Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie doładowanie turbosprężarki 1.5DCI w K9K 796
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-21, 19:47   Jakie doładowanie turbosprężarki 1.5DCI w K9K 796

witam,
Chciałbym wiedzieć ile ma pompować turbosprężarka w 1.5DCI 86KM silnik - k9k 796. Muszę namierzyć co niedomaga .
Po wymianie filtra powietrza coś mi osłabł silnik, jakoś tak nie ciągnie jak wcześniej, niby nie ma żadnych błędów po podłączeniu przez ELM 327 i Torque.

Nie widzę żadnych dziur w dolocie do turbospr. ale może coś mi umknęło uwadze.
Poza tym przydałyby się też jakieś wartości nominalne np. MAF - mass air flow , bo przepływomierz też wypadałoby mi sprawdzić , może on po czyszczeniu coś niedomaga.

Pytanie kieruje przede wszystkim do Laisara lub innych osób o zacięciu technicznym ;)

CHyba że ktoś zna inny dobry soft który po wrzuceniu silnika na drodze zbada zrobi logi i później się zanalizuje co niedomaga.

W necie znalazłem takie coś
In the wake of the 70hp 1.5 dCi engine, the 85hp unit is now available on Logan and Logan
MCV, thus enriching the range of Dacia’s diesel powertrain packages. Developing peak
power of 85hp at 3,750rpm, it uses – like the 70hp version – a second generation common
rail direct injection system, which compresses only the amount of fuel that is strictly
necessary. It is characterized by the turbocharger’s absolute boost pressure of 2.3 bars – 0.4
higher than for the 70hp engine.

Czy pompuje aż 2.3 bara ? to ile ma się pokazać w boost w TORQUE ? - 2.3 bara ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-21, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 09:45   

Takie malutkie turbo napombowałoby raz 2.3 bar a potem byłby tylko żelazny deszcz:) w tekście jest mowa o "absolute" boost pressure. Od tego 2.3 należy odjąc 100 kPa i wyjdzie realne 1.3, wiem że clio II 1.5 dci 100km miało ciśnienie 1.25.
Nigdy nie logowałem dynamicznie Renault DCi ale w tdi bardzo fajnie szło to zrobić i można było śledzić doładowanie zadane, osiągane itd.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-22, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-22, 10:51   

Aha. No tak też myślałem , czyli przy założeniu atmosferycznych 100kPa wyciągnie ciśnienie doładowanego powietrza maksymalnie 2.3bara ... U mnie w "golfiarzu" też było coś koło 1.3bara

A masz kolego może schemat elektryczny do Logana MCV/ Dustera bo muszę pomierzyć te przynajmniej przepływomierza , mam referencyjne wartości a nie wiem które piny pomierzyć.
Ten Torque na Androida coś niby pokazuje ale czasem się zacina i nie ma wszystkich danych realtime.
A przy okazji , ten "Torque" czyli moment obrotowy w TORQUE to powinien mi wskazać "na równej drodze i bez podmuchów wiatru " :lol: coś koło 200nM przy ok.2tys obrotów ? :mrgreen:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 12:10   

nie mam niestety :( może poszukaj na necie autodaty, tam były takie informacje
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-22, 18:31   

Udało mi się pojeździć trochę z tym TORQUE i wg niego Boost wyszedł maks. ok 1.2bara. a moment obrotowy wyszedł max 113,4nM przy 1116rpm. Dziwne że taki niski.
Co dziwne gdy włączyłem ten track recorder to air ambient temperaturę pokazywał -40st ( na minusie! ). Czy czujnik padnięty - nie mam błędów :roll:
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-23, 00:02   

Przeglądam właśnie dodaną do instrukcji i schematów pozycję odnośnie silnika dci z osprzętem delphi a tam na stronie 14-66 widnieje wartość - 40 stopni pod pozycjami:

Coolant temperature sensor oraz Air temperature sensor a także Diesel temperature sensor
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-12-23, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 00:14   

d3mol3k,
W którym dokumencie to znalazłeś odnośnie temperatury powietrza otoczenia ? Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
mój silnik ma sterownik ECM 1.2.
- 40 stopni : taka wartość jest podawana fabrycznie ?! :roll:
Coolant temp. sensor podaje temp OK.
Temp Paliwa też miała sensowne wartości.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 12:55   

No niestety dzisiaj nadal pokazywał -40st celsjusza, czasem w porywach -39st C.
O co chodzi ? :roll:

Może ktoś sprawdzić u siebie ?
Ja sprawdzam to u siebie w TRACK RECORDER pluginie do TORQUE.
... przy okazji może ktoś zmierzy wartość maks. TORQUE ( momentu obrotowego ), bo u mnie coś mało pokazuje :(
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-23, 23:33   

Chodzi mi o te temperatury:

temperatury.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 117,52 KB

_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-26, 08:08   

Aha, czyli widocznie taki czujnik tworzy opór na -40st
Trzeba zmierzyć, tylko nie moge nigdzie znalezc w ktorym jest miejscu - czy jest zintegrowany w przepływomierzu ? :roll: silnik k9k 796

No i wielka prośba , czy możesz wrzucić ten plik z osprzetem DELHPI m.in.k9 k790 do Dacii na inny serwer ? niepłatny ? :-(
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-26, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-27, 16:41   

No i co z tym pomiarem temperatry zewnętrznej w dolocie ? po ang. np. IAT

Czy ktoś może sprawdził ile u siebie się wyświetla ?

I gdzie jest ten czujnik w 1.5dci ? czy jest w przepływomierzu? :roll:
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-28, 16:47   

corrado, nie wiem jak w Dacii, ale w innych autach jak się bawiłem takimi ogólnodostępnymi interfejsami to też potrafiły cudaczne wyniki wychodzić, zwłaszcza z IAT i TPS.
Najlepiej jest dorwać kogoś z takim samym autem i porównać te parametry w tym samym momencie, bo może się okazać, że ECU interpretuje dane IAT w inny sposób, niż robi to ten programik i dla niego te dane są już prawidłowe. Taka metoda jest moim zdaniem najpewniejsza.

Inna sprawa, że skoro opór jest maksymalny to może zwyczajnie jakiś kabelek się odłamał, lut ukruszył albo odpięła się wtyczka. Spróbuj zlokalizować ten czujnik i poruszać kabelkami po drodze do ECU.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-12-28, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 21:07   

1.5 dci 68 KM, wedlug Torque parametr Vacum min -1,9 max 12, 7 in/Hg. Tyle udało mi się dziś odczytać z mojego silniczka. Mam nadzieje, że cokolwiek to pomoże autorowi wątku :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 22:18   

Aha, dzięki chłopaki za pomoc.
Dane Mekintosza vacumm to chyba ciśnienie atmosferyczne.
U mnie ta temp. W dolocie pokazuje się w track record (plugin ) Torque pro.
Ale domyślam się że coś może być na rzeczy z tym czujnikiem bo właśnie dacia zaczęła gorzej się zbierać ostatnio. Przyznam się że czyscilem pudło filtra powietrza i może coś się uszkodził wtedy.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-28, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 22:45   

.. zatem pod jakim parametrem znajde ( jeżeli znajde ) ciśnienie doładowania ?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-12-29, 09:01   



Najlepiej od 3:40min widać Engine_Boost_pressure wyrażone w mBar a filmik był nagrywany na biegu jałowym silnik 1.5dci 85KM
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-12-29, 09:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-29, 09:11   

Tak jak ustaliliśmy maxymalne ciśnienie doładowania wynosi 1.2Bara i tyle mi się pokazuje w TORQUE przy pełnym gazie, także jest ok.

Pozostała kwestia temperatury zewnętrznej która u mnie ciagle wyswietla się -40st C . Ale to może taka uroda tego ELM327, bo w tym filmiku jest za to COOLANT TEMP. -40st C :roll: ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne