Panu się coś pozajączkowało.
Ten olej był lany do niedawna z beczki przez ASO do wolnossących benzyn i diesli bez FAP.
Twój silnik nie wymaga RN710.
A czy można znaleźć jakieś źródło potwierdzające, że ten właśnie olej jest dedykowany i zgodny z normami? Szukałem w necie, ale nie znalazłem nic konkretnego.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-31, 15:46
Bo ten olej faktycznie nie spełnia normy RN710
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-31, 17:47
co kraj to obyczaj i co aso to inna gadka Przed wyjazdem na przegląd specjalnie dzwoniłem w sprawie materiałów i powiedzieno mi,żebym zaopatrzył się w Excellium
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-31, 18:52
745 zł za mały przegląd MCV 1.6 mpi LPG, a w tym:
1. olej Motrio 5w40,
2. filtr oleju,
3. podkładka,
4. filtr kabinowy,
5. przegląd rejestracyjny (160 zł).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-01-31, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
Dziś byłem na przeglądzie i pan, który mnie obsługiwał stwierdził, że olej:
http://www.renault-czesci...3,211,212).aspx
nie spełnia normy renault RN0710 i w razie czego mogą mi podważyć gwarancję. Ile w tym jest prawdy? Widziałem, że większość osób na forum kupowało taki właśnie olej, więc czegoś nie rozumiem. Jestem teraz w lekkim stresie bo jak coś się stanie to będę miał problem.
Co mogę zrobić w tej sytuacji. Widziałem, że inni także mieli wymieniany olej tego typu przez ASO.
bo nie spełnia norm RN710
ale ty jej spełniać nie musisz
Ty musisz spełnić norme RN700
RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP
albo spec nie wie jakie silniki są w daci albo zwykły naciągacz
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-31, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Dziś byłem na przeglądzie i pan, który mnie obsługiwał stwierdził, że olej:
http://www.renault-czesci...3,211,212).aspx
nie spełnia normy renault RN0710 i w razie czego mogą mi podważyć gwarancję. Ile w tym jest prawdy? Widziałem, że większość osób na forum kupowało taki właśnie olej, więc czegoś nie rozumiem. Jestem teraz w lekkim stresie bo jak coś się stanie to będę miał problem.
Co mogę zrobić w tej sytuacji. Widziałem, że inni także mieli wymieniany olej tego typu przez ASO.
bo nie spełnia norm RN710
ale ty jej spełniać nie musisz
Ty musisz spełnić norme RN700
RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP
albo spec nie wie jakie silniki są w daci albo zwykły naciągacz
Ale ELf Excelium też nie spełnia normy RN 0700. Jedyne normy jakie spełnia to: API: SL/CF oraz
ACEA: A3/B4. Stąd moje obawy o utratę gwarancji. Może na piszę maila do przedstawiciela Renault/Dacia, aby ustosunkował się do tego.
We wcześniejszych postach ktoś wymieniał wszystkie oleje inne niż ELF które spełniają normę RN 700/710. Ja klika dni temu byłem na przeglądzie po roku z własnymi materiałami i zakupiłem olej Castrol Magnatec full synt. spełniający tą normę.
Wpisałem na dokumencie serwisowym że olej przeze mnie dostarczony spełnia tą normę a i tak zostałem ostrzeżony żebym trzymał rachunki bo jakby co...... to mogą być dowodem przy reklamacji.
A miałem taki sam dylemat z tym Excelium bo nie spełnia normy 700/710 i teoretycznie nie jest akceptowany przez ASO. Na pewno ELF Solaris ma tą normą ale jest 5W/30 , a jak dla mnie ta 30-tka to już za mała lepkość szczególnie w korkach i na podjazdach w Chorwacji.
Drza, do RP nie masz co pisać, bo klientem dla nich jesteś przed kupnem auta, a dalej ich polityka brzmi "użeraj się z ASO sam". Ale zapewne wraz z samochodem dostałeś Książkę przeglądów Dacia, w której to (u mnie na 17 stronie) można znaleźć tabelkę z wymaganiami co do olejów. Nie wiem jak jaśniej to można jeszcze zaprezentować.
Dzięki Bushi za zdjęcie. Ja nie mam tego w swojej instrukcji/ks. serwisowej. Może dlatego, że mam dustera rocznik 2012. u mnie też jest tabelka z olejami i tam jest tylko elf evolution 5w40, Excelium nie ma. Nic i tak się nie stanie bo podejrzewam, że są to te same oleje tylko inna nazwa. Za rok kupię już elf evo żeby nie było problemów i to samo radzę innym.
Skoro tak to musisz robić jak w instrukcji - odżałuj kasę, kup Evo (z netu i tak wyjdzie dwa razy taniej niż w aso), a Ex zostaw sobie do wlania za rok, bo już i tak będzie Ci wszystko jedno (koniec gwarancji :) ).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-02, 10:16
Karenzo napisał/a:
teraz w nowych książeczkach pewnie pisze że tylko 0w30 się nadaje
Dokładnie tak. W sewisie mojadacia.pl jest dokładnie taka informacja.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Dzięki Bushi za zdjęcie. Ja nie mam tego w swojej instrukcji/ks. serwisowej. Może dlatego, że mam dustera rocznik 2012. u mnie też jest tabelka z olejami i tam jest tylko elf evolution 5w40, Excelium nie ma. Nic i tak się nie stanie bo podejrzewam, że są to te same oleje tylko inna nazwa. Za rok kupię już elf evo żeby nie było problemów i to samo radzę innym.
Ja w tej samej firmie co Ty (MOTO-DYNAMIC ) zamówiłem ten sam zestaw serwisowy do Dustera 1,6 16V. Przysłali mi zamiast Excellium 5W40 właśnie elfa Evolution 5W40 z naklejką, że ten olej zastępuje Excellium. Za miesiąc jadę z tym zestawem do ASO. Zobaczymy co będzie.. norma A3/B4
A tak w ogóle to przy zakupie miałem na szybie naklejkę, że Renault rekomenduje oleje Elf, więc niech się nie wypierają ;)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-03-21, 07:43, w całości zmieniany 3 razy
Właśnie dostałem pocztą zaproszenie od Dacii na przegląd po dwóch latach, z taką wyliczanką korzyści dla mnie jako posiadacza ze zrobienia przeglądu w ASO.
Na tym pisemku jest info, że ryczałt serwisowy dla silnika 1,6 to przegląd w cenie 333pln brutto, czy taki świstek jest podstawą do wykonania usługi przeglądu w Aso w tej cenie?
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-17, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 10:32
Jeśli chodzi o warszawskie serwisy RRG (Puławska, Jerozolimskie ,Mory i Lewinowska) to jak najbardziej akceptują ten ryczałtowy przegląd na częściach Motrio.
Pamiętaj żeby wcześniej kupić sobie filtr kabinowy, bo jego wymiana jest poza ryczałtem a w ASO kosztuje słono.
Za mniej więcej miesiąc mam przegląd roczny.
Koszt podany w salonie to 650zł.
1. Czy jest szansa na obniżenie tego kosztu tj włąsne części (czy warto?), inny salon, kupony rabatowe(?) itp.
2. Czy ktoś z was miał problem z zapaleniem samochodu za pierwszym razem (kręci ale nie zapala). Co jakiś czas zdaża mi się to ale za drugim/trzecim razem zapala normalnie. Podobno to zabrudzona przepustnica. Bylem 2 razy z tym w aso ale znów mam to samo.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-16, 12:38
oczywiście,że warto kupić własne materiały (olej silnikowy, filtr oleju, filtr kabinowy, podkładka korka spustowego oleju) na materiałach oszczędzisz circa 200 PLN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum