DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-01-24, 12:18   Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana

http://www.awdwiki.com/en/nissan/

Zaciekawiła mnie opcja z X-traila, że w trybie LOCK, gdy przekroczymy graniczną prędkość - napęd przechodzi w tryb AUTO, a następnie gdy znowu prędkość zostanie obniżona - automatycznie wraca do trybu LOCK.

U nas chyba nie ma tak kolorowo? Z tego co zauważyłem w trybie LOCK po przyspieszeniu ponad 60 km/h - napęd przechodzi permanentnie na AUTO i nie wraca do LOCK.
W sumiie szkoda...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-24, 12:23   Re: Ciekawa strona anglojęzyczna o napędach 4x4 Nissana

keikan napisał/a:
U nas chyba nie ma tak kolorowo? .

Ano nie. LOCK odpina tylną oś teoretycznie przy 60km/h. Podczas mojego eksperymentu, przyspieszając równomiernie na "normalnej" nawierzchni zaobserwowałem,że dzieje się to nawet między 70 a 80. Oczywiście po dezaktywacji już się nie uzbraja bez względu na prędkość. Trzeba go aktywować ponownie rączką. Ale - że używamy go raczej sporadycznie i w szczególnych okolicznościach - moim zdaniem problemu nie ma. I ryzyko przegrzania mniejsze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-24, 12:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Aliaans7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Benzyna + Gaz BRC
Rocznik: 2013
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 8
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2014-01-24, 13:19   

U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...

Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-01-24, 13:56   

Aliaans7 napisał/a:
U mnie jak włacze w Dusterze na 4wd to mimo ze przekroczę prędkośc powyżej 60/70/80 to i tak nie rozłancza na tryb auto, tzn cały czas sie pali lampka 4wd...

Czy powinno sie / można włanczać tryb 4wd podczas trudnych warunków jazdy po asfalcie np jak jestem w trasie jest mocno padajacy śnieg itp ? czy tego trybu używac tylko do jazdy poza asfaltem?


Ja na suchym asfalcie nie używam. Na drodze posypanej śniegiem - już tak.

Ogólnie używam LOCK:
- w śniegu (ale raczej tylko gdy jadę przez po nieodśnieżonym, kopnym, głębokim itp. albo wspinam się pod jakąś górkę)
- w piasku
- w błocie
- podjeżdżając pod górę na mokrej trawie
- na suchej powierzchni gruntowej tylko gdy wspinam się na jakieś wzniesienie lub z niego zjeżdżam

W pozostałych przypadkach - AUTO

ps.
Sprawdź co z tym rozłączaniem LOCK, bo raczej powinien przejść w tryb AUTO. Mnie rozpina różnie, ale zwykle przy ok. 70 km/h
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-24, 14:10   

Tak. Jest jak pisze Keiken. Uzywanie LOCK na asfalcie może prowadzić do uszkodzenia mechanizmu wielosprzęgłowego zapewniającego ów LOCK.
W trybie lock już na szutrze podczas zawracania koła tracą przyczepność.
Jakie więc siły działałyby na układ napędowy na asfalcie?
Poza tym tryb auto w pełni wystarcza na jazdę po drogach utwardzonych nawet w bardzo kiepskich warunkach. Tryb Lock ogranicza sterowność samochodu ponieważ nie ma różnicy prędkości między osiami.
Chyba, że droga jest zasypana ubitym śniegiem po zderzak i chcesz się przebijać - wtedy jak najbardziej można wrzucić LOCK i patrzeć jak inni Ci zazdroszczą :-P
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-24, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne