Wysłany: 2013-12-07, 14:13 Czy da się z letniego ON zrobić zimowe ?
Ostatnio odstawiłem na długi czas zatankowaną na full MCV w dieselku. I teraz pomyślałem sobie o możliwych problemach. Mianowicie na początku październiku była zatankowana jeszcze letnim olejem napędowym. Teraz skoro temperatury mocno dołują boję się o problemy z wytrącającą się parafiną. Nie planuję teraz na dniach żadnego dłuższego wyjazdu aby wypalić ON i mam pytanie.
Czy ktoś NAPRAWDĘ ZNA SIĘ w temacie produkcji ON zimowego. Mianowicie chodzi mi o to, czy jeśli doleję np podwójną dawkę depresatora to zapobiegnie to np. wytrącaniu się parafin?
Co robić?
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Nie sądze, żeby w Październiku sprzedawali jeszcze typowo letni, ale nawet jeśli, to mrozy póki co są raptem kilku stopniowe, więc depresator powinien dać radę. Jak się mocno obawiasz to dolej zimowego oleju jak już wyjeździsz trochę z baku.
A to faktycznie jest pewien problem, bo w styczniu może już być "ciut" zimniej.
Pozostają następujące opcje:
a) wlać depresator i liczyć, że będzie ok
b) jednak trochę tym autem pojeździć
c) zlać paliwo z baku i komuś odsprzedać lub zmagazynować.
Szczerze nie wiem, więc nie chcę zmyślać. Całkiem prawdopodobne, że to wystarczy, pojawia się tylko pytanie, czy warto ryzykować?
Zresztą nie wiem jak w MCV, ale w Dusterze paliwo da się spuścić normalnie węzykiem- nie ma żadnego sitka po drodze. Więc w sumie czemu nie odessać z 5 litrów (baniaczek po płynie do spryskiwaczy), wyjeździć tych kolejnych 5 czy 10 i później uzupełnić to olejem zimowym z tych serii arktycznych, np. ze statoila (niby do -35) i do tego jeszcze trochę depresatora?
Być może są to zabiegi zbędne, ale przynajmniej nie będziesz się stresował.
A w ogóle to na jakiej stacji tankowałeś? Bo różne stacje mają różne specyfikacje, są one dostępne, to będziesz wiedział na czym stoisz. Przykładowo BP nawet letni jest do -5*C.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-12-07, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Shell sprzedaje zimowe od 16 listopada dopiero, niestety nie znalazłem wzmianki czy mają przejściowy, a jeśli tak, to jaka jest jego temperatura blokady filtra (dla zimowego jest -20). Niemniej coś nie sądzę, żeby aż do 16 listopada sprzedawali paliwo typowo letnie.
W ramach ciekawostek, temperatury blokady filtra/ mętnienia paliw zimowych:
LUK OIL -20*C/BD
Shell Diesel -20*C/BD
BP Diesel -26*C (średnio -30*C)/BD
Statoil Gold -32*C/-22*C
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-12-07, 18:21, w całości zmieniany 1 raz
Dolej Skyyd tak w razie czego i możesz jeździć, temperatura na razie nie spada bardzo nisko. W raize czego w połowie baku dotankuj znów z dodatkiem i tyle.
Ten skandynawski środek o którym pisze kol. Boogie, jest doskonały. Ja go stosuję zimą już od dawna. Nigdy nie miałem problemu z parafiną w filtrze ON.
tomaszgebala - ja swoje letnie ostatnio wyjeździłem - zabrałem królową do Ikei w Poznaniu :D. Jak się boisz to też możesz tak zrobić albo Skyyda wlej jak mówią powyżej koledzy.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
tomaszgebala - ja swoje letnie ostatnio wyjeździłem - zabrałem królową do Ikei w Poznaniu :D. Jak się boisz to też możesz tak zrobić albo Skyyda wlej jak mówią powyżej koledzy.
trochę dzisiaj na siłę wyjeździłem i zostało mi ok. 40 litrów. Wlałem ok. 100 ml depresatora Organiki
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum