kubki?
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-07, 13:19   

Najprawdopodobniej. W dodatku z napisem GPL;) ew. LPG. Tak czy inaczej auto jeśli gaśnie na gazie znaczy że trzeba jechać do serwisu po conajmniej ustawienie tego i owego.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 22:21   

zajrzałem z ciekawości tutaj
http://www.dacia.pl/media...18/LoganMCV.pdf

wygląda na to, że przyczyną kłopotów może być mały moment obrotowy
107 / 105 (1) przy 4 250 obrotów. Co by oznaczało, że użyteczny zakres obrotów jest około 3-4 tysięcy … przy LPG to już słabo, te 75 kucyków się zdrowo namęczy z ciężką MCVką
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-08, 10:43   

To jest maksymalny moment. Zeby ocenić użyteczny zakres trzebaby dysponować krzywą momentu.
Kiedyś były zamieszczane w katalogach i dlatego mam;)



Jak widać przy 3 tys. mamy już 100 Nm, wiec nie ma tragedii. Ja mam w Pugu 1,4 110 przy 3500 bodajże i jest to maks.

Wątpię by to był powód szarpania.
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-11-08, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne