Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z zapłonem zimnego silnika 1,2 75KM16V Dacia Sandero
Autor Wiadomość
Latarnik77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 76KM 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2014-01-03, 22:04   Problem z zapłonem zimnego silnika 1,2 75KM16V Dacia Sandero

Witam,
Mam nową Dacię Sandero 1,2 75km.Jak dotychczas przejechałem nią prawie 3000 km i od pewnego czasu zaniepokoiło mnie to ze co jakiś czas nie mogę odpalić zimnego silnika (po nocnym postoju w garażu)muszę kręcić 2-3 razy żeby odpalił. Czy komuś przydarzyło się coś podobnego???...
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2014-01-03, 22:25   

Hm, plaga jakaś czy co? Ostatnio jakiś Logan z tym silnikiem (ale i z LPG) też miał problem z odpaleniem. Masz sucho w garażu czy kałuża? W moim TCe chyba tylko jeden jedyny raz mi się nie udało odpalić za pierwszym razem, ale podejrzewam że po prostu za szybko odpuściłem kluczyk - zwykle odpala "na dotyk". Żeby w nowych autach takie rzeczy się działy?
 
Latarnik77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 76KM 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2014-01-03, 22:33   

W garażu mam sucho,auto nie jest na LPG...Gdy samochód nie zapali to pozostaje zaświecona kontrolka silnika...Narazie nie chce jechać do ASO bo znając życie powiedzą że jest wszystko ok...
Ostatnio zmieniony przez Latarnik77 2014-01-03, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-04, 00:02   

Może masz niesprawny czujnik temperatury lub położenia wału lub coś innego. Świecąca się kontorlka silnika wskazuje, że komputer zapisał błąd i mając auto na gwarancji lepiej podjechać do ASO (sczytają zapisany błąd i będzie wiadomo, co jest przyczyną).
 
Latarnik77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 76KM 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2014-01-04, 08:53   

No to umówię się w przyszłym tygodniu do ASO i zobaczymy czy coś wykryją...Martwi mnie to, ponieważ kupiłem nowe auto z myślą ze przez najbliższych kilka lat będą miał spokój, a tu nie chce auto zapalać...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-04, 12:23   

Nie zniechęcaj się tak szybko, pewnie to jakaś błahostka - poprawią i zdążysz się jeszcze nacieszyć :)
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2014-01-11, 16:03   

Też mi się ze 2-3 razy zdarzyło takie coś. Raz po nocnym postoju w garażu odpalił za 2-gim razem, a 2 razy kiedy stał na dworze musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem. Najgorszy był jeden raz kiedy wyszedłem z pracy po 8 h postoju musiałem kręcić dość długo.
 
Latarnik77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 76KM 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2014-01-12, 14:32   

I wiesz jaka była tego przyczyna,byłeś z tym w ASO??U mnie jak narazie problemy z odpaleniem auta ustały ale i tak jutro dzwonie aby umówić sie do serwisu...
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-01-13, 16:50   

radzio, Lubię to :) TCe są lepsze hah^^ Mi też nie zdarzyło się jeszcze, żeby chociaż się zastanowił przy odpalaniu.
Ostatnio zmieniony przez Pshemo 2014-01-13, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2014-01-13, 20:29   

Kolego Latarnik77 nie nie zgłaszałem się z tym do ASO jednakże jeżeli problem będzie się powtarzał, będę zmuszony odwiedzić serwis.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-01-13, 22:29   

TCE lepsze od czego? :roll: Mnie się jak na razie nic też z zapłonem nie przytrafiło. Nawet w poprzednim biednym Uniaku przez 5 lat mi się nie zdarzyło, aby nie odpalił od kopa. Przypadek po prostu, bo nie ma urządzeń w 100% niezawodnych. pozdr
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-01-13, 23:54   

jurek, Spokojnie, wiem że to są zwykłe przypadki ;-)
jurek napisał/a:
TCE lepsze od czego?

No lepsze od 1,2 :mrgreen: Mocniejszy, szybszy i mniej pali :lol:
P.S popraw TCE na TCe, bo koledzy konstruktorzy Renault się jeszcze obrażą
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-01-14, 09:44   

Nie zgadzam się. Moje jest najlepsze :mrgreen: Baco, oddalibyście dla partii owce? Przenigdy - a dlaczego? Bo je mom. pozdr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 10:07   

Już pisałem w innych wątkach , wolnossaki Renault z Euro 5 mają skopane mapy zapłonu i wystarczy je uaktualnić w ASO.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-01-16, 11:33   

radzio napisał/a:
- zwykle odpala "na dotyk". Żeby w nowych autach takie rzeczy się działy?
I co w tym dziwnego? Poczytaj na temat sposobu zapłonu mieszanki to będziesz wiedział dlaczego kiedyś w czasach gaźnika i rozdzielacza zapłonu mogło wystarczyć 1/2 obrotu wału korbowego, a dziś trzeba obrócić mnimum 2 razy wałem korbowym.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-01-16, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne