Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Słabe ogrzewanie na postoju
Autor Wiadomość
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-11, 09:32   

Witam,
jeśli odpowiedź na moje pytanie już się gdzieś przewinęła, to proszę o wyrozumiałość - na prawdę szukałem.
Dacia Logan 1.6
Czy to normalne, że na wolny obrotach silnika, a nadmuchu rzędu 3-4, po ok. 30 sekundach powietrze z nagrzewnicy jest letnie? Temperatura na zewnątrz rzędu +7 stopni. Po przegazowaniu napływa cieplejsze powietrze. Po chwili znów stygnie. Pompa wody wymieniona 3 miesiące temu, układ odpowietrzony.
Pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-01-11, 11:40   

Jeżeli masz na wskaźniku cztery kreski po rozgrzaniu auta, to zawsze powinno lecieć ciepłe.
Sprawdzę po obiedzie z nadmuchem 3-4 to dam znać.

Odwrotną sytuację tj. na postoju leci ciepłe, a podczas jazdy chłodniejsze to można by jeszcze zrozumieć, sugerując się większym przepływem powietrza.

Podejrzewałbym jednak zapowietrzony układ lub przytkany gdzieś. Może podczas wymiany dostał się jakiś "brud" i przytkał nagrzewnicę. Może pompa była osadzana na silikonie i ten się oderwał.

Sprawdź pod maską czy rurki idące do nagrzewnicy też stygną.
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-11, 12:16   

Marek1603 napisał/a:
Jeżeli masz na wskaźniku cztery kreski po rozgrzaniu auta
Są cztery.

Marek1603 napisał/a:
Odwrotną sytuację tj. na postoju leci ciepłe, a podczas jazdy chłodniejsze to można by jeszcze zrozumieć, sugerując się większym przepływem powietrza.
Albo wyższe obroty silnika = szybszy przepływ cieczy przez nagrzewnicę. U mnie ewidentnie tak się dzieje.

Marek1603 napisał/a:
Podejrzewałbym jednak zapowietrzony układ
Wstawiłem specjalnie dodatkowy odpowietrznik na powrocie z nagrzewnicy. Fabrycznie był tylko na zasilaniu (z punktu widzenia hydrauliki trochę dziwny patent).
Marek1603 napisał/a:
Sprawdź pod maską czy rurki idące do nagrzewnicy też stygną.
Jak nagrzewnica jest wyłączona lub bez wentylatora to temperatury zasilania i powrotu na wolnych obrotach się wyrównują. Dlatego pytam, czy szukać dalej przyczyny, czy po prostu uznać, że tak ma być.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-01-12, 11:49   

karol85 napisał/a:
Jak nagrzewnica jest wyłączona lub bez wentylatora to temperatury zasilania i powrotu na wolnych obrotach się wyrównują. Dlatego pytam, czy szukać dalej przyczyny, czy po prostu uznać, że tak ma być.


Jak nie ma odbioru ciepła to muszą się wyrównać, a przynajmniej być prawie takie same.
U mnie po zatrzymaniu leci prawie takie samo ciepłe powietrze. A przynajmniej nie wyczuwam różnicy..
Ja mam nawiew ustawiony zawsze na 2. Sporadycznie przełączam na 3.
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-12, 18:10   

Cytat:
Jak nie ma odbioru ciepła to muszą się wyrównać, a przynajmniej być prawie takie same.
U mnie po zatrzymaniu leci prawie takie samo ciepłe powietrze. A przynajmniej nie wyczuwam różnicy...

Dzięki za odpowiedź. Może ja przewrażliwiony jestem, bo to auto używane, które dopiero poznaję.
Pozdrawiam
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-27, 21:10   

Witam,
zima przycisnęła, a ogrzewanie słabnie...
Po wyeliminowaniu wszystkich przyczyn zewnętrznych, jako winowajcę typuję nagrzewnicę.
Chcę zacząć od wypłukania jej.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów już się tego podejmował? Jakieś wskazówki, porady?
Chciałbym płukać bez wyjmowania jej z kokpitu, przeciwbieżnie, na wężach od silnika.
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-27, 22:21   

karol85 napisał/a:
zima przycisnęła, a ogrzewanie słabnie...
Po wyeliminowaniu wszystkich przyczyn zewnętrznych, jako winowajcę typuję nagrzewnicę.
Chcę zacząć od wypłukania jej.

"Rocznik: 2008" - naprawdę nie sądzę, żeby przyczyną było zanieczyszczenie nagrzewnicy...

karol85 napisał/a:
Czy to normalne, że na wolny obrotach silnika, a nadmuchu rzędu 3-4, po ok. 30 sekundach powietrze z nagrzewnicy jest letnie? Temperatura na zewnątrz rzędu +7 stopni. Po przegazowaniu napływa cieplejsze powietrze. Po chwili znów stygnie. Pompa wody wymieniona 3 miesiące temu, układ odpowietrzony.

Ale najprawdopodobniej nieprawidłowo. Na początku grudnia miałem bowiem dokładnie takie same objawy i przyczyną było właśnie niedokładne odpowietrzenie. Po poprawieniu i uzupełnieniu ilości płynu wszystko wróciło do normy. Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:

    Prawidłowe odpowietrzanie:
    MR388LOGAN2-19A napisał/a:
      1) odkręcić zawór odpowietrzający na wężu;
      2) napełnić układ przez zbiornik wyrównawczy;
      3) zakręcić zawór odpowietrzający, gdy płyn zacznie wypływać ciągłym strumieniem;
      4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;
      5) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
      6) uruchomić silnik;
      7) pozostawić silnik pracujący z prędkością obrotową 2500 obr/min, aż do trzeciego uruchomienia wentylatora, w celu przeprowadzenia procedury odpowietrzenia automatycznego;
      8) wyrównać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.

    UWAGA: Nie otwierać zaworu odpowietrzającego przy pracującym silniku!
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-01-27, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-28, 19:06   

laisar napisał/a:

4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;

przelania, czyli "pod korek"?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-28, 19:25   

laisar napisał/a:
Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:


Tego mi brakuje u mnie :-(
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 19:28   

karol85 napisał/a:
laisar napisał/a:

4) napełnić zbiornik wyrównawczy aż do przelania się płynu;

przelania, czyli "pod korek"?

Można i tak
ale jak będzie za dużo to po uzupełnianiu to musisz usunać żeby nie przekraczało MAX
ja bym wlał do MAX a jak cały zbiorniczek wyrównawczy zasie to dolał
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-28, 20:36   

pluto napisał/a:
laisar napisał/a:
Nawet w ostatni weekend, przy -15°C, na postoju leciał z nawiewów żar (:


Tego mi brakuje u mnie :-(

No cóż. Zrobiłem zgodnie z opisaną procedurą.
Do ideału daleko... Jak dam na 4 to powietrze na wolnych obrotach leci ledwo ledwo.
Wcześniej przedmuchałem nagrzewnicę, na otwartym zaworze ogrzewania. Poszło normalnie.
Sprawdziłem czy cięgło temperatury się porusza w pancerzu - też działa.
Brakuje mi pomysłów...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 14:10   

A tak wogóle termostat nie jest w pozycji półotwartej i nie powoduje dużego obiegu płynu chłodzącego ? :roll:
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-29, 15:33   

corrado napisał/a:
A tak wogóle termostat nie jest w pozycji półotwartej i nie powoduje dużego obiegu płynu chłodzącego ? :roll:

Sprawdzone w pierwszej kolejności...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-29, 18:54   

karol85 a sprawdzałeś czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące ?
Wentylator dmucha powietrze czy tylko hałasuje a powietrze żadne nie leci ?
Jeśli rurki od nagrzewnicy są gorące i dmuchawa dmucha to musi lecieć ciepłe powietrze, no cudów nie ma.
Rurki od nagrzewnicy są blisko pedału gazu, jak zanurkujesz pod deskę to je zobaczysz i sprawdź czy są gorące, kiedy wskaźnik temp. pokazuje 4 cegiełki.

Poza tym sprawdź jaka jest sprawność dmuchawy w dwóch przypadkach :
1. Kiedy pokrętło temp. dasz na min. temp.
2. Kiedy pokrętło temp. dasz na max. temp.

Siła wydmuchiwanego powietrza w obu przypadkach powinna być prawie taka sama.
Jak nie jest to pewnie masz zapchaną nagrzewnicę liśćmi, i innym brudem.

Cytat:
Jak nagrzewnica jest wyłączona

Nagrzewnicy nie da się wyłączyć. Zawsze przez nią przepływa płyn chłodnicy - niezależnie od tego jak masz ustawione pokrętła.

Druga sprawa to rocznik 2008 nie miał filtra kabinowego, a to oznacza że cała twoja nagrzewnica jest zapchana od liści, brudu itp. - z pewnością przepływ przez nagrzewnice jest ograniczony, co skutkuje z pewnością słabą wydajnością

Załóż sobie filtr kabinowy, oczyść przy okazji nagrzewnicę z liści i innych śmieci, co pewnie rozwiąże twój problem.
Temat o montażu filtra kabinowego jest na forum - wystarczy poszukać.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-29, 19:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-29, 20:07   

Witam,
dziękuję bardzo wszystkim za zainteresowanie moim problemem.

jackthenight napisał/a:
[b] a sprawdzałeś czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące ?
Nie idzie ręki utrzymać.
Cytat:
Wentylator dmucha powietrze czy tylko hałasuje a powietrze żadne nie leci ?
Dmucha.
Cytat:
Jeśli rurki od nagrzewnicy są gorące i dmuchawa dmucha to musi lecieć ciepłe powietrze, no cudów nie ma.
Przez pierwsze powiedzmy 30sek. tak. Ale później zaczyna stygnąć. Przegazówka na 1200obr. i znów dmucha ciepłym. A po 30 sek. znów ledwo ciepłe.

Cytat:
Poza tym sprawdź jaka jest sprawność dmuchawy w dwóch przypadkach :
1. Kiedy pokrętło temp. dasz na min. temp.
2. Kiedy pokrętło temp. dasz na max. temp.
Raczej tak samo, może głośniej ciszej. To samo przy ustawianiu na obieg zamknięty i ciąg z zewnątrz.

Cytat:
Cytat:
Jak nagrzewnica jest wyłączona

Nagrzewnicy nie da się wyłączyć. Zawsze przez nią przepływa płyn chłodnicy - niezależnie od tego jak masz ustawione pokrętła.
Jak nie ma odbioru ciepła przez nagrzewnicę, to węże zasilania i powrotu mają podobną temperaturę.

Głównie martwi mnie ten spadek temperatury przy małych obrotach silnikach.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-29, 20:21   

Uwzględnij, że na niskich obrotach pompa chłodziwa pracuje mało wydajnie. Jeśli otwarty jest termostat silnika, to przepływ przez chłodnicę daje dużo mniejszy opór, niż rurkami nagrzewnicy, stąd płynie do niej mniej gorącego płynu niż zwykle. Jak do tego odbierasz z nagrzewnicy dużo ciepła (szybki przepływ powietrza), to po prostu temperatura jej spada.

Słabnięcie ogrzewania w takich warunkach jest całkowicie normalne, tylko pytanie brzmi, czy tobie słabnie mocniej niż jest to normalne dla tego modelu samochodu czy nie. To by trzeba po prostu porównać mając dwa auta obok siebie, każda inna metoda jest subiektywna.
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-29, 20:36   

mendelmax napisał/a:
pytanie anie brzmi, czy tobie słabnie mocniej niż jest to normalne dla tego modelu samochodu czy nie

Właśnie :(
Tylko jak na tak dużą budę, to życzyłbym sobie, żeby układ działał sprawniej.
Za górną półką przewiesiłem już koc pod sufitem za 2 rzędem siedzeń, żeby paki nie grzać...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 20:55   

karol85 napisał/a:
Cytat:
rurki wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe/gorące?

Nie idzie ręki utrzymać

To mało miarodajne...

Jeżeli wentylator dmucha normalnie, to winna musi być albo niska temperatura cieczy, albo jej zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę.

Temperaturę łatwo odczytać przez OBD, ale 4 cegiełki sugerują, że jednak jest w porządku.

Najbardziej podejrzaną staje się więc pompa wody - tym bardziej, że niedawno była wymieniana...

Czy przed tą wymianą było tak samo, jak teraz, czy prawidłowo?
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-29, 21:05   

laisar napisał/a:


Najbardziej podejrzaną staje się więc pompa wody - tym bardziej, że niedawno była wymieniana...

Czy przed tą wymianą było tak samo, jak teraz, czy prawidłowo?

Nie mam porównania, auto kupione niedawno, zaraz po zakupie zrobiłem rozrząd z pompą.
Dziwi mnie tylko, że wąż zasilania jest gorący. Powrotu chłodny. Więc wymiana temperatury w nagrzewnicy przebiega prawidłowo.
A nie ma to przełożenia na temperature na nawiewach. Nagrzewnicę wczoraj wypłukałem, najlepiej jak umiałem, w odwrotną stronę, czyli w stronę termostatu - oczywiście na zdjętych wężach.
Następnie odpowietrzyłem, zgodnie z zalecaną instrukcją.
Termostat otwiera się po osiągnięciu 4 "cegiełek". Następnie spada na 2, i wraca po chwili na 4.
W zbiorniczku poziom cieczy powyżej minimum.
Przez górny wąż od naczynka wzbiorczego po zagrzaniu leci ciągły strumień wody, który wraz ze wzrostem obrotów zwiększa przepływ.
Żadnych wycieków płynu nie stwierdziłem, tak samo jak i jego ubytków.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-29, 21:34   

Gdyby pompa była zła to by się chyba przegrzewał, czyli zapaliłoby się więcej kresek niż 4.
Pompa zła czyli gdyby miała za małą wydajność, za małe łopatki czy np. gdyby łopatki pompy były pastikowe i by popękały.
Skoro utrzymuje się temp. na 4 kreskach to wynikałoby z tego że wydajność pompy jest dobra.
Ale z drugiej strony zimą może przy słabej wydajności pompy wcale się nie przegrzewać, ciekawe jak będzie latem.
A jaką pompę kupiłeś ?

Ja mam silnik 1.4 i z kratek leci gorące powietrze nawet na niskich obrotach, oczywiście nie parzy, ale jest gorące. Jutro z ciekawości zmierzę tą temperaturę jaka wydostaje się z kratek na gorącym silniku na wolnych obrotach i ci podam, bo być może oczekujesz zbyt wysokiej temp.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 21:48   

A możne problem leży w linkach od pokręteł nawiewu
miałem to w innym aucie że ustawiam na full gorąco a tak naprawdę było do połowy
_________________
Moje auto
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-29, 21:51   

karol85 napisał/a:

Dziwi mnie tylko, że wąż zasilania jest gorący. Powrotu chłodny. Więc wymiana temperatury w nagrzewnicy przebiega prawidłowo.

To akurat jest właśnie typowe dla zbyt małego przepływu. Płynie powoli, więc wpada gorąca a wypływa zimna.
Przykładowo gdy nagrzewnica jest przytkana lub zakamieniona jest dokładnie odwrotnie- oba węże są gorące.

Jest na tyle zimno teraz, że auto nawet z częściowo niesprawną pompą może się nie przegrzewać.

Sugerowałbym, żeby nie pchać się w koszty i robotę z wymianą pompy, to o ile możesz to słabe grzanie wytrzymać, poczekaj do wiosny i zobacz, czy się będzie przegrzewał. Wtedy będziesz miał pewną diagnozę.
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-29, 22:11   

Dziękuję wszystkim za rady.
Na razie rozczytuję się winnym wątku, "Eksploatacja w warunkach zimowych", i jakby nie czuję się odosobniony w spostrzeżeniach.
Winę pompy na razie odrzucam. Linkę sprawdzałem wczoraj. Może trzeba czekać cieplejszych dni...
Jak jeszcze coś mi przyjdzie do głowy to napiszę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-30, 15:47   

Sprawdziłem temp. na biegu jałowym wydobywa się z kratek 62 stopnie na obiegu zamkniętym.
Podczas jazdy temp. rosła do 65 stopni.
Otwarcie obiegu otwartego spowodowało nieznaczny spadek temperatury do około 60.

Jeśli zmieniałem np. obieg zamknięty na otwarty, oraz na postoju to czekałem około 3 minut, aby temp. się ustabilizowała. Czujnik temp. wsunąłem w kratkę przy szybie na około 4 cm do wnętrza.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-30, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 16:48   

Ech benzyniarze, macie upały w tej wentylacji. My kopciuchy marzniemy ;-(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne