Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-11-30, 21:23
etam napisał/a:
Szlag mnie dziś trafił. Zgodnie z planem i umową z Panem z salonu pojechałam dziś sprawdzać czy ambience ma faktycznie podnoszone siedzenia. Specjalnie pytałam przedwczoraj czy sobota to będzie dobry dzień, bo miałam trochę daleko do tego salonu i to był jedyny możliwy dla mnie termin. Na miejscu okazało się, że klucze od auta zamknięto w sejfie, do którego w sobotę nie ma dostępu. Machnęłam więc 100 km, żeby sobie popatrzeć przez szybkę. Oczywiście przez szybkę siedzeń nie podniosłam.
Pomimo deszczu coś tam jednak przez te szybki zobaczyłam. Więc skromnie, ale napiszę. Wersja ambience prezentuje się tylko nieznacznie gorzej niż Laureate, ale na pewno i tak znacznie lepiej niż laureate przed liftem. Tapicerka "na oko" wygląda naprawdę całkiem nieźle i dużo lepiej niż na zdjęciach w internecie. Fotele chyba te same co w laureate tylko inna tapicerka. Wg mnie niektórym może się nawet bardziej spodobać. Te wstawki z jasnego plastiku całkiem możliwe wyglądają. Kierownica i gałka zmiany biegów mimo, że nie obszyte skórą wyglądają normalnie i nie ma się co czepiać. Czarne relingi i progi jak dla mnie wyglądają w naturze zdecydowanie lepiej niż te srebrne. Mają ten sam kształt i wielkość czyli są większe niż przed liftem, różnią się tylko kolorem. I ten napis tak nie daje po oczach. Moim zdaniem lepsze. Ogólne wrażenie całości bardzo pozytywne.
ambiente mi się podoba lepiej tylko szkoda, że nie ma lusterek podgrzewanych:)
Witam jestem na etapie rozważania kupna nowej dacii duster 2014.Byłem ostatnio w salonie i po wstępnej wycenie nazbierało się 62 tys Laurete (4x2 ,1,6/LPG ,orurowanie przód i boki itp). Dopłacając około 8 tys można mieć napęd 4x4 + montaż gazu w ASO .90% drogi poruszam się po asfalcie czy warto dopłacić i mieć napęd 4x4 i lepsza kontrolę samochodu w trudnych warunkach bo taki argument przedstawiał mi sprzedawca oraz czy warto dopłaci 900 zł do Media Nav.POZDRAWIAM
Witam.
Dołączę moje pytanko w tym wątku. Zarówno mi jak i żonie podoba się kolor biały. Jeżeli ktoś użytkuje auto w tym kolorze proszę o ocenę czy jesteście zadowoleni z wyboru.
Pozdrawiam
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-04, 22:24
lepiej mieć i nie mieć potrzeby używania, niż nie mieć, kiedy taka potrzeba się pojawi - Jeżeli nie żal ci tych 8 tys i wyższego spalania - bierz. Trakcja w DD 4x4 - szczególnie zimą w żaden sposób nie da się porównać z modelem przednionapędowym. Nie istnieją zaspy,zaśnieżone parkingi, kłopoty z podjazdem pod oblodzoną górkę itp. Nie ma problemu z pokonaniem nieodśnieżonej drogi druntowej czy leśnej. A mając tą wersję zaczniesz znacznie częściej zjeżdżać z asfaltu
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-04, 23:28
junior napisał/a:
Witam jestem na etapie rozważania kupna nowej dacii duster 2014.Byłem ostatnio w salonie i po wstępnej wycenie nazbierało się 62 tys Laurete (4x2 ,1,6/LPG ,orurowanie przód i boki itp). Dopłacając około 8 tys można mieć napęd 4x4 + montaż gazu w ASO .90% drogi poruszam się po asfalcie czy warto dopłacić i mieć napęd 4x4 i lepsza kontrolę samochodu w trudnych warunkach bo taki argument przedstawiał mi sprzedawca oraz czy warto dopłaci 900 zł do Media Nav.POZDRAWIAM
. Mnie informowano, że do 4x4 nie da się wstawić gazu i straci się gwarancję. Jak jest naprawdę??
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-04, 23:31
Szycha napisał/a:
Witam.
Dołączę moje pytanko w tym wątku. Zarówno mi jak i żonie podoba się kolor biały. Jeżeli ktoś użytkuje auto w tym kolorze proszę o ocenę czy jesteście zadowoleni z wyboru.
Pozdrawiam
Mnie i mojej żonie tylko biały się podoba i czarny ewentualnie. Dla mnie jeśli biały to zderzaki tylko nielakierowane:)
Co do LPG w 4X4 to pytałem w dwóch salonach i otrzymałem odpowiedz : nie ma problemu gwarancji się nie traci jeżeli zrobię u nich w serwisie nawet sami mi to zaproponowali cena u jednego 3500 zł oraz 3800 zł a koszt przeglądu lpg 200zl i 150 zł.Pozdrawiam
orurowania bardzo nie polecam !
te nowe z homologacją europejską nie dają żądnej ochrony wręcz odwrotnie !.
orurowanie boczne to pic na wodę a jeszcze znamienniejsza prześwit samochodu o 2-4 cm .
Każdy silnik można zagazować ale nie po to kupuje się nowy samochód żeby tracić gwarancje.
instalując gaz u dillera tracimy gwarancje firmy DACI na silnik , diller daję swoja zastępczą gwarancje !!! Jeżeli diler będzie nieuczciwy i będzie kombinował z gwarancją to zostajemy na lodzie . Do tego jesteśmy z nim związani jak pies z budą bo żaden inny diller nas nie przyjmie na gwarancje silnika .
Dlatego jak nie potrzeba 4x4 polecam 4x2 1.6 16v z fabryczną instalacją
jeżeli chcemy 4x4 to 1.5 dci
Dacia specjalnie nie wydała 4x4 z fabrycznym gazem żeby ludzie kupowali 1.5dci , oczywiście jest to dobry silnik ale trochę droższy . Dodam tylko że ma lepsze przełożenia skrzyni i mniej pali w trasie od 1.6 16v.
Warto na pewno dopłacić na przedłużenie gwarancji do 5 lat lub 100 000 km jeżeli oczywiście nie macie zamiaru zrobić więcej .
Na pewne nie warto kupować czujników parkowania w salonie bo zapłacicie z montażem ok 1000 zł na rynku 200-300 zł !!! same czujniki kosztują 100 zł a można samemu zamontować . Dodatki typu podłokietnik na allegro też kosztują po 100-200 zł , dywaniki to samo , do tego te oryginalne daci to dziadostwo za małe .
Warto kupić pakiet off road czy jak to się teraz nazywa (plastikowe osłony na błotniku oraz plastikowe osłony drzwi ).
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-05, 00:00, w całości zmieniany 6 razy
Zależy od orurowania. Przednie orurowanie musi mieć homologację
junior napisał/a:
Wydaje mi się jeżeli jest homologacja to raczej nie powinno być problemu ale zadzwonię i dopytam.
Orurowanie które teraz jest dostępne jako akcesorium z salonu to orurowanie homologowane bodajże firmy Misutonida
Karenzo napisał/a:
orurowania bardzo nie polecam !
te nowe z homologacją europejską nie dają żądnej ochrony wręcz odwrotnie !.
Dlaczego uważasz że nie dają one ochrony?? I oczywiście dla kogo ta ochrona?
Pytam teraz tylko o przednie orurowanie?
Karenzo napisał/a:
orurowanie boczne to pic na wodę a jeszcze znamienniejsza prześwit samochodu o 2-4 cm .
Z tym się zgodzę, progi boczne raz żę wystają poza obrys auta to obniżają prześwit
Karenzo napisał/a:
Na pewne nie warto kupować czujników parkowania w salonie bo zapłacicie z montażem ok 1000 zł na rynku 200-300 zł !!! same czujniki kosztują 100 zł a można samemu zamontować .
Zgadza się. Lepiej kupić własny komplet i zamontować. Montaż banalny a pare stówek zostanie.
Osobiście montowałem czujniki 4przód+4tył i wyszło mnie coś 100zł za nie (wietrzenie magazynu i czujniki warte 200 kupiłem za 70)
Karenzo napisał/a:
Dodatki typu podłokietnik na allegro też kosztują po 100-200 zł , dywaniki to samo , do tego te oryginalne daci to dziadostwo za małe .
Podłokietnik lepiej zakupić jednak ten oryginalny bo on ma mocowanie konkretnie, a nie jak uniwersalne tylko do plastiku ale idzie go kupić na allegro za ~250zł a nie jak w salonie za dużo większą kwote.
Rywaniki RezawPlast. Dopasowane z wysokiem rantem, cały komplet, 4 dywaniki+dywanik docinany na tunel w tyle i wkład do bagażnika za ~220zł a za oryginały sporo więcej.
Karenzo napisał/a:
Warto kupić pakiet off road czy jak to się teraz nazywa (plastikowe osłony na błotniku oraz plastikowe osłony drzwi ).
Polecam ale ceny spore. Sam mam szerokie listwy na drzwi i chętnie byłm założył osłony na błotniki.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-12-05, 07:59, w całości zmieniany 2 razy
instalując gaz u dillera tracimy gwarancje firmy DACI na silnik , diller daję swoja zastępczą gwarancje !!! Jeżeli diler będzie nieuczciwy i będzie kombinował z gwarancją to zostajemy na lodzie . Do tego jesteśmy z nim związani jak pies z budą bo żaden inny diller nas nie przyjmie na gwarancje silnika .
Dlatego jak nie potrzeba 4x4 polecam 4x2 1.6 16v z fabryczną instalacją
jeżeli chcemy 4x4 to 1.5 dci
Jeśli chcecie LPG bez utraty gwarancji to jest taka możliwość do 4x4
LR i Renault/Dacia podpisało umowę o możliwości instalowania LPG do silników 1.6 8v 84km i 1.6 16v 105km bez utraty gwarancji....montaż w ASO i koszt około 4000PLN- serwis normalnie w każdym ASO tak jak w przypadku LPG Fabrycznego.
Witam jestem po rozmowie telefonicznej z pracownikiem serwisu oczywiście przy salonie odpowiedz na pytanie czy tracimy gwarancje przy montażu gazu do 1.6 16v w daci 4x4 otrzymałem taką: gwarancje są łączone więc nie ma powodu martwić się o gwarancję.
Również dzwoniłem do nie zależnej (bardzo poważnej ) stacji diagnostycznej odnośnie orurowania gość powiedział ze jeżeli jest homologacja to nie widzi problemu ale wie że róznie na to patrzą ( indywidualne podejście do klienta) .Wykonałem kolejny telefon do stacji diagnostycznej która jest przy salonie i otrzymałem odpowiedz ze przy zakupie nowego samochodu w pakiecie z orurowaniem z homologacją nie ma problemu że by samochód dopuścić do ruchu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-05, 12:30
chriskb napisał/a:
Nie jestem pewien czy, dodanie z przodu orurowania w DD 4X2 ma sens.
moim zdaniem - nie ma - zamiast w chromowane ozdoby, lepiej zainwestować w napęd tylnej osi- ale to tylko moje zdanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-12-05, 12:33, w całości zmieniany 1 raz
Zobaczcie jak mocowane jest to orurowanie i ile waży i będzie mieli odpowiedź czy daje jakąś ochronę czy nie.
Już widziałem kilku tak "chronionych" rurami, że przy byle stłuczce rury rozwaliły im chłodnice i mieli piękne koszty naprawy. Mała podpowiedź- mamy dwie sytuacje:
a) jeden zderzak miękki, drugi zderzak miękki
b) takie same zderzaki i między to wkładamy kawałek stali
Gdzie zniszczenia będą większe?
Rury stosuje się w Australii do ochrony przed kangurami. Nie mają żadnego innego sensownego zastosowania.
Stary typ orurowania przedniego był przyspawany do ramy i można było nawet samochód za niego ciągnąć .
Po 1 . duster nie ma ramy .
Po 2 . nowe przepisy tego zabraniają .
Teraz orurowanie jest na uginających się zawiasach które mają przy zdeżeniu z czymkolwiek o wadzie + 40 kg się ugiąć do maski i ją wgnieść .
Taki przepisy wprowadziła kochana Unia oficjalnie ma to na celu ochronę człowieka przy zderzeniu ponieważ w starym typie taka rura waliła człowieka i był zgon na miejscu . Teraz rura się zgina i "przytula " do maski .
Czyli to daje tylko efekt wizualny żadnej ochrony wręcz odwrotnie .
Do tego duster nie posiada zapasowej mocy wręcz jej deficyt więc kolejne kilogramy mu nie pomogą .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-05, 17:04, w całości zmieniany 1 raz
Stary typ orurowania przedniego był przyspawany do ramy i można było nawet samochód za niego ciągnąć .
Po 1 . duster nie ma ramy .
Orurowanie w Dusterze montowane jest od spodu koło pokrywy pod silnikiem, a cześć górna do metalowej części zderzaka, dokładnie do belki metalowej która jest pod plastikowym zderzakiem.
Oczywiście mówie o orurowaniu homologowanym, widziałem jakieś orurowania na allegro po 600-800 co montaż był do rejestacji) i tam orurowania lata jak chce
Karenzo napisał/a:
Po 2 . nowe przepisy tego zabraniają .
?? Nie rozumiem, jeżeli są dostępne homologowane orurowanie pod dany model to jak mogą przepisy zabraniać montażu?
Karenzo napisał/a:
Teraz orurowanie jest na uginających się zawiasach które mają przy zdeżeniu z czymkolwiek o wadzie + 40 kg się ugiąć do maski i ją wgnieść .
Taki przepisy wprowadziła kochana Unia oficjalnie ma to na celu ochronę człowieka przy zderzeniu ponieważ w starym typie taka rura waliła człowieka i był zgon na miejscu . Teraz rura się zgina i "przytula " do maski .
Czyli to daje tylko efekt wizualny żadnej ochrony wręcz odwrotnie .
Do tego duster nie posiada zapasowej mocy wręcz jej deficyt więc kolejne kilogramy mu nie pomogą .
Zgodzę się z tym że orurowanie ma być w ten sposób zrobione aby nie było niebezpieczne dla ludzi przy zderzeniu, ale nie jest ono montowane na żadnych zawiasach.
Mocowanie są "konkretne" i do belki zderzaka jak pisałem
Ile przednie orurowanie nie powiem, ale nie jest to jakiś ciężki element
Obecnie coraz więcej osób zakłada ten element nie ze względu na ochrone przed zwierzem (jak to w australii) lecz z względu wizualnego o którym się nie dyskutuje
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-12-05, 17:27, w całości zmieniany 3 razy
Jeżeli nie ma mocowanie w miejscu czerwonych kółek takie orurowanie może obijać zderzak
w starym typie były tam solidne mocowanie które dawały rade nawet przy zderzeniu z sarną a teraz jakieś mizerne blaszki a czasami nic nie ma !
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-05, 17:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum