No to dorzuć czwartą. Bo będzie moja trzecia (sedan, MCV, będzie lodgy).
Trzeba teraz jeszcze zapytać dlaczego jeżdżą inną marką. Gro ludzi zmienia ze względu na małą ofertę wersji silnikowej (czyt. za słabe). Mnie to akurat nie przeszkadza. Potrzebuję dużego rodzinnego auta, a właśnie MCV, Lodgy spełnia te kryteria. Przy okazji są tanie w eksploatacji i serwisowaniu.
Jak bym miał wydać na auto tej wielkości 70 -90 tysięcy i by coś się z nim działo (ogólnie nawet z elektroniką) to bym więcej takiego auta nie kupił.
Kończę tą dyskusję bo nie mam zamiaru nikogo przekonywać. Taki mam pogląd na te sprawy i tyle. Wolno mi taki mieć. Zwłaszcza, że nie jest dla nikogo szkodliwy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3762 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 13:15
Z tego forum znam co najmniej kilka osób które po Loganie przesiadły się do Dustera. Kupiłem używanego Logana po tym jak zmieniłem robotę na co prawda lepiej płatną, ale za to bez samochodu służbowego (i bez konieczności jeżdżenia co jest podwójną korzyścią) i potrzebowałem na szybko coś wielkości Focusa za rozsądną kasę. Nie żałowałem zakupu ale po dwóch latach pojawiła się Lodgy i Logan wylądował w rodzinie w miejsce prawie pełnoletniej Vectry (o ta to była schrupana przez rudą jak dobra paczka chipsów ) i jak dotąd mimo 6 lat korozji nie posiada. I nawet jeśli się w ciągu kilku lat pojawi, to biorąc pod uwagę wartość samochodu powodów do płaczu specjalnie nie będzie.
Przyzwyczajajcie się , współczesne samochody klasy budżetowej to bez wyjątku "jednorazówki" które wytrzymają 10 lat i do huty. Jak będzie zdrowa blacha to silnik od kosiarki wyzionie ducha po 200 kkm. To już wolę jeździć ala rat style ale jeździć niż oglądać błyszczącą Mazdę 6 w której po raz kolejny zatarł się silnik
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-11, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
jest w takim stanie że raczej po odkręceniu nie będzie się do niczego nadawać
mam inne auto z lpg i tam wlew mimo że często nie był zakryty jest nie ruszony korozją
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-11, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
nie wiem czy wiecie ale ten watek jest najczęściej cytowanym z całego forum w rożnych dyskusjach internetowych na temat dacii...
taki topic grozy
Na żadnym innym forum samochodowym nie znalazłem tak długiego wątku jeżeli chodzi o rudą . Czyli jakby nie patrzeć Dacia ma z tym problem, plus taki że bez problemu wszystko zrobili mi w ramach gwarancji a nawet usunęli rysy i obtarcia parkingowe . Jak dalej będzie rdzewieć to i tak u mnie mniejszy ból bo samochód od pierwszego właściciela a nie salonowy.
Może się narażę kilku osobom na forum, ale moje zdanie jest następujące:
A tak serio, to nie ma żadnych miarodajnych/wiarygodnych statystyk mówiących o tym , że dacia, rdzewieje szybciej, częściej, bardziej od innych samochodów. Szczerze to sam dość mocno oblukiwałem wszystkie napotkane daćki (głównie pierwsze logany), a propos szukania rudej przed decyzją o zakupie DD i nie znalazłem żadnego zżartego egzemplarza, mało tego przy okazji rzucały się w oczy inne marki.....ale to też nie jest żadne reprezentatywne badanie..... . Tak więc szczerze nie bardzo rozumiem ten wątek (może zacznę gdy sam u siebie coś zobaczę za te kilka lat-oby nie ) .
Oczywiście, że Laguna to nie Logan......Dacia to nie ten prestiż, nie ta dynamika, nie ten komfort, ale i nie ta cena (o segmencie już nie wspomnę)......kwestia priorytetów użytkowania i też trochę kompromisu z typu, jak się nie ma co się lubi, to się lubi to co się ma.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-02-14, 12:45, w całości zmieniany 2 razy
Ja też obserwowałem daćki na ulicach czy nie rdzewieją jeden z pierwszych loganów na osiedlu jest w świetnym stanie , dopiero nie dawno dowiedziałem się że był dwa razy malowany
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-14, 21:08
Kratylos napisał/a:
Karenzo napisał/a:
a tak btw.
renault rdzewieje tak samo jak dacia
wiec po co przepłacać przeciez laguna = logan
a ziemia jest plaska i plywa na grzbietach 2 wielorybów....
rozwala mnie takie dodawanie sobie animuszu
Kratylosie, Karenzo nie stawia znaku równości pomiędzy laguną i loganem. Pewnie, że oba pojazdy zardzewieją, tylko logan bardziej i szybciej ( kwestia ocynku jakości blach etc). Jednak część ludzi wybierze tańszą dacie bo ich na to stać, takie mają widzimisie, zaś inni wygodniejsze lepiej wykonane renault. Ty się chyba mocno zraziłeś do logana, że kolejnym samochodem zostało Clio III.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-21, 17:08
Zaskakująco słabo wypada nowa Lodgy - szczególnie w porównaniu ze starszą Sandero
Ciekawie ja to będzie wyglądać w normalnym użytkowaniu (bo to czysto teoretyczne rozważania)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-23, 16:45
a swoją drogą - te rdzewiejące śruby mocujące wlew LPG to jakiś fenomen bo to już kolejny przypadek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum