Dz. U. 2003/32/262
"11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć ochronie pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy tych urządzeń o masie poniżej 0,5 kg przeznaczonych wyłącznie do ochrony reflektorów.
Dotyczy pojazdów, rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r.";
Czyli wynika z tego, że jeśli auto jest zarejestrowane w RP przed rokiem 2007 to może mieć jakikolwiek zderzak, byle bez ostrych krawędzi. Choć chyba dla świętego spokoju lepiej homologowany, bo w razie wypadku będą szukać winnego i czepią się wszystkiego.
A po 2007 (czyli dotyczy większości z nas) - tylko zgodne z tym przepisem czyli "homologowane na konkretny pojazd".
Ustawodawca jest genialny, bo wpisał te 0,5kg. Inaczej każdy zderzak z nalepką "służy tylko do ochrony reflektorów" byłby legalny. No chyba, że na metce będzie inna niż "orurowanie" nazwa, np. "stelaż na dodatkowe reflektory". Ale już trudniej będzie się wykręcić, jeśli przekroczy 0,5kg. Ale jakby zrobić z tytanu...
Jednak przy montażu progów ze stali nierdzewnej w Duster'ze oprócz fabrycznych otworów należy nawiercić po dwie dziury przy każdym wsporniku.
W instrukcji znajdują się dwa numery kat. 77 11 420 027 + 77 11 420 028 . Jakiś specyfików do zabezpieczenia otworów. Można prosić o jakieś informację na ich temat?
Albo czym koledzy by to zabezpieczyli? coś na bazie bitumiczno-kauczukowej takimi środkami jak się konserwuje podwozie czy coś jeszcze trzeba użyć?
z góry dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum