Stało się - kontrolka poduszki powietrznej kierowcy zapaliła się i nie chce zgasnąć (choć bardzo francę prosiłem ). ASO podało werdykt: uszkodzony zwijacz poduszki powietrznej. No i OK (że doszli co to jest) - tylko ta część kosztuje 478 zł (nr ref: 255672425R) + robocizna w ASO.
Czy ktoś z kolegów, może wie, gdzie można toto ustrojstwo kupić taniej, bądź z jakiego modelu Renault, będzie takowy zwijacz pasował - można by było poszukać używanej części (na Alledrogo był takowy jeden, ale został sprzedany).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-14, 19:14
Myślałem, że w samochodzie można zwijać jedynie pas bezpieczeństwa ale poduszkę ? Chyba warto szukać całej nie wystrzelonej poduszki z osprzętem na allegro ;-( Tylko cala poduszka kierowcy koszt ok 500 zł.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-14, 19:32
Dzięki za linki kolego mekintosz - odwdzięczam się pomógł.
P.S.
Do wczoraj też nie wiedziałem, że jest coś takiego jak zwijacz poduszki powietrznej. I tak mamy w Daci, całkiem dobrze - bo można wymienić sam zwijacz. Istnieją jednak takie marki i modele aut, że trzeba wymienić całe "bebechy" kierownicy - koszt nieraz nawet 1500-2000 zł (jak poinformował mnie biegły elektromechanik - a nawet pokazał mi takie "bebechy").
Pewnie to taki skrót myślowy - bo na różnego rodzaju aukcjach na Allegro mówi się własnie o: "zwijaczu taśmy" - sam się zastanawiałem, czy to jedno i to samo.
Pewnie to taki skrót myślowy - bo na różnego rodzaju aukcjach na Allegro mówi się własnie o: "zwijaczu taśmy" - sam się zastanawiałem, czy to jedno i to samo.
Albo ktoś tak przetłumaczył z oryginalnej nazwy (z francuskiej?) i wyszło jak wyszło
Nazwy w katalogu części zamiennych - nie tylko polskojęzycznym - bywają bardzo skrótowe, więc faktycznie to pewnie jest przyczyna takiego opisu wyniku kontroli.
Jeżeli zwijacz nie funkcjonuje właściwie, to przy ruchach kierownicy taśma również może zostać uszkodzona, co może spowodować nieprawidłowe działanie poduszki - ale wątpię, żeby dało się to określić w procentach...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-15, 10:49
mekintosz napisał/a:
Czy to uszkodzenia na 100% powoduje, że poduszka nie zadziała podczas wypadku czy zadziała nieprawidłowo ( np nie w pełni si wypełni - otworzy ) ?
Jak mi powiedziano (i w ASO i u b. dobrego elektromechanika) taka usterka: uszkodzony zwijacz (taśma zwijacza), powodujący zapalenie się kontrolki poduszki powietrznej, powoduje: poduszka nie otworzy się w czasie wypadku, ale też nie wybuchnie w "pysk", sama z siebie. Można więc bezpiecznie jeździć z taką usterką do czasu naprawy.
P.S.
Znalazłem zwijacz na Allegro za 75 złotych z przesyłką - mam nadzieję, że część będzie działać (w razie co jest gwarancja rozruchowa).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-15, 11:38
A pokaż krakry1 link do tej aukcji zwijacza na allegro.
I jeszcze jestem ciekaw, czy po wymianie zwijacza na sprawny lampka sama zgaśnie, czy trzeba będzie się podłączać kompem i kwitować usterkę. Podejrzewam to drugie, czyli po wymianie zwijacza będzie trzeba komputerem usunąć błąd ze sterownika airbag.
Ale poobserwuj krakry1 i opisz jak to było.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-15, 12:19
Z tej aukcji: http://allegro.pl/przelac...3902724012.html wystawiający sprzeda mi tylko kompletny zwijacz. Co do tego, czy trzeba jeszcze po wymianie zwijacza kasować błąd kompem dam znać, jak mi zrobi elektromechanik.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-24, 16:56
No i zrobione. Zwijacz z przesyłką 75 zeta + 70 zł założenie. Błędu nie trzeba było kasować - kontrolka poduszki gaśnie jak powinna (choć zapala się po włączeniu zapłonu, ciut wcześniej, niż poduszka pasażera - ale nie pamiętam, jak było przed wymianą). W sumie 145 złotych - w ASO kosztowałoby to ok. 600 zł (+ 115 zł podłączenie do kompa, które już wcześniej zapłaciłem w ASO).
Czynność w sumie banalnie prosta, trzeba tylko odpowiednio ustawić zwijacz (na środku jego obrotów i montować na wyprostowanych kołach). Najdłużej zajęło mechanikowi, jak zdejmuje się poduszkę powietrzną z koła kierownicy, nie miał uprzednio do czynienia z Sandero. Sprawdził w książce serwisowej i dalej już poszło.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 19:23
Jedyne różnice są w ilości przewodów na taśmie, czyli jakieś sterowania radiem czy tempomatem z kierownicy, poduszka, sygnał dźwiękowy, itd. Jak będzie więcej to się nic nie stanie. Gorzej jak będzie mniej. A i jak więcej przewodów do mniejszej na aucie, to warto zajrzeć w schemat co do czego idzie i przystosować instalację elektryczną.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Wszystko ok. Pasowało. Wymiana ok.20min.
Po podłączeniu kabelka kontrolka airbagów gaśnie. Aha , jak się wsadzi opornik - ja włożyłem jaki miałem pod ręką bodajże 670Ohm, też kontrolka gasła, wyjąłem - paliła się.
Może komuś ta informacja się przyda. Wczoraj wymieniałem u siebie w Dacii MCV taką taśmę na nową. Niestety po podłączeniu i sprawdzeniu efekt jeszcze gorszy niż na starej. Ciągła przerwa w obwodzie poduszki. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że przy montażu nowej części w fabryce ktoś źle poprowadził kabelek od specjalnego dławika i zerwał przy nim połączenie. Na szczęście dało się przelutować starą wtyczkę poduszki ( żółto - niebieskią ). Teraz rezystancja obwodu stabilna w całym zakresie obrotów kierownicy 3,2 ohma. Błąd skasowany i wszystko śmiga jak powinno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum