Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-01-12, 11:47
johnson, I wymienili Ci silnik mimo, że było ciepło?
Popraw mnie jeśli się mylę, ale Tobie chyba chodzi o to, że ASO wykonujące przegląd nie ponosi odpowiedzialności za części kupione z innego źródła.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2014-01-12, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Jak praktycznie z ojcem oddawaliśmy Dacie logany MCV benzyny i Diesle do Zdunka to kieszenie się puste robiły...
Według mnie dacia jak wyjedzie z salonu już traci na wartości minimum 20% więc zamiast robić je w ASO oddajcie je do dobrego mechanika... Ceny owiele mniejsze.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-12, 14:18
Mariusz napisał/a:
johnson, I wymienili Ci silnik mimo, że było ciepło?
Popraw mnie jeśli się mylę, ale Tobie chyba chodzi o to, że ASO wykonujące przegląd nie ponosi odpowiedzialności za części kupione z innego źródła.
Dokladnie. Używałem zgodnego z norma shella. Silnik zaczął brać olej i jak przyszło do decyzji to właśnie miałem udowadniać że olej był dobry bo wg aso winny był właśnie olej. Typowe odbijanie odpowiedzialności. Stąd mój komentarz ze zawsze mogą powiedzieć że to wina oleju filtra itp. I nic im nie zrobisz bo ty musisz udowodnić że materiały były ok.
johnson, I wymienili Ci silnik mimo, że było ciepło?
Popraw mnie jeśli się mylę, ale Tobie chyba chodzi o to, że ASO wykonujące przegląd nie ponosi odpowiedzialności za części kupione z innego źródła.
Dokladnie. Używałem zgodnego z norma shella. Silnik zaczął brać olej i jak przyszło do decyzji to właśnie miałem udowadniać że olej był dobry bo wg aso winny był właśnie olej. Typowe odbijanie odpowiedzialności. Stąd mój komentarz ze zawsze mogą powiedzieć że to wina oleju filtra itp. I nic im nie zrobisz bo ty musisz udowodnić że materiały były ok.
To wyciągam fakturę gdzie mam opisane czarno na białym że filtry o konkretnych numerach, olej z daną normą i tyle.
A że
johnson napisał/a:
Co ci po fakturze jak importer powie że to były podrabiania materiały ( hipotetycznie tak będą chcieli wymigac się od odpowiedzialności)
to już jest przesada.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-12, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-12, 14:41
Dominus napisał/a:
johnson napisał/a:
Mariusz napisał/a:
johnson, I wymienili Ci silnik mimo, że było ciepło?
Popraw mnie jeśli się mylę, ale Tobie chyba chodzi o to, że ASO wykonujące przegląd nie ponosi odpowiedzialności za części kupione z innego źródła.
Dokladnie. Używałem zgodnego z norma shella. Silnik zaczął brać olej i jak przyszło do decyzji to właśnie miałem udowadniać że olej był dobry bo wg aso winny był właśnie olej. Typowe odbijanie odpowiedzialności. Stąd mój komentarz ze zawsze mogą powiedzieć że to wina oleju filtra itp. I nic im nie zrobisz bo ty musisz udowodnić że materiały były ok.
To wyciągam fakturę gdzie mam opisane czarno na białym że filtry o konkretnych numerach, olej z daną normą i tyle.
A że
johnson napisał/a:
Co ci po fakturze jak importer powie że to były podrabiania materiały ( hipotetycznie tak będą chcieli wymigac się od odpowiedzialności)
to już jest przesada.
Nie miałem udowadniać że mam rachunek tylko że materiały były nie podrobione.
Przy małej naprawie nikt by słowa nie powiedział a tutaj kosztorys był na okolice 15 tys pln. Każdy robi po swojemu. Ja od tego czasu płacze i płace za olej w aso. Zresztą przy serwisach l200 mitsubishi zawsze pisało na rarachunku olej klienta właśnie po to.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-12, 17:48
Garść faktów:
nieprawdą jest, że:
johnson napisał/a:
... To klient będzie udowadniał ze materiały były oryginalne w razie czego...
przecież można w okresie gwarancji używać części nieoryginalnych, lecz o podobnej jakości (zdaje się, że nawet ASO Renault dopuszcza stosowanie - np. motrio, czy jakoś tak)
Kratylos napisał/a:
świadomie przepłacam ...
johnson napisał/a:
Popieram w 100%. Taka jest cena spokojego korzystania z gwarancji.
może niepotrzebnie? Przecież samochody na gwarancji można serwisować także poza ASO (w Polsce do 2010 r.). Niestety żadne ASO nie przyzna się do tego, ale nie ma prawa zaprzeczyć. Nawet gwarancja DACI mówi, wprawdzie nie wprost, o możliwości serwisowania poza ASO. Zresztą po co jest w karcie przeglądów wykazany zakres czynności, które należy wykonać podczas obsługi serwisowej? Sami sobie nie musieliby tego pisać - są to wytyczne dla innych serwisów.
... To klient będzie udowadniał ze materiały były oryginalne w razie czego...
przecież można w okresie gwarancji używać części nieoryginalnych, lecz o podobnej jakości (zdaje się, że nawet ASO Renault dopuszcza stosowanie - np. motrio, czy jakoś tak)
Otóż to. Jak robisz na ich materiale to oni lecą po najniższej linii czyli zamienniki.
Mi gość w ASO wyceniał przegląd na zamiennikach motrio i wyszło drożej niż ja zakupiłem oryginalne renaultowe.
Tylko że ich ceny a ceny rynkowe za jakie bym chciał kupić motrio to już inna bajka, na czymś muszą zarobić.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-12, 18:28
Mamy tu jakąś sciane komunikacyjna. Umiem czytac i znam te regulacje, szczegolowo sie interesowalem przyn przegladach l200 gdzie maly przeglad olejowy wychodzil po ok 1700 pln..
Tak jak piszesz mozesz uzywac czego chcesz. Tylko ze jak padnie czesc z aso to nikt nie podniesie winy materialu bo to problem aso. Aso zawsze powie ze ma lepsze czesci (nawet jesli nie sa) i nic nie zrobisz.
Jak padnie Twoje to jak odbijesz zarzut ze to wina uzytego materialu? Rachunek ze sklepu nic nie da ( tez mialem rachunki)
Co do przegladow poza aso w przypadku powaznych awarii na pewno to podniosa. Ty bys nie podniosl gdybys mial firme i z twojej kasy bylaby robiona naprawa samochodu na ktorym nie zarabiasz?
Jak pisalem kazdy robi jak mu pasuje. Ja mam swoje doswiadczenia i po prostu doswiadczylem jak to dziala.
Witam. Podzwoniłem po kilku serwisach i najlepszą ofertę zaproponowali mi w Krośnie (najbliżej i najtaniej). Cena za samą robociznę wynosi 210zł. Na stronie moto-dynamic znalazłem filtr kabinowy węglowy- 48zł, filtr oleju- 25zł, oraz olej Elf Evolution Full-tech 5W30- 118zł. Nie znalazłem natomiast uszczelki korka spustu oleju z gumą. Gdzie to jest? Co do oleju (nie znam się) to powiedzcie mi to jest syntetyk czy półsyntetyk, czy mogę go wlać do swojego benzynowego silnika (0,9tce) skoro jest napisane "Zalecany jest do stosowania w silnikach wysokoprężnych najnowszej konstrukcji, w których zastosowano specjalne systemy oczyszczania spalin, umożliwiających spełnienie wymagań normy emisji spalin EURO IV i EURO V. Specjalnie opracowany dla silników Renault i Nissan wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF, FAP, PF)".
Źródło: http://www.elf.com.pl/kar...20FE%205W30.pdf
Jaki ewentualnie olej należy kupić (spełniający normy).
W jednym serwisie chcieli leć syntetyk w innym półsyntetyk.
Ostatnio zmieniony przez GrzechuWart 2014-01-13, 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-13, 22:23
GrzechuWart
w instrukcji obsługi - druga strona okładki - masz listę olejów elf do dacii. Do Twojego samochodu najlepszy jest (i właściwie jedyny do turbo-benzyny) elf evolution SXR 5W-40 (nowa nazwa: ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 link).
Oleju Elf Evolution Full-tech 5W30 (norma RN 0720) nie stosuj, zniszczysz silnik - jest tylko do dci z fap'em.
A uszczelkę pod korek spustowy to z pewnością masz z gumą (miedziane są do silników starszej konstrukcji) w moto-dynamic 3 zł / szt. w ASO ok. 9 zł / szt.
Dzięki za odzew na moje pytania.
Mam jeszcze pytanie odnoście terminu w jakim powinienem zrobić przegląd (u mnie 31stycznia mija rok od zakupu auta) tzn. ile maksymalnie dni przed/po 31.01 mogę podjechać na przegląd (żeby nie kręcili nosem). W jednym serwisie powiedzieli mi o miesiącu od tej daty, w drugim serwisie że nie będzie problemu jak przyjadę tydzień- dwa tygodnie po terminie, natomiast w dwóch serwisach powiedziano mi że muszę to zrobić najpóźniej do 31.01.
Jak to jest, czy oni nie mają jakiegoś wewnętrznego regulaminu, który mówiłby o tego typu rzeczach?!
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-14, 00:11
obojętnie który, oba się nadają - to praktycznie ten sam olej pod różnymi nazwami handlowymi. Dzwoniłem parę dni temu do mojego aso aby sie umówić na przegląd i powiedziałem,że przywiozę włąsne materiały, pytałem o olej, powiedzleli żeby zaopatrzyć się w excelium
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-14, 00:15, w całości zmieniany 3 razy
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-14, 05:10
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-01-14, 05:14, w całości zmieniany 2 razy
mi za przegląd krzyknęli 350
w tym wymiana oleju , filtra oleju , filtra kabinowego , filtra powierza i filterka LPG (z czego filtr gazu kupiony w ASO )
reszta moja
Do tego przegląd ASO koło 80 - 100 PLN (ostatnio wyszła "robocizna 90 PLN) i jest dobrze :)
W którym Krakowskim ASO liczą tylko 90zł za przegląd.
Jak robiłem pierwszy przegląd dCi to Lisowski proponował 270zł a Łyko 200zł.
(mówię o robociźnie tylko, bo materiały kupiłem sam)
Planuje kupić materiały do I przeglądu na stronie moto-dynamic. Po skompletowaniu wszystkich materiałów a przed zamówieniem zauważyłem że można użyć jakiegoś "kodu rabatowego". Czy ktoś wie jak go można zdobyć i jak wysoki jest to rabat (czy gra jest warta świeczki)?.
Do tego przegląd ASO koło 80 - 100 PLN (ostatnio wyszła "robocizna 90 PLN) i jest dobrze :)
W którym Krakowskim ASO liczą tylko 90zł za przegląd.
Jak robiłem pierwszy przegląd dCi to Lisowski proponował 270zł a Łyko 200zł.
(mówię o robociźnie tylko, bo materiały kupiłem sam)
Łyko. w marcu 2013 za przegląd po roku zapłaciłem poniżej 100 PLN (cena robocizny) więc cały przegląd z materiałami (własnymi) wyszedł mnie ok. 300 PLN.
Dzięki, nie śledzę całego tematu i za bardzo na przeglądy benzynowe nie patrzę ale wydawało mi się że benzynowe są droższe a tu na odwrót jest.
Chyba że się myle
Do tego przegląd ASO koło 80 - 100 PLN (ostatnio wyszła "robocizna 90 PLN) i jest dobrze :)
W którym Krakowskim ASO liczą tylko 90zł za przegląd.
Jak robiłem pierwszy przegląd dCi to Lisowski proponował 270zł a Łyko 200zł.
(mówię o robociźnie tylko, bo materiały kupiłem sam)
Łyko. w marcu 2013 za przegląd po roku zapłaciłem poniżej 100 PLN (cena robocizny) więc cały przegląd z materiałami (własnymi) wyszedł mnie ok. 300 PLN.
Najwyraźniej to była oferta ryczałtowa za przegląd za 99 PLN, pisaliśmy już o niej w tym wątku. Ne wiem czy dalej obowiązuje.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Dzięki, nie śledzę całego tematu i za bardzo na przeglądy benzynowe nie patrzę ale wydawało mi się że benzynowe są droższe a tu na odwrót jest.
Chyba że się myle
A właśnie diesle są droższe w przeglądzie. (zresztą mają więcej części do wymiany jak choćby filtr paliwa). Nawet na tych kartach rabatowych RRG z tego co pamiętam była cena przeglądu diesla wyższa niż 16V albo o 50 albo o 100 PLN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum