DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 09:52
Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-16, 20:03   

BLONDI83 napisał/a:
leo, bardzo Ci dziękuję za przesłane skany. Strasznie się cieszę to super prezent pod choinkę.

Proszę bardzo. :-D
Chwila dłubania w zegarach, parę minut przy skanerze, moment przy poczcie... a kobieta szczęśliwa. Ech, żeby tak moja podobnie... :oops:
_________________
Pozdrawiam.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-16, 20:05   

laisar napisał/a:
[Proszę-proszę-proszę C:
(A jeśli za duże na załącznik/PW, to na mejla: "krtk (maup) o2 kropka pe el" - wrzucę na serwer).

Jeśli Bebe skorzystałby, a może i inni...
Trochę waży, bo rozdzielczość 600px i do tego w BMP... Daj znać, czy dojszło.
_________________
Pozdrawiam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 20:33   

Jeśli mogę od siebie coś zaproponować , to podam sugestię na modny ostatnimi czasy kolaż kolorów
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-16, 20:34   

Chyba nie twoja inwencja twórcza?
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-12-16, 20:36   

corrado napisał/a:
Jeśli mogę od siebie coś zaproponować , to podam sugestię na modny ostatnimi czasy kolaż kolorów

Uh-lala... Ładnie, ale zamiast drogi oglądałbym grę kolorów na wskaźnikach. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 22:54   

leo napisał/a:
czy dojszło

Dojszło! Dziękuję!

http://www.daciaklub.pl/u...lica_duster.tif

- TIFF 600 dpi 1:1 w szarościach: 14 MB.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-02, 11:14   

Zeskanowałem swoje: Dacia Logan MCV ph. II Laureate '2010

300 dpi (13 MB)
600 dpi (53 MB)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-01-05, 23:34   help obrotomierz nie działa !!

bebe napisał/a:
Nie jestem pewien, czy w Dusterze jest tak samo. U mnie wyglądało to tak:
  1. ściągnąć te chropawe boczki pod licznikiem. Najpierw podważyć czymś ostrym, są na zatrzaskach,
  2. ściągnąć górną obudowę liczników, po prostu ciągnąc do siebie.
  3. odkręcić dwie śrubki trzymające licznik na dole,
  4. wyciągnąć licznik, odpiąć wtyczki z tyłu.
  5. odkręcić z tyłu śrubki, zdjąć szybkę z zatrzasków (ostrożnie, coby nie popękała)
  6. zdjąć wskazówki obrotomierza i prędkościomierza, po prostu ciągnąć za nie.
Składa się tak samo, ale na odwrót. ;) Jedyne co, to po włożeniu tarczy nie zakładamy szyby od razu! Podpinamy pierwej wtyczki, włączamy samochoda w trybie diagnostycznym i ustawiamy sobie wskazówki, żeby pokazywały poprawnie (obrotomierz bodajże pokazuje co 1000 obr/min, prędkościomierz nie pamiętam, co 40 km/h?). O dziwo prędkościomierz pokazuje prędkość w miarę wiernie, to ustawienie wskazówki odpowiada za przekłamanie prędkościomierza w dół. Mi udało się na tyle wyregulować, że przekłamuje zaledwie o 5 km/h przy 140, ale rzeźba przy tym była konkretna.

Gdzie te tarcze planujesz zamawiać, tachotuning.pl czy gdzieś indziej? ;)




Ja zdjąłem plastiki, spróbowałem zdjąć wskazówki, ale nie chciały zejść, bałem się, że połamię, więc zostawiłem, zmontowałem podłączyłem i tu klops: obrotomierz ani drgnie!! ktoś ma pomysł co poszło nie tak i jak go wskrzesić ??

(dacia logan mcv 2008r)
_________________

 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-01-06, 09:47   

spoko spoko okazało się, że jak za mocno się wciśnie wskazówki, to się blokują. Już wszystko działa! :)
_________________

 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-13, 08:43   

Nie widziałem, by ktoś to napisał więc dopiszę - by zdjąć wskazówki odkręcamy w lewo! Żadnej siły nie trzeba do tego. To samo przy zakładaniu. Kręcimy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara. A po co?!

bo w prawo kręcą się silniczki krokowe.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 09:56   

WooojaS napisał/a:
bo w prawo kręcą się silniczki krokowe.

Dzięki! :) To by tłumaczyło, dlaczego po każdej takiej akcji ustawiam wskazówki 150 razy i ustawić nie mogę. :/
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-13, 20:08   

Ja już, po 10 włożeniach, prawie idealnie ustawiam wskazówki. Polecam zrobić dobre zdjęcia położenia wskazówek w stanie wyłączonej stacyjki.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 20:23   

A po co tam tyle "gmeracie" ? Ja nigdy przyznam się nie rozbierałem licznika bo nie miałem takiej potrzeby ...
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-13, 20:25   

Zmiana zegarów na lepszy, wgrywanie oprogramowania, poprawki, przeciąganie przewodów.. i takie tam...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 23:36   

Ja tylko w celu zeskanowania tarczy zegarów (będę sobie robił fajniejsze) i przeciągnięcia kabla (na końcu kabla dioda od tempomatu).

Swoją drogą, jeśli drukujecie nowe tarcze zegarów, to gdzie? Ja znalazłem tylko tachotuning.pl. Orientujecie się, na czym one są drukowane, czy też na takim półprzezroczystym plasticzku, jak oryginały? Co z przezroczystością? Część napisów/symboli na oryginalnych tarczach jest nadrukowana białym tuszem, część jest "nadrukowana" przezroczystością (możliwe, że tak mają tylko białe tarcze). Jak to przygotować do druku? Co z czerwoną farbą, nachlapaną na oryginalne tarcze od tyłu? (W białych tarczach czerwone pole obrotomierza jest czerwone i podświetla się również na czerwono, za to odpowiada farba nachlapana na "lewą" stronę.) Znacie jakiś patent na nachlapywanie takiej farby?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-23, 23:52   

Yaay, skończyłem. :) Po kilku nieudanych podejściach do wektoryzowania bitmapy (można, da się, nawet daje radę, ale czyszczenie potem tego to straszna rzeźba) zrobiłem w końcu od zera. :] To znaczy podłożyłem sobie swoje tarcze i te z Dustera i na ich podstawie zrobiłem swoje, ikonka po ikonce. Przy okazji naumiałem się Inkscape'a. :>

Zmiany w stosunku do oryginału:
  • zmiana czcionki w na tarczach i w ikonkach
  • inny wygląd tarcz obrotomierza i prędkościomierza, zmiana tła z białego na czarne
  • zmiana podziałki obrotomierza na dziesiętną
  • usunięcie ikonki alarmu niezapiętych pasów (nie używana w moim modelu)
  • zmiana ikonki rezerwy na taką ze strzałką :)
  • zmiana uniwersalnej ikonki "usterka ECU/grzanie świec żarowych" na ikonkę "usterka ECU" (nie mam świec żarowych :)
  • zastąpienie ikonki awarii układu wspomaganie (nieużywana w moim modelu) ikonką tempomatu (podciągnięta dioda w to miejsce)
Tak to wygląda:



SVG dla chętnych na PW.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 09:58   

Fajne! Dobre pomysły z tymi używanymi inaczej poprzednio diodami i z tą dokładniejszą podziałką obrotów.
A tempomat jak się sprawuje, gdzie go można nabyć ?
W kwestii odkręcenia kierownicy, czy odkręcałeś ją może i pamiętasz jaka śruba trzyma wieloklin - wygląda na jakiś SPLINe ? bo nie mogę znaleźć w instrukcji DD jest tylko fotka ..
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-24, 10:54   

Co do zmian to ogólnie na plus - jedynie moje uwagi:
- obrotomierz - jak dla mnie jedyną i słuszną wersją są pojedyncze wartości a nie dziesiętne...
- i większa czcionkę bym dał na cyfrach.

Po za tym plusy :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 11:25   

corrado napisał/a:
A tempomat jak się sprawuje, gdzie go można nabyć ?

Sprawuje się świetnie, ja nabyłem w Conradzie, szczegóły tutaj.

corrado napisał/a:
W kwestii odkręcenia kierownicy, czy odkręcałeś ją może i pamiętasz jaka śruba trzyma wieloklin - wygląda na jakiś SPLINe ? bo nie mogę znaleźć w instrukcji DD jest tylko fotka ..

Nie odkręcałem kierownicy, więc nie wiem.

WooojaS napisał/a:
- obrotomierz - jak dla mnie jedyną i słuszną wersją są pojedyncze wartości a nie dziesiętne...

Każdemu jego porno. ;) Specjalnie sobie zamieniłem na dziesiętne, bo wolę dziesiętne.

WooojaS napisał/a:
- i większa czcionkę bym dał na cyfrach.

Większa jest w oryginale (przynajmniej tym loganowym-laureatowym) i nie wyglądało to dobrze.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-01-24, 13:16   

czy te srebrne pierścienie na zegarach da się zdemontować?
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 13:57   

bebe napisał/a:
SVG dla chętnych na PW

Ja poproszę (:

(A nie zgodziłbyś się na na publiczne wystawienie?).
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-24, 23:59   

bebe napisał/a:
Yaay, skończyłem. :) Po kilku nieudanych podejściach do wektoryzowania bitmapy (można, da się, nawet daje radę, ale czyszczenie potem tego to straszna rzeźba) zrobiłem w końcu od zera. :] To znaczy podłożyłem sobie swoje tarcze i te z Dustera i na ich podstawie zrobiłem swoje, ikonka po ikonce. Przy okazji naumiałem się Inkscape'a. :>

Ooo... A ja byłem przekonany, że będziesz chciał tylko kolor tarcz zmieniać (nie na czarny).
Bo tak w ogóle, to... gdybyś był zainteresowany samą tarczą do Dustera, moglibyśmy zrobić deal i na spółkę zakupić używane zegary - z których mnie interesowałaby płyta i ta czarna nakładka z otworami, a Ciebie tarcza i ew. jakieś diodki (parę z płyty mógłbym poświęcić). ;]
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2014-01-25, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-25, 00:01   

kilazz napisał/a:
czy te srebrne pierścienie na zegarach da się zdemontować?


Da się, pozostaną jedynie (chyba) trzy otwory po mocowaniach tych srebrnych obwódek. Są one po prostu zrobione z innego plastiku i trzymają się czarnej nakładki (tej "maskownicy") na trzech plastikowych trzpieniach, przechodzących przez nakładkę i przyprasowanych na gorąco z drugiej strony.
_________________
Pozdrawiam.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-01-27, 17:12   

to może inaczej - czy da się je zdemontować a później ponownie zamontować, nie uszkadzając niczego ? :-)
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-27, 22:14   

Ma ktoś może zeskanowane zegary do Dustera 1.5DCI albo innego diesla Daciowego ?
Albo może ktoś zna jakiś sklep w którym mają te tarcze?
uprzedzę, że w Tachotuning.pl nie mają ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne