Ale ta dyskusja zboczyła na dziwny temat.
Przecież mówimy tutaj o instalacjach LPG fabrycznych, samochody są na gwarancji !!! I mają po prostu działać.
Zapłaciłem kilkadziesiąt tys zł za Sandero i niestety z czystym sumieniem nie polecę nikomu tego samochodu z instalacją Lpg. 4 wizyty w serwisie, co raz to nowy problem, po wyjeździe wraca stary pojawia się nowy ( 90 % związanych z LPG) chociaż ostatnio i z benzyną pojawił się. Kolega wcześniej napisał o rzeczniku praw konsumenta, zastanawiam się poważnie nad tym krokiem.
Ktoś wcześniej napisał że samochodem z LPG trzeba umieć jeździć. Nie zgodzę się, to jest mój 3 samochód z LPG gdzie wcześniej w dwóch miałem sekwencje BRC. Szczerze mówiąc to zapominałem o jej istnieniu. Niezauważalna faza przełączenia się i w ogóle totalny brak problemów.
Generalnie mam dość już tego samochodu.
To winna tylko ASO . Ja mam odczucia zupełnie odwrotne .
Mam inne auto w LPG i same z nim problem a dacia bezobsługowa a że mam gwarancje to jakieś pierdoły naprawiałem tylko raz tylko które normalnie bym olał .
a kolega @meg jak nie opisze konkretnie swoich problemów nie może liczyć na jakiekolwiek rady bo stwierdził "cała marka do dupy bo mi się zepsuł "
U minie jak poprawiali licznik gazu 3 razy to pomogła stwierdzenie że "jak sie teraz panowie nie uda to zmieniam aso " pomogło .
Udało mi się skontaktować z Panem Szenfeldem z LR. Z informacji od niego wynika, że nasze sterowniki zostały zablokowane NA ŻĄDANIE Renault. Niemniej jednak jest możliwość odblokowania poprzez wysłanie do ASO specjalnego kodu i dostępu do pewnych parametrów. Chciałem to połączyć z wizytą w ASO w przyszłym tygodniu spowodowaną koniecznością wymiany wielozaworu (mam cały czas pełen zbiornik LPG, przynajmniej tak "twierdzi" mój czujnik, który już raz był wymieniony), ale się to nie uda z powodu wyskoczenia z zakrętu podczas piątkowej szklaneczki.
W każdym razie teoretycznie po okresie gwarancji istnieje możliwość odblokowania sterowników ALE jest to uzależnione od architektury sterownika. Można też utracić gwarancję na instalację chociaż w tym przypadku (chodzi o zmianę przejścia na LPG podczas obrotów spadających oraz nie przechodzenie na tryb zasilanie tylko benzyną po zdławieniu silnika) nie widzę wpływu na możliwość spowodowania awarii silnika.
Będę informował o postępach jeśli takowe się pojawią. Jest jakieś światełko w tunelu (przynajmniej jeśli chodzi o chęć współpracy przez LR) tylko boję się, żeby to nie był ekspres
A Drakula po spotkaniu z lodem i ratowaniu się ucieczka na pobocze wygląda tak:
Likwidacja będzie z AC, zobaczymy, jakie są szkody i co trzeba będzie wymienić.
Może ktoś z użytkowników forum doradzi. Sandero z fabrycznym lpg przebieg 75 tyś. km. Powracająca usterka wtrysków gazowych. W ramach gwarancji już wymieniłem 14! Teraz prawdopodobnie dojdą jeszcze wtryski benzynowe (kiedy silnik pracuje na benzynie, a auto stoi np. korek, silnikiem szarpie, że aż buja fotelem kierowcy).
Może spróbować zmienić ASO? Serwisuje u Lisowskiego w K-owie.
chętnie zmienię ASO. aczkolwiek ze względu na moje położenie mam daleko do innych ale zrobię to.
Ostatnio pojawiła się usterka taka jak u Ciebie mirco, więc nie jeste sam :)
Na benzynie na wolnych obrotach faluje mocno, szarpie całym silnikiem itp.
Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek z LPG ale to już nie mój problem. Pojadę do ASO i zdam sprawozdanie.
A co do wypowiedzi poprzednikaKarenzo, wcale nie napisałem że marka do dupy !!!
Jasno opisałem moje problemy i odczucia.
Będę opisywał je nadal tym bardziej że Aso w Ładnej nie tylko u mnie traci swoją reputację odnośnie LPG.
Rozmawiałem z trzema osobami które mają u nich LPG i problemy na okrągło.
Chętnie bym do nich pojeździł z każdą usterką itd. ale ja po prostu nie mam czasu. Każdy pracuje a działania w ASO przynajmniej w Ładnej do dzień urlopu !
Podjedź do Łyki na Aleję Pokoju. Z tego co wiem to parę osób się przeniosło.
dzięki spróbuję
co do postu meg to dla mnie żadne pocieszenie, że inni mają ten sam problem. Ja chcę poznać przyczynę usterki, ponieważ sądzę że awaria wtryskiwaczy gazowych i konsekwencji ich ciągła wymiana to końcowy efekt owej usterki.
MEG spróbuj podjechać do Expert Roczniak w Tarnowie oni mają autoryzację Renzo może coś poradzą. Wiem że gwarancji itp ale spróbować nie zaszkodzi. Ja u nich załozyłem gaz i nie mam żadnych problemów a zrobiłem jakieś 40 tysięcy km na gazie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-12-16, 20:06
Fabryczna instalacja w moim Loganie MCV ma filtr UFI 46.002.00, którego to nie ma nawet na stronie UFI... Z tego co wyszukałem, to taki filtr jest niby dostępny za 15 Euro gdzieś w sieci, ale niestety poza informacją nic nie jestem w stanie określić więcej. Napisałem do UFI w tej sprawie, ale nie wiem czy odpiszą. Numer Renault tego filtra to (prawdopodobnie) 169193708R.
Co do blokady sterownika, to w mojej jest już wersja LC03, a do wersji LC02 Landi Renzo wypuściła oprogramowanie do Renault/Dacia i Opla. Więc pewnie i do LC03 też wypuszczą za jakiś czas. Co do zmian w logice LPG, to wydłużyłbym czas przechodzenia międzypaliwami na kilka sekund oraz ustawił zmianę Pb na LPG przy spadku obrotów. Bo teraz jest przyspieszanie i w chwili zmiany czuć delikatne szarpnięcie, a to da się wyeliminować poprzez tę zmianę.
Póki auto mam na gwarancji, a mam jej 5 lat, to mnie nie interesuje to co w środku siedzi. A z filtrami spróbuję dopasować coś od innego producenta aut. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-12-16, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-12-16, 20:32
Marek1603 napisał/a:
Do czasu gwarancji. A co potem? Bujasz się po warsztatach, które nic nie mogą zrobić bo instalka nie pozwala na wprowadzenie zmian. W efekcie musisz i tak dać komuś zarobić na nowej centralce.
Nie mam dostępu do schematów, ale jeśli nie pomieszali w Renaulcie poszczególnych pinów w stosunku do wersji "od Henia gazownika", to wymiana centralki za 400 zł jest lepsza niż co chwila diagnostyka za 200 zł w ASO...
Ale warunek jeden, że centralka jest tylko zablokowana przez LR dla Renaulta. Bo jak są pozamieniane piny, to bez wiedzy co i jak spali się nową centralkę.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-12-16, 20:55
Wystałem zapytanie do Landi Renzo poprzez formularz kontaktowy o treści jak niżej. Może raczą odpisać.
Cytat:
Witam,
Chciałbym dowiedzieć się o dostępność filtra fazy lotnej produkowanego przez UFI dla Landi Renzo dla pojazdów Renault o symbolu 46.002.00. Czy jest lub będzie on dostępny u Państwa czy jest to wyłączność dla Renaulta.
Druga sprawa to czy przewidują Państwo wydanie wersji dla sterownika z aut Renault o symbolu LC03.
Prosiłbym o odpowiedź, bowiem jest to już drugie pytanie o tę kwestię i czuję się olewany przez Landi Renzo.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Wystałem zapytanie do Landi Renzo poprzez formularz kontaktowy o treści jak niżej. Może raczą odpisać.
Cytat:
Witam,
Chciałbym dowiedzieć się o dostępność filtra fazy lotnej produkowanego przez UFI dla Landi Renzo dla pojazdów Renault o symbolu 46.002.00. Czy jest lub będzie on dostępny u Państwa czy jest to wyłączność dla Renaulta.
Druga sprawa to czy przewidują Państwo wydanie wersji dla sterownika z aut Renault o symbolu LC03.
Prosiłbym o odpowiedź, bowiem jest to już drugie pytanie o tę kwestię i czuję się olewany przez Landi Renzo.
Witamy w rzeczywistości! Również mnie przykładnie olano podczas kontaktu przez formularz na stronie LR (fajne rozwiązanie- udowodnij komuś, że cokolwiek wysłałeś) a drugi kontakt miałem poprzez info@landi-renzo.pl czy jakoś tak. Wcześniej gdzieś to opisywałem.
No, wyżaliłem się...
Jeśli chodzi o filtr fazy lotnej to sprawdź jakie masz średnice króćców (obu, bo są też z różnymi średnicami) a następnie wpisz w wujasa Guglacza hasło filtr gaz-gaz. Mi w ASO zaproponowano filtr za (bagatela!) 88PLN. Dorwałem sobie już na zapas 5 filtrów z Certools gdzie koszt wyszedł poniżej dychy za sztukę plus jakaś przesyłka za kilka złotych. Wymieniłem w kilkanaście minut pod chatą; poszłoby szybciej ale pożałowali węża i jest cholernie mało miejsca na zabawę...
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-12-16, 23:04
Sądzę, że i tak mnie oleją. W wolnej chwili pozdejmuję tam wszystko i zobaczę co mi dokładnie siedzi. Mam pewne przypuszczenia co do wspólności tego filtra z inną marką, a do niego już mam dość dobry dostęp w uczciwych pieniądzach jak na serwis. Ale po zdjęciu i pomierzeniu wszystkiego sądzę, że dostanie się filtr innej firmy niż UFI o tych samych parametrach. Znalazłem już MED'a co ma również ciśnienie 4,5 bar i wygląda na dość duży, a na tym UFI też znalazłem nadruk. Nie zdejmowałem go, bo mało tam miejsca, a było grubo po północy :).
Co do Certools to zaraz zobaczę ich katalog, bo chodzi mi bardziej o wymiary filtra. Ten mój ma ok. 11 cm wysokości i 6 cm średnicę, więc kwestia aby dopasować wymiarem. Jak coś przypasuje to niech krosują to z UFI i za 20 zł będzie odpowiednik filtra za 270 zł w serwisie...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-12-16, 23:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-08, 15:24
We Francji pojawiła się w ofercie goła Lodgy 1.6 z fabrycznym LPG za 9900 Euro - jak na francuskie ceny oferta rewelacyjna. Jak u nas wprowadzą taką za 40 tys. to wróżę sukces sprzedażowy.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-01-08, 15:30
Moja MCV też kosztowała 40 jako goła. Dołożyłem nawigację, tempomat, lakier i wyszło 50.000 zł z fabrycznym LPG :). Ale dobrze, niech Dacia się rozwija, bo idzie w dobrym kierunku, ma już auto w każdym segmencie... Dopracować plastiki, deskę, przyciski od szyb i będzie dobrze. Kolega jak zobaczył bagażnik w Loganie MCV u mnie to stwierdził, że bez sensu dopłacał 25.000 zł do Skody Octavii kombi. A też mu na silniku ani prestiżu nie zależało, chciał bagażnik. A tu bagażnik większy jest w Dacii niż w Skodzie Octavii.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Mam pytanko natury technicznej. Odkąd zimno się zrobiło gdy odpalam auto z załączonym gazem w momencie odpalenia jest wachnięcie obrotów (normalnie jest kole 1k - przy odpaleniu spada do połowy czasem, choć rzadko od razu gaśnie). Nie ma takiej sytuacji gdy przy odpalaniu mam odłączoną instalację lpg (ustawione na żółte lampke - sama benzyna). Samochód tak czy inaczej odpala na benzynie, więc skąd to wachnięcie przy włączonej instalacji? Tylko na zimnym silniku.Na rozgrzanym nie ma problemu.
Co do Certools to zaraz zobaczę ich katalog, bo chodzi mi bardziej o wymiary filtra. Ten mój ma ok. 11 cm wysokości i 6 cm średnicę, więc kwestia aby dopasować wymiarem. Jak coś przypasuje to niech krosują to z UFI i za 20 zł będzie odpowiednik filtra za 270 zł w serwisie...
Nie patrz za bardzo na wymiary zewnętrzne- mój fabryczny MED był ok. 2x większy od obecnego, również na 4,5 bara. Musisz sprawdzić króciec WE i WY bo mogą mieć różne średnice (chociaż nie wiem, czy stosowane jest to w Dacii. Duster tego nie ma, obie średnice są identyczne.
Mam pytanko natury technicznej. Odkąd zimno się zrobiło gdy odpalam auto z załączonym gazem w momencie odpalenia jest wachnięcie obrotów (normalnie jest kole 1k - przy odpaleniu spada do połowy czasem, choć rzadko od razu gaśnie). Nie ma takiej sytuacji gdy przy odpalaniu mam odłączoną instalację lpg (ustawione na żółte lampke - sama benzyna). Samochód tak czy inaczej odpala na benzynie, więc skąd to wachnięcie przy włączonej instalacji? Tylko na zimnym silniku.Na rozgrzanym nie ma problemu.
Może instalacja wymaga regulacji , nie ma co teoretyzować tylko jechać niech naprawiają na gwarancji
Zaszedłem chyba najdalej spośród użytkowników fabrycznych instalacji LPG jeśli chodzi o walkę ze zmianą PODSTAWOWYCH ustawień NIE MAJĄCYCH WPŁYWU na działanie instalacji tylko na wygodę użytkownika i ASO NIE MA możliwości "podłubania" w sterowniku, który został zablokowany przez LR na WYRAŹNE ŻĄDANIE Renault. Nie mamy na forum informacji od użytkowników, że pewne parametry zostały już dla ASO odblokowane (bo i takie info w ASO uzyskałem- w pewnym momencie jakby poluzowano tę politykę) i od kiedy takie rozwiązanie jest dostępne. Dobrze byłoby wiedzieć, które sterowniki dają większą swobodę.
Pan Koszmar,
jeśli możesz się dowiedzieć, czy Twój sterownik już pozwala na dostęp do możliwości zmiany jakichś parametrów to daj znać.
Wszystkie sterowniki na to pozwalają - kwestia jak bardzo jest ogarnięty gazownik
Na elektrodzie można nawet znaleźć soft do obsługi LR-Renault.
Ja mam 2 Dacie z tymi instalacjami i nie było z nimi najmniejszego problemu.
Instalacje były fabryczne czy zakładane w ASO? Bo to zasadnicza różnica. Prześledź, proszę, również wątek o moim Dusterze- kontaktowałem się z ogarniętym gościem w LR i może on odblokować dostęp do mojego sterownika. Powtórzę ponownie- sterowniki dedykowane do DD (przynajmniej do października 2012- bo mój jest z tego okresu) mają sterowniki Landi Renzo PLUS dedykowane do Dustera. Kontaktowałem się również z gościem, który naprawia takie sterowniki i potrafi je odblokowywać ale na nasze sterowniki jeszcze sposobu nie ma więc proszę o nie wprowadzanie innych w błąd, że to kwestia rozgarniętego gazownika- sprawa jest bardziej skomplikowana. Sterowniki montowane niefabrycznie nie są zablokowane i można w nich mieszać do upadłego- w zakładanych fabrycznie nie jest to na razie możliwe bez pomocy LR. Oczywiście nie odblokują mi dostępu do wszystkiego- podejrzewam, że po zmianie przejścia na gaz podczas obrotów malejących sterownik zostanie zablokowany ponownie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum