Jest tam więcej takich kwiatków: "obniżony wlot powietrza rasowej »terenówki«" (pewnie żeby lepiej zasysać błocko), "Najważniejszą zmianą, którą poczuje pasażer i kierowca to przestrzeń" (czyli identyczna jak przed liftingiem), "w trudniejszym terenie skrzynia była za krótka" (dlatego terenówki mają reduktory)...
Akurat jest dokładnie odwrotnie - sterowanie szybami montowano początkowo w autach luksusowych właśnie w okolicach tunelu środkowego, bo tak jest po prostu wygodniej ich używać.
Przyciski zastąpiły natomiast korbki na drzwiach w ramach pseudoergonomicznej bezmyślności: "drzwi=szyby=guziole"...
Szkoda, że Dacia jednak uległa tej modzie ):
Tyle, że w autach luksusowych, o których piszesz, tunel środkowy był dużo wyższy i szerszy (skutek tylnego napędu). Umieszczone tam klawisze szyb były po prostu umieszczone ergonomicznie, pod ręką, spoczywającą na podłokietniku. Dacia ma tunel dużo węższy - nie bardzo jest miejsce na klawisze po obu stronach drążka biegów, oraz sporo niższy - trzeba się nachylić, żeby sięgnąć ręką.
Poza tym od kilku lat nawet w autach klasy premium montuje się sterowanie szyb w drzwiach, jest to po prostu taki standard i Dacia go aktualnie spełnia. Nie ma co doszukiwać się jakiegoś drugiego dna i szukać porównań z klasą premium itp.
Wcześniej Dacia stosowała takie rozwiązanie tylko ze względu na koszty, teraz zaś poprawia niedociągnięcia robiąc jednocześnie ukłon w stronę klientów.
Umieszczone tam klawisze szyb były po prostu umieszczone ergonomicznie, pod ręką, spoczywającą na podłokietniku.
O to to! Guziki otwierania na środku są do kitu nie dlatego, że są na środku, tylko dlatego, że są za daleko od kierownika :(
Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...
... Guziki otwierania na środku są do kitu nie dlatego, że są na środku, tylko dlatego, że są za daleko od kierownika :(
Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...
Tym bardziej, że w Dusterze klawisze szyb przednich były na konsoli środkowej (czyli jeszcze dalej), a tylnych na końcu tunelu.
Może to urocze i klimatyczne - taka esencja budżetowości - ale na pewno nie ergonomiczne, dla żadnego z pasażerów.
Co do sterownika lusterek - mam dokładnie takie samo odczucie.
Natomiast kompletnie nie rozumiem powtarzającego się w testach Dacii zarzutu umieszczenia elektrycznej regulacji lusterek pod dźwignią ręcznego - toż to jest bardzo wygodne i ręczny kompletnie nie przeszkadza w tej banalnej czynności...
W pełni zgoda. W Nowym Sandero są umieszczone po lewej stronie, poniżej kierownicy, dostęp bardzo kiepski i do tego trzeba ustawiać lewą ręką. Rozwiązanie w Dusterze o niebo wygodniejsze.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Szczerze sterowanie szyb z konsoli centralnej jak dla Mnie jest wygodne , nie za nisko jak w nowym Sandero. I ja się do niego przyzwyczaiłem a w chwili obecnej jadąc VW mam niekiedy odruch na konsole centralna a nie na drzwi.
Nie są one daleko, bez problemu pod ręką jak dla Mnie.
Choć gdyby się dało i zdobył Ramke z Renault Sandero chętnie był sterowanie wrzucił do drzwi ale tylko że względu estetycznego aby wyrzucić te pozaokraglane guziki
Na stronie dacii jest już katalog nowego Dustera.
W nim kilka ciekawostek, np. czujniki cofania przód i tył inne akcesoria. Parametry, przełożenia skrzyni biegów itd.
Na pierwszy rzut oka.
- nowe oznaczenia skrzyni biegów,
- doszło wspomaganie elektrohydrauliczne
- ABS wersja 9 zamias 8
Ostatnio zmieniony przez darekG 2013-11-23, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Byłem dzisiaj w salonie u siebie na wsi i obejrzałem tego "nowego" dusterka - żonce się spodobał tak zewnętrznie jak i wewnętrznie.
Jest jedna rzecz która mi osobiście się nie podoba - umiejscowienie wyświetlacza - jak dla mnie za nisko - nie ergonomicznie jeśli chodzi o odrywanie wzroku od drogi podczas podglądania navi (ale to tylko moje odczucie ciekawe jak skomentują to użytkownicy?). Bardziej widziałbym go jednak powyżej - nad nawiewami.
Regulacja lusterek i jej umiejscowienie - potwierdzam zajebiste miejsce łatwo i pod ręką podczas manewru cofania w lukę tyłem. W dokkerze mam po lewej gdzieś za kierownicą i się to chusteczkowo używa .
A przy okazji odwiedzin doszedłem do wniosku że dla mojej królowej najlepsza dacia to skrzyżowanie lodgy/duster/sandero. Choć najbardziej przypadła jej jednak do gustu lodgy. Jeździła carnivalem to się chyba zna w czym jej najlepiej
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-23, 18:19
niskie umieszczenie ekranu navi ma jedną zaletę - ekranu nie oświetla permanentnie słońce, przez co jest bardziej czytelny
niskie umieszczenie ekranu navi ma jedną zaletę - ekranu nie oświetla permanentnie słońce, przez co jest bardziej czytelny
i to jest jedyna zaleta. Konstruktorzy Dacii dali d.. po całości, nie wiem dlaczego w mniejszym i węższym samochodzie (Nowe Sandero) dało się umieścić ekran na normalnej wysokości a w większym i szerszym nie.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-11-28, 20:39
Dominus napisał/a:
Osobiście uważam że grill paskudny
To zdjęcie uświadomiło mi, że marka jednak ma spore znaczenie. Patrzę i jestem na 100% przekonana, że nie kupiłabym tego auta. Kiedyś lat temu kilka stojąc na czerwonym świetle, bez żadnego uprzedzenia, wariowania wskazników, wzrostu temperatury silnika lub czegokolwiek zapaliła mi się Laguna - w sumie nowe, dwuletnie auto. Najpierw pokazał się dym, a zaraz potem żywy ogień na wysokości przednich świateł. Uczynni kierowcy zużyli ze 6 gaśnic zanim udało się opanować pożar. Auto do kasacji, a ja pozostałam z mocnym postanowieniem - nigdy więcej renault. I tak się wypłoszyłam, że mnie widać trzyma do dziś. To głupie wiem, bo zdaje sobie sprawę, że przymierzam się do Dustera, a więc samochodu, który jest dokładnie tym samym co widzę na zdjęciu, a jednak auta ze zdjęcia bym nie kupiła, a Dustera prawdopodobnie tak. Idiotyzm
Ostatnio zmieniony przez etam 2013-11-28, 20:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-28, 20:58
Mam tak samo, głębokie uprzedzenie do Renault po Megance, która sypała się bardziej niż kilka innych ostatnich moich aut razem wziętych - kilkanaście awarii przez 3,5 roku.
Dopiero Stepway i Duster (a raczej ich stosunek jakość/cena) przekonały mnie do zmiany zdania, widać Dacia maj większy dar przekonywania.....
Etam i Cav - wasze podejście jest kompletnie irracjonalne, przecież Dacia to w 100% Renault.
Mało tego, podkopuje podstawy ideałów przyświecających prawdziwym fanom Dacii - znaczek nie ma znaczenia, liczy się realna wartość, jaką samochód przedstawia. Nie należy się sugerować znaczkiem
Ostatnio zmieniony przez funyo 2013-11-29, 00:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-29, 08:29
funyo napisał/a:
Etam i Cav - wasze podejście jest kompletnie irracjonalne, przecież Dacia to w 100% Renault.
tyle,że podzespoły użyte do poskładania Dacii to stare i proste konstrukcyjnie, latami eksploatacji sprawdzone elementy a nie nowoczesne i stosunkowo wadliwe nowinki techniczne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-29, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
tyle,że podzespoły użyte do poskładania Dacii to stare i proste konstrukcyjnie, latami eksploatacji sprawdzone elementy a nie nowoczesne i stosunkowo wadliwe nowinki techniczne
Tak jak 1.2 Tce? Czy choćby aktualnie montowany w całej gamie Renault 1.5 DCi?
1.2TCe to oczywiście nowość. Ale już 0.9 TCe jest tylko częściowo nowoczesny (nie ma wtrysku bezpośredniego), a 1,5dCi można chyba uznać za tak samo nietypowy i niesprawdzony, jak 1,9TDI grupy VW :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-29, 11:59
miałem na myśli głównie 1,6 i 1,2 oraz dci
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-29, 12:00, w całości zmieniany 2 razy
He he, podobnie, ale u mnie wyglądało groźniej. Moje auto się regularnie paliło, płomienie na metr w górę. Jakieś zwarcia w instalacji elektrycznej się zrobiło i poszło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum