Meg : STAG300 również pozwalał na odpalenie awaryjne na LPG . Też po przycisnięciu podczas startu na kilka sekund przycisku LPG/Benz na stacyjce
Ale tu nie chodzi o przełaczenie w kazdej chwili (bo jest to normalne ....) ale o start awaryjny na LPG.
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-10-24, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Przeprowadzałem próby awaryjnego odpalenia- wg użytkowników Omegasów należy przy włączonym zapłonie przytrzymać przez kilka sekund przełącznik zmiany trybu zasilania, powinien przełączyć się na gaz i wtedy można odpalić silnik. Niestety- nie działa w "fabrycznym LPG".
Dodatkowym minusem dla fabrycznej instalacji LPG jest brak możliwości (przynajmniej dla sterowników wypuszczanych do niedawna- wg info Pana z ASO, o czym pisałem kilka postów wcześniej) "zabawy" z mapami wtrysku, co dla mnie jest jakimś graniem w kulki- znalazłem na necie dokumentację szkoleniową Landi Renzo właśnie do Omegas i jest jasno napisane, ze po jakimś czasie należy sprawdzić mapy wtrysków i jeśli trzeba skorygować je. A przydałaby się taka korekta w naszych furkach dla niskich obrotów; zauważyłem, że aby ruszyć z benzyny to okolice 1000-1500 obr/min są OK ale już dla gazu to lepiej startować mając przynajmniej 1500 obr/min albo próbować z 1000 obr/min "delikutaśnie" popuszczając sprzęgło
Na dzień dzisiejszy jestem negatywnie nastawiony do posiadanego sterownika uniemożliwiającego korektę parametrów i ponownie nie zdecydowałbym się na fabryczną instalację a na montaż w jakiejś renomowanej firmie. Sorry, ale dwie poprzednie bryki z instalką II generacji pomimo mniejszego zaawansowania technologicznego nie dostarczały tylu atrakcji co obecna- teoretycznie lepsza- IV generacji. Jak bym mógł to chętnie wymieniłbym ten sterownik na taki aftermarketowy, ale okolice 1000PLN skutecznie mnie do tego zniechęcają. Ciekawe, czy RP na spółę z LR dopuściły by zmianę firmware na taki, który jest w obecnych Dokkerach (tam już dostęp do wielu opcji jest, więc jeśli to zmieniono to chyba jakiś powód był?).
Dodano 30.10.2013:
No, Panowie! RP wspólnie z Landi umieścili nas w tzw. czarnej doopie. Okazuje się, że posiadamy instalacje Omegas ale PLUS, gdzie nie podłubie się w parametrach i można tylko część z nich podejrzeć- nic poza tym. Odblokowanie sterownika nie jest na obecną chwilę możliwe. To bardzo miłe ze strony producenta. Mając tę wiedzę przy składaniu zamówienia NIE ZAMÓWIŁBYM FABRYCZNEGO LPG pomimo tego, że jestem jego zwolennikiem; po prostu zainstalował bym gaz w odpowiednim warsztacie. Na chwilę obecną nie jest znana nawet przybliżona data kiedy będzie można odblokować nasze ukochane sterowniki. Nie wiadomo również, czy wiązki do Plusa i zwykłego Omegasa są identyczne aby wymienić sobie sterownik.
I na tym tle koledzy Skodziarze wychodzą lepiej pomimo dotrysku benzyny ponieważ ich sterowniki nie są zablokowane i parametry można dostosowywać do użytkownika, czyli jednak bardziej clever...
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-10-30, 08:43, w całości zmieniany 1 raz
Finalnie okazuje się, że fabryczne instalki LPG posiadają sterownik Omegas Plus, który jest skutecznie zablokowany jeśli chodzi o dostęp do parametrów... Załamka... Więcej tu.
W międzyczasie wykonany został przegląd roczny z wymianą oleju i filtrów. Za całość Panowie z ASO śpiewali w okolicach 980 PLN więc zakupiłem zestaw filtrów z olejem za jakieś 214PLN (z przesyłką), 5 sztuk filtrów gazu za jakąś dychę za sztukę (ASO winszuje sobie za taki skomplikowany układ 88 PLNów ), wymieniłem filtry powietrza, gazu i kabinowy, olej i filtr oleju zostawiłem dla ASO. Przegląd w ASO to jakieś 209 PLN więc finalnie jestem ok. 5 stówek do przodu.
Odnośnie LPG FABRYCZNEGO to jeśli stać mnie będzie na następny samochód to będę zakładał na własną rękę, wtedy przynajmniej będzie mniejsza niepewność co do możliwości ingerencji w sterownik i lepsze dostosowanie do użytkownika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-11-06, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
@piotr. z: A próbowałeś pytać w Landi, a nie w Renault? Bo ci drudzy są znani z niechęci do dzielenia się informacjami technicznymi... d:
Co do samej instalacji, to nie sądzę, żeby sterowniki jakoś drastycznie się różniły od niefabrycznych - najprawdopodobniej dla Dacii jest tylko zmienione oprogramowanie, które powinna się dać zmienić na inne.
laisar,
pisałem do LR poprzez ich formularz kontaktowy kilka ładnych tygodni temu ale wtedy jeszcze nie wiedziałem jaki mam sterownik. Olano mnie i nawet nie mam śladu po tym o co pytałem. Teraz pisałem z maila na info@landi-renzo.com.pl w poniedziałek i czekam na jakąś odpowiedź. Jeśli nic się nie zadzieje do końca następnego tygodnia to spróbuję do Pana Szenfelda (nota bene tę instrukcję również posiadam od kilku tygodni ). Natomiast info o rodzaju sterownika mam od człowieka, który zawodowo para się naprawami różnych sterowników do LPG (można go znaleźć na "allegrze") i do PLUSA nie mają jeszcze stanowiska ponieważ jest to świeży sterownik i dopiero kilka osób się o niego dopytywało. Ale zobaczymy- ja w każdym razie chętnie bym wszedł w posiadanie sterownika odblokowanego Również ten człowiek potwierdził słowa serwisu (o czym go nie informowałem, bo po wysłaniu foty pytałem tylko co to za sterownik i czy może go odblokować), że "cywilnym" (cokolwiek to znaczy) oprogramowaniem można sobie tylko pooglądać parametry i nic więcej...
@corrado: Zabulić za nowy i podmienić to oczywiście żadna sztuka, na pewno będzie działać, ale chyba zrozumiałe, że piotr.z i inni woleliby jednak po prostu przeprogramować - co najwyżej za drobną opłatą w serwisie niezależnym, jeśli już naprawdę nie udałoby się zmusić RP i LR do współpracy.
(Chociaż jeśli instalacje nie działają, jak powinny, to być może pomogłoby wsparcie np rzecznika konsumenta? Prawnicze pisma na firmowym papierze mają czasem cudowną moc...).
Teraz instalacje tanie , to nie to co 10lat temu jak miałem 2generacji. W jego przypadku nawet nie wymienić sterownik, bo w sekwencyjnym LPG, dawka i czas wtrysku jest ściśle pobierany z mapy CPU benzyniaka i dawka LPG nie jest ustalana jak było wcześniej m. in. z sondy lambda czy otwarcia przepustnicy. Robi się to prościej . A ostatecznie można wymienić emulator lpg - czyli ten sterownik , który teraz kosztuje 200-300pln.
Czasem tak, a czasem nie. Można się nawet pogrążyć jeśli postraszysz sądem, czy pismem z kancelarii.
Jest niegłupie powiedzenie "licz siły na zamiary". Postępowanie sądowe nie dla wszystkich jest tanie i szybkie.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-11-06, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Kiepski "gaziarz", musisz znaleźć lepszego. Można nawet wymienić sam sterownik komputer wtrysków LPG w sekwencyjnym LPG bez większego problemu.
corrado,
to nie "gaziarz" tylko człowiek zajmujący się naprawą i odblokowywaniem sterowników. A pretensji do niego nie mam, że nie potrafi określić czy można wymienić sam sterownik ponieważ wskazywał na różnice w instalacji z Plusem i w standardowym Omegas widoczne gołym okiem z zaznaczeniem, że nie miał okazji oglądać samochodu z Plusem więc na 100% nie jest w stanie powiedzieć czy taka przekładka się powiedzie. Podjechałbym do niego ale to ponad 400 km w jedną stronę- słabo...
Po raz pierwszy korzystam z jakiegokolwiek forum więc jeśli coś nie tak to sorki.Jestem posiadaczem DD 1.6 z fabryczną inst LPG od lutego 2013.
Chciałbym się dołączyć do problemu związanego z fabryczną instalacją w moim DD. Często mi gaśnie, gdy cofam i muszę lekko dodawać gazu. Szczególnie zdarza się to gdy wykonuje manewry przy parkowaniu. Czasem zadusi mi się na skrzyżowaniu. Miałem te objawy już od początku i byłem ASO u Zdunka w Gdańsku. To mi wymienili przekaźnik, na który musiałem czekać 6 tygodni bo się w końcu upomniałem:-). Problem się powtarzał więc
aby uniknąć takich zaduszeń dodawałem więcej gazu i wolno zwalniałem sprzęgło. Ale to nie o to chodzi, prawda? Może to również być niebezpieczne na drodze.
Spotkałem się na forum że nie tylko ja mam taki problem. Czy komuś udało się to naprawić lub ktoś wie co może być przyczyną. Proszę też o wskazówki jak z aso rozmawiać, żeby nie powiedzieli że ten typ tak ma?
Ponieważ mieszanka LPG gorzej się spala a raczej ciężej dochodzi do detonacji mieszanki , musi mięć lepsze warunki niż benzyna. Tu chodzi głównie o mocną iskrę - czyli świece zapłonowe , kable wysokiego napięcia -> można sprawdzić omomierzem, -> cewka zapłonowa ewentulanie cała kopułka rozdzielacza zapłonu.
Jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić reduktor gazu LPG. Czy np. śruba na nim nie jest za mocno skręcona, ale to odradzam bo można totalnie rozjechać instalację.
Ze swoich rzeczy z LPG możesz sprawdzić filtr LPG - też mocno rzutuje na mieszanke paliwowo-powietrzną. Reszty sory ale nie polecam , jeśli się nie znasz.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 11:11
Jakiś czas temu gazownicy z Landi Renzo próbowali się dobrać do mojego fabrycznego LPG, ale bez skutku. Autoryzowane serwisy LR nie mają dostępu do sterownika LR fabrycznych instalacji dacii. Komputer w zakładzie ogóle "nie widzi" sterownika. Jakość obsługi LPG w ASO jest poniżej jakiejkolwiek krytyki. Ale może to wynikać po części z tego, ze oni też nie mają dostępu do sterownika. W razie awarii nikt nie jest w stanie pomóc, nie ma mowy o żadnych regulacjach, na podstawowe części czeka się tygodniami. Jak awarię zaliczyć w trasie, albo co gorsza za granicą (np na Węgrzech ASO w ogóle nie obsługują LPG), powrót na lawecie murowany.
W sumie Dacia z fabryczna instalacją LPG to zły wybór.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 11:12
[quote="piotr.dykta"]
jan ostrzyca napisał/a:
To, że szarpie to mały miki. Mój fabryczny LPG lubi sobie zgasnąć na zimno przy dawaniu gazu, np przy ruszaniu spod świateł
Czy kolega Jan Ostrzyca Naprawił problem z gaśnięciem silnika. Jęśli tak to proszę o info co trzeba było zrobić?
Nie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
[quote="maestro"][quote="toms57"]witam po długim "nie bywaniu" na forum ... kulam się moja Drakulą i mam pewne pytania dot. fabrycznego LPG - na początku eksploatacji automatycz
Mam podobne problemy, mój DD ma 9000 km, zaczyna się dławić dosyć często, parę razy zdusiłem do na światłach przy obrotach minimalnych i pół sprzęgle , teraz już musz
Witam kolegę Maestro.
Mam podobny problem i proszę o info czy udało się naprawić te duszenie się? Proszę o info co trzeba zrobić?
Chłopaki poczytajcie na początek co nieco o instalacjach sekwencyjnego LPG i wogóle zmiany fazy ciekłej do lotnej gazu a później spalenie w komorze, od czego to zależy i dlaczego jest trudniejsze niż spalanie benzyny, to trochę się rozjaśni od czego zacząć diagnostykę...
Ze swojego doświadczenia LPG, jeśli instalacja była kiedyś ok i auto nie szarpało, to do wymiany elementy instalacji LPG ( a nie "dubać" w ECU LPG ) lub eleementy zapłonowe PB.
Często mi gaśnie, gdy cofam i muszę lekko dodawać gazu.
Kolego mało który benzyniak będzie ruszał bez dodawania gazu.Kwestia wyczucia i doświadczenia kierowcy.
ALE przy fabrycznym gazie trzeba wdepnąć więcej (w porównaniu do położenia pedału gazu podczas zasilania benzyną), jakby mapy wtrysku LPG na niższych obrotach nie podawały wystarczającej dawki gazu. Nie czuje się takiej samej mocy jak przy benzynie. Tylko, że nawet tego nie można podejrzeć i zrobić wykresu 3D w excellu...
Powtórzę raz jeszcze- jak bym posiadał te wiedzę na temat LPG fabrycznego przed zamówieniem to wyjechałbym bez instalacji i dołożył "na zewnątrz"- takie jest moje zdanie. Nie z tym sterownikiem.
Pretensje i żale mogę mieć do kogoś z koncernu Renault o podjęciu decyzji montażu właśnie takich sterowników- dla mnie jest to niezrozumiałe (delikatnie mówiąc), że nie można niczego poprawić w ustawieniach, nawet bzdurnego momentu przełączania się instalki na LPG- to naprawdę może kiedyś się skończyć wypadkiem/ kolizją i ciekaw jestem czy ktokolwiek weźmie ten fakt pod uwagę podczas analizy przyczyn zdarzenia a jeśli nawet to czy RP lub LR za to "beknie".
Ale proszę tego nie brać personalnie- daleko mi do tego bo mam świadomość, że jako użytkownicy Daciek z takim sterownikiem zostaliśmy wsadzeni na tę "minę" przez osoby na zupełnie innym poziomie i pracujące nie w salonach sprzedaży;-)
corrado,
sekwencyjne instalacje podają dawki paliwa precyzyjniej niż instalacje II gen ponieważ bazują na wtrysku określonej przez jednostkę sterującą dawki gazu, niemniej jednak porównując moją ex-Nubirę (wprawdzie z silnikiem 2.0 a nie 1.6) to nie widziałem różnicy między startem na benzynie a LPG. Sposób ruszania pozostał ten sam, obecny silnik słabszy ale różnice między zasilaniem noPb a LPG są wyraźnie odczuwalne...[/b]
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-25, 16:35
I teraz pytanie - czy tak jest wszędzie, w każdym ezgemplarzu z taką instalką, czy po prostu tam gdzie jest, to coś niedomaga.
Co do braku modyfikacji map - akurat rozumiem producenta - LPG, tak jak benzyna, ma chodzić na tych samych mapach wtrysku w każdym egzemplarzu.
Map benzynowych też nikt nie modyfikuje, a jeśli już, to na prywatnej hamowni, a nie w ASO.
Inna sprawa, że to powinno po prostu działać prawidłowo, jak nie działa, to reklamować i żądać wymiany tylu elementów ile trzeba, żeby działało prawidłowo.
Po to jest gwarancja i takie są zalety instalacji fabrycznej, ma działać dobrze i jak to zrobią, to nie jest problem użytkownika.
Najwyżej niech wymienią całe auto.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2013-11-25, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 16:47
chriskb napisał/a:
W imię oszczędności trzeba się przyzwyczaić, że proteza w postaci LPG może być uciążliwa w eksploatacji.
Jesteś w błędzie. Poprzedni MCV z LPG (niefabrycznym) chodził idealnie, Grande z LPG chodzi idealnie. W fabrycznym LPG do Dacii coś spieprzono. I nie można tego naprawić bo instalacja jest zablokowana.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum