Jezu - o ja nieszczęśliwy, o ja naiwny - com ja uczynił
To da się tym autkiem z tym silnikiem tyle przejechać: (...) W silniku wysokoprężnym 1.5 dCi (w ofercie od 2006 r.) po przebiegu 100-150 tys. km często przekręcają się panewki wału korbowego.
Jakoś jestem dobrej myśli. Czas pokaże jak to będzie. Na razie staram się dbać o swojego Logana co by się odwdzięczył bezawaryjnością - czego życzę innym użytkownikom. Autka jak widzę w okolicy jeżdżą jako taksówki i dają radę :). Mam najsłabszą jednostkę nie jestem też rajdowcem - wszak to nie rajdówka - więc Dacia da radę.
Dzisiaj ma 59 000 km .
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-01-09, 20:36 auto świat
Nie czytam już takich gówien. Jakieś auto testy itd to poprostu mydlenie ludziom oczu. Jak się naczytasz tego to okazuje się, że nie warto kupowac żadnego auta:)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 21:37
Przegrałem życie, kupiłem na kredyt Sandero 1.5 dci Auto głównie o miasta, jeszcze w kredycie ale wciąż na gwarancji. Artykuł mocno tendencyjny, powinni dorzuci jeszcze coś o Renault oraz Nissanie - też pod kontrolą tego szrota 1.5 dci
PS> Czy wciąż nie ma zamków w dziś sprzedawanych dci ?
Nie wiem po co linkować takie artykuły , auto świat tak jak 90 % polskojęzycznej prasy jest w posiadaniu jednego niemieckiego koncernu . To samo tyczy się telewizji .
Gdyby gazety/telewizja w Polsce były własnością francuską jak większość handlu detalicznego u nas to czytaliśmy byśmy o cudownych silnikach TSI i o rdzewiejących pasatach .
Niemieckiego molocha też ktoś posiada i ten ktoś posiada także udziały w przemyśle motoryzacyjnym albo jakimkolwiek innym .
ten obrazek tylko obrazuje o oficjalnych powiązaniach a jest masa tajnych umów , pakietów większościowych , rodzin w zarządach głównych itp
http://i.imgur.com/k0pv0.jpg
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-09, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Owszem przekręcają się panewki w 1.5dci przy 150 000km... Pod warunkiem, że samochód w trakcie poprzedniego serwisu miał dwa razy tyle i ktoś zrobił "korektę licznika". No i innym typem takiego samochodu jest "służbowy", który ma wielu kierowców, wiecznie zapominających o serwisowaniu (wymianach oleju) - tyle by wynikało z moich obserwacji. Zobaczymy ile moja DD przeżyje - a na razie co 15 tysięcy świeży Motul 0720 5w30 i filtr powietrza Purfluxa.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-10, 09:16
Bo dieslem trzeba umieć jeździć nie dziwię się jak ktoś daje w palnik zimnemu motorowi wiadomo zimny olej = gorsze smarowanie i po odpaleniu zimnego auta nie tak szybko dochodzi w każdy zakamarek a z tego co słyszałem już od niejednej osoby w dci wymieniać olej co 10tyś. Takie problemy mają też silniki VW 1.9TDI np BXE także mają panewki bez zamków. Prawda jest taka że po obróceniu panewki najlepiej kupić używany motor bo ten już nie opłaca się remontować, przeważnie wał nie nadaje się już do szlifu a opiłki z tarcia uszkodzonej panewki niszczą gładź na cylindrach i resztę silnika podążając z olejem, pewnie reno dlatego skróciło wymianę oleju.
Kupując ten silnik wiedziałem co mnie czeka jeszcze nie słyszałem żeby komuś takie coś się trafiło.
Wkurzają mnie takie artykuły wyssane z palca np kangoo 1.5dci jeżdżące w różnych firmach bez problemu dobijały do 200tysi
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2014-01-10, 11:12
Tia... Auto Świat... szkoda, że o cudownych TSI albo 2.0 TDI nie piszą... byłoby z czego się pośmiać.
BTW - fakt, panewki w 1,5 dCi nie mają zamków, ale przypadek przekręcenia się tychże znam jeden, na kilkanaście K9K jeżdżących w autach rodziny i znajomych - nastąpiło to przy przebiegu prawie 230 kkm, silnik był chipowany, a samochód był wręcz katowany ("butowany" to w tym przypadku zbyt słabe słowo, bo od tej Meganki żądano osiągów prawie że wersji RS). Oczywiście "młotek" bez krztyny kultury technicznej upora się z takim silnikiem na "przestrzeni" tych 100 czy 150 kkm, ale tak samo uda mu się zakatować większość obecnie dostępnych "motorków". Kiedyś na listach dyskusyjnych istniało takie słowo - PLONK i to jest miejsce dla tego artykułu.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-01-10, 18:29
Auto Swiat nie jest już dla mnie żadnym autorytetem. Czytam od kilku lat tą gazetę i wiele razy spotkałem się z opinią o samochodzie w samych superlatywach, a za pół roku opisują ten sam samochód jaki to awaryjny, niepraktyczny etc. Silnik dCi nie jest pomysłem inżynierów niemieckich, więc skazany jest na krytykę. dCi to jest jeden z udanych silników diesla!!!!
Nie jestem pewien, ale dCi można spotkać w VolvoLongach. I tam się chyba nie psuje ;)
Ponadto nie jestem pewien czy zamiast "Bohaterzy naszego..." nie powinno być "Bohaterowie naszego...itp. itd."
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Mam DD1,5dci 4x4 od 2010r.stan 71000 km. olej wymieniam co 10 -15000 km. Dużo jeżdżę po drogach terenowych \ przejechał Polskę wzdłuż i wszerz \
Nie żałujcie kasy na olej i filtry - to się opłaci w przyszłości . prawo jazdy od 1966.
POzdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum