Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
łożysko przedniego koła
Autor Wiadomość
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-02, 07:27   łożysko przedniego koła

Witam.
Orientuje się ktoś może czy w Loganie 2005r. łożysko w przednim kole jest do wymiany razem z piastą, czy można wymienić same łożysko?
Bo mechanik mnie straszył, że występuję 2 rodzaje i cena z piastą jest wysoka.

Pozdrawiam
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-04-02, 07:44   

u mnie za wymiane piasty i łożyska w serwisie zaśpiewali 1100zł :mrgreen: zrobiłem dokładnie to co ten emotikonek i sobie poszedłem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez okey32 2013-04-02, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-02, 08:09   

Mam nadzieję, że w moim Loganie można wymienić same łożysko. Bo jak nie to będę bardzo nie pocieszony ;P

A swoją drogą po co chciałeś wymieniać piastę w samochodzie z 2012 ? ;D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-02, 09:25   

owca65 napisał/a:
czy można wymienić same łożysko?

Tak.

owca65 napisał/a:
występuję 2 rodzaje i cena z piastą jest wysoka

Ani serwisówka, ani katalog części zamiennych, ani sklepy z częściami nie potwierdzają tego twierdzenia.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-02, 11:22   

dzięki za odpowiedź.
Rzeczywiście można wymienić same łożysko, ale mechanik u którego byłem orientował się w hurtowniach i to łożysko ma jakiś czujnik prędkości obrotowej i kosztuje ok.250zł.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-02, 12:42   

owca65 napisał/a:
łożysko ma jakiś czujnik prędkości obrotowej

Dokładniej to magnes, przyczepiony do jednego z uszczelnień, który daje sygnał faktycznemu czujnikowi ABS.

Jeśli nie masz ABS-u, to łożysko jest zwykłe i tańsze.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-04-02, 13:01   

Moja wymiana łożysk:Zestaw łożysk SKF - 130 zł (tak jest na paragonie).
Wymiana łożyska piasty przód - 75zł.
Dotyczy to 1 koła. Wymiany dokonała firma SZIK w Rz-wie.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-02, 20:30   

Ja dałem 100zł za łożysko, które kosztowało 150zł (nie pamiętam jakiej firmy, ale ze zniżką dla mechanika) + 50zł za wymianę (sąsiad mechanik), czyli w sumie 150zł.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-13, 09:43   

Mam jeszcze jedno pytanie. Możliwe jest to, że po wymianie jednego łożyska w przednim kole, żeby zaraz potem padło w drugim przednim kole?

Chodzi mi o to czy wymieniając z jednej strony przyczyniłem się do szybszego popsucia tego drugiego ?!

Na jakimś forum czytałem, że często wymienia się parami, a nie pojedynczo dlatego pytam.

Może jestem przewrażliwiony, ale po wymianie tego jednego była błoga cisza, a teraz znowu coś zaczyna mi szumieć w drugim kole i czasem słychać taki lekko metaliczny podźwięk jak auto się toczy :/
Ostatnio zmieniony przez owca65 2013-04-13, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 09:59   

owca65 napisał/a:
czy wymieniając z jednej strony przyczyniłem się do szybszego popsucia tego drugiego ?!

Nie - zazwyczaj zużywają się mniej więcej równo, więc pewnie jak uciszy się jedną stronę naprawą, to bardziej słychać kończące się z drugiej strony...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-29, 22:44   

Ile płacicie za wymianę łożyska przedniego koła ?
w ASO zaśpiewali ok 700pln z częścią. :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-03, 12:02   

Jak ocenić czy to faktycznie jest łożysko ?
Bo teraz zacząłem się zastanawiać czy to może nie sworzeń wachacza.
Trzymając koło na godzinach 12 i 6 ciągnąc do siebie i od siebie , z przodem na podnośniku są luzy ale na łapiąc na godz.3 i 9 już nie czuć ich ale wtedy pracuje koło przez maglownicę ... Nie grzeje mi się koło - przynajmniej nie zauważyłem, nie ma też raczej różnic szumów przy skręcie w lewo / prawo. :roll:
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-03, 13:32   

Z tego co się orientuję, to łożysko objawia się raczej hałasem, a nie luzem. Jak łożysko daje luz, to już jest tragiczny stan :lol:
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-03, 16:06   

NT3633A napisał/a:
30A - Procedura diagnozowania usterki łożyska koła

* Hałas uszkodzonego łożyska da się zawsze zreprodukować.

* Hałas uszkodzonego łożyska narasta z prędkością i/lub w zakrętach.

1. Przód

...Podnieść tylko jedno koło.
...Umieścić pojazd na podstawce (nie pozostawiać auta na podnośniku).
...Podłożyć klin przed tylne koło.
...Zdemontować podniesione koło.
...Obracać piastą koła za pomocą silnika (nie przekraczać 50 km/h na prędkościomierzu).

WAŻNE:
NIE DOTYKAĆ WIRUJĄCYCH CZĘŚCI


...Ocenić hałas lub drgania używając stetoskopu przyłożonego do zwrotnicy piasty.

2. Tył

...Podnieść tylko jedno koło.
...Umieścić pojazd na podstawce (nie pozostawiać auta na podnośniku).
...Podłożyć klin przed przednie koło.
...Obracać ręcznie piastą koła.
...Ocenić hałas lub drgania używając stetoskopu przyłożonego do ramienia wahacza (tak blisko osi jak to możliwe).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-04, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-04, 08:11   

A ja dodam, że podana metoda sprawdzenia przedniego łożyska może nie powieść się zupełnie bez stetoskopu, ponieważ łożyska odzywa się najczęściej pod obciążeniem a nie na wirującym w powietrzu kole. Do tego dochodzą hałasy z półosi napędowej, skrzyni i silnika które utrudniają weryfikację "akustyczną".
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-10-04, 21:59   

corrado,
można też podczas jazdy: na prostej drodze (upewnić się, ze nic nie jedzie!!) rozpędzamy brykę do ok. 30-40km/h, wyjeżdżamy na środek i zaczynamy bujać raz w lewo, raz w prawo poprzez wykonywanie skrętów od skraju jezdni do skraju (no, może trochę mniej)- w każdym razie chodzi o dociążanie i odciążanie łożyska. Jeśli np. wykonujemy skręt w lewo i słyszymy wyraźnie głośniejszą pracę łożyska (huczenie), to "piardło" łożysko po prawej. I odwrotnie.
I stetoskop niepotrzebny. Tylko jeszcze trzeba wyczaić przy pomocy osoby siedzącej z tyłu czy to przód czy tył.
_________________
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 08:43   

Po wymianie łożyska w aucie ucichło.
Oczywiście zrobiłem zbieżność po wszystkim mimo wszystko - była "rozjechana".
 
bojanek 



Marka: Dacia / Opel
Model: Logan / Vectra
Silnik: 1.4 MPI + LPG / 1.8 + LPG
Rocznik: 2006 / 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: FNW
  Wysłany: 2013-12-03, 21:42   

Panowie, pomocy :-| U mnie pojawia się z kolei problem powracającego padającego łożyska w przednim, prawym kole. Temat jest dość upierdliwy, bo przy przebiegu 40kkm rocznie na przestrzeni roku będzie trzeba szykować się do trzeciej wymiany. Zakładany był FAG oraz SKF, więc nie jakaś tam tania chińszczyzna za 10pln. Co może być powodem?

Trzy skojarzenia, które przychodzą mi do głowy to po pierwsze primo - problem z piastą. Po drugie primo :mrgreen: - przed pierwszym wysypem były wymieniane tarcze hamulcowe. Przyznam - mea culpa - na dość tanie. Czy jest możliwe, że z racji swojej jakości przegrzewają się i wpływają na trwałość łożyska? Po trzecie primo :mrgreen: :mrgreen: Znajomy mechanik sugeruje, że może warto zainwestować w wymianę zwrotnicy na inną używaną, gdyż może być zwichrowana, ale w temat używanych części wolałbym się nie pakować - złom się sprzedaje, a nie kupuje.

Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez bojanek 2013-12-03, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 21:59   

To sporo robisz kilometrów - 40kkm rocznie ...
Po pierwsze zależy jakie drogi zaliczasz , bo można tzw."przydzwonić" kołem 100km/h w wyrwę w asfalcie że wyrwie kierownicę z rąk ... i tak kilka razy i łożysko pójdzie jak najbardziej. Po drugie to prawe więc częściej pada.
Srednio wypadałoby 15kkm na jedno łożysko w Twoim przypadku więc faktycznie może być coś nie halo, jeśli nie jeżdzisz po wertepach.
Jeśli nie sprawdziłeś zwrotnicy czy nie krzywa, ("choć to i tak czasem ciężko dostrzec" nawet z dwiema na stole ) to właśnie ja bym obstawiał za sprawcę tego nieszczęścia , napęd przegubu zewnętrznego atakuje pod kątem łożyska i te się przegrzewają ... Przeguby masz całe i nie strzela na zakrętach jak dodajesz gazu ?
Mechanik w sumie miał trochę racje , za 200-300pln można kupić używaną (nietrzepniętą )zwrotnicę z łożyskiem , gdzie samo łożysko kosztuje 200pln. Jeśli autko mogło być "trzepnięte" w to prawe koło to jak najbardziej bym wymienił zwrotnicę na "używkę". Zrobisz tylko później zbieżność i sprawdzisz kąty zawieszenia i będziesz wiedział, koszt nie taki duży a będziesz spokojnie spać. 8-)
 
bojanek 



Marka: Dacia / Opel
Model: Logan / Vectra
Silnik: 1.4 MPI + LPG / 1.8 + LPG
Rocznik: 2006 / 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: FNW
Wysłany: 2013-12-03, 22:33   

No taki przebieg wychodzi, niestety... i to jeszcze zwykle obciążenie 3-4 osobami na pokładzie. 75% tras to jakościowo dobra droga (ekspres, autostrada), 20% landówki - ale dziur staram się unikać ;-) Przeguby są raczej OK - była robiona wymiana. A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia zwrotnicy? Zbieżność?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 23:01   

W takim przypadku ja wymieniłbym zwrotnicę . Nie duży koszt - Tylko później zrobić zbieżność i pomierzyć kąty geometrii zawieszenia.
Bez wyjęcia całej zwrotnicy nie da rady. A kąty geometrii zawieszenia są ok ? Jeśli nie byłyby w zakresach producenta Dacii i zawieszenie byłoby bez luzów to znaczyłoby :
-może o zwrotnicy
-albo skrzywionym/powypadkowym nadwoziu.
Zbieżność i wogóle geometria może się zepsuć od luzów elementów w zawieszeniu ( tuleje wahacza, sprężyna z amortyzatorem, sworzeń wahacza).
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-12-03, 23:26   

Zacząłbym od upewnienia się, że zamontowano SKF..
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-12-04, 05:13   

Miałem podobny problem we fiacie. Okazało się po czwartym łożysku, że piasta była minimalnie krzywa. pomógł tokarz. Po naprawie jak ręka odjął. Piasta była oczywiście fabrycznie montowana.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-04, 11:35   

bojanek napisał/a:
problem powracającego padającego łożyska

Wyglądałoby rzeczywiście na jakiś problem z geometrią - zdecydowanie trzeba wszystko sprawdzić i pomierzyć.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-04, 13:47   

Cytat:
Wyglądałoby rzeczywiście na jakiś problem z geometrią - zdecydowanie trzeba wszystko sprawdzić i pomierzyć.


Przy okazji podam wartości referencyjne kątów geometrii zawieszenia dla przedniej osi ( na czarno 3 i 4 kolumna od końca) - tak samo 4x2 i 4x4
http://oi42.tinypic.com/iykcux.jpg
1. zbieżność całkowita
2. ---//---- połówkowa
3. pochylenie koła
4. kąt wyprzedzenia sworznia wahacza
Dwie ostatnie kolumny to możliwe odchylenie połówkowe
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne