U mnie tak:
do przebiegu 10kkm średnie spalanie (70% trasa, 30 miasto korkowe) 7,5L
po 10kkm średnio 7,0L, wyraźnie było czuć, że przy 10kkm komputer coś zmienił w mapie wtrysków na "lepsze"
obecnie średnia 7,2L, ale wykonałem ostatnio kilka tras autostradowych z prędkościami do 160km/h włącznie
Cały ten czas ponad 13 miesięcy bez NAJMNIEJSZEJ usterki.
Naprawdę Dacia jest na poziomie Citroena ZX, czysto bezawaryjnie, a pamiętajmy że po ZX z 1993r. miałem kilka coraz nowszych cytryn na C5 1,6Hdi skończywszy.
Czyli wolno (160km/h), ale pewnie, bezstresowo dojeżdżać do celu.
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-28, 19:40
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
faktycznie, teraz jak spojrzałem to ta 5tka jeszcze krótsza niż 6tka w moim 4x4
Nie czaję, gdzie spojrzałeś, że takie wnioski wysnułeś?
Lektura katalogu starego i "nowego" Dustera, w danych technicznych będziesz miał prędkość na każdym biegu przy 1 tys obr/min. Myślałem że wszystkie dci mają 6 biegów, ale "stare" 90 miały 5 i ta piątka jest krótsza.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-28, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
faktycznie, teraz jak spojrzałem to ta 5tka jeszcze krótsza niż 6tka w moim 4x4
Nie czaję, gdzie spojrzałeś, że takie wnioski wysnułeś?
Lektura katalogu starego i "nowego" Dustera, w danych technicznych będziesz miał prędkość na każdym biegu przy 1 tys obr/min. Myślałem że wszystkie dci mają 6 biegów, ale "stare" 90 miały 5 i ta piątka jest krótsza.
od 6 ale dłuższa od twojej 5 :) wiec źle nie jest ale mogło by być lepiej :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-28, 20:47
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
faktycznie, teraz jak spojrzałem to ta 5tka jeszcze krótsza niż 6tka w moim 4x4
Nie czaję, gdzie spojrzałeś, że takie wnioski wysnułeś?
Lektura katalogu starego i "nowego" Dustera, w danych technicznych będziesz miał prędkość na każdym biegu przy 1 tys obr/min. Myślałem że wszystkie dci mają 6 biegów, ale "stare" 90 miały 5 i ta piątka jest krótsza.
No ciężko byłoby inaczej, przecież chyba Vmax na najwyższym biegu też jest wyższy w 110 konnym dci?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-31, 22:49
chriskb napisał/a:
Miałem okazję w okolicy Świąt pohulać trochę na polskich autostradach, …
Przejechany dystans 519 km, średnie spalanie 7.3 l/100km, średnia prędkość 132 km/h, tryb auto 4X4.
Czyli zakładając czas na bramki, jakieś postoje jechałeś ok 150 km/h lub szybciej ? Nie męczyła Cie tak szybka jazda dusterkiem ? Hałas, podmuchy wiatru, zwiększona koncentracja ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-12-31, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 09:31
Bez przesady, zwiększona koncentracja podczas zwykłej jazdy autostradowej?
Jedyne co może męczyć w samochodzie to ślamazarne wleczenie się po drodze, człowiek zasypia po pół godziny takiej jazdy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 10:14
Cav napisał/a:
Bez przesady, zwiększona koncentracja podczas zwykłej jazdy autostradowej?
Jedyne co może męczyć w samochodzie to ślamazarne wleczenie się po drodze, człowiek zasypia po pół godziny takiej jazdy.
No chyba, ze mam do czynienia z mistrzem autostrady, ktory tak samo prowadzi pojazd przy 90 km/h jak przy 150 km h. Ja sie bardziej skupiam się na jeździe przy prędkości, która jest na granicy max osiągów mojego auta. Szczególnie w głośnej daci. Może lepsze wyciszenie Dustera II mniej męczy. Nie odpisałeś skąd taka wysoka średnia na tym odcinku, czyżbyś faktycznie notorycznie łamał ograniczenie prędkości na krajowych autostradach jadąc ponad 150 km/h ? Bo nie można tego nazwać wleczeniem się.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-01-01, 10:16, w całości zmieniany 2 razy
Jak już mamy offtopa to 150 - 160 km/h na autostradzie to nic nadzwyczajnego, daćką jeszcze nie śmigałem więcej niż 150 km/h bo wydaje się mało stabilna i jest mi szkoda ją katować. Koniec offtopa Co do spalania to oczywiste, że przy 160 km/h będzie sporo wyższe niż przy 90 - 120 km/h.
Ostatnio zmieniony przez garfield1988gse 2014-01-01, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 14:47
Cav napisał/a:
LOL !!!!
Pomyliłeś adresata, nie mnie pytaj o średnią.
Ale tak czy tak tego typu ograniczenia są dla kapeluszników, każdy normalny jedzie autostradą te 140-150 luzikiem.
Tak, faktycznie, odniosłeś sie od razu, za szybko odpisałem, wiec najmocniej przapraszam za pomyłkę. Może właściciel dusterka 4x4 110 KM odpisze
Mimo to zainteresowała mnie realna prędkość przejazdu, gdyż z podanej średniej wychodzi, że musiała być wysoka. Czy osoby jadące spokojnie 120-140 km/h w swoich daciach uważasz zna autostradzie za zawalidrogami, kapelusznikami ? Wtedy dacie spalacja relatywnie nie za dużo, ponadto jest to granica komfortowej prędkości dla właścicielki słabszych silników. Być może warto przenieść tę część do wątku o innym temacie - o technice i bezpieczeństwie jazdy. Może nowy tremat: pt: Dlaczego mam za nic ograniczenia prędkości w Polsce ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-01-01, 14:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 15:42
mekintosz napisał/a:
Czy osoby jadące spokojnie 120-140 km/h w swoich daciach uważasz zna autostradzie za zawalidrogami, kapelusznikami ?
Zależy którym pasem posuwają.
Czy po polacku lewym, czy prawym, hamując za każdym TIR-em.
Nie da się spokojnie jechać autostradą 120 lewym pasem, więc albo trzeba 30 mniej, w tempie TIRów prawym, albo tak jak reszta, czyli 20-30 więcej.
Trzecie wyjście - oczy dookoła głowy i pilnowanie ruchu na obu pasach.
I to ostatnie właśnie jest męczące, w przeciwieństwie do spokojnej jazdy 140-150.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 15:49
Oczywiście nie mam na myśli mistrzów lewego pasa 120-130 km h powinno wystarczyć do wyprzedzenie tirow by wrócić na prawy pas. Zdaje sobie sprawę, ze 140-150 według licznika to nie jest jakieś straszne piractwo. Co innego 150-160 i więcej. Szczególnie dacia jest dosyć ryzkowna stała prędkość jazdy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 16:11
Tak naprawdę lekko niebezpiecznie zaczyna się robić powyżej 200 dopiero.
U nas może trochę mniej, bo łuki bardziej zakręcone.
160 to mniej więcej tak jak 80 na zwykłej jednopasmowej drodze - luzik i nuda.
Jedyne zagrożenie mogą stworzyć manewry wyprzedzających się kapeluszników i TIR-owców.
W Dacii, a zwłaszcza w SUV ta granica przesunie się mocno w dół, bo 160 to są okolice jej Vmax.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 17:19
Cav napisał/a:
Tak naprawdę lekko niebezpiecznie zaczyna się robić powyżej 200 dopiero.
…
W Dacii, a zwłaszcza w SUV ta granica przesunie się mocno w dół, bo 160 to są okolice jej Vmax.
Co innego w sportowym samochodzie, co innego w daci. Tu się zgadzamy Mimo to 200 km/h to jest za dużo jak na Polskie warunki nawet na autostradach. Ponadto doświadczenie autostradowe społeczeństwa jest niewielkie. Jeździmy nimi relatywnie rzadko i krótko, wiec potrzeba czasu by nauczyć się z nich bezpiecznie korzystać.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-01-01, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 17:52
No to właśnie napisałem - 200 to już dużo.
Ale 150 to normalna jazda, jeśli okaże się, że Dusterem tak się nie da, nie będę zadowolony.
Zdaję sobie sprawę, że palić mało nie będzie wtedy, ale ma jechać normalnie.
Mnie np. monotonna jazda ze stała prędkością strasznie męczy . Jak jadę i ciągle wyprzedzam (ale nie na szalonego ) tylko ciągle lewym pasem . Cały czas zmienia mi się położenie nogi na pedale gazu to po 6 godzinach nie jestem zmęczony . Jeździł bym ekologicznie jak bym miał tempomat
Cav Wszystko zależy jak długo zamierzasz jechać te 150 po autostradzie.
Myślę, że z 200km jesteś w stanie spokojnie przejechać i bardzo tego nie odczuć.
MCV-ką około 100km pokonuję bez problemu z prędkością 140 - 150 raz na miesiąc (wiosna - jesień) więc drugie tyle bym spokojnie zniósł.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-01-01, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 20:55
Cav napisał/a:
Ale 150 to normalna jazda, jeśli okaże się, że Dusterem tak się nie da, nie będę zadowolony.
Zdaję sobie sprawę, że palić mało nie będzie wtedy, ale ma jechać normalnie.
Myślę, że będzie tak akceptowalne ponieważ duster II jest lepiej wyciszony, tylko na 6 biegu w 4x4 może być głosniej niż w 4x2 ( inna skrzynia ). Z chęcią sam bym się przejechał dusterem z silnikiem 1.2 tce oraz 1.5 dci 90 km z 6 cio biegową skrzynia z prędkością powyżej 130 km/h. W moim Sandero przy 110 kończy się komfort akustyczny. Na szczęście pojazd prowadzi sie stabilnie do 150-160 km/h. Póżniej kończy się moc 68 KM ;-(
Spalanie w nowym loganie MCV. Silnik 1.2 75 KM - nie mam komputera, narazie 3 tankowania do pełna i spalanie obliczone około 6,5 litra. Jazda raczej spokojna na podmiejskich drogach czasami trochę po mieście.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-02, 17:55
i kolejny pomiar, 200 km tylko miasto i 350 km trasa, wyszło spalanie 5,8l, na trasie cały czas 120-130, miasto krótkie odcinki, jestem super zadowolony
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-03, 22:44
Karenzo napisał/a:
tego nie wdziałem że w seryjnym gazie montuje się różne pojemniki gazowe
ale to chyba nie możliwe każdy z fabryki ma 42 l
42 l. netto
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum