Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-10, 16:42
z lekkim wskazaniam na suzuki. To,że za różnicę w cenie między nimi można by kupić sandero autorom wydało się mniej istotne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-02-10, 16:43, w całości zmieniany 2 razy
Porównanie nic nie warte - na początku piszą, że będą sprawdzać przede wszystkim przydatność napędu 4x4 w terenie, a potem i tak koncentrują się na jeździe szosowej, gdzie oczywiście Suzuki jest górą. A różnica w cenie pominięta. Prasa motoryzacyjna schodzi na psy...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-11, 07:02
coś jednak potwierdza - że DD nie jest mistrzem prostej na autostradzie, ale nie ma praktycznie konkurentów wśród SUVów po zjechaniu z asfaltu. Jak udowodniono w teście - suzuki będące przecież synonimem "terenowości" nie radzi sobie w zwykłym piaseczku. Sądzę,że w tych warunkach podobnie "dzielna" byłaby najnowsza RAFka czy Honda
To fakt, że dla osoby zainteresowanej samochodem bardziej terenowym niż szosowym, taki artykuł może wskazać kierunek poszukiwań, ale nie ma on nic wspólnego z dziennikarską rzetelnością. Jeśli wiodącym tematem jest napęd 4x4 i jego możliwości w terenie, zwycięzcą nie powinien zostać samochód, który punktuje na asfalcie. Bo cały artykuł traci sens. Tyle.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 12:37
Widziałem ten "test" . Właściwie to było tłumaczenie niemieckiego testu. Samo założenie było tak durne że reszta jest tylko jego wynikiem. SX4 jest fajnym samochodem do miasta ale do terenu to on się nadaje równie "dobrze" jak Porsche 911 4WD. Właściwie można by zrobić jego porównanie w wersji 2WD ze Stepwayem. Ale tu również różnica w cenie bazowego SX4 2D i topowego Stepwaya to 20 tysięcy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-11, 12:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-11, 19:33
O poziomie AŚ najlepiej chyba świadczy podsumowanie wspomnianego testu, cytuję: "Suzuki wygrało tę rywalizację, bo potrafi dobrze się ścigać i mało spala..."
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 239 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-02-12, 10:15
Doceńmy naukowe podejście AŚ. Naukowe pod tym względem, że najpierw stawiają tezę a później starają się ją udowodnić poprzez dobór wyników i ich interpretację. Tak przecież rozwijała się nauka;)
"Einer versagt im Gelände
Gelände-Duell: Der Dacia Duster trifft auf den neuen Suzuki SX4"
czyli po noszymu:
Jeden poległ w terenie
Pojedynek terenowy: Dacia Duster pokonuje nowe Suzuki SX4
No rzeczywiście: lepszy! <:
(A bardziej serio: problemem nie jest sam test ani jego wynik, tylko durny tytuł wersji internetowej artykułu. W papierowej jest "Kannix gegen Kostnix", czyli, na ile nie kumam niemieckiego, chyba jakoś "możliwości kontra koszty"? W każdym razie dużo sensowniej).
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-20, 12:41
Jeździłem trochę starym sx4 4x4 z silnikiem 1.6 benzyna 120 km i powiem Wam, że w komforcie, w tym w głośności, zawieszeniu, pojemności, przyjemności prowadzenia, wygodzie foteli daaaaaaaaaaalleko mu do Dustera.
Czujesz, że jedziesz popierdówką. Stary SX4 to dobry samochód dla pań, które chcą mieć "terenówkę" , którą łatwo się parkuje - bo rzeczywiście do tyłu parkuje się jak seicentem - bardzo łatwo.
Poza tym samochód jest głośniejszy od Dustera (SX4 którą jeździłem miała ok. 30kkm autentycznego przebiegu i jest delikatnie eksploatowana), fotele są mniej wygodne - Duster ma fotele jak wszystkie Renówki - mega wygodne, szerokie w ogóle super (choć Duster II ma już nawet zbyt miękkie fotele), bagażnik jest mały i nie ma tego poczucia bezpiecznego dużego auta. No i zawieszenie - zdecydowanie SX4 gorzej wybiera nierówności - czytaj tłucze!
No i przełożenia - to już nie to co poczciwa 6 skrzynia w Dustim 4x4 którą podjedziesz wszędzie.
Także nie wiem jak nowa ale tak było z poprzednią SX4.
Nową jeżdził mój Ojciec na dniach otwartych i był rozczarowany. Mówił, że cennik wyposażenia kładzie na kolana i że samochód w ogóle nie jest konstruowany na teren - że pod tym względem nie omywa się do Dacii. Mój Tata jest z wykształcenia konstruktorem samochodowym o specjalności - budowa zawieszeń.
A no i nawisy - w SX 4 starej i nowej łatwo urwać zderzak przy podjeździe.
Także co tu porównywać.
Ten kto szuka sx4 nie szuka Dustera i odwrotnie.
Na bulwar i wakacje w Alpach wiadomo - lepiej może pojechać nową SX4 , bo jak kogo stać na duży wydatek to może mieć fajne nabajerowane auto, które lepiej podjedzie po śniegu na równym niż normalne kombi.
Na Polskie drogi i bezdroża, dojazdy do domków w górach - gdzie z założenia nie ma dojazdu , zapakowanie się do dużego bagażnika i brak obawy , że się coś przy tym wszystkim urwie - a jak się urwie to się tanio naprawi - tylko Duster!
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-02-20, 12:48, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-02-22, 17:52
Suzuki jest na miasto i asfalt, fakt na filmiku w artykule przebrnęło przez 5cm głębokości kałużę. Przy 17 cm prześwitu więcej w jakimkolwiek terenie zdziałasz "maluchem" (filmy są na youtube) , ale na autostradzie jest ciszej i mniej pali.
Spędziłem poza trasą asfaltową z klubowiczami trochę czasu i jednak Duster daje o niebo więcej frajdy niż SXcross. Suzuki to po prostu "n+1" asfaltowy SUV.
porównują przyspieszenie ale suzuki ma więcej o 10 koników oraz 80nm wiec o czym mowa :) niech dusteraz z chipują do tej wartości to suzuki zobaczy rejestracje :)
Dustera :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum