Wysłany: 2014-01-05, 23:34 help obrotomierz nie działa !!
bebe napisał/a:
Nie jestem pewien, czy w Dusterze jest tak samo. U mnie wyglądało to tak:
ściągnąć te chropawe boczki pod licznikiem. Najpierw podważyć czymś ostrym, są na zatrzaskach,
ściągnąć górną obudowę liczników, po prostu ciągnąc do siebie.
odkręcić dwie śrubki trzymające licznik na dole,
wyciągnąć licznik, odpiąć wtyczki z tyłu.
odkręcić z tyłu śrubki, zdjąć szybkę z zatrzasków (ostrożnie, coby nie popękała)
zdjąć wskazówki obrotomierza i prędkościomierza, po prostu ciągnąć za nie.
Składa się tak samo, ale na odwrót. ;) Jedyne co, to po włożeniu tarczy nie zakładamy szyby od razu! Podpinamy pierwej wtyczki, włączamy samochoda w trybie diagnostycznym i ustawiamy sobie wskazówki, żeby pokazywały poprawnie (obrotomierz bodajże pokazuje co 1000 obr/min, prędkościomierz nie pamiętam, co 40 km/h?). O dziwo prędkościomierz pokazuje prędkość w miarę wiernie, to ustawienie wskazówki odpowiada za przekłamanie prędkościomierza w dół. Mi udało się na tyle wyregulować, że przekłamuje zaledwie o 5 km/h przy 140, ale rzeźba przy tym była konkretna.
Gdzie te tarcze planujesz zamawiać, tachotuning.pl czy gdzieś indziej? ;)
Ja zdjąłem plastiki, spróbowałem zdjąć wskazówki, ale nie chciały zejść, bałem się, że połamię, więc zostawiłem, zmontowałem podłączyłem i tu klops: obrotomierz ani drgnie!! ktoś ma pomysł co poszło nie tak i jak go wskrzesić ??
Nie widziałem, by ktoś to napisał więc dopiszę - by zdjąć wskazówki odkręcamy w lewo! Żadnej siły nie trzeba do tego. To samo przy zakładaniu. Kręcimy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara. A po co?!
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 23:36
Ja tylko w celu zeskanowania tarczy zegarów (będę sobie robił fajniejsze) i przeciągnięcia kabla (na końcu kabla dioda od tempomatu).
Swoją drogą, jeśli drukujecie nowe tarcze zegarów, to gdzie? Ja znalazłem tylko tachotuning.pl. Orientujecie się, na czym one są drukowane, czy też na takim półprzezroczystym plasticzku, jak oryginały? Co z przezroczystością? Część napisów/symboli na oryginalnych tarczach jest nadrukowana białym tuszem, część jest "nadrukowana" przezroczystością (możliwe, że tak mają tylko białe tarcze). Jak to przygotować do druku? Co z czerwoną farbą, nachlapaną na oryginalne tarcze od tyłu? (W białych tarczach czerwone pole obrotomierza jest czerwone i podświetla się również na czerwono, za to odpowiada farba nachlapana na "lewą" stronę.) Znacie jakiś patent na nachlapywanie takiej farby?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-23, 23:52
Yaay, skończyłem. :) Po kilku nieudanych podejściach do wektoryzowania bitmapy (można, da się, nawet daje radę, ale czyszczenie potem tego to straszna rzeźba) zrobiłem w końcu od zera. :] To znaczy podłożyłem sobie swoje tarcze i te z Dustera i na ich podstawie zrobiłem swoje, ikonka po ikonce. Przy okazji naumiałem się Inkscape'a. :>
Zmiany w stosunku do oryginału:
zmiana czcionki w na tarczach i w ikonkach
inny wygląd tarcz obrotomierza i prędkościomierza, zmiana tła z białego na czarne
zmiana podziałki obrotomierza na dziesiętną
usunięcie ikonki alarmu niezapiętych pasów (nie używana w moim modelu)
zmiana ikonki rezerwy na taką ze strzałką :)
zmiana uniwersalnej ikonki "usterka ECU/grzanie świec żarowych" na ikonkę "usterka ECU" (nie mam świec żarowych :)
zastąpienie ikonki awarii układu wspomaganie (nieużywana w moim modelu) ikonką tempomatu (podciągnięta dioda w to miejsce)
Fajne! Dobre pomysły z tymi używanymi inaczej poprzednio diodami i z tą dokładniejszą podziałką obrotów.
A tempomat jak się sprawuje, gdzie go można nabyć ?
W kwestii odkręcenia kierownicy, czy odkręcałeś ją może i pamiętasz jaka śruba trzyma wieloklin - wygląda na jakiś SPLINe ? bo nie mogę znaleźć w instrukcji DD jest tylko fotka ..
Co do zmian to ogólnie na plus - jedynie moje uwagi:
- obrotomierz - jak dla mnie jedyną i słuszną wersją są pojedyncze wartości a nie dziesiętne...
- i większa czcionkę bym dał na cyfrach.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 11:25
corrado napisał/a:
A tempomat jak się sprawuje, gdzie go można nabyć ?
Sprawuje się świetnie, ja nabyłem w Conradzie, szczegóły tutaj.
corrado napisał/a:
W kwestii odkręcenia kierownicy, czy odkręcałeś ją może i pamiętasz jaka śruba trzyma wieloklin - wygląda na jakiś SPLINe ? bo nie mogę znaleźć w instrukcji DD jest tylko fotka ..
Nie odkręcałem kierownicy, więc nie wiem.
WooojaS napisał/a:
- obrotomierz - jak dla mnie jedyną i słuszną wersją są pojedyncze wartości a nie dziesiętne...
Każdemu jego porno. ;) Specjalnie sobie zamieniłem na dziesiętne, bo wolę dziesiętne.
WooojaS napisał/a:
- i większa czcionkę bym dał na cyfrach.
Większa jest w oryginale (przynajmniej tym loganowym-laureatowym) i nie wyglądało to dobrze.
Yaay, skończyłem. :) Po kilku nieudanych podejściach do wektoryzowania bitmapy (można, da się, nawet daje radę, ale czyszczenie potem tego to straszna rzeźba) zrobiłem w końcu od zera. :] To znaczy podłożyłem sobie swoje tarcze i te z Dustera i na ich podstawie zrobiłem swoje, ikonka po ikonce. Przy okazji naumiałem się Inkscape'a. :>
Ooo... A ja byłem przekonany, że będziesz chciał tylko kolor tarcz zmieniać (nie na czarny).
Bo tak w ogóle, to... gdybyś był zainteresowany samą tarczą do Dustera, moglibyśmy zrobić deal i na spółkę zakupić używane zegary - z których mnie interesowałaby płyta i ta czarna nakładka z otworami, a Ciebie tarcza i ew. jakieś diodki (parę z płyty mógłbym poświęcić). ;]
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2014-01-25, 00:12, w całości zmieniany 1 raz
czy te srebrne pierścienie na zegarach da się zdemontować?
Da się, pozostaną jedynie (chyba) trzy otwory po mocowaniach tych srebrnych obwódek. Są one po prostu zrobione z innego plastiku i trzymają się czarnej nakładki (tej "maskownicy") na trzech plastikowych trzpieniach, przechodzących przez nakładkę i przyprasowanych na gorąco z drugiej strony.
Ma ktoś może zeskanowane zegary do Dustera 1.5DCI albo innego diesla Daciowego ?
Albo może ktoś zna jakiś sklep w którym mają te tarcze?
uprzedzę, że w Tachotuning.pl nie mają ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum