No i jak wrażenia z jazdy z takimi sznurowymi uszczelkami ? Już trochę jeździcie ...
Jest ciszej ?
Mam tylko w przednich drzwiach i chyba jest trochę ciszej. Nie robiłem pomiarów więc nie jestem pewien efektu. Może to tylko wrażenie na zasadzie, że jak mam lepszą uszczelkę to MUSI być ciszej a w rzeczywistości jest tak samo...
Gdy zrobi się cieplej to włożę sznur gumowy do uszczelek tylnych drzwi.
Ja bym nie dawał sznura gumowego o średnicy większej niż 10 mm a nawet 8 mm jest w sam raz. Pamiętajcie, że ta uszczelka musi się ugiąć aby drzwi się zamknęły. Jak będzie za gruba lub za sztywna to będzie problem z zamykaniem oraz drzwi mogą się wygiąć. I na ryglu zamka będą duże siły mogące powodować problemy z zamykaniem/otwieraniem i szybkim zużyciem elementów.
Ja pisałem o uszczelce w rynnie doklejonej
do zwykłej uszczelki drzwi wchodzi maks 8 mm
Co do efektu to jest to tylko wisienka na torcie . Główną robotę mają robić doklejone uszczelki (szczególnie te w rynnie ) . Te sznury coś dadzą przy +120 km/h
na zwykła jazde ważne są :
- wygłuszanie nadkoli
-uszczelka klapy bagażnika
- uszczelka w okół drzwi
Efekt powyżej 120 dają
-uszczelka w rynnie
-guma (może być uszczelka ) wsadzona pod szybę frontową (miedzy szybą a deską )
-uszczelka na rancie maski (tak że blokuje wpadanie szparą powietrza )
Niestety uszczelka (drzwi też ) w rynnie przy dużej prędkości ugina się od pędu powietrza i przepuszcza powietrza (co można zaobserwować wkładając rękę w czasie jazy miedzy uszczelkę a drzwi . I właśnie po to montuje się te sznury.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-25, 15:36, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 15:57
Dominus napisał/a:
Mekintosz sporo jeździ już z sznurami w uszczelkach (ale on w Sanderce) i mówi że jest poprawa
Tak jest ale co ciekawe, człowiek się przyzwyczaja i wciąż jest jakby za głośno ;-( Szczególnie, ze prędkości ponad 120 km rozwijam praktycznie okazjonalnie poza miastem. Zastanawiam się nad uszczelkami w kształcie litery L. Doklejonymi z jednej strony do drzwi, zaś z drugiej swobodnie dotykającymi np karoserii. W wielu pojazdach zaobserwowałem takie uszczelki widoczne z zewnątrz dokładnie maskujące wszelkie przerwy w kontakcie drzwi-karoseria. Być może jeszcze wyciszenie podłogi oraz nadkoli sprawi, że w końcu osiągnę akceptowalny dla mnie poziom tła akustycznego podczas jazdy sandero.
Co do efektu to jest to tylko wisienka na torcie . Główną robotę mają robić doklejone uszczelki (szczególnie te w rynnie ) . Te sznury coś dadzą przy +120 km/h
na zwykła jazde ważne są :
- wygłuszanie nadkoli
-uszczelka klapy bagażnika
- uszczelka w okół drzwi
+1
Dodam jeszcze wygłuszenie matą blachy drzwii przednich ( przynajmniej ja tylko przód zrobiłem narazie) bo grają na wietrze niczym membrana głośnika.
Wstawiam zdjęcia ze środka zimy dolepionych uszczelek gdyż wile osób twierdziło że w zime odpadną .
Jeżeli uszczelką się odlepiały 2-3 miesiące temu podlepiłem je dobrą taśma dwustronną i już nic się nie odlepia .
1897955_206884369505775_743652377_n.jpg
Plik ściągnięto 571 raz(y) 79,99 KB
1888559_206884339505778_1650868019_n.jpg
Plik ściągnięto 596 raz(y) 41,97 KB
1888520_206884429505769_229835674_n.jpg
Plik ściągnięto 548 raz(y) 44,31 KB
1623558_206884412839104_2129041362_n.jpg
Plik ściągnięto 547 raz(y) 46,52 KB
1506998_206884396172439_778820799_n.jpg
Plik ściągnięto 456 raz(y) 62,9 KB
1779082_206884382839107_40104073_n.jpg Dacia chyba sobie żartuje , to jest po prosu żałosne uszczelka dokładnie nałożona jest za krótka musiałem ją naciągać -.-
Plik ściągnięto 456 raz(y) 105,29 KB
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-11, 01:29, w całości zmieniany 1 raz
żądny klej fabryczny nie przylepi uszczelki jak profesjonalna taśma piankowa dwustronna
Jak na razie ani kawałek tej taśmy mi się nie odlepił , niektórzy na tą taśmę mocują różne plastiki w aucie więc jest mocna
Coś nowego się pojawiło jako tutorial na niemieckim DusterCommunity.de , łatwe i znaczące wyciszenie Dacii Duster.
Jakaś chyba dodatkowa uszczelka w rant drzwii/ szyby . Ale nie za bardzo wiem, gdzie dokładnie trzeba ją przykleić ...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 23:41
Rysunki za wiele nie wyjaśniają, mój niemiecki jest daleki od zrozumienia opisu ;-(, zaś na forum trzeba sie rejestrować ;-(
Wieksze foto Może ktoś lepiej niż google przetłumaczy ?
Hier Nicht Gut Zu Sehen, Aber Auch An Die Innenseite dar dämmband anbringen, Auf Dieselbe Ineere Metalramen.
In Die Obere Ecke Sowohl Anbringen An Die "Krummung", Aber Auch Recht Nach Oben Bis In die Obere Ecke !
So Nach Vorne Arbeiten. Der Dämmband HIER Anbringen, Also Auf Die Innere Metakramen, Sodas Das Fenstergummi Bei Dichtfahren Des Fenster Von "innen Nach Aussen" Extra Angedruckt Wird !
Tutaj nie dobrze widzieć, ale także od wewnątrz jest taśma izolacyjna zamontować na tej samej Ineere Metalramen.
W górnym rogu Zarówno dołączenie do "krzywizny", ale także prawo do góry aż w górnym rogu!
Więc po pracy przód.Taśma izolacyjna mocowania tutaj, więc od wewnątrz Metakramen, gumowe uszczelnienie okna napoje gazowane jazdy W oknie Des od "wewnątrz na zewnątrz" Extra W wydruki!
Dieser Ausschnit Im Metal, Da Kommt Die Gummi"Nase" Drin Die Das Fenster Gummi In Die OberEcke Hat: Hilft Beim Zuruck Stecken Und Richtig Ausrichten
Krummung Befolgen
Recht Nach Oben Bis In Die Ecke
Ten Ausschnit w metalu, jakby guma "nos" Drin Okno gumowy w górnym rogu Hat: Pomaga w powrotem włożyć i prawidłowego dostosowania - niebieska strzałka
Śledź krzywiznę - czerwona strzałka
Po prawej Na górze w rogu - żółta strzałka
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-02-21, 00:03, w całości zmieniany 2 razy
Witam serdecznie,
w przyszłą środę odbieram swoją Dacię Logan MCV 2008r. 1.5 dCi
I od razu zabieram się za dłubanie, wyciszenie i usprawnieniem tego co się da.
Na pierwszy plan czujniki parkowania, auto domykanie szyb, podłokietnik, radio z wyjściem AUX lub SD/USB do słuchania audiobooków i WYCISZENIE.
Planuje wyciszyć na początek dach, drzwi przednie, nadkola przednie i tylne
Oto jakie planuje użyć materiały tylko nie wiem jakie ilości nabyć... może ktoś doradzi ?
Filc poroso 2x1m 2m2 19,49 zł
http://allegro.pl/mata-wy...3931687199.html
Ile m2 kupić aby nie płacić kilka razy za przesyłkę ?
Ewentualnie jakiś sklep tapicerski z poznania ale osobiście nie znam.
Pianka gąbka do wypełnień ( boczki drzwi ) 19.99 zł za worek 240l
http://allegro.pl/pianka-...3912081068.html
Również wysyłka, nie wiem czy brać jeden czy może dwa worki bo zakamarków do wypełnienia się znajdzie napewno.
Dodatkowo planuje użyć uszczelki typu D 21x15 do usunięcia szumów przy większych prędkościach
Również nie wiem ile muszę nabyć ale uszczelki na szczęście mam w sklepie niedaleko za 4,5 zł netto
Czy muszę użyć w niektórych miejscach uszczelek 14x12 ?? Jak tak to jakich i ile metrów
Dodatkowo do uszczelek oryginalnych planuję dać wężyk sylikonowy 4x6 w cenie 1zł mb
Ile metrów potrzeba na wszystko ?
Czy są jeszcze jakieś newralgiczne miejsca do wyciszenia które powinienem od razu zrobić?
Pozdrawiam Waluś
Ostatnio zmieniony przez waluś 2014-02-21, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
Denkarka to pasuje do e36 mpower 1.6 lpg
nie wsadzaj dekarki bo auto utyje a potem ci spłynie w lato dekarka na szybę i dzwi do czyszczenia
jeżeli autem zamierzam jeździć więcej niż 2 sezony to lepiej nie oszczędzać na matach i kupić z powłoką srebrną bo nie płynę
Tanio możesz wyłożyć APP/BOLL ok 80/100 zł za 1 m2
najlepiej STP koszt 200 zł m2
Albo byle jakie z allegro byle by z powłoką aluminiową bo nie popłyną
Drzwi oczywiście wygłuszasz obustronnie tworząc komorę i najważniejsze jest dobre podgrzanie podgrzać przykładasz rozgrzewasz do czerwoności (czym mocniej tym lepiej ) i ugniatasz (super sprawę ułatwia wałek mały )
Ogólnie zasada w kabinie jest to że wygłuszenie musi być podwójne tzn najpierw te usztywnienie (mata ) a potem filc (lepiej pianka ) . Myślę że trochę porzeźbisz z dopasowaniem tapicerki ale będzie ok i od razu zobaczysz jak na dłoni czy nie był bity i jak z rdzewieniem .Warto kupić co grubego do wyłożenia grodzi aby nie słychać było pracy silnika .
Ogólnie podziwiam bo to MNÓSTWO roboty cała tapicerka do wyjęcia ze środka + deska rozdzielcza
ale jak wyjmiesz wszystko to cała robota wygłuszania to 6-7 godzin . Wiec weekend będzie miał zajęty . Auto utyje pewnie 150-200 kg jak walniesz dakarkę więc będzie więcej palił lepiej kupić maty
Co do uszczelek się nie wypowiem bo nie widziałem jak wygląda problem w MCV może wcale go nie być
Co do potrzeb materiałowych to sobie je policz ale pewnie na parę drzwi pójdzie 2m2 mat
Do nadkoli /zakamarków na zewnątrz auto warto kupić pastę wygłuszającą
najtaniej BLACHGUM Pasta śmierdzi przez kilka dni ale niektórzy twardziele kładli ją do środka auta
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-21, 18:26, w całości zmieniany 2 razy
Karenzo, A Ty kolego Tym Blachgumem wykonałeś u siebie wyciszenie nadkoli od zewnątrz.
Powiedz mi co z plastikowymi elementami nadkoli?
Okleiłeś je od wewnątrz czymś?
Czym dokładnie. Dzięki
Ja blachgum zastosowałem na przednie nadkole od wewnątrz na plastiki i kawałek błonnika
z tyłu wygłuszyłem tylko bagażnik od wewnątrz bo od zewnątrz zakatowało mnie lenistwo
To środek antykorozyjny więc można go śmiało stosować wszędzie gdzie nie widać na pierwszy rzut oka
Wszyscy operacje w z matami/pastą radze robić latem albo w podgrzewanym garażu bo jak będzie im zimno to się połamią a pasta będzie gęsta
tak to wygląda po nałożeniu więc nie za ładnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-21, 19:23, w całości zmieniany 2 razy
Karenzo właśnie miałem zamiar kupić jakiś środek antykorozyjny do wymalowania całych nadkoli, raz odświeżyć je, dwa nanieść warstwę ochronną, ale widzę właśnie że ta pasta jest w celu wygłuszenia jak i antykorozyjna więc chyba zakupię.
Powiedz mniej więcej na komplet 4 nadkola ile tego pójdzie, puszka czy więcej
PS. hmm kawałek błotnik ze względu na to jak to wygląda (jak na zdjęciu) czy inny powód.
Kolega z Sandece II wymalował nadkola jakimś środkiem antykorozyjnym i inaczej to wyglądało
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-02-21, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
W innym aucie jak malowałem felgi stalowa to z kapało mi trochę farby antykorozyjnej
farba na brudnym bębnie trzyma się do dziś więc myślę że taki blachogum konserwacyjny 1L na bębny nawet brudne będzie ok
Zadam w tym temacie gdyż uważam że jest on najbliższy mojej sprawie.
Chodzi o wyciszenie ramki tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika.
Trochę mnie irytuję "czask" gdy zamykamy klapę poprzez uderzający plastik ramki.
Myślał ktoś o wyeliminowaniu tego?
W VW zauważyłem że jest jakaś mata/pianka naklejona na lakier pod ramką.
A może być cienką piankę nakleić na ramkę plastikową? Tylko czy nie wpłynie to negatywnie na lakier (głównie w trakcie zimy)
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 21:52
Ja przykleiłem na taśmę dwustronną, a właściwie to taką dwustronną piankę od 3M.
Nie ma ruchu, więc na lakier nie szkodzi, a w razie czego oderwać łatwo i bez śladu.
Chlapnij ramkę tym matgumem od tyłu to będzie tłumiła drgania .
Można też piankę do ramki dokleić tylko nie za dużo bo jak będzie jej za dużo to rozwali gwintowanie śrub w aucie
Rożnica pomiędzy modelami budżetowymi Dacii a lepszymi modelami Renault to wiele drobiazgów które mają wpływ na obniżenie kosztów produkcyjnych ale wpływa chociażby na hałas ( trzask przy zamykaniu)
Ta różnica to chociażby zaczep zamka który w Daciach jest metalowy a w Renault ta część jest pokryta plastikiem.
Oczywiści możemy tą część dokupić i zamienić ale wtedy to nasz budżet cierpi .
Ale mamy na to sprytny sposób
Wystarczy zakupić 2 strzykawki ( 5 ml powinny być ok)
I zrobić operację pokazaną na zdjęciach
A teraz przykręcić
I damy po nosie dziennikarzom z Auto Świata marudzacym że hałas zamykanych drzwi jest jak z puszki
A będziemy mieli jak w najdroższych modelach Renault
DIY i prawie za bezcen
Można oczywiście kupic ten element , jego numer to 6001548677
Jeśli nie mamy strzykawki albo grubość zamka jest zbyt duża po założeniu strzykawki możemy zastosować rozwiązanie z użyciem rurki termokurczliwej ( jest również dość tania bo 1m to około 10 zł) ale niestety to rozwiązanie będzie się sprawdzać raczej na rok max 2 lata
base12.jpg Po lewej Dacia po prawej Renault z droższych modeli
Plik ściągnięto 18976 raz(y) 8,06 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-17, 14:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-10, 23:44
Genialnie proste. Nawet nie przypuszczałem, że w Renówkach są pokryte tworzywem Jednak by pozbyć sie na dobre dzwięku zamykania drzwi typu daciowego należy zainstalować uszczelki jak z nowych Dusterków i wyciszyć drzwi. Tylko czy plastik ze strzykawki wytrzyma choć rok czy zostanie zniszczony ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-10, 23:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum